Kuinka kauan kesti sopeutua uuteen työhön?
Aloitin syyskuun alusta uudessa työssä ja vieläkin tuntuu, että en sopeudu työhön ja työyhteisöön. Omaksuttavia asioita on kamala määrä, perehdytys on ollut mitä on, ja minun on vaikea tulla tutuksi työkavereille. Tuntuu, etten edes halua ja jaksa ystävystyä heidän kanssaan, kun työkulttuurin muutos oli niin valtava (etätöistä toimistolle, 2 pv viikossa etänä).
Onko tämä normaalia, olen työpäivien jälkeen ihan naatti 😮💨
Kommentit (4)
Olin uudessa työpaikassa 5 viikkoa ja tahti oli melkoinen, uusia ohjelmia, hektisyyttä, miljoonan asian yhtäaikaista hanskaamista. Olin illalla ihan puhki. Läksin koeajalla pois tyhjän päälle. 2,5 kk olin työttömänä, kunnes uusi paikka löytyi.
Vierailija kirjoitti:
Olin uudessa työpaikassa 5 viikkoa ja tahti oli melkoinen, uusia ohjelmia, hektisyyttä, miljoonan asian yhtäaikaista hanskaamista. Olin illalla ihan puhki. Läksin koeajalla pois tyhjän päälle. 2,5 kk olin työttömänä, kunnes uusi paikka löytyi.
Sait varmaan karenssia? -ap
Lähdin lääkärin todistuksella, olin 4 kk uudessa työssä. Itse asiassa työssä ei ollut mitään vikaa, ihmisissä ja johtamiskulttuurissa oli. Itkin kaikki illat töiden jälkeen ja joskus työaikanakin vessassa, kun en vain jaksanut niitä äänekkäitä kollegoita jotka huutopuhuivat ja -nauroivat avokonttorissa. Kolme etäpäivää viikossa ei auttanut minua jaksamaan. Lisäksi oli kiusaamista ja pomo sanoi minulle suoraan, ettei vaan jaksa puuttua tilanteeseen.
Ei tullut karenssia, mutta sairaslomalla tässä ollaan yhä reilu puoli vuotta myöhemmin. Aikuisiällä saatu ADD-diagnoosi on mulla myös. Huvittavinta on se, että vaihdoin alaa ja päädyin tähän työhön edelliseltä alalta työuupumuksen ja kiusaamisen takia...
Heh sopivasti etusivulla heti tämän yläpuolella ketju:
https://www.vauva.fi/keskustelu/2720576/onko-kukaan-irtisanoutunut-tois…
Mietin olisiko tämä järkevää tilanteessani, tai sitten lääkärin lausunnolla... Olen ihan sekaisin tästä.. -ap