HS: Musk teki Twitteristä rikkaan lapsen leikin
https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000009216395.html
Montako valheellista väittämää löydät artikkelista? Entäs kuinka moni on ristiriidassa HS:n periaatelinjauksen kanssa?
Artikkeli noudattaa heidän mielestään periaatelinjaa
https://www.hs.fi/info/art-2000006390609.html
Kommentit (285)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HS on vapaa perustamaan kilpailijan Twitterille tai joku mu taho. Ei kenenkään ole pakko Twitteriä käyttää jos ei halua.
Minusta tässä on merkittävin asia Muskin maalittaminen ja suomalaisessakin mediassa järjestelmällinen "hulluksi leimaaminen", vain sen takia kun on virallisesti väärää mieltä. Musk on niitä harvoja ihmisiä maailmassa joka tuosta voi selvitä.
Kenenkään ei tarvitse maalittaa mitään, kun pölvästin kommentti ovat sanatarkasti luettavissa oma-aloitteisesti. Vai tarvitsetko itse toimittajaa pitelemään kädestä, jotta voit luoda mielipiteen?
Pistäpäs niitä pölvästejä juttuja tähän niin katsotaan kuinka tyhmiä ne ovat. Olen lukenut alkuperäisiä viestejä sekä paljon juttuja, joissa ihmiset ovat ymmärtäneet asiat tahallaan väärin. Näitä on sitten mediassa toitotettu.
Miksi näkisin sen vaivan?
Jotta sinua ei pidettäisi yksinkertaisena leukojen louskuttajana
Ei kiinnosta vattujakaan mitäieltä joku anonyymi on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HS on vapaa perustamaan kilpailijan Twitterille tai joku mu taho. Ei kenenkään ole pakko Twitteriä käyttää jos ei halua.
Minusta tässä on merkittävin asia Muskin maalittaminen ja suomalaisessakin mediassa järjestelmällinen "hulluksi leimaaminen", vain sen takia kun on virallisesti väärää mieltä. Musk on niitä harvoja ihmisiä maailmassa joka tuosta voi selvitä.
Kenenkään ei tarvitse maalittaa mitään, kun pölvästin kommentti ovat sanatarkasti luettavissa oma-aloitteisesti. Vai tarvitsetko itse toimittajaa pitelemään kädestä, jotta voit luoda mielipiteen?
Pistäpäs niitä pölvästejä juttuja tähän niin katsotaan kuinka tyhmiä ne ovat. Olen lukenut alkuperäisiä viestejä sekä paljon juttuja, joissa ihmiset ovat ymmärtäneet asiat tahallaan väärin. Näitä on sitten mediassa toitotettu.
Minä autan
- Elon Musk raportoin että yksittäinen palvelu on hidas koska backend tekee järjettömästi kutsuja. Android-front kehittäjä Twitteriltä rupesi julkisesti jänkkäämään vastaan. Pitkän väännön jälkeen frontti-kehittäjä sai kenkää. Nyt Musk oli maininnut palveluiden vasteaikojen nopeutumisesta. Tässä tapauksessa medissa / somessa syytettiin Muskia siitä että hän ei kuunnellut asiantuntijaa. Todellisuudessa hän oli saanut tietonsa oikeilta asiantuntijoilta. Front-kaveri ei vaan tiennyt miten pihalla hän oli.
- Koodikatselmointi. Musk halusi että koodarit pystyvät esittelemään 6kk:n aikana tekemän koodinsa, jonka toiset koodarit katselmoivat. Tuota typistettiin niin että se oli 10 kehittäjän valitsemaa huippukohtaa. Tuotakin uutisointiin kuin Musk itse kävisi kaikki koodit läpi.
- ...
Vierailija kirjoitti:
Kommaria harmittaa, kun itse omaisuutensa luonut miljardööri tekee omalla firmallaan mitä lystää.
Järkyttävää, että minkäänlaista yksityisomaisuutta edes sallitaan. Vielä kammottavampaa on, ettei kaikkia tasapäistetä niin, että Muskin kaltaisen poikkeusyksilön nousu olisi täysin mahdotonta.
Noista on kuule kommarit kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Twitter on vain sovellus eikä mikään ihmisoikeus, se tuntuu unohtuvan Hesarilta ja muiltakin vasemmalla olevilta.
Ei hyvänen aika Hesari ole mikään vasemmistolainen lehti! Vaan liberaalioikeistolainen globalistimedia.
Fanipoikuus kertoo äärimmäisestä lapsellisuudesta riippumatta fanituksen kohteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Twitter on vain sovellus eikä mikään ihmisoikeus, se tuntuu unohtuvan Hesarilta ja muiltakin vasemmalla olevilta.
Ei hyvänen aika Hesari ole mikään vasemmistolainen lehti! Vaan liberaalioikeistolainen globalistimedia.
Sinulla oli lipsahtanut tuohon yksi ylimääräinen osuus, oikein kirjoitettuna "liberaali globalistimedia"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan Musk olla nero, mutta hän on myös sekopää. Kuten Trumpkin (joka taas ei todellakaan ole nero). Aika paljon on itse asiassa samaa Muskissa ja Trumpissa. Samalla tavalla tuulella käyviä, välillä hyvinkin irrationaalisia käänteissään, tykkäävät tuutata kaikki aivopierunsa someen ja kumpikin selvästi kuvittelee, että voi tehdä mitä tahansa, koska rahaa löytyy. Mun puolesta Musk voi tehdä Twitterillään mitä tahansa. Mun ei sitä tule ikävä.
Media on ruvennut tekemään Muskista sekopäätä.
Suomalaisessa mediassa on ainoastaan luotu kauhuskenarioita mitä kaikkea pahaa tulee tapahtumaan Muskin toimenpiteiden johdosta. Yllätys. Mikään niistä ei ole toteutunut. Aktiivisia käyttäjiä enemmän kuin koskaan aikaisemmin, palvelut toimivat ja kehittyvät nopeammin kuin aikaisemmin.
Ja kuinka äkkiä saadaan yhdestä ihmisestä sekopää ja paha ihminen. Muutama viikko, ja puolet kansasta on samaa mieltä, vaikka aikaisemmin hurrasi. Ja syynä se, että toisen mielestä sensuuri on huono asia. Niinkuin sen jokaisen "länsimaisen" ihmisen mielestä pitäisi olla.
Näitä samanlaisia kampanjoita media luo eri maiden poliitikoista.
Tuossa pääkirjoituksessa oli melkein joka lauseessa epätosi asia ja mielipiteeksikin harvinaisen huonosti perusteltu. Oikein journalismin kukkanen suomenmaassa taas.
Vierailija kirjoitti:
Fanipoikuus kertoo äärimmäisestä lapsellisuudesta riippumatta fanituksen kohteesta.
Et ymmärrä fanittamisen ja väärinkohdellun puolustamisen eroa? Fanitatko seksuaalisia vähemmistöjä?
Vierailija kirjoitti:
"Sananvapauden puolustaja" = sekoileva ryssäläistrolli, mutta maailman rikkain sellainen
Aivan idioottimainen repliikki tässä. Mitäköhän puoluekantaa ajattelet edustavasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ymmärrä fanittamisen ja väärinkohdellun puolustamisen eroa? Fanitatko seksuaalisia vähemmistöjä?
En fanita ketään.
HS: Rikas Lapsi
IS: Höyrypää
Liberaalia on juu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sananvapauden puolustaja" = sekoileva ryssäläistrolli, mutta maailman rikkain sellainen
Tai sitten jonkun mielestä sananvapaus ei tarkoita sitä että vain ne jotka on kanssasi samaa mieltä saa nauttia siitä ja muut vaiennetaan väkisin. Todella boksin ulkopuolella oleva idea varsinkin suomalaisvasemmistolle näin 2020-luvulla, tiedän. Silti tuo vastaa aika hyvin sitä alkuperäistä sananvapauden ideologiaa kun taas tää meidän vasemmistosananvapaus on aika kaukana siitä.
Enemmän ratkaisu olisi propagandatarkoituksessa tehdyn spämmimisen estäminen kuin se, että joltakulta pitäisi kieltää 100% mahdollisuus sanoa julkisesti yhtään mitään kuten nyt tehdään.
Siis onko nämä palstan ryssittelijät vasemmistolaisia nykyään? Onko nykyään vasemmistolaista kannattaa natoa ja huutaa ryyyssää nettipalstoilla? Vanhan liiton miestä ihmetyttää tämä meno.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan Musk olla nero, mutta hän on myös sekopää. Kuten Trumpkin (joka taas ei todellakaan ole nero). Aika paljon on itse asiassa samaa Muskissa ja Trumpissa. Samalla tavalla tuulella käyviä, välillä hyvinkin irrationaalisia käänteissään, tykkäävät tuutata kaikki aivopierunsa someen ja kumpikin selvästi kuvittelee, että voi tehdä mitä tahansa, koska rahaa löytyy. Mun puolesta Musk voi tehdä Twitterillään mitä tahansa. Mun ei sitä tule ikävä.
Suomalaisessa mediassa on ainoastaan luotu kauhuskenarioita mitä kaikkea pahaa tulee tapahtumaan Muskin toimenpiteiden johdosta. Yllätys. Mikään niistä ei ole toteutunut. Aktiivisia käyttäjiä enemmän kuin koskaan aikaisemmin, palvelut toimivat ja kehittyvät nopeammin kuin aikaisemmin.
Ja kuinka äkkiä saadaan yhdestä ihmisestä sekopää ja paha ihminen. Muutama viikko, ja puolet kansasta on samaa mieltä, vaikka aikaisemmin hurrasi. Ja syynä se, että toisen mielestä sensuuri on huono asia. Niinkuin sen jokaisen "länsimaisen" ihmisen mielestä pitäisi olla.
Tuossa pääkirjoituksessa oli melkein joka lauseessa epätosi asia ja mielipiteeksikin harvinaisen huonosti perusteltu. Oikein journalismin kukkanen suomenmaassa taas.
Koulutuksen pitäisi kuulemma antaa eväät media kritiikkiin ja vaikeuttaa ihmisille propagandan syöttämistä. Tässä nähdään hyvin, kuinka ei tarvita kuin muutama viikko aikaa ja tunnetusta hyväntekijästä saadaan leivottua mielikuviin sekopää paha ihminen.
Ihmetteleekö ihmiset yhä miksi Putinin propaganda menee läpi Venäjällä?
Musk on kova jätkä. Real ass dude
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulutuksen pitäisi kuulemma antaa eväät media kritiikkiin ja vaikeuttaa ihmisille propagandan syöttämistä. Tässä nähdään hyvin, kuinka ei tarvita kuin muutama viikko aikaa ja tunnetusta hyväntekijästä saadaan leivottua mielikuviin sekopää paha ihminen.
Ihmetteleekö ihmiset yhä miksi Putinin propaganda menee läpi Venäjällä?
Koulutettu tietää, että pääkirjoitukset ja kolumnit ovat mielipidekirjoituksia, jotka voivat sisältää mielipiteen lisäksi faktoja. Fanipoika ei sen sijaan ymmärrä, että vaikka osaa Muskin toimista arvosteltaisiin, ei se poissulje, etteikö hän olisi tehnyt hyvääkin.
Kaikkein typerintä on, että mielipiteemme jossain maailman toisella puolella asuvasta, meille täysin tuntemattomasta ihmisestä, otetaan suoraan Usasta hänen vastustajiltaan, käännetään suomeksi ja annostellaan päämedioitten kautta suomalaisille, ja sitten kaikki luulee tietävänsä millainen tämä ihminen on ja hyvin vakavissaan kauhistelee tämän ihmisen kamaluutta. Edes tuo toimittaja ei tunne Muskia eikä tämän tekoja millään lailla. Usasta tilattu puppugeneraattorin propagandapläjäys, paljon muutahan ei Hesari enää nykypäivinä julkaise.
Hesaria harmittaa ku Trump päästettiin Twitteriin. Niiden mielestä siellä pitäs saada olla vaan viherliberaalit.
Vierailija kirjoitti:
Musk on kova jätkä. Real ass dude
Näin on. Kaikki jotka väittävät että ei se oikeasti ole mitään kummallista tehnyt, voivat ruveta maailman rikkaimmaksi ihmiseksi, samalla edistäen isoja teknologisia harppauksia.
eikö tää mies pelastanutkaan maailmaa sähköautoillaan ja sukelluskapselillaan jota se yks pedari haukku ihan turhaks :D
Jotta sinua ei pidettäisi yksinkertaisena leukojen louskuttajana