HS: Musk teki Twitteristä rikkaan lapsen leikin
https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000009216395.html
Montako valheellista väittämää löydät artikkelista? Entäs kuinka moni on ristiriidassa HS:n periaatelinjauksen kanssa?
Artikkeli noudattaa heidän mielestään periaatelinjaa
https://www.hs.fi/info/art-2000006390609.html
Kommentit (285)
"Musk on tehnyt Twitteristä ison lapsen leikin. Hän erottaa väkeä"
Niin. Twitter on ollut vahvasti tappiollinen koko historian ajan. Se on elänyt pääomasijoittajien rahoilla. Nyt se on rikkaiden leikkia kun pistetään ihmisiä pihalle, jotta saataisiin firma tervehdytettyä.
"Musk on tehnyt Twitteristä ison lapsen leikin. ... palauttelee tilejä"
Näin on tehyt. Tuohan hän on luvannut tehdä. Esimerkiksi eräs toimittaja pääsi elinikäisessä bannasta, johon oli joutunut kun oli kuvannut videon mielenosoituksesta, jonka Trump jatko twiittasi.
Onko ison lapsen leikkiä tehdä sitä mitä on luvannut?
Vierailija kirjoitti:
"Musk on tehnyt Twitteristä ison lapsen leikin. Hän erottaa väkeä"
Niin. Twitter on ollut vahvasti tappiollinen koko historian ajan. Se on elänyt pääomasijoittajien rahoilla. Nyt se on rikkaiden leikkia kun pistetään ihmisiä pihalle, jotta saataisiin firma tervehdytettyä.
Odotan jännityksellä kuinka HS uutisoi, kun seuraava hallitus lähtee leikkaamaan. "Pääministerimme nyt vähän leikkii ja leikkaa 10´% hoitajista"
"lähettelee sekavia viestejä"
Onko ongelma siinä että toimittaja ei ymmärrä mihin Musk viesteillään viittaa? Onko tässä enemmänkin ongelma toimittajat taustatietojen puute, kuin sekavat viestintä? Twitter ei kuitenkaan ole ennenkään tarjonnut mahdollisuutta pitkille perusteluille.
Enemmän olisin huolissani suomen median tasosta. Ennen viikonloppua täälläkin kirjoitettiin kolumneja siitä kuinka Twitter ajetaan ehkä viikonloppuna alas, jne.
"Räväköillä viesteillään Trump keräsi itselleen yli 87 miljoonaa seuraajaa sekä pakotti valtamedian tanssimaan pillinsä mukaan. Tällä oli ratkaiseva merkitys Trumpin poliittiselle menestykselle. Trumpin tili suljettiin tammikuussa 2021"
Twitter Trumpin käsissä oli paha ja Obaman käsissä hyvä (erillinen artikkeli alla).
"Internetistä ja sosiaalisesta mediasta tulee Obaman edellisen kampanjan tapaan keskeinen väline äänestäjien saavuttamiseksi. Obama käytti menestyksellisesti muun muassa Twitteriä ja Facebookia etenkin nuorten äänestäjien mobilisoinnissa."
HS:n artikkelin kommenttiosuus on tietenkin suljettu. Tällaista informaatiota halutaan tunkea ainoastaan yhteen suuntaan.
Samaan aikaa monilla ihmisoikeuksia polkevien arabimaiden johtajilla saa kyllä olla Twitter tilin mutta Trumppilla e voi olla tiliä, aivan oikein toimi palauttaessaan tilin, hyvä niin.. eiköhän ihmiset osaa nykypäivä itse muodostaa mielipiteensä ilman näitä HS, IL yms.. surullista huomata välillä ettei ihmiset ota itse selvää asioista vaan suoraan toitotetaan sitä mitä lehdet kirjoittaa.
Trumpin suurin rikos on väärät mielipiteet, jotka näköjään on pahempia asioita kuin ihmisten tappaminen. Tulee Islamin ääriliikkeiden kaikuja eli on joku pyhä totuus ja jos toinen sanoo muuta, se tuhotaan.
Jopa trumpetti totesi, ettei Muskeroisen piirileikit enää kiinnosta. Mikä pettymys sananvapaussoturille tämän takaiskun täytyy olla.
Vierailija kirjoitti:
Samaan aikaa monilla ihmisoikeuksia polkevien arabimaiden johtajilla saa kyllä olla Twitter tilin mutta Trumppilla e voi olla tiliä, aivan oikein toimi palauttaessaan tilin, hyvä niin.. eiköhän ihmiset osaa nykypäivä itse muodostaa mielipiteensä ilman näitä HS, IL yms.. surullista huomata välillä ettei ihmiset ota itse selvää asioista vaan suoraan toitotetaan sitä mitä lehdet kirjoittaa.
On tuolla ihan mielenkiintoista ajatusten vaihtoa kun vääntävät jalkapallosta, tai siitä mitä jalkapalloturistit saavat tehdä. Toiset ovat sitä mieltä että teidän arvot ovat niin surkeat että niitä ei tarvitse noudattaa, mutta tulemme kuitenkin maahanne. Toiset ovat sitä mieltä että on olemassa myös muita arvomaailmoja kuin länsimaiset arvot.
En oikein pitäisi jos joku muu tunkisi meidän maahan voimakkaasti omia arvojaan.
Twitter on vain sovellus eikä mikään ihmisoikeus, se tuntuu unohtuvan Hesarilta ja muiltakin vasemmalla olevilta.
Vierailija kirjoitti:
Trumpin suurin rikos on väärät mielipiteet, jotka näköjään on pahempia asioita kuin ihmisten tappaminen. Tulee Islamin ääriliikkeiden kaikuja eli on joku pyhä totuus ja jos toinen sanoo muuta, se tuhotaan.
Tuonkin vielä ymmärtäisin, mutta kun asia ei ole edes tuo. Trumppia arvosteltiin sellaisista asioista, joita nyt demokraatit ja myös suomen hallitus vie eteenpäin.
Voihan Musk olla nero, mutta hän on myös sekopää. Kuten Trumpkin (joka taas ei todellakaan ole nero). Aika paljon on itse asiassa samaa Muskissa ja Trumpissa. Samalla tavalla tuulella käyviä, välillä hyvinkin irrationaalisia käänteissään, tykkäävät tuutata kaikki aivopierunsa someen ja kumpikin selvästi kuvittelee, että voi tehdä mitä tahansa, koska rahaa löytyy. Mun puolesta Musk voi tehdä Twitterillään mitä tahansa. Mun ei sitä tule ikävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuonkin vielä ymmärtäisin, mutta kun asia ei ole edes tuo. Trumppia arvosteltiin sellaisista asioista, joita nyt demokraatit ja myös suomen hallitus vie eteenpäin.
Ei se nyt ihan noin mene. Meidän muuria ei yritetä saada meksikolaisia maksamaan. Ihan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Voihan Musk olla nero, mutta hän on myös sekopää. Kuten Trumpkin (joka taas ei todellakaan ole nero). Aika paljon on itse asiassa samaa Muskissa ja Trumpissa. Samalla tavalla tuulella käyviä, välillä hyvinkin irrationaalisia käänteissään, tykkäävät tuutata kaikki aivopierunsa someen ja kumpikin selvästi kuvittelee, että voi tehdä mitä tahansa, koska rahaa löytyy. Mun puolesta Musk voi tehdä Twitterillään mitä tahansa. Mun ei sitä tule ikävä.
Media on ruvennut tekemään Muskista sekopäätä.
Suomalaisessa mediassa on ainoastaan luotu kauhuskenarioita mitä kaikkea pahaa tulee tapahtumaan Muskin toimenpiteiden johdosta. Yllätys. Mikään niistä ei ole toteutunut. Aktiivisia käyttäjiä enemmän kuin koskaan aikaisemmin, palvelut toimivat ja kehittyvät nopeammin kuin aikaisemmin.
CBS lähti perjantaina ovet paukkuen Twitteristä. Maanantaina oltiinkin jo kilttinä poikana takaisin twiittailemassa.
Sananvapauden puolustaja. Media hyökkää häntä vastaan, koska länsimaissa vallitsee hirvittävä sensuuri ja "virallista totuutta" kyseenalaistavien vaino, olipa kyse mistä asiasta tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Sananvapauden puolustaja. Media hyökkää häntä vastaan, koska länsimaissa vallitsee hirvittävä sensuuri ja "virallista totuutta" kyseenalaistavien vaino, olipa kyse mistä asiasta tahansa.
Tämä Muskin kohtelu mediassa tuo asian kyllä äärettömän hyvin esiin.
"Hän perusteli päätöstä lupauksellaan lisätä sananvapautta sekä Twitter-kyselyllä, jossa niukka enemmistö vastaajista MUKA tuki Trumpin paluuta"
Ymmärtääkseni äänestystä ja sen tuloksia oli käynyt katsomassa 164M kertaa ja äänestyksen tulos oli mikä oli. Se ei ollu "muka" vaan se oli tulos.