Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eletään lautapelien renessanssia ja silti monen ihmisen käsitys hyvästä lautapelistä on joku Monopoli tai Afrikan tähti

Vierailija
22.11.2022 |

Tätä en voi oikein ymmärtää. Jatkuvalla tahdilla julkaistaan toinen toistaan parempia lautapelejä mitä erilaisemmilla teemoilla ja pelimekaanikoilla. On fantasiaa, on scifiä, on kauhua. On työläisten asettelua, on huutokauppaa, on resurssien vaihtamista. Ja silti moni haluaa pelata peliä "heitä noppaa ja siirrää nappulaa arpakuution osoittaman verran".

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

et varmaan ymmärrä paljon muutakaan

Vierailija
2/77 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä! Puuduttavan tylsiä pelejä noi molemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän olen huomannut hyvin deittaillessa. Treffeillä kun kerron, että tykkään pelata lautapelejä niin nainen saattaa innokkaana vastata että niin hänkin! Ja sitten luettelee nuo nopparallit tai jonkun Aliaksen lempipeleikseen. Jooh, okei... kiva.

Vierailija
4/77 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on taas näitä. Harrastajat eivät ymmärrä, että joskus esim. lapsiperhe haluaa kokoontua arjen kiireen keskelle tekemään jotain yhdessä, eikä se pääpointti ole silloin uusien pelimekaanikkojen opettelu. 

Vierailija
5/77 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän olen huomannut hyvin deittaillessa. Treffeillä kun kerron, että tykkään pelata lautapelejä niin nainen saattaa innokkaana vastata että niin hänkin! Ja sitten luettelee nuo nopparallit tai jonkun Aliaksen lempipeleikseen. Jooh, okei... kiva.

Eikö olekin? Oikeesti tässä kiinnostaa, että pelaako aidosti joku aikuinen toisten aikuisten kanssa Afrikan täheä? Kuinka monta tällaista deittiä sulle on oikeasti sattunut?

Vierailija
6/77 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on taas näitä. Harrastajat eivät ymmärrä, että joskus esim. lapsiperhe haluaa kokoontua arjen kiireen keskelle tekemään jotain yhdessä, eikä se pääpointti ole silloin uusien pelimekaanikkojen opettelu. 

Ymmärrän kyllä. Mutta miksi joku aikuinen jaksaa innostua noista Afrikan tähdistä jos ei lapsia ole?

Vierailija
7/77 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko ap provo, mutta tämä monissa eri alojen harrastajissa ärsyttää. Hyvä, jos oma intohimo on löytynyt, mutta useimmille se sun kiinnostuken kohde on vain tapa tappaa aikaa joksus. Nämä on vähän tyyliin

Jos katsot elokuvia, niin ei kaavamaisia hollywoodin romanttisia komedioita - vaan puolalaisia taidefilmejä kaitafilmiltä alkuperäiskielellä.

Kaverin kanssa oleulla käynti - joo, mutta toki oluet pannaan itse tai maistellaan belgialaisten munkkien keskiyöllä panemia erikoisoluita, joita ei myydä kuin salaisessa kellarissa Ardenniineilla. 

jne. 

Jatko harrastaa, toisille asia on vai tapa chillata tai kokoontua yhteen kavereiden kanssa. 

Vierailija
8/77 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikkien pitäisi tykätä niistä monimutkaisista peleistä? Se, että sanoo pitävänsä lautapeleistä, ei ole mikään vale, vaikka lempipeli olisi Afrikan tähti.

Tämä on ihan yhtälailla makuasia, kuin vaikka musiikin kuuntelu. En minäkään "ymmärrä", miten joku voi tykätä kuunnella jotain JVG:tä tai vaikka Ellinooraa, koska itse pidän hevistä, mutta en minä silti väitä, ettei pop-musiikki ole oikeasti musiikkia... 

Vierailija
9/77 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö olekin? Oikeesti tässä kiinnostaa, että pelaako aidosti joku aikuinen toisten aikuisten kanssa Afrikan täheä? Kuinka monta tällaista deittiä sulle on oikeasti sattunut?

Ei oikeasti yhtään, trefeilläkin olen viimeksi ollut joskus toissa kesänä :(

Vierailija
10/77 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttelinkohan joskus kanssasi tinderissä? :D olin profiilissani maininnut pitäväni lautapeleistä ja tämä sankari aloitti keskustelun kysymällä "pelaatko ihan kunnon pelejäkin vai vaan jotain aliasta?". Kukaan tuollaista urpoa jaksa katsoa joten se keskustelu loppui lyhyeen. Pelaamani pelit olisivat varmasti hyvin täyttäneet hänen "kunnon pelit" -kriteerinsä mutta mitäs meni pilaamaan koko homman heti alussa.

Vierailija
11/77 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä. Mutta miksi joku aikuinen jaksaa innostua noista Afrikan tähdistä jos ei lapsia ole?

Jaa, varmaan monestakin syystä. Mutta oikeasti, kuinka usein aikuiset kokoontuvat yhteen pelaamaan Afrikan tähteä? 

Toki jos peli hyllystä löytyy, niin miksei sitä nyt voi joskus pelata -mutta tämä ei muta sitä pointtia. Eli vedetään joku peli hyllystä, jota kaikki osaa - niin miksi ei? 

Vierailija
12/77 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikkien pitäisi tykätä niistä monimutkaisista peleistä? Se, että sanoo pitävänsä lautapeleistä, ei ole mikään vale, vaikka lempipeli olisi Afrikan tähti.

Tämä on ihan yhtälailla makuasia, kuin vaikka musiikin kuuntelu. En minäkään "ymmärrä", miten joku voi tykätä kuunnella jotain JVG:tä tai vaikka Ellinooraa, koska itse pidän hevistä, mutta en minä silti väitä, ettei pop-musiikki ole oikeasti musiikkia... 

Jotkut asiat vain ovat objektiivisia. Esim. että satoja vuosia sitten sävelletty klassisen musiikin klassikko ON parempi kuin JVG:n kännipilluörvellykset. Puolalainen mustavalkoinen taide-elokuva ON parempi kuin joku Hollywoodin massatuotanto Avengers 5

Vierailija
13/77 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoja, mutta mielenkiintoisia pelejä on kaupoissa hyllyt täynnä. Ihmiset on vaan laiskoja ja mielikuvituksettomia. Lisäksi oikeesti se Monopoli on tylsä peli. Mieluummin vaikka Carcassonne (joka ei sekään enää mikään uutuuspeli ole), siinä on sentään mielenkiintoa ja järkeä, eikä kestä tuhottoman pitkään.

Vierailija
14/77 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut asiat vain ovat objektiivisia. Esim. että satoja vuosia sitten sävelletty klassisen musiikin klassikko ON parempi kuin JVG:n kännipilluörvellykset. Puolalainen mustavalkoinen taide-elokuva ON parempi kuin joku Hollywoodin massatuotanto Avengers 5

Objektiivista on se, että sinä olet snobi, jolla ei ole yhtään persoonallista mielipidettä tai omaa ideaa. 

Vierailija
15/77 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppoja, mutta mielenkiintoisia pelejä on kaupoissa hyllyt täynnä. Ihmiset on vaan laiskoja ja mielikuvituksettomia. Lisäksi oikeesti se Monopoli on tylsä peli. Mieluummin vaikka Carcassonne (joka ei sekään enää mikään uutuuspeli ole), siinä on sentään mielenkiintoa ja järkeä, eikä kestä tuhottoman pitkään.

Tämä on just tätä jauhantaa. Voit vetää työksesi akkitehtitoimistoa ja olla mukana paikallispolitiikassa. Mutta jos perjantai-iltana kutsut kaverit kylään  pari kaveria, otatte muutaman oluen, puhutta paskaa ja siinä sivussa pelaatte väärä lautapeliä - niin olette mielikuvituksettomia. 

Enemminkin oletan, että sinun rajoittuneisuutesi tulee esiin siitä, että se mikä sinulle on "mielikuvituksellisuutta" tai osoitus siitä, ettet ole laiska, vain osoittaa, ettet elämässä oikeasti tee juuri mitään kovin järkevää. 

Ihan kuin ihmisen ihmisen meriitit mitattaisiin sillä, millaista viihdettä hän käyttää. 

Vierailija
16/77 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avengers 5 -elokuvaa ei ole edes tehty! Ja luulet olevasi joku leffaekspertti! Hah!

Ja puolalaiset mv-taide-elokuvat on paskoja. Vain kroatialaiset kaitafilmiteokset ovat jotain. Ettäs tiedät.

Vierailija
17/77 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se puolalainen mustavalkoinen taide-elokuva ole automaattisesti parempi kuin joku Hollywood-tuotanto etenkään kun tuossa ei ole yhtään eritelty sen taide-elokuvan sisältöä tai meriittejä. Tuntuu joltain omituiselta käänteiseltä rasismilta olettaa, että vieraalla kielellä ja maassa tehty pienemmän budjetin elokuva olisi automaattisesti joku nerouden huipentuma. Joku sellainen jalo villi -harha.

Vierailija
18/77 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avengers 5 -elokuvaa ei ole edes tehty! Ja luulet olevasi joku leffaekspertti! Hah!

Ja puolalaiset mv-taide-elokuvat on paskoja. Vain kroatialaiset kaitafilmiteokset ovat jotain. Ettäs tiedät.

Katotteko te laiskat ihmiset valmiita elokuvia? Miksi ette tee itse?

Vierailija
19/77 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt sä puhut ihan p*skaa. Ihan tällein objektiivisesti katsottuna.

Vierailija
20/77 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen ilmoittaa harrastuksekseen lautapelit, niin osaan jo ottaa jalat alleni alkuvaiheessa...varsinkin, jos kyseessä on joku roolipeli/ strategiapeli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme