Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten reagoisit, jos saisit jouluna vuohen kehitysmaahan?

Vierailija
22.11.2022 |

?

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määräisi tuon vuohen päätettäväksi vapaaksi viidakkoon.

Vastustan ilmastonmuutosta ja luontokatoa ja ymmärrän että ilmastonmuutos ja luontokatoa johtuvat väestön holtittomasti sikiämisestä kehitysmaissa.

En halua olla vauhdittamassa väestöräjähdystä joten en halua olla tukemassa kehitysmaita vaan annan luonnon säädellä ihmiskantoja

Vuohilauma tuhoaisi sen viidakon :)

Vierailija
22/93 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin antaa sinulle lahjaksi Falcon Millennium Lego-sarjan, mutta annoinkin afrikkalaiselle vuohen. Varmaan ymmärrät, iso poika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin sitä vittuiluna.

Vierailija
24/93 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo lahja oudoilta ihmisiltä. Varsikin kun vuohta tuskin on edes olemassa.

Vierailija
25/93 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lahjoitukset pitäisi olla sterilisaatioina, ei vuohia eikä rahaa

Vierailija
26/93 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaisi ettei lahjan antaja tunne mua tippaakaan. Eläimille tai luonnolle menevät aineettomat lahjat ovat kivoja mutta vuohireppanan vieminen jonnekin alkeellisiin oloihin kuulostaa kamalalta.

Ei niitä vuohia minnekään viedä, vaan ihan tuetaan paikallisia paikallisen vuohen ostamisessa.

Viedäänpä. Finnairilla rahtilento Afrikkaan 20.12 jolla vuohet kuskataan sinne.

Vierailija
27/93 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vuohi? Miksi ei kohdunpoistoa?

Vierailija
28/93 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en luota pätkääkään siihen, että se vuohi oikeasti lahjoitettaisi yhtään kellekään. Korkeintaan se menee jollekin järjestön äijälle siellä kehitysmaassa, jolla on jo ennestään miljoona vuohta ja näillä hän sitten tekee bisnestä niiden oikeasti tarvitsevien kanssa. Ei siis anna ilmaiseksi, vaan pyytää rahaa.

Kyllä ne ihmiset on siellä aivan yhtä kieroja kuin täälläkin ja kaikki yrittävät hyötyä.

Karuahan se on, enkä haluaisi olla niin negatiivinen hyväntekeväisyyttä kohtaan, mutta mieluiten kyllä menisin itse paikanpäälle, ostaisin vuohen ja antaisin sen jollekulle. Mutta sitten olisi 68032 kättä lisää ojossa minua kohti.

Vierailija
29/93 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palauttaisin asiasta kertovan kirjeen ja mainitsisin, että nimeäni ei saa käyttää asiayhteydessä ollenkaan.

Vierailija
30/93 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittäisin lahjasta ja kauniista ajatuksesta. Ehkä seuraavan vuoden mittaan antaisin muutaman läpinäkyvän vihjeen itselleni mieluisammista hyväntekeväisyyskohteista.

Vierailija
31/93 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkisin vuolaasti sitä, että joku olisi lahjoittanut vuohen uhrattavaksi minun nimissäni. Ne menevät uhreiksi hyvään koulumenestykseen ja muuhun taikauskoon. Ei siellä juustoloita perusteta.

Vierailija
32/93 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nämä vuohet ja muut vastaavat ole ihan mutkattomia juttuja nekään.

Kehitysmaat saavat paljon sellaista apua, jota eivät tarvitse, osaa hyödyntää, pysty hyödyntämään ja vastaavasti eivät saa apua jota tarvitsisivat, jota osaisivat tai pystyisivät hyödyntämään.

Olen kallistunut sille kannalle, että jos halutaan ostaa lahja, sitten rehellisesti ostetaan lahja, joka oikeasti on lahja sille lahjan saajalle.

Ja jos halutaan kehitysmaita tai muita hyväntekeväisyyskohteita tukea, tehdään lahjoitus siihen suuntaan. Valitaan mahdollisimman luotettava toimija ja toivotaan parasta, että lahjoitus todella menee perille.

Vierailija
33/93 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jengiltä vissiin unohtunut, että joulu on antamisen, ei saamisen juhla :/

Miten aikuiset ihmiset hyvinvointiyhteiskunnassa kehtaavat nillittää, jos eivät saa lahjoja tai jos  lahjoitetaan kehitysmaihin?

Itse en halua yhtään mitään krääsää ja opiskeluajasta saakka omassa lapsuudenperheessä ei ole annettu konkreettisia lahjoja, jos ei ole ollut jokin oikea konkreettinen tarve (vaikkapa uusi kattila). Nykyisin moisetkin ostan toki itse. Meinaan ihan suuttua, kun yksi kaveri ei usko, vaikka kuinka olen sanonut, että älä osta mitään, kun joka joulu tulee jotain kynttilää tai rumaa koriste-esinettä, jotka nakkaan suoraan kierrätykseen...

Tuommoinen yksi vuohi (tai esim. mikrolainat) takaavat kehitysmaassa yhdelle perheelle just sellaisen lisäansion, jolla saa tytötkin laitettua kouluun. Nimenomaan tyttöjen koulutus vähentää tutkitusti tehokkaimmin myös väestönkasvua. 

Vierailija
34/93 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain toissajouluna ystävältäni synnytyssairaalan tarvikkeita johonkin kehitysmaahan. Olihan se vähän laimeaa. En oikein tajunnut miten hänen tekemänsä lahjoitus liittyy minuun, siis että miksi se lappu lahjoituksesta pitää kiikuttaa minulle näytille.

Vierailija
35/93 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nämä vuohet ja muut vastaavat ole ihan mutkattomia juttuja nekään.

Kehitysmaat saavat paljon sellaista apua, jota eivät tarvitse, osaa hyödyntää, pysty hyödyntämään ja vastaavasti eivät saa apua jota tarvitsisivat, jota osaisivat tai pystyisivät hyödyntämään.

Olen kallistunut sille kannalle, että jos halutaan ostaa lahja, sitten rehellisesti ostetaan lahja, joka oikeasti on lahja sille lahjan saajalle.

Ja jos halutaan kehitysmaita tai muita hyväntekeväisyyskohteita tukea, tehdään lahjoitus siihen suuntaan. Valitaan mahdollisimman luotettava toimija ja toivotaan parasta, että lahjoitus todella menee perille.

Miksi toisten pitää tehdä töitä ja toisten saada lahjoja? Niin Suomessa kuin muuallakin. Oksettaa ajatuskin, että tekisin töitä jonkun vieraan perheen hyväksi tai nimissäni lahjoitettaisiin jollekin jotakin ilmaiseksi. Ei kukaan halua minunkaan hyväkseni mitään tehdä. Kaikki, ihan kaikki maksaa.

Vierailija
36/93 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jengiltä vissiin unohtunut, että joulu on antamisen, ei saamisen juhla :/

Miten aikuiset ihmiset hyvinvointiyhteiskunnassa kehtaavat nillittää, jos eivät saa lahjoja tai jos  lahjoitetaan kehitysmaihin?

Itse en halua yhtään mitään krääsää ja opiskeluajasta saakka omassa lapsuudenperheessä ei ole annettu konkreettisia lahjoja, jos ei ole ollut jokin oikea konkreettinen tarve (vaikkapa uusi kattila). Nykyisin moisetkin ostan toki itse. Meinaan ihan suuttua, kun yksi kaveri ei usko, vaikka kuinka olen sanonut, että älä osta mitään, kun joka joulu tulee jotain kynttilää tai rumaa koriste-esinettä, jotka nakkaan suoraan kierrätykseen...

Tuommoinen yksi vuohi (tai esim. mikrolainat) takaavat kehitysmaassa yhdelle perheelle just sellaisen lisäansion, jolla saa tytötkin laitettua kouluun. Nimenomaan tyttöjen koulutus vähentää tutkitusti tehokkaimmin myös väestönkasvua. 

Sinulla on ehkä kokemus hyvinvointiyhteiskunnasta, mutta etpä taida huomata, ettei sitä kaikilla täällä ole. Kamalaa, että lähellä olevat asiat eivät näy ihmisille. Kuvitellaan, että jos on katto pään päällä, on kaikki hyvin. Täällä ei elä pakkasella ilmam asuntoa, toisin kuin monessa muussa paikassa.

Kehitysmaissa ongelma on liikasyntyvyys ja kaikkihan tietävät, miten lapset tulevat. Ei voi kovin paha olo olla, kun jaksaa seksi kiinnostaa. Täällä taas on pula lapsista. Elämä on kovaa ja silti kaltaisesi höpöttävät samaa virttä kehitysmaiden ongelmista. Shittiä!

Vierailija
37/93 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse "lahjaksi" sitä, että "lahjan" "antaja" ilmoittaa minulle lahjoittaneensa rahaa hyväntekeväisyyteen. Tuosta ei saa myöskään sanoa mitään, koska silloin leimaantuu hemmotelluksi pikkukakaraksi. Eri asia tietenkin, jos ihminen tuota toivoo, mutta on ikävää päättää toisen puolesta, ettei tämä ansaitse oikeaa lahjaa. Itsekin lahjoitan useammalle järjestölle joka kuukausi, muttei tuo raha ole pois muiden ihmisten muistamisesta.

Vierailija
38/93 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaisi ettei lahjan antaja tunne mua tippaakaan. Eläimille tai luonnolle menevät aineettomat lahjat ovat kivoja mutta vuohireppanan vieminen jonnekin alkeellisiin oloihin kuulostaa kamalalta.

Ei niitä vuohia minnekään viedä, vaan ihan tuetaan paikallisia paikallisen vuohen ostamisessa.

Viedäänpä. Finnairilla rahtilento Afrikkaan 20.12 jolla vuohet kuskataan sinne.

Yksi syy lisää boikotoida Finnairia. Kiusaavat matkustamohenkilökunnan lisäksi vuohiakin. Olen pyöristynyt!!!

Vierailija
39/93 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin se kuin joku sisustusesine tai muu turhake. Mutta läheiseni tietävät kyllä, että toivon lahjoitusta mieluummin eläinsuojeluun.

Vierailija
40/93 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koettaisin pitää pokkaa ja sanoa ystävällisesti kiitos, vaikkei se mikään lahja olekaan. Jokainen voi lahjoittaa vaikka sata vuohta kehitysmaahan, mutta jos haluaa antaa jollekin oikean lahjan, antaa sen konkreettisesti lahjan saajalle. Vaikka sen vuohen hinnan. 

Vuohen lahjoittaminen on ideologista tyrkyttämistä, jossa päättää toisen puolesta tämän arvovalinnoista. Ei hyvä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän