Mikä asia arjessa ahdistaa tällä hetkellä?
Tämä on purkautumisketju. Kerro, mikä ahdistaa omassa arjessasi. Minua tällä hetkellä auto. Ollut korjaamolla viime perjantaista alkaen. Saapa nähdä, milloin ehtivät korjata.
Kommentit (234)
Vierailija kirjoitti:
Lähetyvä 50 vuoden ikä :( Kauhea kriisi ollut jo pari vuotta.
Nyt selkä suoraksi ja leuka pystyyn! 50 on hieno ikä ja niin kaikki tulevatkin vuodet ovat!
Oikeastiko haluaisit olla vielä parikymppinen? Kaikki se epävarmuus itsestä, elämästä, koulutuksesta, työstä, parisuhteesta, lapsista, ystävistä, paikasta maailmassa? Nyt on aika elää niiden valintojen kanssa, jotka on tehty, hyväksyä ne, eikä kaipailla ja haikailla vuosikymmenten päähän!
En viitsi linkittää, mutta googlaa Seela Sellan terveiset itselleen 23-vuotiaana. Siinä on järjen sanoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten ahdistaa se kun eilen katsoin tämän kohutun amerikkalaisen dokumentin.
Nyt tuntuu että olen tehnyt kohtalokkaan virheen, vieläpä kolmesti.
Kuinka tyhmä ihminen voikaan olla uskoessaan viranomaisia.
Mikä dokkari, kanava?
https://nwohavaintoja.blogspot.com/2022/11/akkikuoleman-syndrooma-koron…
Jatkuva ilmastohumpan tanssiminen! Ilmasto on aina muuttunut ja tulee muuttumaan. Sille ei kukaan voi mitään!
Ahdistaa lasten ja myös aikuisten mielenterveys ongelmat. Jos meille tulee seuraavaksi oikeisto hallitus, niin tilanne muuttuu aivan epätoivoiseksi, näiden sairauden osalta. Ja kyllä se toki näkyy kaikille muillekin.
Vierailija kirjoitti:
Työssä jaksaminen huolettaa. Fyysisesti ja psyykkisesti kuormittava vakityö, ikää ja kremppaa tulee koko ajan lisää, vielä vuosikausia eläkkeeseen ja koko ajan pitäisi oppia lisää ja olla yhä tehokkaampi.
Jos et vielä ole ollut yhteydessä työterveyteen, niin suosittelen. Selvitä kuka on sinulle nimetty työterveyshoitaja ja varaa aika vastaanotolle. Saat apua tilanteeseesi ja voitte selvittää mahdollisuuksia mm. ammatilliseen kuntoutukseen.
Olen suhteessa josta haluan pois, ei ole tunteita enää ja tahdon omaa aikaa elämässäni. Ahdistaa etten ehdi enää löytää mieluista kumppania ennen kuin on liian myöhäistä hankkia lapsia. Lisäksi työuupumus.
Työkyvyttömyyseläke. Ketuttaa kun ei voi tehdä mitään töitä, kun ei kroppa kestä, vikaa on joka paikassa, 26 diagnoosia. Elämä on tylsää, ainaista telkkarin katsomista kun olen lisäksi liikuntarajoitteinen.
Mun alkoholismi.
Ei perseitä, mutta jokapäiväinen pönhä on saatava.
En haluaisi elää näin.
Työkkärin uusi kurssi joka alkaa huomenna.
Minulla on pahaa ahdistusta ja paniikkikohtauksia.
Aineenopettajana ahdistaa normiluokan nimikkeen alla opettamani opetusryhmä, tarkkisporukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katu on lumessa ja vaikea työntää rattaita. Miksei aurata, kun sataa lunta?! Töiden jälkeen pitää työntää 2-vuotias rattailla päiväkodista kotiin yli kilometrin matka. Kyllä se osan matkaa voi kävellä, mutta pienillä jaloilla lumessa taapertaminen raskasta.
Ota pulkka mukaan.
Pulkka on kevyt ja mustekalalla on kiinni vaunuissa päivän ajan
No tuohan se on helppo tapa liikkua, että toisella kädellä työntää auraamattomalla kadulla rattaita ja toisella kädellä vetää lasta pulkassa perässään.
Vierailija kirjoitti:
Sähkön hinta ja tulevat pakkaset. Lämmitän talon puilla jo nyt. Todella työlästä. Koko ajan pitää olla lämmittämässä ja aina on aamuisin kylmää ja kolikkoa. Sähkö on niin kallista ettei siihen ole varaa. Hullua, meillä kuitenkin molemmat käy töissä ja tulot ovat keskiluokkaiset.
Totta! Siihen on syynsä, että taloihin alettiin rakentaa muuta kuin puulämmitystä. Tuo on minulle erittäin tuttua. Yhtenä talvena poltin 11 kuutiota puuta, kun sattui pakkastalvi. Tein silloin töitä 30 tuntia viikossa ja palkkatulo oli normaalia pienempi, joten sähkölämmitys tuli yksistään liian kalliiksi. Kun tulin töistä, ensimmäisenä aloin virittää tulia palamaan ja vähintään 2-3 tuntia siinä lämmitystouhussa oli kiinni. Alkoi se rasittaa, kun lähes joka ilta sama touhu. Meillä oli sama, että jos oli päivä välissä, että ei lämmittänyt, aamulla oli pahimmillaan 15 astetta lämmintä keittiössä ja olohuoneessa. Kahdessa makuuhuoneessa oli lämpimämpi, kun ne lämpesi lähinnä sähköllä, siis pattereilla. Ilmalämpöpumpunkin kanssa kävi huono tuuri, kun tilauksen jälkeen meni 5 kk ja kun aloin soitella, eikö nyt millään voisi nopeammin saada, niin koko firma oli lopettanut toimintansa. Onneksi ei tullut maksettua ennakkoon mitään. Käyttää se ilmalämpöpumppukin kyllä sähköä, kovilla pakkasilla kallis.
Korona. Just sairastan ja koko viikko menee harakoille. Vmäinen juttu että voi tarttua pian uudestaan. En haluaisi eristäytyä mutta tautinakin melko kamala..
Flunssasta toipumasta, auto rutattiin peräänajossa ja sitäpä on nyt viikkotolkulla odotettu. Autoa tarvittaisiin esim. läheisen vanhuksen kuljettamiseen yms. arkijuttuihin ja nyt on siis arjen muiden juttujen lisäksi ylimääräinen kiemura murehdittavaksi. Kuukausi jouluun, tekemistä olisi muutenkin paljon.
Raha-asiat, parisuhteen tila, työkuviot, kotiin jämähtänyt lapsi, oma rapistuminen. En oikein tiedä mistä aloittaa suman purku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähetyvä 50 vuoden ikä :( Kauhea kriisi ollut jo pari vuotta.
Nyt selkä suoraksi ja leuka pystyyn! 50 on hieno ikä ja niin kaikki tulevatkin vuodet ovat!
Oikeastiko haluaisit olla vielä parikymppinen? Kaikki se epävarmuus itsestä, elämästä, koulutuksesta, työstä, parisuhteesta, lapsista, ystävistä, paikasta maailmassa? Nyt on aika elää niiden valintojen kanssa, jotka on tehty, hyväksyä ne, eikä kaipailla ja haikailla vuosikymmenten päähän!
En viitsi linkittää, mutta googlaa Seela Sellan terveiset itselleen 23-vuotiaana. Siinä on järjen sanoja.
En ole tuo jolle vastaat, mutta itse ajattelin lähes viisikymppisenä laittaa elämäni uusiksi. En siis aio elää tekemieni valintojen kanssa! Viestisi oli kyllä kiva ja kannustava, mutta ei sovi ihan kaikille.
kaikki. t.ahdistuneisuushäiriö ja sosiaalisten tilanteiden pelko
Sähkön hinta ja tulevat pakkaset. Lämmitän talon puilla jo nyt. Todella työlästä. Koko ajan pitää olla lämmittämässä ja aina on aamuisin kylmää ja kolikkoa. Sähkö on niin kallista ettei siihen ole varaa. Hullua, meillä kuitenkin molemmat käy töissä ja tulot ovat keskiluokkaiset.