Ärsyttää kun kumppani on vuoden aikana muuttunut, paino noussut 16kg
Ei ole sairaudesta kyse, tutkittu on. Hän on vain laiska ja syö aivan liikaa. En haluaisi olla pinnallinen, mutta on jopa alkanut iljettämään läheisyys hänen kanssaan. Olenko huono ihminen tämän takia? Tuntuu, että tekisi mieli lopettaa koko suhde kun toinen ei ole yhtään kiinnostunut omasta terveydestään eikä ulkonäöstään. Saahan tuossa aika paljon ahmia ylimääräistä että saa painonsa nousemaan pilviin vuoden aikana noin paljon
Kommentit (54)
Miksi kaikilla on oletus, että ap on mies, ja lihonut puoliso nainen?
Minun mieheni lihoi myös tuon verran kesän aikana. Aika yleistä eikä edes mikään iso määrä. Ap on pinnallinen.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen lihonut 30 kiloa vuodessa. Syömishäiriö ja ahmimisvaihe menossa. Tiedän, että piakkoin tulee taas syömättömyysvaihe ja sitten laihdun.
Otan osaa. Tuo on lopputulosta markkinataloudesta, kapitalisimista ja länsimaisesta pinnallisesta ja esineellistävästä elämäntavasta. Totaalinen sekopäisyys painon ja elämän kanssa.
Etkö sä voisi palauttaa sitä viallisena sinne mistä hankitkin ja etsiä uuden mikä miellyttää enemmän silmää?
Onkohan siinä vielä takuuta jäljellä, saisit sijoittamiasi rahoja takaisin? Tosin harmillisesti levinneeseen kumppaniin hukattua aikaa ei saa mitenkään korvatuksi.
Et ole pinnallinen tai huono ihminen.
Jätä se läski sika , ASAP!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettivätköhän ihmiset sodan keskellä tällaisia kumppanin 16 kilon muutoksia?
Olemme niin lopunaikamme ansainneet!
Huh! tyypillistä taktiikka saada Ap tuntemaan syyllisyyttä siitä että hänen kumppaninsa lihavuus vaivaa häntä.
Joo, Ap:n pitäisi nyt vain katsella toisen lihomista ja lösöilyä kun jossain päin maailmaa soditaan ja ja...
Siis maailmassa on aina joku sota meneillään. Jos alkaa muuttamaan elämäntapojaan vasta sitten kun on täydellinen maailmanrauha, niin saa odottaa aika kauan.Aina löytyy hyviä tekosyitä, miksi just nyt ei viitsi lähteä tekemään elämäntapamuutosta. On mukavampaa uhriutua ja syyttää sitä toista kun muualla on OIKEITA ongelmia kuten sotia ja maanjäristyksiä... Ja mun elämä läskinä on muutenkin kurjaa niin miks mä lisäisin kurjuuttani alkamalla kiduttaa itseäni dieetillä ja liikunnalla... Pitää olla todella julma ihminen että kehtaa edes ehdottaa moista...
Tyypillistä addiktin käytöstä. Aivan sama, oli sitten koukussa ruokaan tai alkoholiin.
Kun toinen huomauttaa asiasta vaikka kuinka nätisti, niin addikti uhriutuu salamannopeasti.
Hän reagoi esim. sanomalla: "et sinäkään ole täydellinen, mietitään nyt esimerkiksi sinun tapaasi jättää toisinaan vessan kansi ylös vaikka se ällöttää ja ärsyttää minua ja sitäpaitsi söithän sinä itsekin niitä munkkeja" (söi yhden kun toinen söi tusinan) Yleensä tämä tapahtuu paatoksella ja keskustelu kääntyy kuin huomaamatta huomauttajan huonoihin puoliin.
Yksi on juuri tuo: "miten sinä viitsit valitella pikkuasioista. Mieti naapurin rouvaa joka makaa juuri nyt sairaalassa".
Sitten myös vähättely: "no en minä nyt niin paljoa syö/juo".
Addikti pettää myös itseään ja vähättelee ongelmiaan ja ei itse tiedosta sitä määrää mitä juo tai syö. He hahmottavat aina määrät alakantiin siksi he uskovat, että he ovat jotenkin sairaita kun aina vaan paino nousee vaikka ei syö "mitään".
Addikti on mestari manipuloimaan sekä valehtelemaan muille ja myös itselleen.
Meillä ei ole vaakaa eikä sitä hankita. Molemmilla heittelee paino jonkin verran välillä ja kyllä vaatteista ja peilistä näkee missä mennään. Olen itse asettanut ta voitteen, että lihomisen vuoksi en uusia vaatteita ala hankkimaan. Sillä on pärjännyt hyvin.
Se pitää kilot kutakuinkin tietyllä tasolla.
Puhuminen ja avoin keskustelu on avain moneen ongelmaan, niin myös varmasti tähänkin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikilla on oletus, että ap on mies, ja lihonut puoliso nainen?
Noin se vain valitettavasti usein on. Toki miehetkin lihoo helposti parisuhteessa, mutta naiset ehkäpä harvemmin valittavat siitä.
Vierailija kirjoitti:
Etkö sä voisi palauttaa sitä viallisena sinne mistä hankitkin ja etsiä uuden mikä miellyttää enemmän silmää?
Onkohan siinä vielä takuuta jäljellä, saisit sijoittamiasi rahoja takaisin? Tosin harmillisesti levinneeseen kumppaniin hukattua aikaa ei saa mitenkään korvatuksi.
Niin, lihavat ovat hyviä ja suvaitsevia ihmisiä...
Hyvin usein se suvaitsematon ja pinnallinen on se suhteen hoikka kuntoilijaosapuoli.
Hyvin harvoin kuulee lihavan sohvaperunan suusta että ärsyttää kun tuo puoliso on niin hyväkuntoinen, timmi ja aktiivinen ja taidanpa vaihtaa hänen sellaiseen jolla on samat arvot ja elämäntavat ja sama habitus kuin itselläni.
No hyvä keskusteluyhteys on ainakin jäljellä kun kumppani raportoi painonnousunsa kilon tarkkuudella.
Naisille 16kg vuosilihominen on ihan helppo homma. Miehelle ei niin helppoa. Siksi oletus, että on nainen. Jos jotain itsestäni olen huomannut niin lihon kun olen väsynyt ja stressaantunut ja hoikistun kun saan levätä ja elämä sujuu.
Miestä ei ole taloudessa mutta teini-ikäinen lapsi on ja se näkyy kirjaimellisesti minun lantiolla nyt kun teini alkoi näyttää aikuistuvan itsenäisesti toimivan nuoren merkkejä. Olen vihdoin saanut aamulla nukutuksi niin pitkään kuin unta tarvitsen, ei ole tarvinnut hänen takiaan ennen kuutta nousta ylös. Hän on ottanut itse vastuun opiskelustaan eli sekin stressi jäi pois sekä vahtiminen ja pakottaminen. Hänen yleinen terveydentilansa on kohentunut ja pitkäaikainen sairaus näyttää hellittävän. Joten sekään ei stressaa minua enää.
Nämä näkyy välittömästi minulla yleisenä energian lisääntymisenä, ruokahalun laskuna ja hyväntuulisuutena sekä hoikistuneena olemuksena.
Vierailija kirjoitti:
Naisille 16kg vuosilihominen on ihan helppo homma. Miehelle ei niin helppoa. Siksi oletus, että on nainen. Jos jotain itsestäni olen huomannut niin lihon kun olen väsynyt ja stressaantunut ja hoikistun kun saan levätä ja elämä sujuu.
Miestä ei ole taloudessa mutta teini-ikäinen lapsi on ja se näkyy kirjaimellisesti minun lantiolla nyt kun teini alkoi näyttää aikuistuvan itsenäisesti toimivan nuoren merkkejä. Olen vihdoin saanut aamulla nukutuksi niin pitkään kuin unta tarvitsen, ei ole tarvinnut hänen takiaan ennen kuutta nousta ylös. Hän on ottanut itse vastuun opiskelustaan eli sekin stressi jäi pois sekä vahtiminen ja pakottaminen. Hänen yleinen terveydentilansa on kohentunut ja pitkäaikainen sairaus näyttää hellittävän. Joten sekään ei stressaa minua enää.
Nämä näkyy välittömästi minulla yleisenä energian lisääntymisenä, ruokahalun laskuna ja hyväntuulisuutena sekä hoikistuneena olemuksena.
Mitä selität? Miehissä on enemmän lihavia joka ikäryhmässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihoessa tapahtuu kaikenlaista vai liekö toisinpäin, että ensin tunnetasolla muuttuu jotain ja vasta sitten alkaa syömään siihen ongelmaan.
Jotkut tutkijat väittää että einesruuat ja roskaruoka kuten ranskikset, sipsit, trans-rasvat ym. muuttavat suolistobakteereita niin että ihminen masentuu ja jopa tyhmistyy.
Jenkeissä on tehty tutkimuksia, että kun ihminen vieroitetaan roskaruuasta, hänen masennuksensa paranee.
Roskaruokakoukusta on kuitenkin äärettömän vaikeaa päästä eroon. Se on kuin huumetta josta seuraa vieroitusoireita. Ihmisen aivosähkökäyrissä näkyy kuulemma samallaiset ilmiöt kuin narkkareilla.
En minä ainakaan syö ruuaksi roskaruokaa, vaikka olen lihava. Syön normaalia kotiruokaa, vähän pynaista lihaa, salaattia. Lihonut olen syömällä suklaalevyn tai rasian päivässä.
Palstan mukaan mies saa lihoa, nainen ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä selität? Miehissä on enemmän lihavia joka ikäryhmässä.
Eri: ihan tutkimusten mukaan, naiset lihovat nopeammin ja enemmän kuin miehet.
Lisäksi naiset laihtuvat hitaammin.
Naisille painonhallinta on haastavampaa.
se on sitten eri asia, miksi miehet ovat lihavampia. Ehkä he eivät piittaa ulkonäöstään tai terveydestään niin kuin naiset.
Vierailija kirjoitti:
Masennus voi aiheuttaa liikasyömistä
Tai masennuslääke, etenkin mirtatsapiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihoessa tapahtuu kaikenlaista vai liekö toisinpäin, että ensin tunnetasolla muuttuu jotain ja vasta sitten alkaa syömään siihen ongelmaan.
Jotkut tutkijat väittää että einesruuat ja roskaruoka kuten ranskikset, sipsit, trans-rasvat ym. muuttavat suolistobakteereita niin että ihminen masentuu ja jopa tyhmistyy.
Jenkeissä on tehty tutkimuksia, että kun ihminen vieroitetaan roskaruuasta, hänen masennuksensa paranee.
Roskaruokakoukusta on kuitenkin äärettömän vaikeaa päästä eroon. Se on kuin huumetta josta seuraa vieroitusoireita. Ihmisen aivosähkökäyrissä näkyy kuulemma samallaiset ilmiöt kuin narkkareilla.
En minä ainakaan syö ruuaksi roskaruokaa, vaikka olen lihava. Syön normaalia kotiruokaa, vähän pynaista lihaa, salaattia. Lihonut olen syömällä suklaalevyn tai rasian päivässä.
Sokeri on pahinta roskaruokaa! pelkkiä tyhjiä kaloreita jolla on kaiken lisäksi huippukorkea glygeminen indeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti olet niin kuvottava kumppani että syö suruunsa.
T. Läski joka otti nokkiinsa
En minä ainakaan ottaisi nokkiini. En vaan laihduttaisi toisen takia, pitäisi sitten hänen löytää hoikka kumppani.
Miehet ovat niin laiskoja ja ahneita, että lihovat tuollaisia määriä helposti