Milloin viimeksi olet nauttinut hgin Stockmannilla käymisestä?
Kommentit (86)
Nauttinut... no joo... Lievästi pidin siellä käymisestä vielä 1980-luvun alkupuolella. Sen jälkeen meni vain huonompaan suuntaan enkä nykyisin kävisi kuin pakosti! Anoppi oli siellä töissä, sai kivan alennuksen aina tietyllä osastolla varsinkin. Myös ompelu- ja lankaosasto oli aikanaan todella hyvä! Silti muistan ne myyjien silmäykset, kun olin ostamassa takkia. Kyselin ja aapailin, oli hieman hintava palttoo. Ostin sitten *käteisellä tuolloin* 1 000 mk:n talvitakin, aitoa villaa. Oli hieno, kallis ja pidin sitä monta, monta vuotta (kun ensin suostuivat sen minulle myymään, tsihih). Vieläkin närkästyttää se, että katsotaan vain esim. ulkonäköä tai työvaatteita, jos on ostamassa jotain hinnakkaampaa.... eikä luoteta asiakkaan maksukykyyn.
En ole koskaan nauttinut missään kaupassa käymisestä. Pakkopullaa kaikinpuolin.
Kerran piti päästä pissalle, oli sopivasti matkan varrella :D
Joskus 1970-80 -luvuilla tuli käytyä useasti. Nyt kysyvät äppiä ja ovat sekoittaneet osastot niin ettei sieltä löydä mitään.
Ostaminen on tehty Stockalla liian monimutkaiseksi, ja siksi tilaan tavarat pariisilaisista tavarataloista lahjakääreissä kotiin toimitettuina. Saan sieltä hienommat merkit vaivattomasti ja palvelu on aina ensiluokkaista.
90- ja 00-luvuilla, kun oli vielä mittavat ihanat lehtiosastot ja One Way.
Parjattu palvelu muuten on parantunut pandemian jälkeen selvästi. Ainakin viime jouluna oikein yllätyin useamman kerran.
Vierailija kirjoitti:
Joskus 1970-80 -luvuilla tuli käytyä useasti. Nyt kysyvät äppiä ja ovat sekoittaneet osastot niin ettei sieltä löydä mitään.
Ostaminen on tehty Stockalla liian monimutkaiseksi, ja siksi tilaan tavarat pariisilaisista tavarataloista lahjakääreissä kotiin toimitettuina. Saan sieltä hienommat merkit vaivattomasti ja palvelu on aina ensiluokkaista.
Voitko laittaa linkkiä? Tuo kuulostaa niin hurmaavalle :)
Vierailija kirjoitti:
Viime viikolla käytiin, oltiin sisällä ehkä 20min ja mukaan lähti talvitakki. Ei ollut mitään monimutkaisuutta missään vaiheessa.
Vuonna 1999 - sen jälkeen en ole Mäntsälän eteläpuolella käynyt.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan. Siinä vieressä Akateemisessa on toki joskus kiva käydä, mutta sehän ei enää olekaan osa Stocmannia.
No ei siitäkään ole mitään jäljellä. Valikoima kehno ja muutenkin aivan kuollut. Silloin kun oli hyvät lehtivalikoimat, matkaopaskirjat ja kaikkia harvinaisempia kirjoja muutenkin, oli paikka todella hieno. Monesti oli kaikkia kirjailijavierailujakin siellä. Vuosituhannen vaihteessa oli vielä ihan hyvä, mutta kasarilla se vasta upea paikka olikin.
Vierailija kirjoitti:
90- ja 00-luvuilla, kun oli vielä mittavat ihanat lehtiosastot ja One Way.
Parjattu palvelu muuten on parantunut pandemian jälkeen selvästi. Ainakin viime jouluna oikein yllätyin useamman kerran.
Silloin vielä, kun oli se sikaripuoti siinä pienen lehtipisteen vieressä. Ja oli siinä se hieno karkkinurkkauskin.
Minä kävin Itiksen Stockalla vielä joskus kymmenen vuotta sitten useasti. Siellä oli valtavan suuri leluosasto, Akateeminen kirjakauppa, aivan mahtava musiikkiosasto, valtaisa määrä erilaisia aikakausi-ja sanomalehtiä, kukkakauppa ja Stockan herkku. Myös jouluisin ihana jouluosasto. Nyt kun Stockmann on myynyt kaiken ilmeisesti pois, niin ei ole tullut juurikaan enää käytyä, kun ei mitään noista ole. Kävin muistaakseni toissa jouluna ja se jouluosasto oli kutistunut ihan olemattomaksi. Viime jouluna kävinkin siitä viisastuneena siellä keskustan Stockalla, jossa on ollut yleensä kokonainen joulukerros. Vaan ei ollut enää, vaan sielläkin jouluosasto oli aika pieni jonkun kerroksen nurkassa.
Vierailija kirjoitti:
Minä kävin Itiksen Stockalla vielä joskus kymmenen vuotta sitten useasti. Siellä oli valtavan suuri leluosasto, Akateeminen kirjakauppa, aivan mahtava musiikkiosasto, valtaisa määrä erilaisia aikakausi-ja sanomalehtiä, kukkakauppa ja Stockan herkku. Myös jouluisin ihana jouluosasto. Nyt kun Stockmann on myynyt kaiken ilmeisesti pois, niin ei ole tullut juurikaan enää käytyä, kun ei mitään noista ole. Kävin muistaakseni toissa jouluna ja se jouluosasto oli kutistunut ihan olemattomaksi. Viime jouluna kävinkin siitä viisastuneena siellä keskustan Stockalla, jossa on ollut yleensä kokonainen joulukerros. Vaan ei ollut enää, vaan sielläkin jouluosasto oli aika pieni jonkun kerroksen nurkassa.
Itiksessä oli tosiaan myös Stockalla sikariosasto :) ja karkkiosasto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan. Siinä vieressä Akateemisessa on toki joskus kiva käydä, mutta sehän ei enää olekaan osa Stocmannia.
No ei siitäkään ole mitään jäljellä. Valikoima kehno ja muutenkin aivan kuollut. Silloin kun oli hyvät lehtivalikoimat, matkaopaskirjat ja kaikkia harvinaisempia kirjoja muutenkin, oli paikka todella hieno. Monesti oli kaikkia kirjailijavierailujakin siellä. Vuosituhannen vaihteessa oli vielä ihan hyvä, mutta kasarilla se vasta upea paikka olikin.
Mun aikuisuudessa se ei ole ollut koskaan mitenkään erityisen hyvä, vaikka taisin minä jonkun suositun romaanin sieltä pari kesää sitten rannalle mennessä hakea.
Eniten taidan käydä Rosebudissa, Hagelstamilla ja Kummisedässä (jälkimmäisestä löytyy usein soittamalla hakemani, ja käyn noutamassa heiltä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaminen on tehty Stockalla liian monimutkaiseksi, ja siksi tilaan tavarat pariisilaisista tavarataloista lahjakääreissä kotiin toimitettuina. Saan sieltä hienommat merkit vaivattomasti ja palvelu on aina ensiluokkaista.Voitko laittaa linkkiä? Tuo kuulostaa niin hurmaavalle :)
Samaa palasin myös tiedustelemaan. Miten tulli esim parfyymeissä jne? Olisipa ihanaa tilata lempituoksusaippuoita iänikuisten tylsien dovien ja palmoligien sijaan.
Please, neuvo meitä kiltti.
Viihdyin Stockmannilla kunnes se pilattiin. En muista minä vuonna se oli. Valikoima on nykyään huono ja osastoja on lopetettu joten en juuri enää käy siellä. Muutama päivä sitten tarvitsin kosmetiikkatuotteen, valitsin sen hyllystä ja suuntasin kassalle mutta kassan takana oli huivipäinen nainen joten jätin tuotteen lähimpään hyllyyn jä menin pois. Stockmann maksaa nykyään niin huonoja palkkoja että heillä ei ole varaa valikoida työnhakijoita tai esittää mitään vaatimuksia työpukeutumisen suhteen.
En ole juurikaaan enää käynyt, ehkä kerran/vuosi. Ainoa mitä tuolta ostan on VILLAhanskat/-huivit.
Noissa (myös ne edullisemmat, en maksa merkistä) on lämpimiä/hyvälaatuisia.
Hanskoja onnistun hukkaamaan (usein esim. autossa sylissä, ja tippuu kun nousen enkä huomaa asiaa) samoilla omilla huiveilla olen mennyt pitkään, mutta huiveja olen ostanut jouluna tm. lahjaksi.
Pyrin hyödyntämään tarjoukset (kupongit/alennusmyynnit) joskus saanut todella edullisesti noita.
Muuta ostettavaa en ole löytänyt, vaikka saattanut muuten kiertää samalla. Yksi ongelma on se, että kun tietää millä hinnalla muualla (ulkomailla) saa samoja vaatteita ja merkkejä, ei halua maksaa Stockmannin hintoja.
Samoin laatu on ongelma, esim. useimmissa euroopan maissa on kenkäkauppoja (ihan siis ketjukauppoja, kuten CCC ym.) mistä saa muutamalla kympillä nahkakenkiä. Suomessa hintoihin saa hyvä ettei 0 lisätä... Käytännössä keskitän hankinnat lomareissujen yhteyteen.
En ole paljon käynyt sen brändiuudistuksen jälkeen. Aikaisemmin talvitakit olivat talvitakkiosastolla je kengät kenkäosastolla. Nyt joutuu etsimään pitkin taloa ja käymään jokaisen merkin omalla osastolla jos jotain tarvitsee, viimeksi etsin kylpytakkia ja se oli huippukypsää.
Olen ollut kanta-asiakas yli 20 vuotta, ja minut on unohdettu täysin. Kun kuun kanta-asiakastarjousvihko lakkasi tulemasta, poistui myös jokakuinen muistutus Stockan olemassaolosta. Sain Exclusive-kortinkin aikoinaan, mutta sillä ei ole enää mitään merkitystä.
Minä olen hylännyt Stockan, Stocka on hylännyt minut.
Viihdy Stockan verkkokaupassa. Tavarataloissa on kumma valikoima, en löydä niistä juuri mitään.
Mikä niissä miesten vaatekoissa on vikana täällä?