Käsittämätöntä miten ihanalta ihan tavalliset asiat tuntuu kun ei juo
Onnellisuushormonien perustason palautteessa ihan vaan saunominen, kokkaaminen tai käsitöiden tekeminen on aivan mielettömän paljon mukavampaa kuin sillon, kun joi joka viikonloppu. Elokuvat on parempia, musiikki on parempaa, ihmiset on mielenkiintoisempia.
Varsinkin nyt kaamoksen aikaan huomaan eron. Ennen oli vaikea saada unta ja vaikea herätä, mieliala oli matala ja sosiaalinen ahdistus paheni. Nykyään haastavaa on ainoastaan unirytmin säännöllisyys.
T. Entinen kohtuukäyttäjä
Kommentit (70)
Ainakin itselläni on juuri päinvastoin. Ilman alkoholia elämä on tylsää ja harmaata. Elokuvat ja musiikki tuntuvat huomattavasti paremmilta nousuhumallassa samoin kuin käytännössä kaikki muutkin asiat. Urheilen aktiivisesti ja olen sen takia pitänyt joitain kuukausia taukoa viikonloppujuomisesta, mutta voi luoja että on tylsää. Alkoholittomuus sopii ihmisille, jotka eivät tee töitä tai urheile.
Minulle se ei ole enää kohtuukäyttöä, jos seuraavana päivänä on krapula.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin itselläni on juuri päinvastoin. Ilman alkoholia elämä on tylsää ja harmaata. Elokuvat ja musiikki tuntuvat huomattavasti paremmilta nousuhumallassa samoin kuin käytännössä kaikki muutkin asiat. Urheilen aktiivisesti ja olen sen takia pitänyt joitain kuukausia taukoa viikonloppujuomisesta, mutta voi luoja että on tylsää. Alkoholittomuus sopii ihmisille, jotka eivät tee töitä tai urheile.
Aijahas, minä olisin sanonut, että alkoholi ns. sopii enintään sellaiselle joka ei urheile, tee töitä tai mitään muutakaan ja on aivan passivoitunut ja apaattinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole huomannut samaa. Oikeastaan elämä on tylsempää nyt kun viikonloput menevät selvinpäin eikä ole mitään mitä odottaa.
On niin paljon muutakin mitä odottaa kuin humalatila.
Me käydään puolison tai kavereiden kanssa viikonloppuisin elokuvissa, teatterissa, konsertissa, kursseilla, messuilla, tapahtumissa, retkillä, ravintolassa syömässä, museoissa, minilomilla ja vastaavissa.
Kotona harrastamme erikseen tai yhdessä kaikenlaista. Kokataan pitkän kaavan kautta, pelataan pelejä, katsotaan sarjoja, rakennetaan, korjataan, tehdään taidetta yms. Tai ihan vaan ollaan ja luetaan kirjoja tai roikutaan netissä.
Mun mielestä viikonloppuna on erittäin paljon mitä odottaa. Ap
Niin no ehkä silloin on eri juttu, jos on puoliso.
Mä olen asunut nyt kohta vuoden itsekseni kun lapsi muutti pois kotoa, enkä ole kyllä mitään humalatiloja kaipaillut. Miten ihmeessä muka selvin päin ei voisi viettää aikaa yksinään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole huomannut samaa. Oikeastaan elämä on tylsempää nyt kun viikonloput menevät selvinpäin eikä ole mitään mitä odottaa.
On niin paljon muutakin mitä odottaa kuin humalatila.
Me käydään puolison tai kavereiden kanssa viikonloppuisin elokuvissa, teatterissa, konsertissa, kursseilla, messuilla, tapahtumissa, retkillä, ravintolassa syömässä, museoissa, minilomilla ja vastaavissa.
Kotona harrastamme erikseen tai yhdessä kaikenlaista. Kokataan pitkän kaavan kautta, pelataan pelejä, katsotaan sarjoja, rakennetaan, korjataan, tehdään taidetta yms. Tai ihan vaan ollaan ja luetaan kirjoja tai roikutaan netissä.
Mun mielestä viikonloppuna on erittäin paljon mitä odottaa. Ap
Niin no ehkä silloin on eri juttu, jos on puoliso.
Mä olen asunut nyt kohta vuoden itsekseni kun lapsi muutti pois kotoa, enkä ole kyllä mitään humalatiloja kaipaillut. Miten ihmeessä muka selvin päin ei voisi viettää aikaa yksinään?
Minä olen käyttänyt elämässäni alkoholia ainoastaan seurassa. Jossakin vaiheessa ymmärsin käyttäväni sitä nimenomaan sietääkseni seuraa ja väkinäistä sosiaalista ajanviettoa, jolloin lopetinkin sitten sekä alkoholinkäytön että seuraelämän. Yksin, omassa parhaassa seurassa viihdyn aina.
Vierailija kirjoitti:
Minulle se ei ole enää kohtuukäyttöä, jos seuraavana päivänä on krapula.
Jos ottaa sen verran että siitä nauttii niin krapula siitä tulee. Huono päihde kun nauttimisesta joutuu kärsimään.
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä alkoholissa ole muuta mukavaa kuin nousuhumala. Sen jälkeen alkaa krapula, turvotus, ahdistus ja katumus kun vapaat pilalla.
Ensin huvi, myöhemmin työ. Olisi edes toisin päin.
Minä en ole käyttänyt alkoholia.
Raittiusvalta olisi alkoholibisneksen loppu. Ei voi toteutua. Liian moni alkobisnes menetettäisiin.
Joissain maissa alkohaitat jäävät verokansalle. Suomessa myös. Rankasti. N. puolet sairasautotapauksia on 5uomessa alkotapauksia.
kun juo joka päivä noin 3 litraa viiniä, ei tuu krapulla, mut se vaati yli kymmenen vuoden kokemuksen.