Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsittämätöntä miten ihanalta ihan tavalliset asiat tuntuu kun ei juo

Vierailija
21.11.2022 |

Onnellisuushormonien perustason palautteessa ihan vaan saunominen, kokkaaminen tai käsitöiden tekeminen on aivan mielettömän paljon mukavampaa kuin sillon, kun joi joka viikonloppu. Elokuvat on parempia, musiikki on parempaa, ihmiset on mielenkiintoisempia.

Varsinkin nyt kaamoksen aikaan huomaan eron. Ennen oli vaikea saada unta ja vaikea herätä, mieliala oli matala ja sosiaalinen ahdistus paheni. Nykyään haastavaa on ainoastaan unirytmin säännöllisyys.

T. Entinen kohtuukäyttäjä

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä koskaan huomannut mitään ihmeempää elämänlaadun parantumista, kun olen pitänyt tipattomia kuukausia. Ainoa että vkl-aamuina ei ole krapulaa ja ehtii enemmän. Toisaalta menettää alkoholin tuoman hauskuuden. +-0.

Vierailija
42/70 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin masennus selvästi vaan pahenee kun olen selvinpäin. Humalassa piristyn, virkistyn ja unohdan kaiken paskan. Ja kyllä, jaksan vallan mainiosti huppelissa siivota, kokata lenkkeillä, tavata ystäviä, käydä ostoksilla jne. Tälleen selvinpäin lähinnä makaan sängyssä ja tuijotan telkkaria. Ei kiinnosta tippaakaan tehdä yhtään mitään.

Eli hoidat masennustasi juomalla? Tämä on melko yleistä Suomessa.

Itse lopetin juomisen ja olin kuuden viikon päästä osastolla itsemurhauhan takia.

Ei se pelkkä juomisen lopettaminen ole mikään autuaaksi tekevä asia, jos se on oire, eikä itse ongelma.

Painoa multa lähti hieman kun en saanut sitä syöttämään ja siihen ne plussat tyssäsi. Mikään ei muuttunut juomattomuudella. Edelleen vtutti, masensi, ahdisti ja vastaavasti bentsoja meni enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te tuollaisia myös livenä? Kaveri kertoo, että oi ihanaa kun on koti siisti ja paistuvat leivonnaiset tuoksuvat uunissa. Niin te sanotte siihen vaan, että no minä en jaksa pitää kotia siistinä kun ei sillä ole väliä, en myöskään leivo.

Sosiaaliset taidot :D:D:DDD

Vierailija
44/70 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te tuollaisia myös livenä? Kaveri kertoo, että oi ihanaa kun on koti siisti ja paistuvat leivonnaiset tuoksuvat uunissa. Niin te sanotte siihen vaan, että no minä en jaksa pitää kotia siistinä kun ei sillä ole väliä, en myöskään leivo.

Kuuluu nettikeskustelun luonteeseen, etkö ole huomannut ennen?

Vierailija
45/70 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei juo, kuihtuu pois.

Annikki

Olit herrasmies sä selvinpäin

Paljon niin sua silloin rakastin

Olit tärkein elämässäin

Sua ihailin ja kunnioitinkin

Mutta viinaa kun sait pian riitaa jo hait

Kuinka monet kerrat sua mä pelkäsin

Sääli hyvää miestä kun pitää juoda viinaa

Itselles ja muille saat vain aikaan turhaa piinaa

Sääli hyvää miestä kun ei osaa lopettaa

Sua toiset kun ei lopettamaan kuitenkaan saa

Sääli hyvää miestä kun noin elämäänsä tuhlaa

Viinan voimin arjesta hän tekee muka juhlaa

Sääli hyvää miestä kun noin pettää itseään

Sen vaikka nään en pysty enempään

Isä ollut oot niin kultainen

Lapset muistaa paljon hyvääkin

Sinä vaadit järjestyksen

Silti samalla soit hellyytesikin

Mutta viinaa kun sait pian riitaa jo hait

Kuinka monet kerrat sua me pelättiin

Sääli hyvää miestä kun pitää juoda viinaa

Itselles ja muille saat vain aikaan turhaa piinaa

Sääli hyvää miestä kun ei osaa lopettaa

Sua toiset kun ei lopettamaan kuitenkaan saa

Annikki Tähti

Vierailija
46/70 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaattekste vaihtaa irl sit takas normaaliin käytökseen? :D tuskin

Vierailija
47/70 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole huomannut samaa. Oikeastaan elämä on tylsempää nyt kun viikonloput menevät selvinpäin eikä ole mitään mitä odottaa.

On niin paljon muutakin mitä odottaa kuin humalatila.

Me käydään puolison tai kavereiden kanssa viikonloppuisin elokuvissa, teatterissa, konsertissa, kursseilla, messuilla, tapahtumissa, retkillä, ravintolassa syömässä, museoissa, minilomilla ja vastaavissa.

Kotona harrastamme erikseen tai yhdessä kaikenlaista. Kokataan pitkän kaavan kautta, pelataan pelejä, katsotaan sarjoja, rakennetaan, korjataan, tehdään taidetta yms. Tai ihan vaan ollaan ja luetaan kirjoja tai roikutaan netissä.

Mun mielestä viikonloppuna on erittäin paljon mitä odottaa. Ap

Niin no ehkä silloin on eri juttu, jos on puoliso.

Ei kovin eri juttu. Kävisin tekemässä näitä juttuja sitten kavereiden kanssa. Kotona harrastaisin itsekseni. Ap

Entä jos ei olisi kavereita? Jaksaisit innostua kokkaamisesta ja käsitöistä joka viikonloppu?

En juo ,en tupakoi,arkeni kuluu yksin.Ei kinosta käsitytöt ei ruuan laitot. varalisutta ei matkustaa ymm.Jalat pelaaviellä uloilen paljon tuo hyvän tunteen hyvät unen lahjat.Kuntelen paljon radio nostalkiaa.Rakastan vuoden aikoja.Katson netistä ilmasia jumppa ryhmiä harastus ryhmiä alueltani.Menen sinne jos on 5 km sätellä kuin asukastaloit.( jaksan nivelrikko polvilla helposti tuon 5km suunta kävellä)

Vierailija
48/70 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaattekste vaihtaa irl sit takas normaaliin käytökseen? :D tuskin

Olet tämän ketjun epäkohteliaimmin kirjoittava.

Vierailija
49/70 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Itse koen mainitsemasi asiat päinvastoin tylsemmiksi ilman alkoa. Se on kiva lisä. Myös miedot huumeet on hyviä piristämään tylsää arkea.

Vierailija
50/70 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin laihdutuksen takia pari vuotta juomatta tippaakaan alkoholia. Mitään hyviä vaikutuksia en huomannut paitsi toki ne kalorit jäi pois. Ei se nyt kamalaakaan ollut mitenkään, ihan ok. Yksi ilo vaan viety elämästä, samaan tapaan kuin jos vaikka ei saisi koskaan enää syödä suklaata niin ei elämä siitä pilalla olisi, mutta yksi pieni ilo vähemmän. 

Vierailija
51/70 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole huomannut samaa. Oikeastaan elämä on tylsempää nyt kun viikonloput menevät selvinpäin eikä ole mitään mitä odottaa.

Me käydään puolison tai kavereiden kanssa viikonloppuisin elokuvissa, teatterissa, konsertissa, kursseilla, messuilla, tapahtumissa, retkillä, ravintolassa syömässä, museoissa, minilomilla ja vastaavissa.

Kotona harrastamme erikseen tai yhdessä kaikenlaista. Kokataan pitkän kaavan kautta, pelataan pelejä, katsotaan sarjoja, rakennetaan, korjataan, tehdään taidetta yms. Tai ihan vaan ollaan ja luetaan kirjoja tai roikutaan netissä.

Itselläni ei ole puolisoa eikä kavereita, enkä niitä mistään saakaan koska olen asperger, ihmiset vieroksuu minua ja usein kiusataankin. Alkoholi on oikeastaan ainoa asia, mikä tuo vähän iloa elämääni.

Vierailija
52/70 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa. Itse juon kyllä, mutta ei se ole koskaan seuraavan päivän toimintaa estänyt. Tosin ehkä muilla juominen tarkoittaa suurempaa määrää. Perjantaina join kaksi olutta ja lauantaina yhden siiderin.

Vierailija
53/70 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, jos jotkut ovat lopettaneet kokonaan alkoholin käytön. Ei nyt ole tämän ketjun sisältöä, mutta näin lukijan vinkkelistä sanat alko kun tarkoitetaan alkoholia ja juominen, kun tarkoitetaankin alkoholin juomista, näyttävät ihan oudoilta. Sananmukaisestihan jos joku lopettaa juomisen, niin siitä lähtee henki, ei ilman vettä ainakaan kukaan voi loputtomiin olla. Joo tunnustaudun nipottajaksi.

Vierailija
54/70 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jaa. Itse koen mainitsemasi asiat päinvastoin tylsemmiksi ilman alkoa. Se on kiva lisä. Myös miedot huumeet on hyviä piristämään tylsää arkea.

Mielummin niitä kuin alkoholia. Jotain pitää välillä ottaa tai pää leviää. Juomisesta tulee järjetön krapula mutta parempi sekin kuin loputon tylsyys. Jos joutuisi olemaan aina selvinpäin niin vetäisin ranteet auki. Alkaa olla kolme kuukautta kun viimeksi join. Ei ole elämä yhtään parempaa. Lähes jatkuvasti vituttaa eniten kaikki.

Vierailija
55/70 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni hehkuttaa, että raittius on parasta, mutta itsellä ei vaan koskaan tuli sitä oloa..mistäköhän sekin johtuu🤷Olen ollut nytkin puoli vuotta juomatta ja en koe olevani yhtään sen virkeämpi kuin silloin kun juon jotain. Eikä ole tullut mitään ah elämä on niin paljon parempaa..

Mulla tämä sama. Juon vaan viiniä lähinnä viikonloppuisin yhtenä iltana, joskus harvoin kahtena iltana viikossa. En koskaan juo niin, että olisi krapula. Päätin olla ilman, mitä tuli tilalle? Ei yhtään mitään. Olin 5kk ilman. En virkistynyt, laihtunut, ruvennut harrastamaan mitään uutta. Samalla tavalla vietän aikani, mutta vain ilman sitä viiniä. Toki oli kiva huomata, että ilmankin pärjäsi, mutta siinäpä se.

Vierailija
56/70 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä Ap, kuvailet itseäsi kohtuukäyttäjäksi. Kuinka usein/paljon käytit alkoholia?

Vierailija
57/70 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielummin niitä kuin alkoholia. Jotain pitää välillä ottaa tai pää leviää. Juomisesta tulee järjetön krapula mutta parempi sekin kuin loputon tylsyys. Jos joutuisi olemaan aina selvinpäin niin vetäisin ranteet auki. Alkaa olla kolme kuukautta kun viimeksi join. Ei ole elämä yhtään parempaa. Lähes jatkuvasti vituttaa eniten kaikki.

Elämässäsi tai psyykeessäsi on jotain pielessä, jos pää leviää ja vedät ranteet auki ilman päihteitä.

Vierailija
58/70 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jostain syystä kärsi krapulaa juomisen jälkeen. En tiedä mistä johtuu, mutta on kiva ottaa sellainen pe la su kännit ja maanantaina skarppina töihin

Vierailija
59/70 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämässäsi tai psyykeessäsi on jotain pielessä, jos pää leviää ja vedät ranteet auki ilman päihteitä.

Sitä samaa on monilla suomalaisilla. Viikonloppuisin känni päälle että unohtaa edes hetkeksi arjen. Totta mooses on jotain pielessä elämässä. Mistään ei saisi nauttia vaan aina se on joidenkin mielestä väärin jos koskaan nauttii mistään päihteen vaikutuksesta. 

Vierailija
60/70 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä samaa on monilla suomalaisilla. Viikonloppuisin känni päälle että unohtaa edes hetkeksi arjen. Totta mooses on jotain pielessä elämässä. Mistään ei saisi nauttia vaan aina se on joidenkin mielestä väärin jos koskaan nauttii mistään päihteen vaikutuksesta. 

Logiikkasi ontuu. Sanoin, että vetää ranteet auki ilman päihteitä. Eri asia kuin nauttia koskaan mistään päihteen vaikutuksesta. Haloo?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi