Käsittämätöntä miten ihanalta ihan tavalliset asiat tuntuu kun ei juo
Onnellisuushormonien perustason palautteessa ihan vaan saunominen, kokkaaminen tai käsitöiden tekeminen on aivan mielettömän paljon mukavampaa kuin sillon, kun joi joka viikonloppu. Elokuvat on parempia, musiikki on parempaa, ihmiset on mielenkiintoisempia.
Varsinkin nyt kaamoksen aikaan huomaan eron. Ennen oli vaikea saada unta ja vaikea herätä, mieliala oli matala ja sosiaalinen ahdistus paheni. Nykyään haastavaa on ainoastaan unirytmin säännöllisyys.
T. Entinen kohtuukäyttäjä
Kommentit (70)
Mulla 4 vuosi menossa kun jätin alkoholin kokonaan pois.
On enemmän vapaa-aikaakin kun ei ole niin sairaan väsynyt koko ajan
Vierailija kirjoitti:
Mulla 4 vuosi menossa kun jätin alkoholin kokonaan pois.
On enemmän vapaa-aikaakin kun ei ole niin sairaan väsynyt koko ajan
Niin on. Alkuun häkelsi, että mitä ihmettä tällä kaikella vapaa-ajalla nyt tekisi. Lopputuloksena harrastan kaikkea mitä olen aina halunnut kun rahaa, energiaa ja aikaa riittää. Varasin juuri hevosajelun ja ravintolapöydän sunnuntaiaamupäivälle. Enpä olisi ennen jaksanut lähteä. Ap
En ottaisi alkoa, jos olisi kiva ystävä jonka kanssa tehdä yhdessä ja rahaa olisi edes kohtuullisesti. Olin viisi vuotta ilman alkoa ja mieli niin sanotusti selkeytyy ilman alkoa. On virkeämpi ja seesteisempi olo.
En tuomitse ketään, ottipa alkoa tai ei.
Pieni tujaus alkoa tekee myös höpöä..
Kirkkaita en voi juoda, koska armoton päänsärky tulee.
Hienoa, että olette päässeet kierteestä eroon. Tsemppiä jatkoon.
taitaa AP:n tehä ryyppyä mieli. yrittää selitellä kuinka ihanaa mukamas on raittiina :D kyllä tä elämä loppujenlopuks niin paskaa on että miks tätä selvinpäin kattelis ?
Vierailija kirjoitti:
taitaa AP:n tehä ryyppyä mieli. yrittää selitellä kuinka ihanaa mukamas on raittiina :D kyllä tä elämä loppujenlopuks niin paskaa on että miks tätä selvinpäin kattelis ?
Skål sille 🎉🍾🥃
Miten joit aikaisemmin ja lopetitko kokonaan?
Vierailija kirjoitti:
kyllä tä elämä loppujenlopuks niin paskaa on että miks tätä selvinpäin kattelis ?
T. Alkoholisti
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne onnellisuushormonit on kun asiantuntijatkaan eivät tunnu tietävän?
Oletko sinä juurikin se joka kehut työskenteleväsi
Erittäinvaativassaasijantuntijatehtävässätoimivaerikousasijantuntija?
Vierailija kirjoitti:
Miten joit aikaisemmin ja lopetitko kokonaan?
Pullo auki ja ääntä kohti kitusiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole huomannut samaa. Oikeastaan elämä on tylsempää nyt kun viikonloput menevät selvinpäin eikä ole mitään mitä odottaa.
On niin paljon muutakin mitä odottaa kuin humalatila.
Me käydään puolison tai kavereiden kanssa viikonloppuisin elokuvissa, teatterissa, konsertissa, kursseilla, messuilla, tapahtumissa, retkillä, ravintolassa syömässä, museoissa, minilomilla ja vastaavissa.
Kotona harrastamme erikseen tai yhdessä kaikenlaista. Kokataan pitkän kaavan kautta, pelataan pelejä, katsotaan sarjoja, rakennetaan, korjataan, tehdään taidetta yms. Tai ihan vaan ollaan ja luetaan kirjoja tai roikutaan netissä.
Mun mielestä viikonloppuna on erittäin paljon mitä odottaa. Ap
Kuvailit painajaiseni.
Mulla ainakin masennus selvästi vaan pahenee kun olen selvinpäin. Humalassa piristyn, virkistyn ja unohdan kaiken paskan. Ja kyllä, jaksan vallan mainiosti huppelissa siivota, kokata lenkkeillä, tavata ystäviä, käydä ostoksilla jne. Tälleen selvinpäin lähinnä makaan sängyssä ja tuijotan telkkaria. Ei kiinnosta tippaakaan tehdä yhtään mitään.
Raitistunut x alkkis sanoi selvänä 5 v elämäni tylsimmät.,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole huomannut samaa. Oikeastaan elämä on tylsempää nyt kun viikonloput menevät selvinpäin eikä ole mitään mitä odottaa.
Me käydään puolison tai kavereiden kanssa viikonloppuisin elokuvissa, teatterissa, konsertissa, kursseilla, messuilla, tapahtumissa, retkillä, ravintolassa syömässä, museoissa, minilomilla ja vastaavissa.
Kotona harrastamme erikseen tai yhdessä kaikenlaista. Kokataan pitkän kaavan kautta, pelataan pelejä, katsotaan sarjoja, rakennetaan, korjataan, tehdään taidetta yms. Tai ihan vaan ollaan ja luetaan kirjoja tai roikutaan netissä.
Kuvailit painajaiseni.
Tämä oli omakin painajaiseni vielä noin 5v sitten. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvailit painajaiseni.
Taidat olla aika nuori?
Vierailija kirjoitti:
"Pyrin välttämään myös teräviä, ne vie muistin ja terveyden"
Yksi alkoholi annos on pieni olut tai neljä senttiä kirkasta. Aivan sama kumman ottaa kun alkoholia on yhtä paljon.
Viisiprosenttiseksi lantrattu kossuvissy olisi varmaan terveellisin vaihtoehto. Sisältää kaiken tarvittavan eikä yhtään enempää.
Moni hehkuttaa, että raittius on parasta, mutta itsellä ei vaan koskaan tuli sitä oloa..mistäköhän sekin johtuu🤷Olen ollut nytkin puoli vuotta juomatta ja en koe olevani yhtään sen virkeämpi kuin silloin kun juon jotain. Eikä ole tullut mitään ah elämä on niin paljon parempaa..
Olin tuossa jokin aika sitten testimielessä 500 päivää ilman alkoholia ja mitään eroa en huomannut missään asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Moni hehkuttaa, että raittius on parasta, mutta itsellä ei vaan koskaan tuli sitä oloa..mistäköhän sekin johtuu🤷Olen ollut nytkin puoli vuotta juomatta ja en koe olevani yhtään sen virkeämpi kuin silloin kun juon jotain. Eikä ole tullut mitään ah elämä on niin paljon parempaa..
On ihmisiä jotka ei saa esim nautintoa liikunnasta yms eli meitä on moneen junaan
Kerro sitten tarkemmin.