Tuntuu kuin olisin nykyään naimisissa isäni kanssa! Mies sammuttelee koko ajan valoja, ei suostu pistämään lämmitystä päälle vaikka talo on kuin jääkellari, urheileva teinipoikakaan ei saisi käydä suihkussa joka päivä
Tämä alkoi yllättäen, miehen käytös muuttui pikkuhiljaa. Ei ollut tuollainen kun mentiin naimisiin 15v sitten ja ostettiin ok-talo pari vuotta myöhemmin.
Ei ihme ettei seksikään nykyään nappaa,  kun näen  miehen vaeltamassa äreänä fleecekerrastossa  ja villasukissa sammuttelemassa valoja, näen isäni.
En muista milloin viimeeksi miehellä oli farkut!
Kommentit (369)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se poika saa käydä treenien jälkeen hallilla pesulla???
En tiedä. En ole kysynyt.
Ap
No kysy.
Meillä se olen minä joka väänsin lämmöt 18 asteeseen, sammuttelen valoja ja muistutan lyhyistä suihkuista. Selvää kai sanomatta, että toiminta on viisasta näinä aikoina mielestäni.
Mä oon muuttunut omaksi isäkseni (nainen olen) näiden karmeiden sähkönhintojen takia. Mies juoksuttaa kuumaa vettä turhaan (esim. laittaa tiskejä tiskikoneeseen ja kuuma vesi juoksee hanasta täysiä). Suihkujen kestosta on ollut puhetta, mies tajuaa ilmeisesti vasta kun jättilasku tulee...
En haluaisi olla kyttääjä kuten isäsi, mutten myöskään halua maksaa 1500 sähkölaskuja kuukausittain lämmityskaudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulisin hulluksi, jos ois tollanen mies. Onneksi ei ole.
Miten tälle palstalle on jotenkin juurtunut sellanen ajatus, että mies maksaisi laskut? Minä en ainakaan tunne yhtään perhettä, jossa mies olisi pääasiallinen elättäjä, vaan kaikki mun tuntemat naiset käy töissä ja saa palkkaa, jolla maksetaan laskuja ja ostetaan perheelle ruokaa.
Sulla on vauvat töissäkin sujuvasti mukana? Terkuin kaksosten kotiäiti.
Minä sain palkkaa 3kk ja sen jälkeen tuloihin perustuvaa vanhempainrahaa, vai mikä lie ollut nimeltään, en enää muista enää. Kun se päättyi, niin menin töihin. Näin ollen olen siis aina tuonut kotiin noin puolet perheen käytössä olevista tuloista. Vaikka olinkin kotona lapsen kanssa.
Mieheni kasvoi kodissa, jossa isänsä koko ajan sääti lämmön ihan pienelle ja siellä sai palella. Ei koskaan enää - oli mieheni kommentti eikä meillä todellakaan palella vaikka vähän nyt laskettiinkin vähän huonelämpötilaa, ollaan siis jo yli 5-kymppisiä että luulisi tuon jo alkaneen jos isäänsä olisi tullut.
Minä puolestani sammuttelen ja säätelen valoja, kun eihän valoja tarvitse olla jokaisessa huoneessa jos vain parissa huoneessa oleskellaan, ainoastaan niissä joita käytetään. Tietty jos lukee tms. niin kyllä silloin pitää olla valoa.
Ja meillä molemmat osallistuu kulujen maksamiseen, mieheni ei tätä huushollia kustanna, ei edes suurimmaksi osaksi vaan osat ovat toisin päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suututtaa kun kirjaa pitäisi lukea melkein pimeässä. Eikä tv saa olla taustaäänenä vaan mies sulkee sen.
Joka päivä kuuluu napinaa valoista, minusta ei ole maailmaloppu jos keittiössä on valo päällä vaikkei sillä hetkellä siellä ketään ole. Ja sitten tuo suihku! Moni varmaan tietää teinipojan pistävän hien hajun, mutta siltä miehen mielestä ei pojan tarvitse harkoista tullessaan peseytyä. No todellakin tarvitsee ja vaatteet pesuun!
En tiedä liittyykö tämä jotenkin siihen kun mies on nyt "jo" 42vuotias. Että onko hän pappautumassa.
Ap
Ei se iästä niinkään riipu vaan jotkut vaan ovat tuon luonteisia ja se tulee nyt esiin.
Mieheni on 55 ja todellakaan ei ole mitään tuollaista käytöstä. Käy suihkussa joka aamu; ei puhettakaan että ei kävisi. Vaihtaa alusvaatteet ja sukat myös joka päivä. Pyykkiä pestään ahkerasti, mitään säästämistä senkään suhteen ei ole.
Itse ehdotin että lasketaan termostaatin lämpötilaa 21 asteeseen (viime talven läpi oli 22 astetta) pienenä säästötoimenpiteenä. Noin kuukausi tätä jaksettiin ja sitten päätettiin että ei hemmetti, kotona ei palella. Joten nostettiin sekin takaisin 22 asteeseen.
Ja kaikki laskut tietenkin maksamme puoliksi kun kerran molemmat töissä käymme.
Teillä on arvatenkin halpa sähkösopimus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suututtaa kun kirjaa pitäisi lukea melkein pimeässä. Eikä tv saa olla taustaäänenä vaan mies sulkee sen.
Joka päivä kuuluu napinaa valoista, minusta ei ole maailmaloppu jos keittiössä on valo päällä vaikkei sillä hetkellä siellä ketään ole. Ja sitten tuo suihku! Moni varmaan tietää teinipojan pistävän hien hajun, mutta siltä miehen mielestä ei pojan tarvitse harkoista tullessaan peseytyä. No todellakin tarvitsee ja vaatteet pesuun!
En tiedä liittyykö tämä jotenkin siihen kun mies on nyt "jo" 42vuotias. Että onko hän pappautumassa.
Ap
Naisilla ei ole tuota, ainakaan kaikilla. Pappautuminen itkettää.
Vanhemmat naiset ne vasta höperöitä on, kakki muistaa sen muummun, joka ei muistanut mitään, hajamielinen, silmälasit kadoksissa vaikka ne on päässä, jne.
En pystyisi asumaan ihmisen kanssa, joka yrittää rajoittaa mun peseytymistä ja vedenkäyttöä. Voisin olla parisuhteessa, mutta sitten pitää olla erilliset kodit. Olen tarkka siisteydestä ja pidän pitkistä suihkuista. Eikö mies itse peseydy joka päivä? Tuohan on ällöttävää.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulisin hulluksi, jos ois tollanen mies. Onneksi ei ole.
Miten tälle palstalle on jotenkin juurtunut sellanen ajatus, että mies maksaisi laskut? Minä en ainakaan tunne yhtään perhettä, jossa mies olisi pääasiallinen elättäjä, vaan kaikki mun tuntemat naiset käy töissä ja saa palkkaa, jolla maksetaan laskuja ja ostetaan perheelle ruokaa.
Sulla on vauvat töissäkin sujuvasti mukana? Terkuin kaksosten kotiäiti.
Isä saa olla lastensa kanssa kotona kun äiti pyydetään kovapalkkaisiin töihin osaamisensa vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Taidat olla provo? Tottakai valot sammutetaan, jos tilassa ei ole ketään ja tvtä ei pidetä turhaan auki. Poika voi käydä suihkussa harkkapaikallakin jne. Ihan peruskasvatukseenkin nuo jo kuuluu.
En ole tuo kelle vastasit mutta ainakin minä yksin asuvana pidän telkkarin auki ettei olisi niin hiljaista.
Televisio kuluttaa valmiudessakin saman verran sähköä vuodessa kuin jääkaappipakastin, joten kannattaa hankkia radio ja kiskaista television töpseli irti seinästä jos melua kaipaa.
Höpöhöpö. Jääkaappipakastin kuluttaa noin 150 kWh/v, television valmiustila noin 4 kWh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä asun yksin, mutta silti jostain alitajunnasta tulee nyt kokoajan tuo just lapsuudesta tuttu ahdistus, että älä tuhlaa sähköä, sammuta lamppu, säästä vettä jnejne.
Ja kieltämättä tuo edellinen sähkölasku jo kirpaisikin vaikka ei se tietenkään/onneksi mitään useampia satasia/tonneja ollut. Ei jotenkin yhtään kiinnosta maksaa sähköstä tällaisia summia vaan sitä mieluummin vaikka istuukin pimeässä ja jättää joka toisen suihkun väliin. Ja lataa puhelimen ja läppärinkin töissä..
Lisään vielä, että tuohon laskuun oli sinänsä kyllä varaa mutta summa oli sitten pois muusta kulutuksesta. Kk-menot kun itsellä saa olla (ihan siis oma sääntö) max x määrä euroja ja jos/kun jokin kallistuu niin jostain muusta sitten tingitään jotta budjetissa pysyn.
Jep. Palkka ei ole noussut joten tinkiä saa nyt monipuolisesti kaikesta kulutuksesta. Myös sähkön, vaikka mitenkään sen kulutusta ei saa lasketuksi alle 1/5 entisestä, jotta sähkölasku pysyisi samansuuruisena kuin ennenkin. Siksi tuon kattamiseksi pitää luopua kokonaan jostain muusta.
Samoin ruuan määrästä on hankala vähentää kun ennenkin söi nuukasti eikä hävikkiä oikeastaan tullut lainkaan. Ennen ostin kyllä joskus eli ehkä kerran kuukaudessa jonkun pakastepizzan ja tämä luonnollisesti jäi jo pois. Samalla sitten säästyi vähän sähköäkin.
Silti juuresten ym satokauden mukaan edullisten kasvisten hinta on noussut hurjasti samoin puurohiutaleiden eli se ennen edullinen ruokakaan ei ole enää niin edullista. Määräänsä enempää ei annoskokoja voi pienentää eli tämäkin summa on paikattava muusta kulutuksesta tinkimällä.
Siksi en esim enää lainkaan hae noutokahvia tai käy kahvilassa vaan kavereita näen joko kotona tai sitten mennään yhdessä kävelylle. Samoin ajattelin jättää seuraavan kampaajakäynnin väliin ja katsoa samalla josko kasvatankin oman värin esiin.
Lisäksi päätin, etten nyt osta joulukukkia (eli hyasintteja) ennen joulua vaan ainoastaan sitten jouluksi. Samoin jätän joulukuusen hankkimatta ja konvehdit. Ei noihin nyt aiemminkaan ole satastakaan mennyt mutta tänä vuonna ei mene sitten kuin ne muutamat eurot tuohon hyasinttiin ja ne rahat menee sähkölaskuun sekä ruokakauppaan.
Meillä mies huutaa ja karjuu kun laskee vettä muka liian kauan aikaa taikka lämmintä liikaa. Kyttää kauanko aikaa jääkaapin ovea pidetään auki ja taas saa kohtauksen. Ulko-ovesta pitäisi mennä millin raosta ulos ja vauhdilla. Takkaa ja saunaa lämmittää pirun sarvet päässä. Ja jos pöllähtää savut sisälle, ei anna tuulettaa!!! Tämä säästäminen on mennyt ihan sekopäiseksi touhuksi kun hinnat nousivat. Rahat meillä ei kuitenkaan ole loppumassa, hyvät tulot. Mutta mies on aivan seko!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Naisilla ei ole tuota, ainakaan kaikilla. Pappautuminen itkettää.
Vanhemmat naiset ne vasta höperöitä on, kakki muistaa sen muummun, joka ei muistanut mitään, hajamielinen, silmälasit kadoksissa vaikka ne on päässä, jne.
Riippuu naisesta. Mutta aloittajan mies voi olla vielä nuori. Kutsuvatko naiset miestä sitten Isukki sanalla?
Vierailija kirjoitti:
Mä oon muuttunut omaksi isäkseni (nainen olen) näiden karmeiden sähkönhintojen takia. Mies juoksuttaa kuumaa vettä turhaan (esim. laittaa tiskejä tiskikoneeseen ja kuuma vesi juoksee hanasta täysiä). Suihkujen kestosta on ollut puhetta, mies tajuaa ilmeisesti vasta kun jättilasku tulee...
En haluaisi olla kyttääjä kuten isäsi, mutten myöskään halua maksaa 1500 sähkölaskuja kuukausittain lämmityskaudella.
Tämä. Ihmismassoja saa kontrolloitua vain rahalla. Ilmastonmuutos on ollut tiedossa vuosikymmeniä.
0/5
Miksi te kommentoitte selvää provoo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei se iästä niinkään riipu vaan jotkut vaan ovat tuon luonteisia ja se tulee nyt esiin.
Mieheni on 55 ja todellakaan ei ole mitään tuollaista käytöstä. Käy suihkussa joka aamu; ei puhettakaan että ei kävisi. Vaihtaa alusvaatteet ja sukat myös joka päivä. Pyykkiä pestään ahkerasti, mitään säästämistä senkään suhteen ei ole.
Itse ehdotin että lasketaan termostaatin lämpötilaa 21 asteeseen (viime talven läpi oli 22 astetta) pienenä säästötoimenpiteenä. Noin kuukausi tätä jaksettiin ja sitten päätettiin että ei hemmetti, kotona ei palella. Joten nostettiin sekin takaisin 22 asteeseen.
Ja kaikki laskut tietenkin maksamme puoliksi kun kerran molemmat töissä käymme.
Teillä on arvatenkin halpa sähkösopimus?
Ja/tai nettotulot per nokka vähintään 3500 euroa/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Suihkussa täytyy toki saada käydä, ja asunnossa sellainen lämpötila, että toimintakyky säilyy silläkin, joka palelee eniten, mutta miksi näillä sähkln hinnoilla polttaa valoja, joita ei tarvitse? Puhumattakaan, että TV olisi taustaäänenä. Voisiko kuunnella esim pientä radiota mieluummin?
T: pimeässä nytkin kännykän kanssa köllöttävä sinkku, jonka sähköt maksaa joku muu (=Kela). Ei tulisi mieleenkään tuhlata sähköä tässä tilanteessa.
Led-valot ja telkkari vie sähköä joitain kymmeniä senttejä kuussa. Aika sekaisin saa olla jos kuvittelee säästävänsä jotain valoja sammuttelemalla.
🇺🇦🇮🇱
Kaffebulla kirjoitti:
En pystyisi asumaan ihmisen kanssa, joka yrittää rajoittaa mun peseytymistä ja vedenkäyttöä. Voisin olla parisuhteessa, mutta sitten pitää olla erilliset kodit. Olen tarkka siisteydestä ja pidän pitkistä suihkuista. Eikö mies itse peseydy joka päivä? Tuohan on ällöttävää.
Ei suihkussa tarvitse joka päivä käydä. Sä aiheutat ylihygieenisyydelläsi vain enemmän ongelmia itsellesi.
Maksaako sun isä sun sähkölaskut ja vesilaskut? Ei kai se sille kuulu veden ja sähkön käyttö.