Paljonko annat hyväntekeväisyyteen tänä jouluna?
Itse olen pienituloisena joka joulu lahjoittanut keräyksiin jotain pientä ja halunnut lapsenkin opettaa auttamaan niitä joiden asiat on vielä huonommin.
Enää en pysty kun kaikki raha menee omaan elämiseen eikä edes riitä.
Kommentit (47)
Annan vähävaraisen ystäväni perheelle lahjaksi itsetehtyjä jouluherkkuja ja meiltä pieneksi jääneitä lasten vaatteita. Tiedän, että rahaa eivät suostu ottamaan.
Saman kuin aina edellisinäkin jouluna eli en mitään.
En mitään. Olen itsekin pienituloinen ja tapanani on ollut antaa viisikymppiä jollekin yksinäiselle köyhälle jonkin ryhmän kautta, mutta nyt ei rahat riitä sellaiseen. Toki köyhiä lähisukulaisia yritän muistaa.
Ex-miehen siskon lapset jo kyselivät lahjojensa perään. Ovat ikähaarukassa 14-19. JOS annan jotakin, niin se saa riittää hyväntekeväisyydeksi. Yhtään ei kyllä kiinnosta antaa mitään, kun muistutellaan ja sitten ne rahat menevät saman tien joko kaljaan ja tupakkaan tai energiajuomaan, iästä riippuen. Munkaan lapset eivät edellämainittuja käytä, siksi kai niillä onkin rahaa aina, ei tarvitse kerjätä.
0€. En tiedä onko minulla tammikuussa mitään tuloja joten en uskalla laittaa rahaa yhtään mihinkään ylimääräiseen.
Varmaan pelastusarmeijalle pari kymppiä. Vai onko pelastusarmeijan joulupatoja vielä?
Jotain alvkantojen 14-24 % väliltä.
Vierailija kirjoitti:
Ex-miehen siskon lapset jo kyselivät lahjojensa perään. Ovat ikähaarukassa 14-19. JOS annan jotakin, niin se saa riittää hyväntekeväisyydeksi. Yhtään ei kyllä kiinnosta antaa mitään, kun muistutellaan ja sitten ne rahat menevät saman tien joko kaljaan ja tupakkaan tai energiajuomaan, iästä riippuen. Munkaan lapset eivät edellämainittuja käytä, siksi kai niillä onkin rahaa aina, ei tarvitse kerjätä.
Off topic, mutta voithan antaa niille jotain muuta kuin rahaa? Jos ei kelpaa niin ensi vuonna ovat sitten ilman! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Off topic, mutta voithan antaa niille jotain muuta kuin rahaa? Jos ei kelpaa niin ensi vuonna ovat sitten ilman! :D
Mä en oikein ymmärrä miksi jollekin "ex-miehen siskon lapsille" SUN pitäisi antaa mitään. Antaako se niitten mutsi sitten vielä sun lapsille "saman summan" vai liten tämä toimii?
En anna rahaa, vaan työpanostani. Se ei tosin ole mikään joululahja, vaan teen sitä ympäri vuoden.
Eron edetessä kaikki säästöt menevät selviytymiseen, mutta ostin sellaiset joulukortit, joista menee siivu hyväntekeväisyyteen.
Tänä vuonna jää kaikki muut hyväntekeväisyyskohteet väliin (ikävä kyllä).
Vein joulunlapsikeräykseen 2 kpl lahjalaatikoita. Sisältö niihin laatikoihin on kerätty ympäri vuotta.
Menevät romanian, moldovan tai ukrainan lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Maksan pelkästään valtion tuloveroa jo yli 60.000 euroa vuodessa. Siinä on lorvijoille ihan tarpeeksi hyväntekeväisyyttä.
Tämä on kyllä totta. Melko lihava summa, josta varmaan iso siivu mennyt erilaisiin kela-tukiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en oikein ymmärrä miksi jollekin "ex-miehen siskon lapsille" SUN pitäisi antaa mitään. Antaako se niitten mutsi sitten vielä sun lapsille "saman summan" vai liten tämä toimii?
No, ei anna. Heidän äitinsä rahat menee päihteisiin. Ex taas on varaton ja edunvalvonnassa. Oon hyvää hyvyyttäni niitä lapsia muistanut, mutta nyt tilanne on mennyt siihen, että päihteet kiinnostavat myös lapsia ja sitä rahalahjaa oikein odotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei anna. Heidän äitinsä rahat menee päihteisiin. Ex taas on varaton ja edunvalvonnassa. Oon hyvää hyvyyttäni niitä lapsia muistanut, mutta nyt tilanne on mennyt siihen, että päihteet kiinnostavat myös lapsia ja sitä rahalahjaa oikein odotetaan.
Annapa näille lapsille käteisen rahan sijaan esim. S- tai K-ryhmän tuoterajattu lahjakortti, niillä ei voi ostaa alkoholia tai tupakkatuotteita.
En euroakaan esim. korruptio-SPR:lle. Yksi pomohan juuri kärähti 130.000 euroa varojen kavalluksesta.
Antakoon hän paljostaan, minä en vähästäni.
Tuossa yllä hyvä idea lahjakortista, menee harkintaan.
Kylän kantaspuge saa pullon Valdemaria, mikäli sattuu Alkon kulmalla istumaan. Äs-pee-ärrät saavat juosta mutkia...
.
.
M 47
En ehkä rahana laita tänä jouluna mitään, mutta vien neulomuksia kahteen eri keräykseen, mm. asunnottomille. Olisipa rikas, antaisin enemmän.