Kuukautiset loppui kuin seinään
Näin 49v. Voiko vaihdevuodet alkaa näin?Onko teillä loppuneet kuukautiset yhtäkkiä?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukautiset voi jäädä väliin monesta muustakin syystä. Minulla gyne ihmetellyt jo 10 vuotta, kun kolmen-neljän normaalin kierron jälkeen jää aina 1-2 vuotoa pois, sitten taas kolme -neljä normaalia kiertoa... HELVETIN ÄRSYTTÄVÄÄ. Gyne ei ole onnistunut keksimään mitään muuta selitystä, kuin että "sä nyt vaan olet tuollainen".
Ja yksittäiset kuukautiset voi jäädä pois ihan vaan stressin takia. Kroppa ei ovuloi, joten ei tule menkkoja. Seuraavassa kierrossa sitten ovuloi tavalliseen tapaan.
N43
Eikö se ole lähinnä mukavaa, paitsi toki jos lasta yrittää niin siihen säännöllinen kierto olisi paras. Mutta muuten itse olen ainakin onnellinen, mitä vähemmän menkkoja tulee. Siksi tykkään pitää itseäni aika laihanakin, että silloin menkat tulee mulla harvemmin.
Olen 42 v ja mulla ainakin menkat reagoi jättämällä kiertoja väliin jos alan kuntoilla ja liikkua enemmän niin et paino alkais tippumaan. Kesällä tuli taas herkuteltua ja paino alkoi nousta, jota nyt liikuntaa lisäämällä yritän taas saada tippumaan.
Nyt syksyllä kun lisäsin liikuntaa ja aloin käydä myös viikoittain jumpassa ei menkat ole tulleet kohta kahteen kuukauteen. Näin mulle on käynyt joskus ennenkin kun olen laihduttanut.
Yhden raskaustestinkin varmuudeksi jo tein, kun ehkäisy on ollut miehen varassa ja sillä on ollut sählinkiä usein sen kanssa, niin ajattelin siltäkin pohjalta. Vielä kun töissä iltapäivisin on usein ollut niin väsyttävä olo ja pissalla on saanut juosta normaalia tiheämmin, niin mahdollinen raskauskin tuli mieleen, mutta negaahan testi näytti.
Voihan ne loppua jo pelkästään siitä jos yleiskunto brakaa.
Niin jäi epäselväksi teitkö sitä testiä?
Korkea Fsh ja kuukautiset 3 kuukautta sitten. Kuulemma on menopaussi. Ikää hieman alle 50. Ehkäisyä ei tarvita enää.
Jos FSH-arvo on yli 40, on menopaussi.
Vierailija kirjoitti:
Jos FSH-arvo on yli 40, on menopaussi.
Kyllä. Huolimatta siitä, olivatko kuukautiset 3 kuukautta tai yli vuosi sitten.
Jotkut vanhenee nopeammin ja vaihdevuodetkin tulee sit nuorempana!
lessut jaksaa pitempää,munasoluja jää jemmaan ku ovat jatkuvasti raskaana
Entä onko se tässä iässä tavallista ja menopaussiin liittyvää, että tulee verta kuukautisten välillä?
Mulla jäi eka kerran erään talven tammikuussa tulematta. Sitten taas seuraavan vuoden tammikuussa. Muutaman vuoden kuluttua ne vain jäi sitten helmikuussa tulematta ja vain pieni vuoto tuli vielä kerran - koronarokotuksen jälkeen. Sen jälkeen ei ole näkynyt. Eli loppui aika nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävi juuri noin ja jopa täsmälleen saman ikäisenä. Mitään ennakko-oireita ei ollut, eikä vaihdevuosivaivoja sen jälkeenkään. Siksi on ollut vaikea mieltää omalle kohdalle niin dramaattista muutosta, joka saa monien naisten elämät suistumaan raiteiltaan.
Ihan sama, nyt 54v. eikä mitään muuta vaihdevuosioiretta. Gynekologilla käyn säännöllisesti, joten kaikki siis kunnossa. Ilmeisesti olen aika onnekas, koska näyttää, että tämä olisi ainut vaihdevuosioire.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen lähipiiristä huomannut, että jonka vaihdevuodet alkaa nuorempana, rupsahtaa nopeammin. Hänellä on muutenkin epäterveelliset elämäntavat. Kaipa sen takia vaihtarit tulee äkimmin ...
Sinä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen lähipiiristä huomannut, että jonka vaihdevuodet alkaa nuorempana, rupsahtaa nopeammin. Hänellä on muutenkin epäterveelliset elämäntavat. Kaipa sen takia vaihtarit tulee äkimmin ...
Mä taas en ole huomannut. Olen oikein yrittänyt seurata, kun itsekin keski-ikäinen olen. Samoin vertaillut hormonikorvaushoitoa käyttäviä ja ei-käyttäviä samanikäisiä. Ei niin mitään eroa "rupsahduksessa".
Vierailija kirjoitti:
Entä onko se tässä iässä tavallista ja menopaussiin liittyvää, että tulee verta kuukautisten välillä?
On. Välivuodot on yleisiä, kun se hormonikiertoon liittyvä hormonitoiminta ei enää pelaa kuten ennen.
Vierailija kirjoitti:
Sinä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas en ole huomannut. Olen oikein yrittänyt seurata, kun itsekin keski-ikäinen olen. Samoin vertaillut hormonikorvaushoitoa käyttäviä ja ei-käyttäviä samanikäisiä. Ei niin mitään eroa "rupsahduksessa".
[/quoteTupakoitsijan menopaussi alkaa aikaisemmin!
Älä tee itseäsi naurettavaksi. Lähemmäs 5-kymppisen kuukautisheittelyt ovat vaihdevuosioireita, vaikka te sekopäät yritättekin kaiken laittaa rokotusten piikkiin. Ihan kuin ennen korona-aikaa ei olisi ollut mitään terveysongelmmia, sairauksia tai kuolemia. Urpåt!