Kuukautiset loppui kuin seinään
Näin 49v. Voiko vaihdevuodet alkaa näin?Onko teillä loppuneet kuukautiset yhtäkkiä?
Kommentit (56)
Ne voivat tulla vielä. Itsellä on tullut tänä vuonna helmi ja maaliskuussa sekä heinä ja elokuussa. Hiipumaan päin kuitenkin. Ikää 51v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävi juuri noin ja jopa täsmälleen saman ikäisenä. Mitään ennakko-oireita ei ollut, eikä vaihdevuosivaivoja sen jälkeenkään. Siksi on ollut vaikea mieltää omalle kohdalle niin dramaattista muutosta, joka saa monien naisten elämät suistumaan raiteiltaan.
Oliko sulla tällaista kamalaa väsymystä?yöunet 12 tuntia ja voisi nukkua päivälläkin.
No ei:) Koen itseni tosi energiseksi ja onnelliseksi. Oikeastaan tunnen eläväni elämäni parasta aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävi juuri noin ja jopa täsmälleen saman ikäisenä. Mitään ennakko-oireita ei ollut, eikä vaihdevuosivaivoja sen jälkeenkään. Siksi on ollut vaikea mieltää omalle kohdalle niin dramaattista muutosta, joka saa monien naisten elämät suistumaan raiteiltaan.
Oliko sulla tällaista kamalaa väsymystä?yöunet 12 tuntia ja voisi nukkua päivälläkin.
No ei:) Koen itseni tosi energiseksi ja onnelliseksi. Oikeastaan tunnen eläväni elämäni parasta aikaa.
Ok. Täytyypä tehdä raskaustesti.
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama. Loppu. Ei draamaa. Ei kuumia eikä kylmiä aaltoja. Onlenkohan onnekas?
Olen 52-vuotias. Olin alkuvuodesta lääkärillä rutiinigynetarkastuksessa. Sanoi että mulla on just ovulaatio ja että tarvitsen ehdottomasti vielä ehkäisyä. Kun vuoto sitten pian tuli, se olikin viimeinen. Sen jälkeen todellakin loppui kuin seinään, nyt jo monta kuukautta kulunut.
Loppu ko seinää 50 v siihen asti säännölliset
Pissit tikkuun ja jos ei ole parasiitti tuloillaan niin onnittelut vaihdevuosien alkamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuinka kauan ne on olleet pois? Menopaussiksi lasketaan vasta, kun ollut 12 kk pois. Mutta joo, kyllä voivat tosiaan loppua kuin seinään. Tai sitten voi olla kuin mulla, jolla 44 v. alkaen välillä ollut pitkiä taukoja, pisin 9 kk, mutta sitten menkat taas alkaneet tulla eli ei ollutkaan vielä menopaussi vaan vasta esivaihdevuosien vuotovaihteluita. Noiden vuotojen välin vaihtelujen lisäksi mulla ei ole ollut toistaiseksi mitään klassisia vaihdevuosioireita, tyyliin kuumia aaltoja, unettomuutta, mielialavaihteluita tms.
Pari kuukautta olleet pois. Sitä ennen tulivat säännöllisesti joka kuukausi. Väsyttänyt on paljon ja nukuttua on tullut hyvin.
Minulta tulee kanssa hyvin nukuttua, joskus ennenkin.
Kyllä.Sisarellani loppui kuin seinään 39v. Itselläni 53vuotiaana.Aihesta oli teevee ohjelma viime viikolla.Kantaisi katsoa mitä tv tulee ,saa myös tietoa ohjelma oppaista asia ohjelma: Ihan ilmaseksi netistä..
Voi kun loppuisikin. Olisin ikionnellinen.
Kysykää Mika Rämeeltä! Johtuu stressistä.
Mulla alkoi kuukautiset taukoilemaan 50 vuotiaana. Nyt 51 vuotiaana on tullut koko vuoden aikana ehkä kolme kertaa ja silloinkin niukasti pari päivää. Edellisistä on jo muutama kuukausi ja luulen, että ensi vuonna ei tule ollenkaan. Taisivat siis loppua kokonaan!
Loppu myös noi pms oireet tälläi jälkee päi huomaa kui sekopää on ollu kuukaudesta pari viikkoo
Loppui melkein seinään. Muutaman kuukauden tauon jälkeen tuli vielä kerran. En ole kaivannut ja eipä juuri mitään vaihdevuosioireita ole. Loppui kuukausittaiset ruumminlämmön vaihtelun aiheuttamat epämääräiset huonot olot.
Vierailija kirjoitti:
Loppu myös noi pms oireet tälläi jälkee päi huomaa kui sekopää on ollu kuukaudesta pari viikkoo
Tätä odotan ja lääke resistentin hormonaalisen migreenin loppua. Elämässä on vielä jotain toivoa kun noiden kahden aiheuttama krooninen uupumus poistuisi.
Hanki hormonikierukka. Silloin loppuvat runsaatkin kuukautiset, samoin hoituu ehkäisy. Viiskymppisellä voi olla vielä munasoluja jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitenkään tyypillinen vaihdevuosi- tai esivaihdevuosioire kylläkään. Kannattaisi ehkä tutkituttaa tavallisimmat väsymyksen aiheuttajat kuten kilpirauhasen vajaatoiminta, alhaiset ferritiinitasot jne.
Kuukautiset voi jäädä väliin monesta muustakin syystä. Minulla gyne ihmetellyt jo 10 vuotta, kun kolmen-neljän normaalin kierron jälkeen jää aina 1-2 vuotoa pois, sitten taas kolme -neljä normaalia kiertoa... HELVETIN ÄRSYTTÄVÄÄ. Gyne ei ole onnistunut keksimään mitään muuta selitystä, kuin että "sä nyt vaan olet tuollainen".
Ja yksittäiset kuukautiset voi jäädä pois ihan vaan stressin takia. Kroppa ei ovuloi, joten ei tule menkkoja. Seuraavassa kierrossa sitten ovuloi tavalliseen tapaan.
N43
Vierailija kirjoitti:
Kuukautiset voi jäädä väliin monesta muustakin syystä. Minulla gyne ihmetellyt jo 10 vuotta, kun kolmen-neljän normaalin kierron jälkeen jää aina 1-2 vuotoa pois, sitten taas kolme -neljä normaalia kiertoa... HELVETIN ÄRSYTTÄVÄÄ. Gyne ei ole onnistunut keksimään mitään muuta selitystä, kuin että "sä nyt vaan olet tuollainen".
Ja yksittäiset kuukautiset voi jäädä pois ihan vaan stressin takia. Kroppa ei ovuloi, joten ei tule menkkoja. Seuraavassa kierrossa sitten ovuloi tavalliseen tapaan.
N43
Eikö se ole lähinnä mukavaa, paitsi toki jos lasta yrittää niin siihen säännöllinen kierto olisi paras. Mutta muuten itse olen ainakin onnellinen, mitä vähemmän menkkoja tulee. Siksi tykkään pitää itseäni aika laihanakin, että silloin menkat tulee mulla harvemmin.