Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoidan usein yksin 12 taaperoa

Vierailija
21.11.2022 |

Opettaja on jatkuvasti jossain palaverissa tms. Meitä lastenhoitajia on kaksi. Työparillani on kolme pientä lasta ja itsellään migreeni, joten jatkuvasti sairaslomalla. Lisänä yksi keittäjä/siivooja joka lasketaan hoitajavahvuuteen mukaan vaikka on oikeasti oven takana keittiössä. Minä olen yksin lapsilauman kanssa.
Ei ole mitään taukoja eikä ulos voi mennä koska en ehdi edes pukemaan koko porukkaa. Tänään on vapaapäiväni. Puhelin on näköjään soinut jo kuusi kertaa mutta en vastaa koska taatusti pyydetään töihin. Pomo soittaa eri numeroista että saisi minut vastaamaan. Olen ihan loppu.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten joku suostuu tuollaiseen. En tosin ymmärrä sitäkään miten kukaan suostuu laittoman pitkiin vuoroihin, lomista luopumiseen, äkillisiin vuoronvaihtoihin, ylitöihin "pakottamiseen" jne. Ei ole mikään pakko. Sinä vastuussa jos jotakin sattuu, miten oikein uskallat jatkaa siellä?

Mikä on sitten vaihtoehto?

Jos minä olisin tilallasi. Soittaisin vanhemmat hakemaan lapsensa turvattomasta ympäristöstä, jos hakeminen ei onnistu soittaisin lopulta vaikka lastensuojeluun. Mutta en hyväksyisi tilannetta.. Mitotukset on syystä. Jos joudut käyttämään joitain taaperoita vessassa, et mitenkään voi ottaa kaikkia mukaan. Taaperoilla sattuu ja tapahtuu ja ennenpitkää käy huonosti. Typerä on se joka ei reagoi ennen sitä. Luulisi työnantajalla ja kaupungin varhaiskasvatuspäälliköllä kiinnostavan vähän enemmän kun lastensuojelu ottaa yhteyttä.

Vierailija
22/49 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on huono johtaja. Hänen vastuulla on se, että hommat hoituvat.

Tuttu on lähihoitaja ja esimies soittelee kuulemma kaikki päivät pitkät jos löytyy sijaisia.

Miksei tuo esimies lähde itse hommmiin! Tekis varmaan hyvää olla kentällä töissä edes joskus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse kyllä jäisin töistä pois hoitamaan lastani. Töissä kyllä ehtii olla 70-vuotiaaksi.

Nyt on vain peloteltu ihmiset takaisin töihin vedoten naisköyhyyten.

Ei hirveitä asuntovelkoja yms.

Arvovalinta. Ei sota yhtä naista tai miestä kaipaa.

Vierailija
24/49 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten joku suostuu tuollaiseen. En tosin ymmärrä sitäkään miten kukaan suostuu laittoman pitkiin vuoroihin, lomista luopumiseen, äkillisiin vuoronvaihtoihin, ylitöihin "pakottamiseen" jne. Ei ole mikään pakko. Sinä vastuussa jos jotakin sattuu, miten oikein uskallat jatkaa siellä?

Mikä on sitten vaihtoehto?

Jos minä olisin tilallasi. Soittaisin vanhemmat hakemaan lapsensa turvattomasta ympäristöstä, jos hakeminen ei onnistu soittaisin lopulta vaikka lastensuojeluun. Mutta en hyväksyisi tilannetta.. Mitotukset on syystä. Jos joudut käyttämään joitain taaperoita vessassa, et mitenkään voi ottaa kaikkia mukaan. Taaperoilla sattuu ja tapahtuu ja ennenpitkää käy huonosti. Typerä on se joka ei reagoi ennen sitä. Luulisi työnantajalla ja kaupungin varhaiskasvatuspäälliköllä kiinnostavan vähän enemmän kun lastensuojelu ottaa yhteyttä.

Päiväkodin pitäisi tehdä itsestään lastensuojeluilmoitus.

Vierailija
25/49 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos myötäelämisestä. Luulen vanhempien tietävän, mutta heillä ei ole ehkä vaihtoehtoja kun töihin on mentävä ja lapsi saatava hoitoon. Kuten kommentoittekin, suurin pelko on että joku iso vahinko sattuu. Hlökuntaan lasketaan tosiaan kaikki mahdolliset vaikka käytännössä olen yksin. Tämä on arkea monelle. Olen miettinyt voisiko ruveta perhepäivähoitajaksi niin varmasti pääsisi vähemmällä.

Vierailija
26/49 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa mikä päiväkoti, niin voin tehdä ilmoituksen.

Vierailija
27/49 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos myötäelämisestä. Luulen vanhempien tietävän, mutta heillä ei ole ehkä vaihtoehtoja kun töihin on mentävä ja lapsi saatava hoitoon. Kuten kommentoittekin, suurin pelko on että joku iso vahinko sattuu. Hlökuntaan lasketaan tosiaan kaikki mahdolliset vaikka käytännössä olen yksin. Tämä on arkea monelle. Olen miettinyt voisiko ruveta perhepäivähoitajaksi niin varmasti pääsisi vähemmällä.

Niinkö? Itsekin käyn töissä, mutta jos tietäisin, että lapseni ei mahdollisesti ole turvassa päiväkodissa, niin kyllä se työpäivä olisi niillä puheilla peruttu ja tekisin ilmoituksen päiväkodin toiminnasta. Sun täytyy viedä tuota asiaa eteenpäin välittömästi.

Vierailija
28/49 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapselleni sattuisi hoidossa jotakin ja kävisi ilmi että tilanne on ollut tuo etkä sinä hoitajana ole kertonut minulle missään vaiheessa mitään siitä millaisiin oloihin lapseni jätän, tai yrittänyt tehdä asialle mitään, olisit oikeudessa syytettynä että heilahtaa.

Vierailija
29/49 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapselleni sattuisi hoidossa jotakin ja kävisi ilmi että tilanne on ollut tuo etkä sinä hoitajana ole kertonut minulle missään vaiheessa mitään siitä millaisiin oloihin lapseni jätän, tai yrittänyt tehdä asialle mitään, olisit oikeudessa syytettynä että heilahtaa.

Ameriikan malliin :D

No, ehkä ei nyt ihan heilahduksessa kuitenkaan.

Vierailija
30/49 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä on liikaa maailman jokaisessa maassa.

Vierailija
31/49 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä maassa on vanhemmilla se käsitys että on perusoikeus saada lapsi hyvään hoitoon pilkkahinnalla eikä hoidossa voi tapahtua mitään pahaa. Omassa tuttavapiirissä lapsia on alle vuoden iässä laitettu päiväkotiin ja tiedän itse näistä paikoissa että niissä on vakavia ongelmia. Kaverini suhtautuvat siten, että "ei meidän Paju-Vilhelmiinalla ole ollut mitään ongelmia siellä, ihana paikka" vaikka on selvää että P-V ei enää kunnolla syö, nuku, rauhoitu mihinkään ja tämä on alkanut hoidon alettua.

Noille asioille voi lukemattomin tavoin tehdä stopin. En ymmärrä vanhempia jotka pitävät töihin pääsyä lapsen turvallisuutta tärkeämpänä asiana. Herätkää nyt jo siihen että ap:n kaltaisia asioiden salaajia ja vähättelijöitä on 99% varmuudella teidänkin lapsenne päiväkodissa. Työntekijät eivät ajattele ensisijaisesti lasten hyvinvointia vaan omaa asemaansa.

Vierailija
32/49 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin migreenipotilaana ja itseasiassa tänäänkin kohtauksessa olevana en oikein ymmärrä duunikaverisi toimintaa. Joo, migreeni osaa olla tosi "invalidisoiva" ja itsekin joutuisin olla joka kuukausi pois pelistä muutaman päivän, mutta siihen on keksitty TRIPTAANIT. Minun on kovin vaikea uskoa, että henkilö, jolla on lääkkeet, joutuisi olla USEIN sairaslomalla migreenin takia. Joo, lääkkeet voivat pettää, mutta USEIN? Kuulostaa tekosyyltä. Käyttää migreeni-korttia väärin.

Vierailija
33/49 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ameriikan malliin :D

No, ehkä ei nyt ihan heilahduksessa kuitenkaan.

Kyllähän se haasteen perille vieminen toki jokusen viikon vie. Mutta laiminlyönti joka johtaa johonkin vahingolliseen on rangaistava teko.

Vierailija
34/49 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasit väärän nettisivun. Kirjoita valitus AVI:lle, ei Vauvalle.

Vierailija
35/49 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julianna Kovasella on kohta 12 lasta. Kyllä hänkin selviytyy.

Mun isoäiti hoiti 12 lasta ilman sähköä ja muita nykyajan mukavuuksia.

Sun isoäidin neljä vanhinta lasta hoitivat neljä nuorinta ja neljä keskimmäistä pärjäilivät itsekseen.

Vierailija
36/49 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita esimiehelle, johdolle joka päivä sähköpostitse kun päivässä oli vajaamiehitys. Kerro myös postilla selvästi miksi se oli vaarallista. Kerro että et halua työskennellä näin. Ota kuvia työvuorolistasta ja kirjaa ylös saikut ja palaverit.

Toista joka ikinen päivä kun olosuhteet ovat näin.

Useiden viestien jälkeen vie asia liittoon tms.

Sinulla on esittää sähköpostit, kuvat ym todisteena.

Olet huomannut epäkohdat ja kertonut niistä esimiehelle.

Kun kakka lentää tuulettimeen, omatuntosi on puhdas

Tää on hyvä vinkki, saat turvattua oman selustasi.

Vierailija
37/49 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään työ ei koskaan voi olla tärkeämpää kuin lasten turvallisuus. Tältä istumalta muuttaisin työkuvioni jos saisin tietää että sen hinta on olla päiväkodissa jatkuvassa vaarassa. Arvostus on nolla

päiväkotien henkilökuntaa kohtaan, jotka suojelee enemmän omaa asemaa ja työpaikan mainetta. Se joka rohkeasti tekee lasten turvallisuuden eteen töitä pitäisi palkita.

Kysymys, miten voin selvittää lapseni päiväkodista, että onko siellä vaaratilanteita tai kokevatko hoitajat että tilanne on hallinnassa? Hoitajat ovat tähän mennessä vastanneet vain ympäripyöreitä vastauksia minulle? Mm. "Jokaisesta ylityksestä raportoimme eteenpäin ja näitä ylityksiä tapahtuu vain poikkeustapauksissa"

Vierailija
38/49 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julianna Kovasella on kohta 12 lasta. Kyllä hänkin selviytyy.

Mun isoäiti hoiti 12 lasta ilman sähköä ja muita nykyajan mukavuuksia.

Ja koko lauma oli taaperoiässä yhtäaikaa.

Tämä aina huvittaa. Joku on kertomassa, että selvisi mummo/naapuri/sedän kummin kaiman nyrkkeilykaverin peräpukamia hoitaneen lääkärin etäserkun tyttöystävän bonuspapan äidin veljenpojan kälykin 27 lapsen kanssa, miten itse et pärjää tulehtuneella sektiohaavalla ja palasiksi murtuneella häpyluulla, 97 tikin kanssa taaperon ja kolmosten tai sitten työpaikalla 15 alle kolmevuotiaan kanssa.

Eikä mielessä käy, että 4v on varsin soiva peli jo parivuotiaan rinnalla. Saati isommat siinä sivussa. Vauvat ovat vauvoja ja pienet pieniä.

Ja kamala tilanne ap:llä. Informoi vanhempia joillakin sivulauseilla tilanteesta. Tuo pitäisi olla kiellettyä ja sillä sipuli.

Ajatelkaa perhepäivähoitoa. Onko vieläkin 4,5, mitä saa olla? Ja alle kolmevuotias vie kahden paikan? Päikyssä sitten vedellään tusinan kanssa, eikä ketään kiinnosta....

Vierailija
39/49 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni varmasti veisi mielellään lapsensa perhepäivähoitajan luo.

Vanhin lapsista oli perhepäivähoitajalla hoidossa. Kävivät seurakunnan kerhoissa yms ja hoitaja oli mukava.

Vierailija
40/49 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin migreenipotilaana ja itseasiassa tänäänkin kohtauksessa olevana en oikein ymmärrä duunikaverisi toimintaa. Joo, migreeni osaa olla tosi "invalidisoiva" ja itsekin joutuisin olla joka kuukausi pois pelistä muutaman päivän, mutta siihen on keksitty TRIPTAANIT. Minun on kovin vaikea uskoa, että henkilö, jolla on lääkkeet, joutuisi olla USEIN sairaslomalla migreenin takia. Joo, lääkkeet voivat pettää, mutta USEIN? Kuulostaa tekosyyltä. Käyttää migreeni-korttia väärin.

Ajatella, mulle ei sovi mitkään migreenin hoitoon käytettävät lääkkeet. Ei niin mikään.