Hoidan usein yksin 12 taaperoa
Opettaja on jatkuvasti jossain palaverissa tms. Meitä lastenhoitajia on kaksi. Työparillani on kolme pientä lasta ja itsellään migreeni, joten jatkuvasti sairaslomalla. Lisänä yksi keittäjä/siivooja joka lasketaan hoitajavahvuuteen mukaan vaikka on oikeasti oven takana keittiössä. Minä olen yksin lapsilauman kanssa.
Ei ole mitään taukoja eikä ulos voi mennä koska en ehdi edes pukemaan koko porukkaa. Tänään on vapaapäiväni. Puhelin on näköjään soinut jo kuusi kertaa mutta en vastaa koska taatusti pyydetään töihin. Pomo soittaa eri numeroista että saisi minut vastaamaan. Olen ihan loppu.
Kommentit (49)
Julianna Kovasella on kohta 12 lasta. Kyllä hänkin selviytyy.
Vierailija kirjoitti:
Mun isoäiti hoiti 12 lasta ilman sähköä ja muita nykyajan mukavuuksia.
Noiden lasten vanhemmat ei varmaankaan tiedä, miten vähällä porukalla heidän pikku pilteistään huolehditaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä lapsia oli alunperin 16. Muutama vaan "hävisi" armeliaasti matkan varrella.
Vierailija kirjoitti:
Noiden lasten vanhemmat ei varmaankaan tiedä, miten vähällä porukalla heidän pikku pilteistään huolehditaan?
Missä pahvilaatikossa sinä luulet, että me vanhemmat eletään? Eka lapseni aloitti päivähoidon 90-luvulla ja jo silloin hoitaja mitoitus on ollut aivan liian vähäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja koko lauma oli taaperoiässä yhtäaikaa.
Miten vapaapäivä on viikolla? Töitä ma-pe ja la-su vapaita?
Pomo soittaa kuudesta eri numerosta?
Oma känny, työkänny, oman pöydän lanka, osaston lanka,osaston känny..
En millään keksi kuudetta. Toisen osaston puhelimet? Sitten on jo kyllä niin iso talo että voi kysyä muitakin.
Taisit nyt hieman värittää tuossa soittojen määrässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä pahvilaatikossa sinä luulet, että me vanhemmat eletään? Eka lapseni aloitti päivähoidon 90-luvulla ja jo silloin hoitaja mitoitus on ollut aivan liian vähäinen.
Okei, he siis tietävät. Ja hyväksyvät sen, koska eivät puutu asiaan. Ei sitten mitään, kaikki kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Pomo soittaa kuudesta eri numerosta?
Oma känny, työkänny, oman pöydän lanka, osaston lanka,osaston känny..
En millään keksi kuudetta. Toisen osaston puhelimet? Sitten on jo kyllä niin iso talo että voi kysyä muitakin.
Taisit nyt hieman värittää tuossa soittojen määrässä.
Ai niin, keittäjän ja siivoojat numerot tietty
Ota yhteyttä kunnassa päivähoidosta vastaavaan virkamieheen. Ellei tilanne muutu, hae sairauslomaa. Sinä kuitenkin syytettyjen penkillä, jos jotain sattuu.
En ymmärrä miten joku suostuu tuollaiseen. En tosin ymmärrä sitäkään miten kukaan suostuu laittoman pitkiin vuoroihin, lomista luopumiseen, äkillisiin vuoronvaihtoihin, ylitöihin "pakottamiseen" jne. Ei ole mikään pakko. Sinä vastuussa jos jotakin sattuu, miten oikein uskallat jatkaa siellä?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten joku suostuu tuollaiseen. En tosin ymmärrä sitäkään miten kukaan suostuu laittoman pitkiin vuoroihin, lomista luopumiseen, äkillisiin vuoronvaihtoihin, ylitöihin "pakottamiseen" jne. Ei ole mikään pakko. Sinä vastuussa jos jotakin sattuu, miten oikein uskallat jatkaa siellä?
Mikä on sitten vaihtoehto?
Ilmoita esimiehelle, johdolle joka päivä sähköpostitse kun päivässä oli vajaamiehitys. Kerro myös postilla selvästi miksi se oli vaarallista. Kerro että et halua työskennellä näin. Ota kuvia työvuorolistasta ja kirjaa ylös saikut ja palaverit.
Toista joka ikinen päivä kun olosuhteet ovat näin.
Useiden viestien jälkeen vie asia liittoon tms.
Sinulla on esittää sähköpostit, kuvat ym todisteena.
Olet huomannut epäkohdat ja kertonut niistä esimiehelle.
Kun kakka lentää tuulettimeen, omatuntosi on puhdas
Kerro myös vanhemmille ja pyydä heitä toteamaan tilanne lapsiaan hakemassa.
Pyydä vanhempia tekemään ilmoitus asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sitten vaihtoehto?
Asiaan puuttuminen, työpaikan vaihto, alan vaihto.
Ookoo.