Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi uskovaiset usein ovat kaikkea muuta kuin uskovaisia?

Vierailija
20.11.2022 |

Harva ei uskovainen käyttäytyy yhtä huonosti kuin eräät "uskovaiset" jotka tunnen.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sen uskovaisuuden idea on seurata niitä Jeesuksen oppeja ja tulla mahdollisimman paljon hänen kaltaisekseen, mutta ahne piru on uskovaisellekin se helpoin satuolento mihin samaistua kun se on lähempänä sitä heidän omaa läpeensä ylimielistä ja narsistista luonnetta. Oikeasti en tunne kuin muutaman uskovaisen joka täyttää uskovaisuuden kriteerit. He on kasvaneet uskoon ja ovat oikeasti hyviä ihmisiä. Suurin osa uskovaisista on mielenterveysongelmaisia lahkolaisia ja luonnevikaisia mulkeroita joille uskonto on yksi riistokohde lisää elämässä.

Vierailija
42/77 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska uskovat eivät ole yhtään sen parempia ja synnittömämpiä ihmisiä kuin muutkaan ihmiset. He ovat kuitenkin Raamatun ja luterilaisten tunnustuskirjojen mukaan armahdettuja syntisiä, koska he ovat ottaneet Kristuksessa lahjaksi tarjotun pelastuksen vastaan.

Miksi he ovat huonompia ja syntisempiä kuin muut?

En ole tuo kommentoija mutta tulkitsen tuon niin, etteivät uskovat ole sen parempia eivätkä huonompiakaan kuin muut, sama pätee syntisyyteen. Ja olen samaa mieltä. Jotain kasvua voi Jumalan armosta vuosien mittaan tapahtua, ei aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävä rakas, en tiedä mitä kuvittelet uskovaisuudella, mutta jos jotakin parempaa ihmisyyttä, niin olet erehtynyt. Me olemme kaikki ihmisyyden ristin alla, toisinsanoen aika varjoisia tapauksia. Uskovaiset luottavat lähinnä armoon, ja heillä on toivo. Minä odotan lopunaikoja - kyllä, myönnän- malttamattomana. Se on minun armoni ja toivoni - tosin myös loppuni tässä kärsimyselämässä. Tiedän sen tarkoittavan myös järkyttävää kärsimystä kaikille, mutta tällä hetkellä maailmassa kärsii holtittomasti vain osa, ja se jos jokin on väärin.

Kyllähän ne pyhän hengen hedelmät ovat lueteltu raamatussa. En kyllä ymmärrä miksei voisi tai saisi odottaa mitään parempaa ihmisyyttä.

Ap

Se on ihan totta, että Jumala antaa Hengen hedelmien kasvaa. Usein vain sanotaan, että jos ihminen itse näkisi ne, niin hän söisi ne.

Tuota odottamaasi "parempaa ihmisyyttä" voi uskovista löytyä tai sitten ei. Moni tasapainoisen lapsuuden ja elämän elänyt ei-uskova voi olla ihmisenä paljon miellyttävämpi kuin monesti aika rosoisesta taustasta tuleva uskova. Viimeksimainittu voi tulla aika takamatkalta ja Jumala saa tehdä aika paljon eheyttävää työtään ja loppuun asti.

Vierailija
44/77 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, entä jos puhuisit näiden ihmisten kanssa ja kehottaisit heitä rakkaudellisesti parannuksen tekemiseen tekopyhyydestä? Samoin voisit keskustella srk:n johtajan kanssa samasta aiheesta. Ja voisit myös itse tarvita sielunhoitoa tästä syystä.

AV-palstalle kirjoittamalla saat tietysti herätettyä keskustelua ja olet saanut vertaistukea. Ennen kaikkea voisit rukoilla näiden ihmisten puolesta. Suomeen todella tarvittaisiin hengellistä herätystä, joka yleensä alkaa uskovista ja leviää sitten laajemmalle.

Vierailija
45/77 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fasaadin takana on helppo sikailla.

Vierailija
46/77 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samma gäller bakom kulisserna.

Vierailija
47/77 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Mutta voit uskoa, että viimeisellä tuomiolla nämä sikailijat saavat kyllä kuulla tästä samoin kuin me kaikki omista toimistamme. Jumalan silmä näkee kaiken mutta Hänen myllynsä jauhavat hitaasti. Jeesuksen sovitustyö on ainut toivomme.

Vierailija
48/77 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uskovaisuutta arvioi ihmisten käytöksen perusteella, niin uskovaisia ei ole. On kuitenkin turvallista ajatella, että kaikki on Jumalan, koko luomakunta, ihmiset, eläimet, maa ja taivas. Jumala on henki, joka tuntee värähtelyä kaikki pienetkin asiat, kuten hiuksen putoaminen päästä. Jumala on täydellinen ja uhrasi ainoan täydellisen ihmisen,Jeesuksen, meidän kaikkien takia. Jokaisen ihmisen tulee rukoilla Jeesuksen nimessä Isä meidän rukousta, että Jumalan tahto tapahtuisi.

Vierailija
49/77 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska kirkossa, tai missään muuallakaan, ei puhuta enää parannuksen tekemisestä. Pikemminkin sanotaan että saa jatkaa samaa tietä kuin ennenkin, eikä tarvitse edes pyrkiä parempaan!

Tuloksena on tekopyhyyttä ja huonoa käytöstä, kuten olemme huomanneet.

Vierailija
50/77 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos uskovaisuutta arvioi ihmisten käytöksen perusteella, niin uskovaisia ei ole. On kuitenkin turvallista ajatella, että kaikki on Jumalan, koko luomakunta, ihmiset, eläimet, maa ja taivas. Jumala on henki, joka tuntee värähtelyä kaikki pienetkin asiat, kuten hiuksen putoaminen päästä. Jumala on täydellinen ja uhrasi ainoan täydellisen ihmisen,Jeesuksen, meidän kaikkien takia. Jokaisen ihmisen tulee rukoilla Jeesuksen nimessä Isä meidän rukousta, että Jumalan tahto tapahtuisi.

Ei voi uskova elää enää pakanoiden tavoin, vaan elämän pitää kuvastaa kristittyjä arvoja. Miten voi olla maailman valona, jos ei omassa toiminnassa ole kehumista? Paavalin kirjeissä asiaa käsitellään.

Muuten olet kyllä ihan oikeassa.

Vierailija
51/77 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Mutta voit uskoa, että viimeisellä tuomiolla nämä sikailijat saavat kyllä kuulla tästä samoin kuin me kaikki omista toimistamme. Jumalan silmä näkee kaiken mutta Hänen myllynsä jauhavat hitaasti. Jeesuksen sovitustyö on ainut toivomme.

Jokainen leipäpappi tämän kohtalon kohtaa.

Vierailija
52/77 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää parannus ja kääntykää pois pahoilta teiltänne. Ja se vertaus hedelmättömästä viikunapuusta..

Vierailija
53/77 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monta vuosikymmentä jo kulkenut uskoen Jeesukseen ja kyllä on hidasta muutos ollut. Ihan hävettää, kuinka paljon ihan kristittynä ollen olen tehnyt vääriä valintoja ja syntiä. Pyhä Henki on hyvin lempeästi puhutellut niistä kaikista, olisipa jyrähtänytkin isosti sillä niin hävettää nyt vaikkapa esimerkiksi pahat puheet, joista hän on nyt vihdoin avannut täysin silmät ja vieroittanut. Voisinpa muuttaa menneet vuodet. Anteeksipyydettävää on paljon. Joku on viisaampi eikä kompastu, mutta tällaisessa pässinpäässä on paljon korjattavaa, ennenkuin sydän taipuu pois ylpeydestä edes myöntämään, että vikaa löytyy. Minähän olin mielestäni hyvä ihminen. Sana saa vereslihalle, mutta lääke, Jeesus, on ihana.

Vierailija
54/77 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heille kun on jo taivaspaikka varattuna, niin mitä sitä täällä säällisesti elämään?

Vierailija
55/77 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heille kun on jo taivaspaikka varattuna, niin mitä sitä täällä säällisesti elämään?

Niin moni ajattelee. Kerran pelastettu, aina pelastettu, vaikka sikailisi miten paljon vain ja jopa tahallaan.

Oikeasti pitäisi ajatella että pitää elää Raamatun mukaan, niin ei menetä taivaspaikkaansa.

Vierailija
56/77 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon varkaita, huijareita ja pedofiilejä näissä.

Vierailija
57/77 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ennen tiiviisti mukana seurakunnan toiminnassa, nykyään en enää ollenkaan. Usko on pysynyt, en turhautunut Jumalaan vaan muihin uskovaisiin.

En halua yleistää. Olen tavannut todella sydämellisiä uskovaisia, jotka ovat aina valmiita antamaan omastaan ja auttamaan toisia, ja jotka eivät millään tavalla tuomitse ketään. Nämä ihmiset ovat tehneet minuun itseenikin lähtemättömän vaikutuksen, ja heistä olisin valmis sanomaan, että heistä välittyy Jumalan rakkaus ihmisiä kohtaan.

Mutta mitä sitten seurakunnassa paljon valitettavasti näkyi oli se ilmiö, josta jo Jeesus itse nuhteli fariseuksia. Se, että ylikorostettiin lakia ja pidettiin omaa tulkintaa siitä täysin oikeana. Jos teet niin kuin minä sanon, olet hyvä uskova ja pelastut. Mutta jos toimit vastoin minun raamatuntulkintaani, joudut kadotukseen.

Siinä vaiheessa kun seurakunnan opetus, ja se miten se ulotettiin ihmisten elämäntyyleihin ja jokapäiväisiin valintoihin, alkoi tuntua mielivaltaiselta, minulle puhkesi vuosia kestänyt ahdistus. Tämä ahdistus alkoi helpottaa vasta kun irtaannuin seurakunnasta.

Kauheimpia esimerkkejä ovat tapaukset, joissa alkoholisti on tullut uskoon, ja kun juominen ei ole loppunutkaan täysin heti uskoontulon jälkeen niin seurakunnasta on kommentoitu, ettei tyyppi voi olla oikeasti uskossa kun se juo vielä. Nämä ovat yleensä johtaneet siihen että tyyppi on lähtenyt seurakunnasta ja palannut takaisin jatkuvan alkoholinkäytön pariin.

Jumala on hyvä. Jeesus on hyvä. Raamattu on hyvä. Mutta monessa seurakunnassa olisi kovasti tekemistä sen osalta, miten tuosta Jumalasta kuuluisi kertoa ja miten sen voisi viestiä, että Jumala rakastaa, eikä aseta mielivaltaisia sääntöjä ja aseta ihmisiä paremmuusjärjestykseen. Jeesus nuhteli kaikista kovimmin fariseuksia, jotka asettivat lain rakkauden edelle. Sen sijaan Jeesus hengaili niiden syntisten kanssa, joita muut halveksivat. Seurakunta ei voi seurata fariseusten esimerkkiä, jos sen tarkoitus on kirkastaa todellisen Jumalan rakkautta.

Eli sanot siis, ettei sun näkemys ole oikeampi tai parempi kuin lakihenkisenpien kristittyjen? Yrität sanoa, että on ikävää, kun omaa näkemystä pidetään oikeampana kuin muiden, mutta sun tekstistä saa sen vaikutelman, että lakihenkiset kristityt ovat mielestäsi väärässä. Näyttää siis ihan siltä, että syyllistyt itse siihen, mistä muita syytät.

Vierailija
58/77 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ovat usein enemmän tai vähemmän mt ongelmaisia.

Ei kukaan tervejärkinen usko satuihin ja myytteihin.

Vierailija
59/77 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa oikea usko on Rauhanyhdistyksellä kaikki muut hengellisyys on saatananpalvontaa. Kaikki lestadiolaiset ovat onnellisempia kuin uskottomat sen voi jokainen todeta jos tulee rauhanyhdistys tai suviseuroihin. Tämä maailma yrittää musta maalata Jumalan valtakuntaa, on pedofiili väitteitä, väitettyä alkoholin käyttöä, nämä ovat vain propagandaa jotta Jumalan valtakunta näyttäisi mahdollisimman huonona

Vierailija
60/77 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaiset ainakin harjoittavat vainoamista ja häirintää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi