Miksi uskovaiset usein ovat kaikkea muuta kuin uskovaisia?
Harva ei uskovainen käyttäytyy yhtä huonosti kuin eräät "uskovaiset" jotka tunnen.
Kommentit (77)
Koska uskovat eivät ole yhtään sen parempia ja synnittömämpiä ihmisiä kuin muutkaan ihmiset. He ovat kuitenkin Raamatun ja luterilaisten tunnustuskirjojen mukaan armahdettuja syntisiä, koska he ovat ottaneet Kristuksessa lahjaksi tarjotun pelastuksen vastaan.
Niin, miksiköhän voi ihmisistä tulla hieman muluqquja, kun uskovat että ylimaallinen voima on heidän puolellaan ja että heillä on avaimet ikuiseen auvoon, vai miten sitä taivasfasismiaan nyt nimittävätkin? Sitä voi kukin miettiä tykönänsä.
Eikös uskovaisuus oikeastaan tarkoita vain sitä, että ihminen uskoo sitoutuneesti jonkin uskonnon oppiin? Ei se tarkoita silloin mitään ihmisen käytöksen suhteen.
Jos mä vaikka sanon, että laihdutan ja teoriassa tiedänkin ihan kaiken mitä laihtumiseen tarvitaan, niin eihän silloin ihan joka suupalaa tarvitse ylös merkitä.
Vierailija kirjoitti:
Uskovaiset ovat elävä todiste siitä, ettei Jumalaa ole olemassa.
Tuo nyt on aika iso hyppäys johtopäätöksiin.
Mutta mitä enemmän pyörin uskovaisten piireissä, niin sitä enemmän olen huomannut ettei kukaan oikeasti tiedä mitään mistään ja tekopyhyys rehottaa. Kaikki vaan jauhavat sitä härän paskaan esittävät että muka tietäisivät mistä puhuvat.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eikös uskovaisuus oikeastaan tarkoita vain sitä, että ihminen uskoo sitoutuneesti jonkin uskonnon oppiin? Ei se tarkoita silloin mitään ihmisen käytöksen suhteen.
Usko ilman tekoja on kuollut?
Ap
Tuntemani harras uskovainen (helluntaisrk) on pedofiili.
Vierailija kirjoitti:
ap:lla on harhaoppinen, vääristelty käsitys mitä on Kristinusko. Olet harhaanjohdettu sateenkaari-harhaopettajien toimesta.
Älä oikeasti viitsi! Terveisin uskova luterilaisesta kirkosta
Vierailija kirjoitti:
Jos mä vaikka sanon, että laihdutan ja teoriassa tiedänkin ihan kaiken mitä laihtumiseen tarvitaan, niin eihän silloin ihan joka suupalaa tarvitse ylös merkitä.
?
Ap
Vierailija kirjoitti:
ap:lla on harhaoppinen, vääristelty käsitys mitä on Kristinusko. Olet harhaanjohdettu sateenkaari-harhaopettajien toimesta.
Ap näkee ihan kirkkaasti millaisia ns. uskovaiset ovat, ota itse laput silmiltä.
Vierailija kirjoitti:
Niin, miksiköhän voi ihmisistä tulla hieman muluqquja, kun uskovat että ylimaallinen voima on heidän puolellaan ja että heillä on avaimet ikuiseen auvoon, vai miten sitä taivasfasismiaan nyt nimittävätkin? Sitä voi kukin miettiä tykönänsä.
Ei se Herra nyt ihan mulkkujen puolella taida olla...
Ap
Ai, nyt sunnuntai-iltana ovat uskovaiset kritiikin kohteena. Olen pahoillani, Ap, että olet joutunut näin huonosti käyttäytyvien uskovien vaikutuspiiriin. Me uskovatkin olemme monesti niin kovin keskeneräisiä. Haluatko kertoa, miten tämä huono käytös ilmenee?
Onko ap joku ihmisten ylituomari, itsensä Jumalan asemaan asettanut?
Kyllä Raamatussa kehotetaan kristittyjä käyttäytymään hyvin ja rakastavasti kaikkia kohtaan. Itsekin siihen pyrin parhaani mukaan mutta olen myös hyvin vajavainen ihminen. Siksi tarvitsen Jeesusta ja Jumalan apua kaikkeen, anteeksipyyntöjä ja anteeksiantoa sekä parannuksentekoa ja sisäistä kilvoittelua.
Joskushan on kyse myös "niin metsä vastaa kuin sinne huutaa" eli olet varmaan itse käyttäytynyt yhtä kunnioittavasti uskovia ihmisiä kohtaan kuin muitakin?
Antakaa hyvät ihmiset ääniä nyt pienipalkkaiselle Mia-kassatytölle.👍
Ihmisiä ne uskovaisetkin ovat, monesti ne kaikkein rikkinäisimmät ihmiset tulevat vapaaehtoisesti jeesuksen luo, koska tarvitsevat jeesusta. Ne joilla on ns. Kaikki hyvin, eivät osaa välttämättä kaivata jeesusta elämäänsä. Ainakin itse näin helluntai perheen lapsena olen asian nähnyt.
Uskovaisuus EI tarkoita samaa kuin hyvä käytös. Kristinuskon uskovaisuus tarkoittaa sitä, että hyväksyy tietynlaisen maailmankuvan (sis. mm. Jumala, Jeesus, synti, sovitus, taivas, helvetti yms) ja sen, että pyytää Jumalalta syntejään anteeksi Jeesuksen sovitustyöhön vedoten.
Kun ihminen tulee uskoon, pyhä henki tulee asumaan hänen sisimpäänsä ja hän saa syntinsä anteeksi. Mutta ns. Pyhittyminen kestää koko elämän ajan. ( käyttäytyminen)
Uskovaiset ovat elävä todiste siitä, ettei Jumalaa ole olemassa.