Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön ! Miksi et hae siivoustyötä?

Vierailija
19.11.2022 |

Paljon paikkoja jatkuvasti auki panostasi tarvitaan kipeästi !

Kommentit (250)

Vierailija
181/250 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtön kirjoitti:

Ei kiinnosta. 

+ Ihmiset eivät arvosta siivoajia, en itsekään arvostaisi sitä työtä. 

Pidän toki siivoojan työtä sinänsä tärkeänä (kunhan sen tekee joku muu ja huolellisesti tietenkin), mutta itse en koe saavani siitä työniloa. 

Sama koskee montaa muutakin työtä, näitä pienipalkkaisia hanttihommia.

Siivous ei ole huolellista koska siitä maksetaan vain rajallinen tuntimäärä.Harva sitä ilmaiseksi jatkaa.

Vierailija
182/250 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuohon koulutusta. Olen aivan toiselta alalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/250 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen siis ollut nuorena monena kesänä siivoojana kesätöissä eikä siinä tarvitse kovin nopea olla. Riittää että tekee työnsä reippaasti eikä jää puhelimella norkoilemaan niin kuin näkee monien siivoojien tekevän.

Ap

Ja nyt kuvittelet olevasi asiantuntija, kun joskus olet ollut kesätöissä. Ja kerrot, ettei tarvitse olla edes nopea, mutta yleensä näiden kesätyöntekijän työn jälki tunnetaan.

Meillä taloyhtiössä käy siivooja päivittäin ja aikaa saa käyttää 20min./pv (josta laskutetaan) ja siinä ajassa pitää siivota ala-aula + 5krs rappukäytävät, saunat, pesutuvan ja kuivaush. Ja pyörävaraston 5 pv viikossa

Jos sinulla ei ollut mitään kiirettä, teitkö työt omalla ajalla ja palkatta?

Siivoojan työ on kellotettu tarkoin, miten paljon aikaa saa mennä kohteeseen. Esim. okt kotisiivoukseen esim. 2h

Syytä omaa taloyhtiötäsi myös. Sopimuksessa on kaksi osapuolta. 

Vierailija
184/250 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pelottaa monen työpaikan liiallinen työtahti, vaihtuvat kohteet ja tietysti matala palkka. Muistan lapsena kun eräs sukulainen siivosi työkseen, niin hänellä oli aina samat siivottavat alueet. Palkka oli aina sama, joskus meni enemmän työaikaa, joskus vähemmän. Tuollaista minäkin voisin tehdä, tietäisi aina mitä on aikaisemmin tehnyt ja ei tarttisi muiden sotkuja paikkailla.

Vierailija
185/250 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siis ollut nuorena monena kesänä siivoojana kesätöissä eikä siinä tarvitse kovin nopea olla. Riittää että tekee työnsä reippaasti eikä jää puhelimella norkoilemaan niin kuin näkee monien siivoojien tekevän.

Ap

Mukavaa kun on sattunut tuollainen leppoisa kohde. Itse työskentelin aikoinaan 6 vuotta siivoojana erilaisissa kohteissa, eikä siellä todellakaa kukaan kerennyt puhelimella norkoilemaan. Alueet olivat erittäin laajoja ja aikamitoitukset niin tiukkoja, ettei niissä ollut oikeastaan mitään järkeä enää (esim. 9 minuuttia aikaa siivota ruokakauppa, 5 tuntia aikaa alueeseen, johon ennen kilpailutusta oli käytössä 7,5 tuntia jne).

Omasta siivoojanurastani on jo 10 vuotta aikaa, enkä usko että työ on muuttunut ainakaan yhtään leppoisammaksi. En myöskään usko, että siivoojaksi pääsee kuka tahansa, kun ei tuolloinkaan päässyt, vaikka siivoojista oli pulaa. 

Vierailija
186/250 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haettu on,ajokortti löytyy mutta ei alan koulutusta. Onko se ongelma että olen suomalainen,joka tuntee oikeutensa?

Vierailija
187/250 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei kiinnosta siivoaminen eikä huono palkka.

Vierailija
188/250 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko se 6 minuuttia per hoteliihuone? Tappotahti.

Jokaisen ko työtä ehdottavan kannattaisi kokeilla siivota vessa ja yksi huone kuudessa minuutissa! Ja saisit yhdestä huoneesta palkkaa 1,1 e.

Niiden mitoitusaikojen suunnittelijoiden oma työsuoritus ja sen kesto noissa olisikin hauska nähdä.

Vierailija
189/250 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkka on se syy miksi töissä ihmiset käy ja ihmiset vaihtaa hyvin usein työpaikkaa jos sieltä uudesta työpaikasta saa parempaa palkkaa.

Eli jos siivoojista on pulaa niin maksaako ne kilpailukykyistä palkkaa?

Nykyisin suomessa keskipalkka taitaa olla bruttona noin 3500e/kk joten onko siivoojien palkka tuota tasoa?

Siivoojan palkka bruttona ~1800€/kk..

Mä oon sairaalassa siivoojana ja saan nettona tuon, plus tässä kuussa lisiä 160e

Vierailija
190/250 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkä ei enää kestä siivoojan hommia. Nuoruudessa tuli niitä tehtyä, tosin ei minulla ole niihin mitään pätevyyttä.

Vierailija
191/250 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoin terveydellinen este vaikea pölyallergia. Meinaan tukehtua jo vaatekaupassa käydessä ja kotona pyykkejä laittaessa. 

Vierailija
192/250 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka lähtee vapaaehtoisesti? Edes pakotettuna en tekisi paskahommaa. Siivooja erottuu joukosta muutenkin, varsin tyylitön köyhä ja tietämätön mistään asioista. Yök. 

Vierailija
193/250 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Varmaan olet silloin kasarin alussa ollut noissa hommissa kuten minäkin, silloin se oli leppoisaa hommaa. Joitakin vuosia myöhemmin ruvettiin jo kellottamaan hommia, tein noita opiskeluaikaan joskus. Sen jälkeen kellotus vaan paheni, tiedän sellaisia, jotka lopettivat hommat, kun siivousaika meni niin pieneksi, että ei siinä ajassa olisi saanut kaikkea tehtyä. Joku laski, että tietty pinta-ala olisi putsattu tietyssä ajassa, ottamatta huomioon, että kysessä ei ollut mikään avoin pinta-ala, jonka olisi voinut putsata helposti vaan laitteiden, kalusteiden yms takia oli sokkeloinen ala kulmineen ja nurkkineen ja paikassa syntyi paljon näkyvää likaa.

Vierailija
194/250 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo enää työtön. Kun olin hain. Yhteen kaksi kertaa viikossa iltaisin toimistoon oli viisi ehdokasta. Otti opiskelijan. ISS:lle  pääsin kerran haastatteluun.  Siivous ja aulapalvelut oli toimenkuva. En päässyt. Tunsin otetun. Oli merkantti ja laitoshuoltaja. En saanut miehen tulojen takia edes työmarkkinatukea kun siihen aikaan vielä vaikutti. Joten pienikin osa-aikainen mikä tahansa olisi kelvannut. Lopulta pääsin oman alan töihin. Rahaa yrityksen perustamiseen ei vastavalmistuneena ollut ja muutenkin alallani pitää olla kokemusta, ennen kuin saa asiakkaita.

Vierailija
195/250 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun siivoustyöstä aletaan maksamaan kunnon palkkaa, niin voin harkita. Nykyisellään alle 2000e korvaukset eivät ole suhteessa työn rasittavuuteen.

Vierailija
196/250 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä nähnyt siivoojia puhelimessa..Kyllä noilla aika kova tahti on. 

Vierailija
197/250 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen moniallerginen keuhkoastmaatikko, jolla on iskiasvaivoja.

En kelpaa siivoustyöhön, ja siihenkin pitää olla nykyään koulutus! 

Vierailija
198/250 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen puolen vuoden ajan hakenut jokaista osa-aikaista siivoojan paikkaa, johon ei vaadita aikaisempaa kokemusta. Tällä viikolla tuli ensimmäinen haastattelukutsu. Pitäkää mulle peukkuja. (Osa-aikaista siksi, että mun oma ala työllistää vielä jonkin verran.)

Vierailija
199/250 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tuohon koulutusta. Olen aivan toiselta alalta.

Kuinka pitkän luulet siivoojan koulutuksen olevan? Suuri osa työttömistä kuvittelee että vetoaminen toisen alan koulutukseen tai omaan hitauteen on joku veruke jatkossa vältellä epämieluisia töitä. Oma tytär pääsi siivoojaksi ilman mitään koulutusta, perehdyttivät työhön ja perehdytysajalta sai palkkaa.

Uskokaa jo, että OLESKELUYHTEISKUNNAN AIKA ON OHI.

Vierailija
200/250 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoin terveydellinen este vaikea pölyallergia. Meinaan tukehtua jo vaatekaupassa käydessä ja kotona pyykkejä laittaessa. 

Diagnoosi taitaa olla pikemminkin lorvikatarri.