Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Käytä sitä lamppua!" ja muu pyöräilijöille huutelu

Vierailija
19.11.2022 |

Ympäristöpsykoosista huolimatta, pyöräilijät eli kaikista ekologisimmat tienkäyttäjät ovat ironisesti edelleen kaikista vihatuimpia.
Itse olen kolmekymppinen mies ja pyöräilen 365 päivää vuodesta ja mitalihan tästä pitäisi saada mutta turpaan tulee.

Jälleen äsken joku nainen huusi perään "missä sun lamppu on?" kun kävin keskustassa kaupassa ilman valoa. Mullahan oli etuvalo pimeänä sen takia, että akku tyhjentyi pakkaskelien takia. Moni autoilija ei tunnu käsittävän että ne akut voi oikeasti tyhjentyäkin joskus, kun niitä ei lataa mikään laturi kuten autoissa.

Pari vuotta sitten tuli voimaan tämä laki pakollisesta valosta - sitä ennen fillaroitiin kymmeniä vuosia pimeässä eikä kellään ollut mitään ongelmaa. Yhtäkkiä kaikki tarkkailevat onko vastaantulevalla fillaristilla etuvalo, takavalo, heijastimet, kypärä, meneekö tiellä missä on pyöräilyn salliva merkki... On tajutonta miten nopeasti kansalaiset oppivat nämä uudet lait ja alkavat huutelemaan niistä ulkona ventovieraille. Aivan kuin säännöistä näpäyttely ja perään huutelu olisi suomalaisen unelmien täyttymys. Hassua on myös se, että 100% huutelijoista kohdallani on olleet naisia. Miksi? Miksi vain nainen huutelee?

Kommentit (134)

Vierailija
41/134 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien muiden liikenteekäyttäjien kanssa tulee toimeen paitsi pyöräilijöiden. Ei ole ollut tapana mesota asiallisesti toimittu. Pyöräilijät ovat itse aloittaneet aggressiivisen, huonon käytöksen liikenteessä. Ihan oikein, että saavat nyt samat huutelut takaisin.

Vierailija
42/134 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patterin loppuminen on kuskin valinta, ei anna mitääm erioikeuksia. Taluttaapitää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/134 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos lamppu ei toimi niin et lähde pimeään pyörällä tai jos lamppu lakkaa kesken matkan toimimasta niin talutat pyörää.

Tai hämärän aikaan tai kun näkyvyys on sään tai muun syyn vuoksi huonontunut

Vierailija
44/134 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma on ajaa pyörille sallituilla reiteillä? Ihan syystä jalankulkijat kyttäävät sinua, taidat olla niitä millin päästä suhahtavia poikkoilijoita, joita saa pelätä joka saatanan paikassa.

T. pyöräilijä, kävelijä ja autoilija

Vierailija
45/134 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien muiden liikenteekäyttäjien kanssa tulee toimeen paitsi pyöräilijöiden. Ei ole ollut tapana mesota asiallisesti toimittu. Pyöräilijät ovat itse aloittaneet aggressiivisen, huonon käytöksen liikenteessä. Ihan oikein, että saavat nyt samat huutelut takaisin.

Pyöräilijät ovat väliinputoajia liikenteessä. Sinä päivänä kun pyöräilijöitä aletaan kohdella niin kuin muuta kevyttä liikennettä niin sääntöjä on helppo noudattaa.

Vierailija
46/134 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin, niinhän ne pyöräilijätkin vahtivat niin pirun tarkkaan, sitä miten muut noudattavat sääntöjä. Vahditaan siis pyöräilijöitä kanssa, kaikki säännöt koskevat myös heitä. Ja pyöräilijät ovat itse aloittaneet tämän pään aukomis-kulttuurin liikenteessä

Minä ainakin hidastan autolla ja avaan ikkunan pyöräilijän kohdalla aina, kun on jotain huomautettava. Autoilijalle tai jalankulkijalle ei tulis mieleenkään huomautella.

Vierailija
47/134 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valottomat pyöräilijät vielä ymmärtää, mutta meidän kaupungissa ajelee tuolla keskustassa iltapimeällä  liikenteen seassa valottomia mopoilijoita. Siinä keulivat mennessään ja tulevat kolmion takaa eteen.

Vierailija
48/134 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi joskus niin, että pyöräilin kaupungille ja mennessä lamppu toimi moitteetta. Palatessa lamppu ei enää lähtenytkään päälle. Ei mitenkään. Se oli pattereilla toimiva ja otin sen mukaani kun kävin kauppakeskuksessa, eli se ei ollut edes jäätynyt. Kotona kokeilin kolmet uudet patterit, ja ei. Kyllä hävetti polkea pimeänä kotiin, onneksi oli sentään punainen takavalo. Lamppu meni takuuseen ja sain uuden, kun se oli aika uusi.

Mutta minua ärsyttää kävelijät, jotka eivät käytä mitään heijastimia, joten heitä voi olla hankala havaita vaikka itsellä olisi minkälaiset valot pyörässä. Minulla on itselläni led-valoavaimenperä takin helmassa joka näkyy joka puolelle, lisäksi ranteissa aina ja joskus nilkoissa heijastimet. Minä näyn muille vaikka muilla ei olisi minkäänlaisia valoja.

Mutta tuo jäätyminen on ylipäätään huono tekosyy, sillä lamppua ei kannata jättää pyörään jos sillä on vaarana jäätyä. Takavalon pidän aina paikoillaan mutta etuvalon otan aina mukaan. Kesken matkaa ei valo ole koskaan jäätynyt vaikka olen polkenut jopolla 15 kilsaa tuonne ja hetken päästä saman matkan takaisin ja pakkasta oli 15 astetta.

Vierailija
49/134 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut nuo mopoilijat ei sentään kilju muille liikenteessä oleville.

Vierailija
50/134 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies se oli joka huuteli kellosta kun ei pyörässäni ollut ja hän seisoi keskellä tietä kädet levällään toinen koira toisella puolen tietä ja toinen koira toisella puolen tietä blokaten koko väylän.

Vierailija
51/134 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea kitinä lampusta huuteluista kun ne voi helposti välttää lataamalla ja pitämällä huolta että lamppu on kunnossa

Vierailija
52/134 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pyörässä pidä olla kello?

Taas tyypillinen pyöräilijä, koirat pitäis kusettaa oikein, mut pyöräilijää ei se kello sääntö koske ja sitten kitisee täällä.

Vierailija
53/134 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö pyörässä pidä olla kello?

Taas tyypillinen pyöräilijä, koirat pitäis kusettaa oikein, mut pyöräilijää ei se kello sääntö koske ja sitten kitisee täällä.

Miten niin ei koske? Voiko jokainen hoitaa oman tonttinsa oikein eikä väärin tehdessään provosoitua siitä että joku toinenkin tekee väärin?

- kelloton pyöräilijä jolle vauhkoonnuttiin, joka ei itse vauhkoontunut

Vierailija
54/134 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spandexhomojen ulina on jotain mikä aina tuottaa NIIN suurta mielihyvää.................

Vierailija
55/134 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spandexhomojen ulina on jotain mikä aina tuottaa NIIN suurta mielihyvää.................

Näitä näkee kohta taas ladulla. Itse menen pyöräilemään mummopyörälläni siihen ladulle että voi kuunnella spandexhomojen ulinaa.

Vierailija
56/134 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaukset ei tällä laitteella.

Mut ylempänä tuo joka kertoi ajaneensa ilman valoja pyörällä, mutta silti valitti, kun jalankulkijoilla ei heijastimia. Eli säännöt eivät sitten koskekaan pyöräilijöitä? Mutta muiden toimista valitetaan heti?

Mö en ymmärrä tuota logiikkaa.

Vierailija
57/134 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityissaastuttimiakin menee ilman valoja.

Vierailija
58/134 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pyöräilijöt aloittivat tämän vauhkoamisen ja mesoamisen, nyt näköjään saavat takaisin myls muilta kuin minulta. Ja mulle on ihan sama, miten asia oikeasti meni, pääasia on, että saan huutaa ja mesota pyöräilijälle.

Aika monta vuotta vasn hölmistyneenä katselin, että mitä pirun jengiä toi on.

Vierailija
59/134 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pyöräilijöt aloittivat tämän vauhkoamisen ja mesoamisen, nyt näköjään saavat takaisin myls muilta kuin minulta. Ja mulle on ihan sama, miten asia oikeasti meni, pääasia on, että saan huutaa ja mesota pyöräilijälle.

Aika monta vuotta vasn hölmistyneenä katselin, että mitä pirun jengiä toi on.

Onko se jotain tiettyä jengiä, kuten kävelijät? Eikö sama ihminen liiku monella eri tavalla?

Vierailija
60/134 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityissaastuttimiakin menee ilman valoja.

Heeiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Missä olet ollut, oi sinä "YKSITYISSAASTUTTIMISTA" uliseva ääliö?

Emme ole kuulleet sinusta pitkään aikaan.