Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Käytä sitä lamppua!" ja muu pyöräilijöille huutelu

Vierailija
19.11.2022 |

Ympäristöpsykoosista huolimatta, pyöräilijät eli kaikista ekologisimmat tienkäyttäjät ovat ironisesti edelleen kaikista vihatuimpia.
Itse olen kolmekymppinen mies ja pyöräilen 365 päivää vuodesta ja mitalihan tästä pitäisi saada mutta turpaan tulee.

Jälleen äsken joku nainen huusi perään "missä sun lamppu on?" kun kävin keskustassa kaupassa ilman valoa. Mullahan oli etuvalo pimeänä sen takia, että akku tyhjentyi pakkaskelien takia. Moni autoilija ei tunnu käsittävän että ne akut voi oikeasti tyhjentyäkin joskus, kun niitä ei lataa mikään laturi kuten autoissa.

Pari vuotta sitten tuli voimaan tämä laki pakollisesta valosta - sitä ennen fillaroitiin kymmeniä vuosia pimeässä eikä kellään ollut mitään ongelmaa. Yhtäkkiä kaikki tarkkailevat onko vastaantulevalla fillaristilla etuvalo, takavalo, heijastimet, kypärä, meneekö tiellä missä on pyöräilyn salliva merkki... On tajutonta miten nopeasti kansalaiset oppivat nämä uudet lait ja alkavat huutelemaan niistä ulkona ventovieraille. Aivan kuin säännöistä näpäyttely ja perään huutelu olisi suomalaisen unelmien täyttymys. Hassua on myös se, että 100% huutelijoista kohdallani on olleet naisia. Miksi? Miksi vain nainen huutelee?

Kommentit (134)

Vierailija
21/134 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia huutelijoita nyt aina riittää,

Mä varmaan ryhtyisin oikein jututtaan tuollaista huutelijaa.

Vierailija
22/134 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkön todellinen hinta on jännitehäviö.

Virta on kaikille sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/134 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lamppu ei pala pimeän aikaan, niin silloin pyörä talutetaan.

Vierailija
24/134 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
25/134 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman!

Olen 42 vuotias ja vasta viime vuosina on yleistynyt pyöräilijöille huutelu.

Minä unohdin kerran lampun pyörään kun menin kauppaan. Takaisin tullessa lamppu oli varastettu. Ei auttanut kuin polkea kotiin ,mutta liikennevaloissa ohjaustankooni tarttui täysin vieras nainen alkaen tivata "Onkos7lla lamppu unohtunut kaapin päälle?!"

Luulin olevani piilokamerassa!

Samoin kun olen polkenut pyörätiellä niin on huudettu "aikuiset pois pyörätieltä!"

Kuten ap sanoikin,ihmiset ovat 60 vuotta pyörälleet ilman valoja,ilman kypäriå ja ilman ongelmia mutta nyt yhtäkkiä..

Vierailija
26/134 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan takaisin aikaan jolloin spandex-ohjukset tosiaan vielä olivat liikenteen vihatuimpia hahmoja. Vain muutama vuosi sitten kaupungeissa ei vielä ollut sähköskootteja ja muutamista kumiluoti-tyyppisistä pyöräilijöistä huolimatta jalkakäytävillä oli turvallista. Ei ole enää. Kaikki sähköpotkulautayrittäjät, niiden yritysten työntekijät ja asiakkaat pitäisi räjäytt ää maata kiertävälle radalle ja sieltä helv etin ikuiseen liekkimereen.

Vierailija
27/134 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipaan takaisin aikaan jolloin spandex-ohjukset tosiaan vielä olivat liikenteen vihatuimpia hahmoja. Vain muutama vuosi sitten kaupungeissa ei vielä ollut sähköskootteja ja muutamista kumiluoti-tyyppisistä pyöräilijöistä huolimatta jalkakäytävillä oli turvallista. Ei ole enää. Kaikki sähköpotkulautayrittäjät, niiden yritysten työntekijät ja asiakkaat pitäisi räjäytt ää maata kiertävälle radalle ja sieltä helv etin ikuiseen liekkimereen.

Spandexit ajavat autotiellä eivätkä siis jalankulkijoiden väylällä niin kuin normaalit pyöräilijät.

Vierailija
28/134 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pyöräilijät kyllä huomauttelevat kovin herkästi kaikille muille, mutta eivät kestä ollenkaan, että heille huomauttaa ihan samalla mitalla takaisin.

Nuo ed.mainitut jalankulkijoiden suojatiet pyöräkaistojen yli ovat oikein hyvä esimerkki, niissä pääsee helposti kiljumaan kurkku suorana pyöräilijöille. Niinhän pyöräilijätkin kiljuvat aina ja kaikkialla ja kaikille.

Vierailija
29/134 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa ladata lamppua kun ei tuule. Ladataan sitten kun on taas kohtuuhintaista sähköä.

Vierailija
30/134 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan tosissaan sitä mieltä, että jos minä en ole tullut vaihtaneeksi autooni etuvalopolttimia sammuneiden tilalle, niin voin aivan huoletta ajaa päällesi pimeässä, kun et sinäkään ole viitsinyt ladata akkua? Onhan meille kaikille laki sama, onhan?

Vierailija
31/134 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa edes ajaisitte muualla kuin jalkakäytävällä.

Vierailija
32/134 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellaiset 2€ euro ja tavalo joissa tuli molemmissa patteri mukana ja kestävät jo toista vuotta. Huomiovaloja ovat mutta ei kaupunkialueella mitään valonheittimiä tarvitsekaan.

Vierailija
33/134 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa ladata lamppua kun ei tuule. Ladataan sitten kun on taas kohtuuhintaista sähköä.

Osta OL3 sähköä.

Vierailija
34/134 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilijät ovat itse aloittaneet kaikille huutelun ja nyt ovat niin hämmästyneitä, kun saavatkin huuteluita takaisin, ihan oma vika.

Autoilijalle painan törkeissä tapauksissa.äänitorvea max kerran kymmenessä vuodessa ja varmaan jalankulkijalle pyörittelen päätäni suurinpiirtein yhtä usein, yleensä ei ole mitään tarvetta.

Polkupyöräilijälle raivoan ja huudan jalankulkijana ja välillä auton ikkunasta aina ja heti, kun on pienikin syy. Olen nyt heidän mesoamistaan ensin hämmästyneenä katsellut muutaman vuoden, eivät opi näköjään tavoille, jos ei joku kovalla kädellä kouluta.

Vierailija
35/134 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa edes ajaisitte muualla kuin jalkakäytävällä.[/quote

Ne näyttävät ihan samalta kuin pyörätiet joten on helppo erehtyä. Monikaan ei hoksaa, että esim. vaikka edellisen korttelin kohdalla se reitti oli pyörätie niin juuri tässä se on jalkakäytävä.

Vierailija
36/134 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
37/134 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kaupunkialueella paljon jalkaisin kulkevana toivoisin että pyöräilijät viitsisivät opetella liikennesäännöt, etenkin omasta väistämisvelvollisuudesta olisi hyvä pyöräilijänkin olla tietoinen. Vai onko niin ettei pyörissä ole nykyään jarruja?

Vierailija
38/134 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spandexhömö on hiljaa ja lataa ne valot sisätiloissa, ja noudattaa liikennesääntöjä niin kuin kaikki muutkin.

Se, että olet "ekologisempi" kuin muut ei anna sinulle mitään etuajo-oikeutta eikä liikennesääntöjen rikkomisoikeutta, vaikka te spandexhìnttarít niin kuvittelettekin.

Vierailija
39/134 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vaan paska juttu että kun pimeä pyöräilijä kaahaa auton alle niin ketä syytetään?

Aivan sama; minulla on vakuutus joka korjaa autoni.

Pyöräilijästä en niin välitä, niitä tulee kyllä lisää.

Vierailija
40/134 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos lamppu ei toimi niin et lähde pimeään pyörällä tai jos lamppu lakkaa kesken matkan toimimasta niin talutat pyörää.