Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seurustelukumppani ei ole ollenkaan mustasukkainen vaan kannustaa tekemään asioita ystävien kanssa

Vierailija
19.11.2022 |

Olemme pitäneet yhtä 5 kk ajan ja mustasukkaisuuden puute on alkanut häiritä. En tietenkään kaipaa sairaalloista mustasukkaisuutta, mutta tuntuu loukkaavalta että mies kannustaa menemään usein esimerkiksi ystävättärien kanssa ulos, lenkille, syömään tai drinkeille.

Minusta mustasukkaisuuden puute on epänormaalia ja jos rakastaa, on edes hieman mustasukkainen kumppanistaan. Mitä mieltä te olette vai olenko aivan hukassa?

Mies on puhunut yhteenmuutosta eli kyse ei ole siitä, että hän haluaisi minusta eroon. Päinvastoin, vaikuttaa että hän haluaa miellyttää minua olemalla paras mahdollinen kumppani, mutta, valitettavasti mustasukkaisuuden puutteesta on tullut melkoinen turn off.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies suhteen alussa tilitti aina tarkkaan menonsa , jos jäi ylitöihin laittoi kuvaviestejä töistä . Ihmettelin hänelle asiaa että miksi kummassa noin tekee että tiesin minä hänen olevan ylitöissä . Hänellä oli ollut edellisessä suhteessa sairaan mustasukkainen avokki .

Vierailija
22/41 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua häiritsisi, että mies viiden kuukauden tuntemisella puhuisi jo avoliitosta. Sen sijaan pitäisin erittäin luonnollisena, että molemmilla on omat menonsa ja jos toinen ylipäänsä jotain niistä sanoisi, niin se olisi positiivista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse henkilökohtaisesti pidän luottamuksen osoituksena tuollasta AP:n miehen käytöstä. Jos mies olisi mustasukkainen (yhtään) vaikkapa ajastani kavereitteni kanssa, ajattelisin, että hän ei luota minuun riittävästi ja haluaa kontrolloida. Rakkautta on antaa toiselle tilaa olla ja mennä ja siinä samalla myös tulla.

Vierailija
24/41 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surkea provo.

En usko että on provo. Minun miesystävä oli just samanlainen. Sit kun yhteenmuutto aika alkoi lähestyä, niin hän alkoi ottaa etäisyyttä.

Kuulin myöhemmin että hänellä oli toinen nainen.

Vierailija
25/41 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia on olla mustasukkainen asioista joissa on edes jotain syytä siihen. Esim. jos menisit kahdenkesken tapaamaan miespuolista kaveria. Mutta ei ole millään tavalla normaalia olla mustasukkainen kumppanin normaaleista kaverimenoista.

Vierailija
26/41 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on "kohteliaasti mustasukkainen" eli sisäisesti hieman kokee mustasukkaisuutta, mutta ei halua tehdä tästä numeroa tai estää sinua elämästä myös omaa elämääsi? Itse ainakin myönnän olevani tällainen. Toki suurimmat pelot ja ärsytykset tuon keskusteluun, mutta omat kuvitelmani (ilman syytä oikeaan epäilyyn) pidän itselläni.

Vierailija
27/41 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku uniikki lumihiutale päässyt linjoille.

Mies selvästi luottaa ap:hen ja ymmärtää, että omat menot ja oma aika on jokaiselle tärkeää. Mutta ilmeiesti sekään ei kelpaa, kun prisessa haluaa pikkuisen mustasukkaisuutta, muttei liikaa. Anna minun kaikki kestää.

Ap:n pitäisi päästää tuo mies vapaalle jalalle, kun ei kerran itse osaa arvostaa toisen ajatuksia.

Vierailija
28/41 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin hassu ajatus että mustasukkaisuus kertoisi aidosta välittämisestä. Itselleni mustasukkaisuus on niin suuri turn off ihan pienissäkin määrin, etten siedä sitä lainkaan.

Jos ei luota, ei luota. Minulle on siitä turha ruikuttaa tai epäillä tekemisiäni jos olen ystävieni kanssa jossain menossa. 

Mustasukkainen mies on epävarma ressukka, ei se mielestäni kerro välittämisestä mitään.

Vierailija
29/41 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi koet että miehen pitäisi rajoittaa sua?

En tarkoita että haluan miehen rajoittavan menojani, mutta pohdin että kannattaako sitoutua, jos tuntuu, ettei mies välitä riittävästi. Minusta ei nyt ainakaan pitäisi ehdottaa ulosmenoa vaikka minun kysyessä sanoisikin, että mene vain ja nauti. 

ap

Eli siis todella mustasukkainen välittää?

Näin todella ajattelen, ja olen hämmentynyt siitä, miten niin moni ei näe asiaa ollenkaan minun tavallani. Minusta on päivänselvää, että rakkaista ollaan hieman mustasukkaisia tai muuten ollaan omasta mielestä esim niin epäviehättävän kanssa, että mustasukkaisuuden tunne ei herää. 

ap

Minkä ihmeen takia pitäisi olla mustasukkainen, jos vaimo menee lenkille tai syömään ystäviensä kanssa? Sitten voisi jo hieman olla mustasukkainen, jos lähtee kymmenen miehen kanssa mökille viikonlopuksi. Mutta kuitenkin luotan vaimooni, joten silloinkin pitäisin mölyt mahassani.

Vierailija
30/41 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi koet että miehen pitäisi rajoittaa sua?

En tarkoita että haluan miehen rajoittavan menojani, mutta pohdin että kannattaako sitoutua, jos tuntuu, ettei mies välitä riittävästi. Minusta ei nyt ainakaan pitäisi ehdottaa ulosmenoa vaikka minun kysyessä sanoisikin, että mene vain ja nauti. 

ap

Täällä lihavoituna se, mitä aloittajan kannattaa alkaa itsessään tutkiskelemaan. Oma epävarmuutesi tuonee teille ne ongelmat, joista nyt avaudut.

Vierailija
31/41 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi lisäys av-mamman tinderprofiiliin: "miehen pitää osata olla sopivasti mustasukkainen. Mutta ei liikaa".

Vierailija
32/41 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 30 vuotta onnellisesti aviossa olleena ja lapset aikuisiksi kasvattaneena voin todeta että aviossakin puolisoiden tulee olla vapaita myös omalle elämälleen. Millä ei ole ollut kyttäämistä eikä rajoittamista. Rakkautta ja luottamusta sitäkin enemmän. Ja vapaushan ei tietenkään tarkoita pettämistä.

Vierailija
33/41 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kahdenlaista mustasukkaisuutta, sellaista mikä tulee esille kun kumppanista on selkeästi muut kiinnostuneita ja on vaara että menettää kumppaninsa, ja sellaista että ei siedä kumppaninsa antavan huomiota lainkaan muille ihmisille ja haluaa pitää tämän täysin omanaan. Tuo ensimmäinen on ihan tervettä, jälkimmäinen sairaalloista ja omistushaluista ja liittyy enemmän menettämisen pelkoon kuin rakkauteen. Miksi sun miehen pitäisi olla mustasukkainen sun kavereista? Onko kaikki sun kaverit miehiä ja onko pelko, että ehkä pettäisit miestäsi? Sun kannattaa ehkä miettiä ihan itseksesi, miksi sulle on niin tärkeää että mies osoittaisi mustasukkaisuuden tunteita (jotka siitä kokijastaan tuntuvat aina ihan hirveältä) tilanteessa missä siihen ei ole syytä. Minusta kuulostaa, että sun mies on hyvin sisäistänyt sen, että sulla on muitakin ihmisiä ympärillä ja oma elämä sen lisäksi, että teillä on suhde.

Vierailija
34/41 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustasukkaisuus syyttä ei ole minusta normaalia, siis niin että ilman mitään syytä tahtoisi rajoittaa toisen menemisiä omien ystäviensä kanssa. Toki jos on syytä mustasukkaisuuteen, esim. sinun paras kaverisi olisikin ex-poikaystäväsi, josta et olisi halunnut erota, niin silloin ehkä olisi normaalimpaa tuntea mustasukkaisuutta. Mutta eihän tilanne ole sellainen, sinun menosi ja ystäväsi on ihan tavallisia juttuja, ei mitään muiden misten kanssa pyörimistä? Miksi pitäisi olla mustasukkainen silloin?

Vierailija
35/41 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma avovaimoni käy harrastuksissa ja kavereiden kanssa ulkona ilman että olen yhtään mustasukkainen. En usko että hän pettäisi minua toisen miehen kanssa. Toisaalta, vaikka jos pettäisikin, niin ei se järvikään soutamisesta kulu. Tuskin silloinkaan suuttuisin, sillä jos hänellä on hauskaa jonkun muun kanssa, ei se minulta ole pois niin kauan kuin hänellä on haluja minuakin kohtaan. Toki jos hän sen takia jättäisi minut, se olisi kurja juttu, mutta ei mikään katastrofi, sillä elämme avoliitossa minun omistamassani asunnossa.

Vierailija
36/41 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö.... En ymmärrä miten mustasukkaisuus kertoisi oikeasta rakkaudesta. Enemmän se kertoo mustasukkaisen henkilön epävarmuudesta. Joo toki voi pelätä menettävänsä, mutta en ole ollenkaan vakuuttunut, että sitä pelkäisi, koska rakastaa toista niin paljon. Enemmän siinä pelkää omaa kipua. Vähän ehkä vaikea selittää mutta minun silmissäni eivät ole samoja asioita.

Itse rakastan lujaa, mutta en ole ollenkaan mustasukkainen. En yksinkertaisesti ymmärrä miksi minun pitäisi olla? Jos olen yhdessä jonkun kanssa niin silloin luotan häneen. Joku voi tulla iskemään, mutta se on sitten miehen velvollisuus antaa pakit. Ja jos hän haluaisi pettää, en pystyisi millään mustasukkaisuudella tai kyttäämisellä sitä estämään. Joten miksi murehtisin jotain asiaa, johon en voi vaikuttaa?

Vierailija
37/41 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omista traumoistani ja kokemuksistani johtuen sanoisin myös ainakin pienen mustasukkaisuuden olevan tarpeen. Aina jos on vain kannustettu menemään ja tekemään, kyse on ollut siitä ettei miestä niin kiinnosta koko suhde/minä ja ero on sen vuoksi tulossa pian kuitenkin. Ja samoin jos itseäni ei kiinnosta meneekö mies johonkin ja oikein kannustan menemään, minuakaan ei mies oikein kiinnosta.

Ehkä teillä muilla sitten toisin.

Vierailija
38/41 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurustellut sairaalloisen mustasukkaisen ihmisen kanssa, ja mulle herää nykyään heti juokse ja pakene- reaktio kaikesta mustasukkaisuudesta.

Vierailija
39/41 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti nyt. Et ilmeisesti ole koskaan mustasukkaisen kumppanin kanssa elänyt kun kerran mustia sukkia kaipaat.

Päästä nyt hyvä ihminen tuollainen mies menemään jos et kerran osaa tuollaista arvostaa. Ihan taatusti löydät tilalle mustasukkaisen kumppanin, niitä nimittäin on vapaana pilvin pimein.

Vierailija
40/41 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkainen kumppani yleensä pelkää toisen pettävän koska on itse taipuvainen pettämään jos tilaisuus tulee. Omaa haikailua vieraisiin projisoidaan toiseen ajatellen että niin se toinenkin salaa haikailee. 

Se joka ei kärsi mustasukkaisuudesta, pitää absurdina ajatusta että itsekään pettäisi vaikka tilaisuutta tyrkytettäisiin kultalautasella ja siksi ajattelee että toinenkaan ei ole kenenkään vieteltävissä vaan osaisi kieltäytyä ja vetää rajat vaikka joku tulisi yrittämään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän