Tänään kolmas päivä ilman alkoa ja kuudes päivä ilman röökiä, tsempatkaa mua!
Neljä vuotta putkeen ostin ison sixpäkin joka ilta. Välillä viiniä. Kului aski päivässä. Työtön olen. Mutta tätä alkoholismia en enää jaksa. Enkä sitä että elämästä puuttuu elämänilo, haluan sen takaisin. Nyt juon ainoastaan vettä, kahvia ja sleepyteetä iltaisin! PRKL!
M42
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin hyvät naiset ja herrat, nyt neljäs päivä ilman alkoa ja hyvältä tuntuu!
Ja arvatkaapas mitä löysin jääkaapin perältä, juu 0,5 litraisen keppanan. Hetken katselin sitä ja avasin. Sen enempää miettimättä kaadoin altaaseen! PRKL!
Ap
Hienoa...ystävä hyvä.
Piti ihan omalta kohdalta laskea omatkin raittiina kärvistellyt päivät.
Viime viikolla tuli täyteen 27vuotta...eli päiviä on 9869 putkeen ilman mökäoljyä.
Huhhuh, on tuo kunnoitettavan pitkä aika, voin vain nostaa hattua ja toivoa että pysyn oikealla tiellä, esimerkkiäsi seuraten!
Ap
Ja joku toinen netissä kirjoitti jopa:"kokemuksesta voin sanoa että valeriaana on addiktoivampaa kuin pamit ja aiheuttaa pahempia vieroitusoireita kuin diapam tai opamox".
https://paihdelinkki.fi/keskustelu/viewtopic.php?p=435945
Tsempit kuitenkin ap!
Valeriaansta yo linkin tiusku kirjoittaa:
No niin, nyt sain faktaa a-klinikan päihdelääkäriltä. Kyseiseen lääkkeeseen tulee samalla tavalla riippuvuus kuin alkoholiin, varsinkin jos lääkettä alkaa käyttää säännöllisesti ja lääkemäärät kasvavat. Lääke voi tuntua menevän päähän, jos niitä ottaa useampia, varsinkin jos ei ole lääkkeitä muuten paljoa käyttänyt. Psyykkinen riippuvuus voi kehittyä nopeasti ja vieroitusoireita voi tulla, riippuen siitä, paljonko on käyttänyt. (Psyykkinen riippuvuushan mulla taitaa jo ollakin, kun aamulla ensimmäisenä tuli käyttö mieleen.) Neuvoivat minua pienentämään annosta ja vähitellen lopettamaan lääkkeen käytön. Niin että se siitä mummojen höpöhöpöstä ja kuvittelusta.
nyt reippaasti ylös, ulos ja hakemaan kaljaa ja tupakkaa
kohta saadaan vihreiden rakennuttamia käyttöhuoneita, joissa voi nautiskella väkevämpiä aineita tupakan ja kaljanhimon sammuttamiseksi
Ajattele niitä kaljamainoksia, joissa kupliva jumalten juoma avataan ja kaadetaan kuohuavana kolpakkoon. Olusen kanssa sauhut, aaaaa että....himottaako poika, himottaako?
Vierailija kirjoitti:
Ja joku toinen netissä kirjoitti jopa:"kokemuksesta voin sanoa että valeriaana on addiktoivampaa kuin pamit ja aiheuttaa pahempia vieroitusoireita kuin diapam tai opamox".
https://paihdelinkki.fi/keskustelu/viewtopic.php?p=435945
Tsempit kuitenkin ap!
Puhutaankohan samasta Valerianasta? Paketissa lukee "Valeriana Officinalis, kasvipohjainen lääke lievään ahdistukseen ja univaikeuksiin". No kun nyt olen 4v saanut unta alkon voimalla niin en ala kuvittelemaan että sitä unta saisin luonnollisesti ilman mitään. Ja lievä ahdistus mulla varmaan onkin tällä hetkellä. Mutta kiitän varoittavista sanoista, kokeilen vähentää kahdesta pilleristä yhteen illalla.
Ap
Tsemppiä ap! Itse lopetin 2018 syksyllä. En jaksanut sitä juomisen jälkeistä masennusta. En päättänyt olla absolutisti, juominen vain jäi. Eikä tee enää mielikään.
Ap, samaa se on. Tietenkin eri valmisteiden välillä määrät vaihtelevat. Se päihdelinkin valeriana valmiste on ollut 500 mg:stä ja poistunutkin markkinoilta.
https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/DORMIPLANT-valeriaanavalmiste-2…
No mut yhtä kaikki samaa tuotetta.
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä ap! Itse lopetin 2018 syksyllä. En jaksanut sitä juomisen jälkeistä masennusta. En päättänyt olla absolutisti, juominen vain jäi. Eikä tee enää mielikään.
Hienoa kuulla! En ole itsekään edes päättänyt vielä, tuleeko minusta täysabsolutisti vai ei. Ainoastaan sen päätin etten osta iltakaljoja enää enkä istu baareissa vetämässä lärvejä. Nyt ei ole sen aika, mutta ehkä jonain päivänä pystyn olemaan kesäterassilla tuopin kanssa lehteä lukien, ja sen yhden jälkeen jatkaa matkaa.
Ap
Käytän myös valeriaanaa ja l-teaniinia parempaan uneen ja stressin vähentämiseen. En ole huomannut että kumpikaan menisi mitenkään "päähän". Lienee yksilöllistä. Olen kuitenkin helposti addiktoituva, mm. sokeri on ongelma.
Syksyllä 2018 lopettanut
140 mg näyttää mun valmisteessa olevan valeriaanaa... käytän satunnaisesti
T. Valeriaanahöpöttäjä
Säästyneillä rahoilla vietät muhkean joulun.
Vierailija kirjoitti:
Ap, samaa se on. Tietenkin eri valmisteiden välillä määrät vaihtelevat. Se päihdelinkin valeriana valmiste on ollut 500 mg:stä ja poistunutkin markkinoilta.
https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/DORMIPLANT-valeriaanavalmiste-2…
No mut yhtä kaikki samaa tuotetta.
Nämä mitä mulla on ovat 200mg joista apuaineita 50mg, eli käytännössä 150mg valerianaa. Illalla otan nukahtamisapuna mutta voi tietty olla että kättämäni melatoniini riittäisi itsessään, täytyy kokeilla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Käytän myös valeriaanaa ja l-teaniinia parempaan uneen ja stressin vähentämiseen. En ole huomannut että kumpikaan menisi mitenkään "päähän". Lienee yksilöllistä. Olen kuitenkin helposti addiktoituva, mm. sokeri on ongelma.
Syksyllä 2018 lopettanut
Ei se tarkoita, että pitäisi mennä päähän että jäisi koukkuun. Koukkuun jäänee siihen rauhoittavaan vaikutukseen... En ole kertaakaan sanonut, että se menisi "päähän" itselläkään vaan on sellainen samanlainen rauhoittava vaikutus kuin bentsolla. Siis aamulla on vielä sellainen tietynlainen rauhallisuus, vaikka illalla olisi sen ottanut. Iltavaikutuksen kyllä huomaa, mutta sitä alkaa nukkumaan heti siihen vaikutukseen. Uneenhan sitä silloin tällöin otankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syksyllä 2018 lopettanutEi se tarkoita, että pitäisi mennä päähän että jäisi koukkuun. Koukkuun jäänee siihen rauhoittavaan vaikutukseen... En ole kertaakaan sanonut, että se menisi "päähän" itselläkään vaan on sellainen samanlainen rauhoittava vaikutus kuin bentsolla. Siis aamulla on vielä sellainen tietynlainen rauhallisuus, vaikka illalla olisi sen ottanut. Iltavaikutuksen kyllä huomaa, mutta sitä alkaa nukkumaan heti siihen vaikutukseen. Uneenhan sitä silloin tällöin otankin.
Mulla on ollut kova stressi päällä, rytmihäiriöitä mm. ja heräilin yöllä, siksi minä käytän noita edellä mainittuja. Rytmihäiriöt on esim. poistuneet miltei kokonaan. Nyt on ollut kausi etten ole käyttänyt kumpaakaan. Huomaan kyllä sen rauhoittavan olon, mutta en ole mielestäni jäänyt siihen koukkuun. Käytän vain kun stressaan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syksyllä 2018 lopettanutEi se tarkoita, että pitäisi mennä päähän että jäisi koukkuun. Koukkuun jäänee siihen rauhoittavaan vaikutukseen... En ole kertaakaan sanonut, että se menisi "päähän" itselläkään vaan on sellainen samanlainen rauhoittava vaikutus kuin bentsolla. Siis aamulla on vielä sellainen tietynlainen rauhallisuus, vaikka illalla olisi sen ottanut. Iltavaikutuksen kyllä huomaa, mutta sitä alkaa nukkumaan heti siihen vaikutukseen. Uneenhan sitä silloin tällöin otankin.
Mulla on ollut kova stressi päällä, rytmihäiriöitä mm. ja heräilin yöllä, siksi minä käytän noita edellä mainittuja. Rytmihäiriöt on esim. poistuneet miltei kokonaan. Nyt on ollut kausi etten ole käyttänyt kumpaakaan. Huomaan kyllä sen rauhoittavan olon, mutta en ole mielestäni jäänyt siihen koukkuun. Käytän vain kun stressaan liikaa.
Eli siia et käytä päivittäin? Ei sitä silloin jääkkään koukkuun.
Hienoa...ystävä hyvä.
Piti ihan omalta kohdalta laskea omatkin raittiina kärvistellyt päivät.
Viime viikolla tuli täyteen 27vuotta...eli päiviä on 9869 putkeen ilman mökäoljyä.