Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään kolmas päivä ilman alkoa ja kuudes päivä ilman röökiä, tsempatkaa mua!

Vierailija
19.11.2022 |

Neljä vuotta putkeen ostin ison sixpäkin joka ilta. Välillä viiniä. Kului aski päivässä. Työtön olen. Mutta tätä alkoholismia en enää jaksa. Enkä sitä että elämästä puuttuu elämänilo, haluan sen takaisin. Nyt juon ainoastaan vettä, kahvia ja sleepyteetä iltaisin! PRKL!
M42

Kommentit (145)

Vierailija
81/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kauniista sanoistasi. Ota sinäkin päivä kerrallaan, katso itseäsi peilistä ja sano "Olen hyvä ihminen, olen kaunis ja pystyn tähän!" Suon pohjalla on vain yksi suunta ja se on ylöspäin, takaisin elämään, takaisin sellaiseksi ihmiseksi joka alunperin olit! Tsemppiä sinullekin!

Ap[/quote]

Kiitos, luot paljon toivoa sanoillasi, olen miettinyt juuri sanomaasi lausetta, haluan takaiseksi sellaiseksi ihmiseksi joka alkuperin olin", sillä alkon kanssa läträtessä olen usein miettinyt etten tunne, enkä tunnista itseäni enää, ja se mikä olen alkon kanssa, ei ole kaunista katsottavaa, yksinäistä örvellystä ja lopun odottelua, mutta kuten sanoit on vain yksi suunta enää ja siihen on tartuttava. Käyn kommentoimassa tähän ketjuusi välillä kuinka etenee ja haluaisin myös kuulla sinun kokemuksiasi. Eteenpäin ja kiitos tsempistä.

Vierailija
82/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et ole yksin, jos lopetit juomisen seinään. Riski päätyä deliriumiin tai kouristaa on aika iso, kun on juonut vuosia ja yhtäkkiä lopettaa. Hakeudu päivystykseen jos on yhtään heikko olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sinulle! Itse lopetin lähes päivittäisen sipsinsyönnin 2 viikkoa sitten, se on se minun riippuvuus. Tiukkaa tekee, mutta pakko oli lopettaa kuin seinään ja ei saa antaa periksi. Tsempataan toisiamme, niin onnistutaan!

Vierailija
84/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkelinen kirjoitti:

Kiitos kauniista sanoistasi. Ota sinäkin päivä kerrallaan, katso itseäsi peilistä ja sano "Olen hyvä ihminen, olen kaunis ja pystyn tähän!" Suon pohjalla on vain yksi suunta ja se on ylöspäin, takaisin elämään, takaisin sellaiseksi ihmiseksi joka alunperin olit! Tsemppiä sinullekin!

Ap

Kiitos, luot paljon toivoa sanoillasi, olen miettinyt juuri sanomaasi lausetta, haluan takaiseksi sellaiseksi ihmiseksi joka alkuperin olin", sillä alkon kanssa läträtessä olen usein miettinyt etten tunne, enkä tunnista itseäni enää, ja se mikä olen alkon kanssa, ei ole kaunista katsottavaa, yksinäistä örvellystä ja lopun odottelua, mutta kuten sanoit on vain yksi suunta enää ja siihen on tartuttava. Käyn kommentoimassa tähän ketjuusi välillä kuinka etenee ja haluaisin myös kuulla sinun kokemuksiasi. Eteenpäin ja kiitos tsempistä.

Minullakin on riippuvuus, josta on päästävä eroon. En halua tässä mainita mikä. Tuo lause, haluan takaisin ihmiseksi, joka alunperin olin ,kosketti tosi paljon. Se on minun tavoite, haluan olla se ihminen, joka olin ennen kuin sekoiluni alkoi. Vaatii kyllä aikaa ja voimia päästä siihen, sen verran kauan on minun alamäki kestänyt. Ja muutoksen pitäisi alkaa nyt heti, ei voi päättää, että ensi viikolla aloitan, vaan muutoksen on alettava nyt.

Vierailija
85/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti et ole yksin, jos lopetit juomisen seinään. Riski päätyä deliriumiin tai kouristaa on aika iso, kun on juonut vuosia ja yhtäkkiä lopettaa. Hakeudu päivystykseen jos on yhtään heikko olo.

En ihan yksin ole, löytyy mulla 8-vuotias koira. Hän on pitänyt minut järjissäni päivisin, ryyppäämisen aloitin aina viimeisen iltalenkin jälkeen. Ei ainakaan vielä näy mitään deliriumin merkkejä, tämä ehkä siitä syystä että olin kaljajuoppo enkä koskenut milloinkaan kossuun tai viskiin jne. Juoppo siis olin mutten rapajuoppo.

Ap

Vierailija
86/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkelinen kirjoitti:

Ap

Minullakin on riippuvuus, josta on päästävä eroon. En halua tässä mainita mikä. Tuo lause, haluan takaisin ihmiseksi, joka alunperin olin ,kosketti tosi paljon. Se on minun tavoite, haluan olla se ihminen, joka olin ennen kuin sekoiluni alkoi. Vaatii kyllä aikaa ja voimia päästä siihen, sen verran kauan on minun alamäki kestänyt. Ja muutoksen pitäisi alkaa nyt heti, ei voi päättää, että ensi viikolla aloitan, vaan muutoksen on alettava nyt.

Kyllä, muutos voi alkaa heti, vaikkakin vain pienin askelin. Kunhan niitä ottaa oikeaan suuntaan. Filosofisesti katsottuna, en edes tiedä pääsenkö takaisin juuri siihen identiteettiin joka oli ennen sekoilua, koska kaikki kokemuksemme muovaavat meitä ihmisinä ja synkkää aikakautta ei saa tekeytymättömäksi. Mutta ehkä siinä piilee pointti, että alamäki ja pohja oli koettava kokemuksen kautta, jotta saa selville minkälaista elämää ei ainakaan itselleen halua.

Ap

Vierailija
87/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vaikutat hyvältä tyypiltä. Minulla on ahdistuneisuushäiriö, olen löytänyt sen kanssa elämiseen ison avun Sydänliiton sivulta löytyneistä tietoisuusharjoituksista. Toivon, että pääset eroon molemmista, tunnut kyllä todella päättäväiseltä ja motivoituneelta. Kaikkea hyvää sinulle ja muille täällä tsempanneille ja kanssa eläjille!

Vierailija
88/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, vaikutat hyvältä tyypiltä. Minulla on ahdistuneisuushäiriö, olen löytänyt sen kanssa elämiseen ison avun Sydänliiton sivulta löytyneistä tietoisuusharjoituksista. Toivon, että pääset eroon molemmista, tunnut kyllä todella päättäväiseltä ja motivoituneelta. Kaikkea hyvää sinulle ja muille täällä tsempanneille ja kanssa eläjille!

Kiitos vinkistä! Minulla ei ole päihdeongelmaa, mutta ahdistuneisuushäiriö kyllä on. En ollut osannut etsiä tietoisuustaitoharjoituksia Sydänliiton sivustolta.

Vierailija
89/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tahtoisin lopettaa, tai ainakin reilusti vähentää. Suunnitelmissa ei ole ruveta täysin absolutistiksi, mutta ainakin reilun aikaa olisi hyvä olla ilman.

Itselle kävi kuten jollekin toiselle kommentoijalle; ajauduin vähän vääriin porukoihin ja siellä juominen kuului olennaisesti yhdessäoloon. Jos hengattiin kesällä ulkona, kaikilla oli mukana juomaa. Jos kokoonnuttiin jonkun luo viettämään iltaa - ihan sama minkä asian merkeissä - kaikilla oli mukana juomaa... Pääsin eroon noista porukoista, mutta paha tapa tissutella jäi. Tällä hetkellä arki on muuten tylsää, osa-aikainen työsuhdekin päättyi eikä uutta paikkaa ole vielä löytynyt. Tylsyyteen on vain niin helppo ottaa muutama rentouttava...

Määrät alkon suhteen mulla on suunnilleen samat kuin aloittajalla, tosin olen nainen ja aloittajaa useamman vuoden nuorempi. Isoimpana esteenä lopettamiselle tai ainakin pidemmälle katkolle koen pelon pahoista viekkareista. Olen lukenut kauhutarinoita siitä, kuinka kroppa pettää, kun menee shokkiin siitä, kun alkoholia ei enää olekaan yhtäkkiä veressä. Tai viinakrampeista. Tai niistä hirveistä henkisistä olotiloista... :( Onko ns. lopettaminen seinään ihan turvallista kotioloissa? En todellakaan haluaisi lähteä vieroitukseen, vaan selvitä itse kotona.

Saahan niitä kipuja kuriin buranalla ja krampit lihasrelanksantilla. Unta tulee melatoniinilla ja/tai valeriana uute pillereillä, ja jos ihan pakko niin unilääke.

Ap

Lihasrelaksanteista kannattaa luopua heti sen akuutin vaiheen jälkeen, jos on taipumusta riippuvuuksiin, vaikka lääkärit uusisivatkin reseptin. Riippuvuudet voivat etsiä uusia väyliä.

Minusta kyllä kannattaa harkita katkolle menemistä, jos vieroitusoireet pelottavat, koska katkolla ammattilaiset valvovat tilannetta ja se pysyy varmasti turvallisena.

Vierailija
90/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olet saanut elää elättinä Suomessa, niin sinulla on ollut varaa ryypätä jatkuvasti. Mielestäni sinua ei tarvitse tsempata sen vuoksi että olet alkanut elää kuten suurin osa muista ihmisistä. Päin vastoin sinun tulisi jotenkin korvata yhteiskunnalle aiheuttamasi kustannukset. Koko sen ajan, kun olet ryypännyt, muut ovat ahkeroineet ja mahdollistaneet makoilusi. Nytkö pitäisi sitten sinua tsempata?

Kuulostat juuri sellaiselta kilariherkältä bitchiltä joka kovin helposti syyttelee muita yleistäen, tietämättä ihmisten todellisia taustoja. Ei kannata yhtään ihmetellä jos sulle tulee joku synkkä ajanjakso, eikä auttavia ystäviä löydy. Sitten syyllistät varmaan heitäkin, vaikka olisi näemmä peiliin katsomisen paikka.

Vierailija
91/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sinä!!! Pusuja ja haleja sulle!

Vierailija
92/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekat 3-5 päivää on vaikeimmat. Onnittelen siitä että olet päässyt pahimman yli.

Vierailija
93/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä sinä!!! Pusuja ja haleja sulle!

Kiitos! Sulle myös!

Ap

Vierailija
94/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua kuulostaa siltä että raitistuminen olisi yleensä helppo nakki, mutta ihmeellisen helppoja nämä ensimmäiset kolme päivää ovat olleet ainakin minulle. Olen vain tehnyt samoja asioita kuin ennenkin, mutta juomana on vesi ja sellainen rauhoittavan vaikutuksen antava Pukkan sleepytime tee. Valerina Forte pillereillä on myös luonnollinen kehoa ja mieltä rauhoittava vaikutus. Napostelen iltaisin myös suolapähkinöitä ja viinirypäleitä, eli yleisesti katsoen pidän huolen siitä että teen koko ajan suullani jotain muuta kuin alkon kaataminen siihen. Samalla katson jotain sarjaa niin huomio pysyy siinä, tällä hetkellä "Lucifer" ensimmäinen kausi :)

Ap

Vierailija
95/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap aloitti jotain mitä ei tiennytkään, paitsi että rohkeni kertoa ongelmastaan, auttoi avauksellaan useita ihmisiä elämässä miettimään omia riippuvuuksiaan. Hyvin ajatteleva ja sympaattisen oloinen ihminen taidat olla, toivotan parhainta vointia ja kiitos kun kirjoitut palstalle.

Vierailija
96/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liisan kirjoitti:

Ap aloitti jotain mitä ei tiennytkään, paitsi että rohkeni kertoa ongelmastaan, auttoi avauksellaan useita ihmisiä elämässä miettimään omia riippuvuuksiaan. Hyvin ajatteleva ja sympaattisen oloinen ihminen taidat olla, toivotan parhainta vointia ja kiitos kun kirjoitut palstalle.

Kiitos kauniista sanoistasi! Juu se on ehkä se aivan ensimmäinen askel, pitää uskaltaa tunnustaa itselleen että on riippuvainen, jotta voisi alkaa muuttamaan kurssia tai tarvittaessa hankkia apua. Niitä riippuvuuksia kun on niin moni, alkon ja tupakan lisäksi, ja varmaankin aika monelta niitä löytyy. 

Ap

Vierailija
97/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua kuulostaa siltä että raitistuminen olisi yleensä helppo nakki, mutta ihmeellisen helppoja nämä ensimmäiset kolme päivää ovat olleet ainakin minulle. Olen vain tehnyt samoja asioita kuin ennenkin, mutta juomana on vesi ja sellainen rauhoittavan vaikutuksen antava Pukkan sleepytime tee. Valerina Forte pillereillä on myös luonnollinen kehoa ja mieltä rauhoittava vaikutus. Napostelen iltaisin myös suolapähkinöitä ja viinirypäleitä, eli yleisesti katsoen pidän huolen siitä että teen koko ajan suullani jotain muuta kuin alkon kaataminen siihen. Samalla katson jotain sarjaa niin huomio pysyy siinä, tällä hetkellä "Lucifer" ensimmäinen kausi :)

Ap

Niin: usein raitistuttuaan alkoholisti siirtyy addiktiosta toiseen, ja usein se alkoholin korvaava addiktio on jokin suuhun laitettava, kuten ruoka, makeiset, tupakka, kahvi...

Vierailija
98/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juominen kannattaa aina. Hupelissa kaikki on mukavampaa 🤗

Vierailija
99/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko jo laskenut paljonko säästyy rahaa kuukaudessa? Monia motivoi sellainen. Noilla sun määrillä tulee jo varmaan ihan kiva summa.

Ei se raha säästy. Se vain kuluu eri kohteisiin

Tai sitten se raha säästyy, ja tajuat, ettei ole mitään muuta ostettavaa.

Vierailija
100/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ketju. Olen myös tissutellut tosi paljon, päivittäin n. 2-6 lonkeroa, viikonloppuisin enemmänkin ja viinit päälle. Tai arkenakin, kun olen työtön ja lapset nukkuvat pitkään. Nyt lapset ajoittain päivähoidossa ja ajattelin aloittaa jonkin oikean harrastuksen tämän juomisen sijaan. Se on niin kätevää mutta koukuttavaa. Liikuntaa ainakin?