Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään kolmas päivä ilman alkoa ja kuudes päivä ilman röökiä, tsempatkaa mua!

Vierailija
19.11.2022 |

Neljä vuotta putkeen ostin ison sixpäkin joka ilta. Välillä viiniä. Kului aski päivässä. Työtön olen. Mutta tätä alkoholismia en enää jaksa. Enkä sitä että elämästä puuttuu elämänilo, haluan sen takaisin. Nyt juon ainoastaan vettä, kahvia ja sleepyteetä iltaisin! PRKL!
M42

Kommentit (145)

Vierailija
101/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ekat 3-5 päivää on vaikeimmat. Onnittelen siitä että olet päässyt pahimman yli.

En halua kuulostaa siltä että raitistuminen olisi yleensä helppo nakki, mutta ihmeellisen helppoja nämä ensimmäiset kolme päivää ovat olleet ainakin minulle. Olen vain tehnyt samoja asioita kuin ennenkin, mutta juomana on vesi ja sellainen rauhoittavan vaikutuksen antava Pukkan sleepytime tee. Valerina Forte pillereillä on myös luonnollinen kehoa ja mieltä rauhoittava vaikutus. Napostelen iltaisin myös suolapähkinöitä ja viinirypäleitä, eli yleisesti katsoen pidän huolen siitä että teen koko ajan suullani jotain muuta kuin alkon kaataminen siihen. Samalla katson jotain sarjaa niin huomio pysyy siinä, tällä hetkellä "Lucifer" ensimmäinen kausi :)

Ap

Niin: usein raitistuttuaan alkoholisti siirtyy addiktiosta toiseen, ja usein se alkoholin korvaava addiktio on jokin suuhun laitettava, kuten ruoka, makeiset, tupakka, kahvi...

Tottahan tuo, tosin tupakan olen jättänyt. Makeisia en syö ja ruoka taitaa olla ihan kaikille ihmisille pakollinen hyvä tai paha, tosin sitäkin voi kuluttaa epäterveellisillä tavoilla. Ja suomessahan juodaan enemmän huonolaatuista kahvia kuin missään muualla, tosin jostain syystä sitä ei mielletä addiktioksi. Kuitenkin korvaan mielelläni alkon teen ja kahviin, jos joku pitää sitä addiktiona niin ei paljon minua hetkauta :)

Ap

Vierailija
102/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin onnittelen kaikkia ,jotka ovat olleet ilman alkoholia ja tupakkaa. Itse olen ollut 5 kuukautta. Paljon parempi yöuni, ei aamuyön hikoilua yhtään kertaa, marraskuukin tuntunut valoisalta ,kun on niin paljon pirteänä ulkoillut. Ihan ihkua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana ketju. Olen myös tissutellut tosi paljon, päivittäin n. 2-6 lonkeroa, viikonloppuisin enemmänkin ja viinit päälle. Tai arkenakin, kun olen työtön ja lapset nukkuvat pitkään. Nyt lapset ajoittain päivähoidossa ja ajattelin aloittaa jonkin oikean harrastuksen tämän juomisen sijaan. Se on niin kätevää mutta koukuttavaa. Liikuntaa ainakin?

Liikunta on hyvä ajatus. Itse ajattelin mennä kokkauskurssille, kunhan olen saanut muutaman viikon täyteen tätä juomattomuutta. Kiitos että uskalsit jakaa ja ennen kaikkea kohdata oman tilanteesi!

Ap

Vierailija
104/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntuu, että pitää koko ajan saada suuhun jotain, ja syöminen ja sen myötä paino alkaa lähteä hallinnasta: Kannattaa kokeilla esimerkiksi täysksylitolipurukumia. Itsellä se on auttanut viime kuukausina napostelun tarpeeseen.

Vierailija
105/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin onnittelen kaikkia ,jotka ovat olleet ilman alkoholia ja tupakkaa. Itse olen ollut 5 kuukautta. Paljon parempi yöuni, ei aamuyön hikoilua yhtään kertaa, marraskuukin tuntunut valoisalta ,kun on niin paljon pirteänä ulkoillut. Ihan ihkua!

Wau, viisi kk! Nostan hattua!

Ap

Vierailija
106/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana ketju. Olen myös tissutellut tosi paljon, päivittäin n. 2-6 lonkeroa, viikonloppuisin enemmänkin ja viinit päälle. Tai arkenakin, kun olen työtön ja lapset nukkuvat pitkään. Nyt lapset ajoittain päivähoidossa ja ajattelin aloittaa jonkin oikean harrastuksen tämän juomisen sijaan. Se on niin kätevää mutta koukuttavaa. Liikuntaa ainakin?

Ehkä kannattaisi hakeutua esimerkiksi A-klinikalle? Huolestuttaa varsinkin se, että sinulla on pieniä lapsia, joihin juomisesi vaikuttaa.

Vierailija
107/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, olet vahva. Toivon sydämestäni että jatkat samalla tavalla. Kaikkea hyvää sinulle! 👍

Vierailija
108/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan hattua! Miten olet pystynyt olemaan polttamatta kun olet juonut? Pystyt mihin vaan tuon jälkeen!

Vierailija
109/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon sydämmestäni että onnistut, ne vaikeat ajat kun todennäkoisesti ovat vasta edessä, toivottavasti olet valmistautunut siihen.

Vierailija
110/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun selviät kymmenenteen päivään olet jo aika pitkälle vieroittautunut, ainakin röökistä.

Näin se mulla ainakin mennyt.

Vierailija
111/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin keinovaginan. Aina, kun tekee mieli viinaa. Lutkutan vaginaa. Kolme kertaa päivässä tulee lutkutettua. Aloin pärjäillä ilman viinaa.

Vierailija
112/145 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedin eilen alkoholia ja tupakkaa

16 pv ilman noita sitä ennen

Vierailija
113/145 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedin eilen alkoholia ja tupakkaa

16 pv ilman noita sitä ennen

Noni, mut hyvin pystyit sen 16pv olla ilman. Nyt eiku uus yritys päälle, niin siitä se vähitellen unohtuu röökit ja viinat.

Vierailija
114/145 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tahtoisin lopettaa, tai ainakin reilusti vähentää. Suunnitelmissa ei ole ruveta täysin absolutistiksi, mutta ainakin reilun aikaa olisi hyvä olla ilman.

Itselle kävi kuten jollekin toiselle kommentoijalle; ajauduin vähän vääriin porukoihin ja siellä juominen kuului olennaisesti yhdessäoloon. Jos hengattiin kesällä ulkona, kaikilla oli mukana juomaa. Jos kokoonnuttiin jonkun luo viettämään iltaa - ihan sama minkä asian merkeissä - kaikilla oli mukana juomaa... Pääsin eroon noista porukoista, mutta paha tapa tissutella jäi. Tällä hetkellä arki on muuten tylsää, osa-aikainen työsuhdekin päättyi eikä uutta paikkaa ole vielä löytynyt. Tylsyyteen on vain niin helppo ottaa muutama rentouttava...

Määrät alkon suhteen mulla on suunnilleen samat kuin aloittajalla, tosin olen nainen ja aloittajaa useamman vuoden nuorempi. Isoimpana esteenä lopettamiselle tai ainakin pidemmälle katkolle koen pelon pahoista viekkareista. Olen lukenut kauhutarinoita siitä, kuinka kroppa pettää, kun menee shokkiin siitä, kun alkoholia ei enää olekaan yhtäkkiä veressä. Tai viinakrampeista. Tai niistä hirveistä henkisistä olotiloista... :( Onko ns. lopettaminen seinään ihan turvallista kotioloissa? En todellakaan haluaisi lähteä vieroitukseen, vaan selvitä itse kotona.

Juotko ison sixpäkin eli 6x0,5 l / pv. No paljoahan tuo ei tottuneelle ole.

Ne hirveet viekkarit tulee ihan kauheasta ryyppäämisestä, jossa määrät vaan lisääntyy. Olen kuullut sellaisesta 1 l viinaa päivässä.

Mutta jos pelkäät ni vähennä sit pikkuhiljaa eli juot 2 olutta vähemmän esim 2 pv ja sit taas 2 vähemmän jne.

Vierailija
115/145 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua kuulostaa siltä että raitistuminen olisi yleensä helppo nakki, mutta ihmeellisen helppoja nämä ensimmäiset kolme päivää ovat olleet ainakin minulle. Olen vain tehnyt samoja asioita kuin ennenkin, mutta juomana on vesi ja sellainen rauhoittavan vaikutuksen antava Pukkan sleepytime tee. Valerina Forte pillereillä on myös luonnollinen kehoa ja mieltä rauhoittava vaikutus. Napostelen iltaisin myös suolapähkinöitä ja viinirypäleitä, eli yleisesti katsoen pidän huolen siitä että teen koko ajan suullani jotain muuta kuin alkon kaataminen siihen. Samalla katson jotain sarjaa niin huomio pysyy siinä, tällä hetkellä "Lucifer" ensimmäinen kausi :)

Ap

Itsellä valeriana toimii kuin bentso. Tiedän siis miten bentso toimii, silloin tällöin niitä ottanut.

Vaikka onkin luontaistuote ni minusta vähän väärin jos tilalla alat käyttää. Googlaa minusta ne vaikuttaa samoihin reseptoreihin kuin bentsot.

Vierailija
116/145 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa harvinaisen mukavalta ja sydämelliseltä mieheltä. En sano etteikö muutkin miehet voisi olla, mutta harvemmin tuollaisia kuin Ap. Ja hyvä ettet välitä noista sadisteista jotka yrittää trollata tässä ketjussa ja saada sortumaan. Minkä rotuinen koirasi on Ap? :)

Vierailija
117/145 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Itsellä valeriana toimii kuin bentso. Tiedän siis miten bentso toimii, silloin tällöin niitä ottanut.

Vaikka onkin luontaistuote ni minusta vähän väärin jos tilalla alat käyttää. Googlaa minusta ne vaikuttaa samoihin reseptoreihin kuin bentsot.

Bentsoja en ole kokeillut mutta toi valeriana on tätä alkuvaihetta varten, eka ja toka viikko että saan unta. Ovat kyllä ihan reseptivapaa luontaistuote, taitaa sulla toimia aika vahvana.

Ap

Vierailija
118/145 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostan hattua! Miten olet pystynyt olemaan polttamatta kun olet juonut? Pystyt mihin vaan tuon jälkeen!

Korvaustuotteilla. Zonnicci 4mg kielen alle niin ei pahemman ajattele röökiä. Tai vahva laastari.

Ap

Vierailija
119/145 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vaikuttaa harvinaisen mukavalta ja sydämelliseltä mieheltä. En sano etteikö muutkin miehet voisi olla, mutta harvemmin tuollaisia kuin Ap. Ja hyvä ettet välitä noista sadisteista jotka yrittää trollata tässä ketjussa ja saada sortumaan. Minkä rotuinen koirasi on Ap? :)

Kiitos kauniista sanoistasi! Koirani on sekarotuinen, dalmiksen ja jonkun staffin risteymä. Sellainen mustavalkoinen keskikokoinen hyljeen näköinen pötkylä. Terve on ollut koko ikänsä.

Ap

Vierailija
120/145 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin hyvät naiset ja herrat, nyt neljäs päivä ilman alkoa ja hyvältä tuntuu!

Ja arvatkaapas mitä löysin jääkaapin perältä, juu 0,5 litraisen keppanan. Hetken katselin sitä ja avasin. Sen enempää miettimättä kaadoin altaaseen! PRKL!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi