Tänään kolmas päivä ilman alkoa ja kuudes päivä ilman röökiä, tsempatkaa mua!
Neljä vuotta putkeen ostin ison sixpäkin joka ilta. Välillä viiniä. Kului aski päivässä. Työtön olen. Mutta tätä alkoholismia en enää jaksa. Enkä sitä että elämästä puuttuu elämänilo, haluan sen takaisin. Nyt juon ainoastaan vettä, kahvia ja sleepyteetä iltaisin! PRKL!
M42
Kommentit (145)
Tsemppiä ap! Itsellä kohta 3 kk ilman alkoa! Vaikutus mm. mielialaan on todella huima. En ole alkoholisti mutta masennukseen ollut taipumusta krapulassa.
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä! Pystyt tähän!
Kiitos sulle! Tuntisinpa oikeassa elämässä näin monta ihanaa tsemppaajaa :(
Joskus tämä palsta yllättää kun huomaa että välittäviä ihmisiä löytyy yhä :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä ap! Itsellä kohta 3 kk ilman alkoa! Vaikutus mm. mielialaan on todella huima. En ole alkoholisti mutta masennukseen ollut taipumusta krapulassa.
Kaikki kunnia sulle! Itse toivon ja teen parhaani etten retkahda. Luulen pystyväni tähän, koska samoin jatkaminen johtaisi vain ennenaikaiseen hautaan. Mulla oli nuorempana elämäniloa. Jos se silloin löytyi niin on löydettävissä uudestaan. Tähän uskon.
Ap
Pääsin Nicoretella eroon polttamisesta. Alkoholitta oleminen ei tuota ongelmaa. Kaikki se kertyy vyötärölle. Mieti sitä.
Onneksi olet saanut elää elättinä Suomessa, niin sinulla on ollut varaa ryypätä jatkuvasti. Mielestäni sinua ei tarvitse tsempata sen vuoksi että olet alkanut elää kuten suurin osa muista ihmisistä. Päin vastoin sinun tulisi jotenkin korvata yhteiskunnalle aiheuttamasi kustannukset. Koko sen ajan, kun olet ryypännyt, muut ovat ahkeroineet ja mahdollistaneet makoilusi. Nytkö pitäisi sitten sinua tsempata?
Joissain vieroitusohjelmissa ei suositella samanaikaista nikotiinin ja alkoholin lopetusta. Siinä yhdessäkin on psyykkeelle ihan riittävästi haastetta.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olet saanut elää elättinä Suomessa, niin sinulla on ollut varaa ryypätä jatkuvasti. Mielestäni sinua ei tarvitse tsempata sen vuoksi että olet alkanut elää kuten suurin osa muista ihmisistä. Päin vastoin sinun tulisi jotenkin korvata yhteiskunnalle aiheuttamasi kustannukset. Koko sen ajan, kun olet ryypännyt, muut ovat ahkeroineet ja mahdollistaneet makoilusi. Nytkö pitäisi sitten sinua tsempata?
Niin, aloituksessa mainitsin että olen työtön. Sitä en tosin missään kirjoittanut, että elelisin yhteiskunnan tukirahoilla koska sitä en tee. Isäni kuoli kolme vuotta sitten ja sain perintöä, niillä rahoilla olen elänyt enkä siten ole aiheuttanut yhteiskunnalle ylimääräisiä kustannuksia. Päinvastoin olen auttanut pienpanimoita rikastumaan.
Ap
Hauluat siis aineisiin. Helppo ratkaisu. On jopa diagnoosi tälle. Saat aivosi tuottamaan mielyvähormoonia lenkeilemällä. Ovat häirityneitä ihmisiä ja pakonomainen lenkkeily joka päivä on saatava vaikka lentokoneen vessassa josta on letokieltoja jattu tuhansittain. Monet lääkärit ovat koukussa. Siis tossut jalkaan. Lopulta huomaat että olet luuta ja nahkaa mutta onnellinen. Rööki lyhentää ja pahentaa elämää noin 10-20v. Kerran viikossa otettu kaljakänni ei ole niin paha kuten englannissa miljoonien kautta on havaittu. Jos alkoholiraivoja uskot niin olet tekemisissä paljon vaikeamman ongelman kanssa eli uskonnon. Tsemppaan sinua. Rääkkä itseäsi ja lupaa yksi olut palkkioksi. Jos se ei jää siihen juo vettä. Odota kuukausi ja lopulta sinusta tulee kohtuukäyttäjä ja mieluiten jonkun kanssa keskutellen tai päiväkirjaa pitäen. Huomaat kohta että olet työkuntoinen ja aurinko paistaa. Hyviä asoita löytyy yllättävän läheltä kuten ilmaiset harrastukset, kansaopistot jne.
Vierailija kirjoitti:
Joissain vieroitusohjelmissa ei suositella samanaikaista nikotiinin ja alkoholin lopetusta. Siinä yhdessäkin on psyykkeelle ihan riittävästi haastetta.
En sitä teekään, käytän nikotiinin korvaustuotteita.
On mukava lukea ap:n kirjoituksia. Fiksun ja ymmärtäväisen oloinen ihminen. Tunnen että olet osasi jo juonut ja polttanut, kaipast selvästi erilaista elämää ja olet valmis työskentelemään muutoksen eteen. Tahtotilasi on ihailtava. Itse pyristelen eteenpäin myös ilman, tosin päivä 1 menossa ja olen nainen. Toivon Sinulle hyvin paljon voimia, nauti jokainen päivä onnistumisestasi, kehu itseäsi vaikka ääneen, tee mieluisia asioita, urheilua, lukemista tms.elämällä on sinulle vielä paljon kaunista tarjottavaa.
Enkelinen kirjoitti:
On mukava lukea ap:n kirjoituksia. Fiksun ja ymmärtäväisen oloinen ihminen. Tunnen että olet osasi jo juonut ja polttanut, kaipast selvästi erilaista elämää ja olet valmis työskentelemään muutoksen eteen. Tahtotilasi on ihailtava. Itse pyristelen eteenpäin myös ilman, tosin päivä 1 menossa ja olen nainen. Toivon Sinulle hyvin paljon voimia, nauti jokainen päivä onnistumisestasi, kehu itseäsi vaikka ääneen, tee mieluisia asioita, urheilua, lukemista tms.elämällä on sinulle vielä paljon kaunista tarjottavaa.
Kiitos kauniista sanoistasi. Ota sinäkin päivä kerrallaan, katso itseäsi peilistä ja sano "Olen hyvä ihminen, olen kaunis ja pystyn tähän!" Suon pohjalla on vain yksi suunta ja se on ylöspäin, takaisin elämään, takaisin sellaiseksi ihmiseksi joka alunperin olit! Tsemppiä sinullekin!
Ap
Isot tsempit! itse taistelen samojen riippuvuuksien kanssa ja alkaa tuntua siltä että se lopullinen pohja ei ole kaukana. Joka toinen aamu päätän että tämä on tässä ja sitten taas löydän itseni kuin autopilotoituna alkosta ennen sulkemisaikaa.. Kaipaan niin paljon sitä aikaa kun oli energiaa ja muutakin sisältöä elämässä kuin juominen ja rööki.
Jes paljon tsemppiä sulle ja kaikille muillekin tässä ketjussa! :)
Vierailija kirjoitti:
Isot tsempit! itse taistelen samojen riippuvuuksien kanssa ja alkaa tuntua siltä että se lopullinen pohja ei ole kaukana. Joka toinen aamu päätän että tämä on tässä ja sitten taas löydän itseni kuin autopilotoituna alkosta ennen sulkemisaikaa.. Kaipaan niin paljon sitä aikaa kun oli energiaa ja muutakin sisältöä elämässä kuin juominen ja rööki.
Mitä jos kokeilisit juoda jotain muuta kuin alkoa iltaisin? Jos ei saa unta ilman alkoa niin tilalle vahvaa melatoniinia tai unilääkeresepti. Katsot jotain urheilua tai leffan ja sarjoja. Muutamat uni-teet siihen viereen. Niin minä aloitin ja edellen samoilla metodeilla mennään kolmen kuukauden jälkeen. Sä pystyt siihen!
Vierailija kirjoitti:
Arvostan! Muista, että AA:han voi mennä koska vain mukaan. Ihan vain kuuntelemaankin.
Kyllä: AA:ssa ei tarvitse kärvistellä viinanhimoissa yksin: tervetuloa 🙏💙 https://www.aa.fi/groupsearch.php
Vierailija kirjoitti:
Alkoholismi syvenee ja pahenee edetessään, ja mitä vanhemmaksi tulee, sitä raskaampaa ja vaikeampaa on elämänmuutosten tekeminen. AA on ollut minun pelastusrenkaani alkoholismin syövereistä.
Vierailija kirjoitti:
Miten olis saunakalja?
Saunassa kävin eilen, join vettä :)
Ap
Hyvä sinä ja hyvä minäkin.. tosin alkon kanssa en ole lätrännyt, mutta tupakkaa meni ( huom meni) askin verran päivässä vuosikymmeniä.. lopetusyrityksiä on ollut monta ja pisimmillään puolisen vuotta ilman savuja.. kaikki nuo yritykset olivat sellaisia, että etukäteen pähkäilin ja päätin jne.. nyt en miettinyt, en pähkäilyt enkä edes ajatellut lopettavani, mutta hups kukkuu yksi päivä en sitten polttanutkaan vaan käytin nikotiinitabletteja.. seuraavakin päivä meni noin ja seuraava ja seuraava...enkä itsekään tiedä mitä mielessä tapahtui - ei vaan enää tee mieli.. alussa sen verran, että polttelin aamuisin puolisen tupakkaa - se maistui pahalta, mutta kun en varsinaisesti ollut lopettamisesta mitään päätöstä tehnyt niin.. nyt menee vain nikotiinitabletteja eikä tupakkaa tee mieli yhtään. En mitenkään edes väitä, että se oli nyt siinä - mahdollisuus, että aloitan polttamisen uudelleen on kyllä olemassa ( ihan niin kuin aikaisemminkin), mutta toistaiseksi on nyt näin. En siis kaipaa tupakkaa ollenkaan eli helppoahan tämä siinä mielessä on. Toivottavasti pysyy tilanne samana. Rahassa säästö on huikeaa. Aikaisemmissa lopetusyrityksissä tupakka oli koko ajan mielessä. Siinä on tämä ero
Tsemppiä! Pystyt tähän!