Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään kolmas päivä ilman alkoa ja kuudes päivä ilman röökiä, tsempatkaa mua!

Vierailija
19.11.2022 |

Neljä vuotta putkeen ostin ison sixpäkin joka ilta. Välillä viiniä. Kului aski päivässä. Työtön olen. Mutta tätä alkoholismia en enää jaksa. Enkä sitä että elämästä puuttuu elämänilo, haluan sen takaisin. Nyt juon ainoastaan vettä, kahvia ja sleepyteetä iltaisin! PRKL!
M42

Kommentit (145)

Vierailija
41/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suksi vattuun paskiainen!

Vierailija
42/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava päätös! Teit kunnon terveysteon.

Aloita lisäksi vaikka kävelylenkit. Niistä tulee niin hyvä olo ja lenkin jälkeen kaikki huolet ja murheet tuntuu niin paljon pienemmiltä. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tahtoisin lopettaa, tai ainakin reilusti vähentää. Suunnitelmissa ei ole ruveta täysin absolutistiksi, mutta ainakin reilun aikaa olisi hyvä olla ilman.

Itselle kävi kuten jollekin toiselle kommentoijalle; ajauduin vähän vääriin porukoihin ja siellä juominen kuului olennaisesti yhdessäoloon. Jos hengattiin kesällä ulkona, kaikilla oli mukana juomaa. Jos kokoonnuttiin jonkun luo viettämään iltaa - ihan sama minkä asian merkeissä - kaikilla oli mukana juomaa... Pääsin eroon noista porukoista, mutta paha tapa tissutella jäi. Tällä hetkellä arki on muuten tylsää, osa-aikainen työsuhdekin päättyi eikä uutta paikkaa ole vielä löytynyt. Tylsyyteen on vain niin helppo ottaa muutama rentouttava...

Määrät alkon suhteen mulla on suunnilleen samat kuin aloittajalla, tosin olen nainen ja aloittajaa useamman vuoden nuorempi. Isoimpana esteenä lopettamiselle tai ainakin pidemmälle katkolle koen pelon pahoista viekkareista. Olen lukenut kauhutarinoita siitä, kuinka kroppa pettää, kun menee shokkiin siitä, kun alkoholia ei enää olekaan yhtäkkiä veressä. Tai viinakrampeista. Tai niistä hirveistä henkisistä olotiloista... :( Onko ns. lopettaminen seinään ihan turvallista kotioloissa? En todellakaan haluaisi lähteä vieroitukseen, vaan selvitä itse kotona.

Vierailija
44/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi hienoa, hyvä sinä! Sulta säästyy niin paljon rahaa päivittäin että aseta itselles tavoite, miten palkitset itseäsi kun rahaa säästyy. Ostat jotain kauan haaveilemaasi tai matkustat.

Jos olisin AP ja säästyy 500e kuussa niin kävisin maksullisella imututtamassa kyr pääni kahden viikon välein ja olisin vieläkin 200e plussalla.

150€/bj 😅, olisihan siinä mahdollisuus 3Xbj /kk ja 50€ säästöön, seuraavssa kuussa joka viikko bj.

En tiedä maksullisten hinnoista mutta käsittääkseni tapahtuu aina kortsun kanssa mitä tahansa sitten tekee maksullisella. Joka tapauksessa en ole ikini heissä käynyt enkä tule käymään. Olisi reippaasti oman eettisen tutkani vastaista.

Ap

Vierailija
45/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois piipahtaa röösnil tos partsil.

Vierailija
46/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi hienoa, hyvä sinä! Sulta säästyy niin paljon rahaa päivittäin että aseta itselles tavoite, miten palkitset itseäsi kun rahaa säästyy. Ostat jotain kauan haaveilemaasi tai matkustat.

Jos olisin AP ja säästyy 500e kuussa niin kävisin maksullisella imututtamassa kyr pääni kahden viikon välein ja olisin vieläkin 200e plussalla.

Vain jollain putkiaivoisella äijällä voi tulla jotain tällaista mieleen ensimmäisenä jopa silloin, kun toinen vakavissaan yrittää tehdä elämäntaparemontin.

Vierailija
47/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tahtoisin lopettaa, tai ainakin reilusti vähentää. Suunnitelmissa ei ole ruveta täysin absolutistiksi, mutta ainakin reilun aikaa olisi hyvä olla ilman.

Itselle kävi kuten jollekin toiselle kommentoijalle; ajauduin vähän vääriin porukoihin ja siellä juominen kuului olennaisesti yhdessäoloon. Jos hengattiin kesällä ulkona, kaikilla oli mukana juomaa. Jos kokoonnuttiin jonkun luo viettämään iltaa - ihan sama minkä asian merkeissä - kaikilla oli mukana juomaa... Pääsin eroon noista porukoista, mutta paha tapa tissutella jäi. Tällä hetkellä arki on muuten tylsää, osa-aikainen työsuhdekin päättyi eikä uutta paikkaa ole vielä löytynyt. Tylsyyteen on vain niin helppo ottaa muutama rentouttava...

Määrät alkon suhteen mulla on suunnilleen samat kuin aloittajalla, tosin olen nainen ja aloittajaa useamman vuoden nuorempi. Isoimpana esteenä lopettamiselle tai ainakin pidemmälle katkolle koen pelon pahoista viekkareista. Olen lukenut kauhutarinoita siitä, kuinka kroppa pettää, kun menee shokkiin siitä, kun alkoholia ei enää olekaan yhtäkkiä veressä. Tai viinakrampeista. Tai niistä hirveistä henkisistä olotiloista... :( Onko ns. lopettaminen seinään ihan turvallista kotioloissa? En todellakaan haluaisi lähteä vieroitukseen, vaan selvitä itse kotona.

Saahan niitä kipuja kuriin buranalla ja krampit lihasrelanksantilla. Unta tulee melatoniinilla ja/tai valeriana uute pillereillä, ja jos ihan pakko niin unilääke.

Ap

Vierailija
48/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, oon ihan super ylpeä susta ap! Oon itsekin lopettanut alkoholin ja tupakan. Välillä voi nyt aluksi olla vaikeita hetkiä, mutta nekin loppuu melko pian kokonaan. Elämä on ihanaa, kun ajatukset on aina selvät eikä käytös hävetä jälkeenpäin, eikä tarvitse koko ajan pelätä syöpää.

Vierailija
49/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain jollain putkiaivoisella äijällä voi tulla jotain tällaista mieleen ensimmäisenä jopa silloin, kun toinen vakavissaan yrittää tehdä elämäntaparemontin.

No kaveri koitti olla hieman hauska. En kyllä mitään maksullisia harrasta, sen verran moraalia pitää miehellä olla.

Ap

Vierailija
50/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa, oon ihan super ylpeä susta ap! Oon itsekin lopettanut alkoholin ja tupakan. Välillä voi nyt aluksi olla vaikeita hetkiä, mutta nekin loppuu melko pian kokonaan. Elämä on ihanaa, kun ajatukset on aina selvät eikä käytös hävetä jälkeenpäin, eikä tarvitse koko ajan pelätä syöpää.

20 vuotta tupakoineena kyllä pelkään sitä joka tapauksessa. Mutta paremmat mahikset näin.

Ap

Vierailija
51/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 vuotta tupakoineena kyllä pelkään sitä joka tapauksessa. Mutta paremmat mahikset näin.

Ap

Ymmärrän. Itsekin mietin sitä joskus, voihan se tulla muutenkin, mutta on paljon pahempiakin kohtaloita. Jos haluat hyvän puolen tupakoinnistasi, niin tutkimusten mukaan se estää Parkinsonin tautia. Älä kuitenkaan sen vuoksi aloita uudestaan.

Joku muuten kirjoitti aiemmin, ettei ole paha jos sortuu jossain vaiheessa. Olen samaa mieltä. Itse sorruin polttamaan kaksi kertaa lopettamisen jälkeen.

Taisi olla pari viikkoa ja 1-2 kk lopettamisen jälkeen. Yritin sinnitellä viimeiseen asti, ja näinä kahtena kertana en pystynyt enää. Kävin ostamassa askin, poltin niin monta putkeen kun mieli teki (muistaakseni kolme), katkoin loput tupakat ja kävin heti viemässä roskikseen. Noin viisi kuukautta meni, eikä enää tehnyt mieli ollenkaan ja hajukin tuntui pahalta. Nyt viisi vuotta tupakan lopettamisesta.

Alkoholissa ei ole ollut samanlaista ongelmaa, kaksi kertaa olen juonut lopettamisen jälkeen. Ensimmäisellä kerralla 3 vuotta lopettamisen jälkeen join 2 drinkkiä yksikseni, erään järkyttävän tapahtuman jälkeen. Toisen kerran maistoin pari suullista yhtä viiniä, joka oli ennen yksi lemppareistani. Ei ollut niin hyvää enää. Eikä ole tehnyt mieli juoda, eikä varsinkaan olla humalassa. Kahdeksan vuotta alkoholin lopettamisesta.

Vierailija
52/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskiaisen länkytys vol.871

Ja ensi viikolla uusinta.

Vierailija
53/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lopetit molemmat yhtäaikaa?

Koska niitten käyttö kuului olennaisesti toisiinsa, ei yhtä ilman toista.

Ap

Hieno päätös! Tupakointi alkon yhteydessä on erityisen vaarallista, koska viina liuottimena kuljettaa tupakan myrkyt koko kehoon helpommin. Ajattele, että tulet koko ajan terveemmäksi, kehosi kiittää. Puhumattakaan että huomaat että sinulle säästyy rahaa. Eräs tuntemani henkilö lopetti kokonaan juomisen, kun sairastui keuhkoahtaumaan ja pian loppui myös tupakointi. Eikä ole katunut, päinvastoin, on katunut sitä kovaa juomista ja hirveää rahan menoa.

Vierailija
54/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

👍

Vierailija
55/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet paras.Ajatele enää ei tarvitse salla poltaa parvekeella ja pelätä sinut ilmiannetaan. Me ilmiannoimme  yhden lihavan  eläkellä olevan vai työttömänä olevan naisen.Ajatele miten aistisi pelaa ja happi kulkee paremmin.Ihon tulee väriä ja enää et haise pahalle.Rahaaki sästyy-Hurraa Hurraa

Vierailija
56/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet paras.Ajatele enää ei tarvitse salla poltaa parvekeella ja pelätä sinut ilmiannetaan. Me ilmiannoimme  yhden lihavan  eläkellä olevan vai työttömänä olevan naisen.Ajatele miten aistisi pelaa ja happi kulkee paremmin.Ihon tulee väriä ja enää et haise pahalle.Rahaaki sästyy-Hurraa Hurraa

Monesko pullo viiniä sinulla on menossa?

Vierailija
57/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yletön alkoholinkäyttö aiheuttaa dementiaa. Koska alkoholi on keskushermostolle myrkyllistä. "Kiva" olla sitten 50 -vuotiaana hoivakodissa dementoituneena 80-kymppisten seurassa....

Joten erinomainen teko itseäsi (aivojasi) kohtaan tuo lopettamispäätös! Pysy siinä!

Isot tsempit!!!

Vierailija
58/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kaikille tsempeistä, arvostan!

Ap

Vierailija
59/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele kuii palo rahaa sulla jää kAnNa BiKsEn ostamisee, alko on niin ysärilukua...

Vierailija
60/145 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele kuii palo rahaa sulla jää kAnNa BiKsEn ostamisee, alko on niin ysärilukua...

Ajattele kuinka hyvä olisi, jos kävisit peruskoulun loppuun?