Tänään kolmas päivä ilman alkoa ja kuudes päivä ilman röökiä, tsempatkaa mua!
Neljä vuotta putkeen ostin ison sixpäkin joka ilta. Välillä viiniä. Kului aski päivässä. Työtön olen. Mutta tätä alkoholismia en enää jaksa. Enkä sitä että elämästä puuttuu elämänilo, haluan sen takaisin. Nyt juon ainoastaan vettä, kahvia ja sleepyteetä iltaisin! PRKL!
M42
Kommentit (145)
Tsemppiä. Arvostan kovasti teitä, jotka haluatte muutosta elämäänne ja yritätte tehdä asialle jotain. Ei pidä kuitenkaan yrittää sinnitellä ihan yksin, mikä on varsinkin suomalaisille miehille hyvin tyypillistä...
Jos lähipiiristä ei löydy tukea, kannattaa ottaa yhteyttä esimerkiksi terveyskeskukseen tai A-klinikkaan. Päihdelinkki on varmaan teille jo tuttu nettisivusto. Moni on saanut sen kautta apua. AA-ryhmistä voisi saada vertaistukea ja uskoa siihen, että muutos on mahdollinen. Itse pyydän apua Jumalalta silloin, kun omat voimat ja keinot eivät riitä, oli ongelma mikä tahansa.
Tänään kaljaa ja pulsuseksiä alakerran nistiakan kanssa
M20
Minä lopettelin alkon tuossa melkein vuosi sitten. Tupakka olisi seuraavana listalla.
Kyllä huomaa ison eron entiseen voinnin ja mielialan suhteen, eikä ryyppääminen enää käy edes mielessä. Tässä just kaupasta tullessa onnittelin itseäni kun huomasin että en enää edes vilkaissut juomapuolelle, kun ennen piti aina käydä painimatsi itsensä kanssa jos seuraavana päivänä oli menoa. Ja sen vielä hävisi liian usein.
Kyllä se helpottaa, ja yllättävän pian jos vaan ei anna periksi. Isot tsempit!
Vierailija kirjoitti:
Silloin, kun tehdään isoja muutoksia, yksi muutos kerrallaan on riittävä tavoite. Esimerkiksi: ensin lopetan juomisen, katsotaan sitten vaikka kuukauden tai kahden kuluttua, voisiko tupakoinnillekin tehdä jotain...
Jos yrittää tehdä monta isoa muutosta yhdellä kertaa, käy helposti niin, että lannistuu kokonaan ja lakkaa yrittämästä.
No, en tiedä. Monesti ihmiset kyllästyvät totaalisesti ja kääntävät kurssin ihan kokonaan. Samalla tuskallahan tuossa menee molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lopetit molemmat yhtäaikaa?
Koska niitten käyttö kuului olennaisesti toisiinsa, ei yhtä ilman toista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä! Alkoholista pääsee irti vain olemalla sinnikäs. Kiinnostaisiko joku uusi harrastus kaljanjuonnin tilalle? Voisit saada muuta ajateltavaa.
Niitä on aina ollut, mutta ovat jääneet vähemmälle viime vuosina. Shakinpeluu ja viulunsoitto.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kateeksi käy ja toivotan tsemppiä. Itselläni alkoholiongelma, yrittänyt lopettaa useamman kerran...
Huonojen kavereiden kanssa opin juomaan. Ei olla enää tekemisissä mutta tämä tapa "muka rentoutua" on jämähtänyt käytösmalliksi.
Kännääminen pilaa elämän pikkuhiljaa olen sen jo huomannut.
Muita rentoutumisen tapoja on esim. seksin harrastaminen ja/tai meditaatiokurssille meneminen!
Vierailija kirjoitti:
Oletko jo laskenut paljonko säästyy rahaa kuukaudessa? Monia motivoi sellainen. Noilla sun määrillä tulee jo varmaan ihan kiva summa.
Juu päivässä säästyy se 20e
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin, kun tehdään isoja muutoksia, yksi muutos kerrallaan on riittävä tavoite. Esimerkiksi: ensin lopetan juomisen, katsotaan sitten vaikka kuukauden tai kahden kuluttua, voisiko tupakoinnillekin tehdä jotain...
Jos yrittää tehdä monta isoa muutosta yhdellä kertaa, käy helposti niin, että lannistuu kokonaan ja lakkaa yrittämästä.
No, en tiedä. Monesti ihmiset kyllästyvät totaalisesti ja kääntävät kurssin ihan kokonaan. Samalla tuskallahan tuossa menee molemmat.
Jep ja tulee tupla hyvä fiilis! Zemppiä kovasti, onnistut varmasti, jos vain haluat👍
Vierailija kirjoitti:
Mulla viides savuton päivä.
Hyvä hyvä! Aina kun ajattelet röökiä niin laita jotain parempaa suihin!
Ap
Oi hienoa, hyvä sinä! Sulta säästyy niin paljon rahaa päivittäin että aseta itselles tavoite, miten palkitset itseäsi kun rahaa säästyy. Ostat jotain kauan haaveilemaasi tai matkustat.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko tekee mieli tupakkaa asteikolla 0-10? Entä alkoa?
rööki 2
alko 1
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ota nyt yksi pikku huikka..
Terv. Viinapiru
Mikä vaivaa ihmistä joka kokee tarpeelliseksi tällä tavalla lytätä toista, vaikkakin sitten "ihan vaan vitsillä"? Sadisti joka saa kiksejä toisen kiusaamisesta?
Mites ap, ruokkiiko kahvi tupakan himoa? itse olen ollut polttamatta n. 6 vuotta ja minulla oli alkuun kahvin jälkeen pieniä vaikeuksia olla ilman röökiä. Ja jos ap retkahdat uudestaan röökiin niin sitten taas uusi yritys lopettamiselle.
Zemppiä täältäkin
Yritä ajatella sitä ihanaa tunnetta kun ei ole polttanut hetkeen (esim juuri tuohon kuuteen päivään) ja sitten saa vetää sitä tupakansavua henkeen sen ihanan nikotiinin kera joka aiheuttaa mielihyvää aivoissa ja vie pois kaiken tupakanhimon
Vierailija kirjoitti:
Oi hienoa, hyvä sinä! Sulta säästyy niin paljon rahaa päivittäin että aseta itselles tavoite, miten palkitset itseäsi kun rahaa säästyy. Ostat jotain kauan haaveilemaasi tai matkustat.
Jos olisin AP ja säästyy 500e kuussa niin kävisin maksullisella imututtamassa kyr pääni kahden viikon välein ja olisin vieläkin 200e plussalla.
Vierailija kirjoitti:
Mites ap, ruokkiiko kahvi tupakan himoa? itse olen ollut polttamatta n. 6 vuotta ja minulla oli alkuun kahvin jälkeen pieniä vaikeuksia olla ilman röökiä. Ja jos ap retkahdat uudestaan röökiin niin sitten taas uusi yritys lopettamiselle.
Zemppiä täältäkin
Ilman nikotiinituotteita en ole, mutta tupakka jäi for good. Zonniccia tällä hetkellä ja enköhän siirry laastareihin jossain vaiheessa. Hyvästä tummapaahtoisesta kahvista en luovu.
Ap
Hieno homma. Ole kuitenkin itsellesi armollinen, vaikka tulisikin hetkellisesti takapakkia. Älä siis ajattele niin naurettavasti, että kun olet lopettanut ja jos satut sortumaan polttamaan yhden tupakan, niin koko homma on täydellisesti vesittynyt. Jatkat vain sinnikkäästi siitä mihin viimeksi jäit.
Itse poltin 20 vuotta askin päivässä. Lopetin reilu vuosi takaperin ja vieroitusoireet (henkiset) oli kovat ja tuntuivat vain jatkuvan ja jatkuvan . Noin 3 kuukautta lopettamisen jälkeen sorruin heikkona hetkenä ostamaan askin, jota polttelin viikon verran. Kun aski oli loppu, päätin etten hae uutta, vaan yritän uudelleen lopettamista. Nyt onnistui paremmin ja kohta tulee 9kk täyteen polttamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin AP ja säästyy 500e kuussa niin kävisin maksullisella imututtamassa kyr pääni kahden viikon välein ja olisin vieläkin 200e plussalla.
150€/bj 😅, olisihan siinä mahdollisuus 3Xbj /kk ja 50€ säästöön, seuraavssa kuussa joka viikko bj.