Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä in 4 lasta ja KYLLÄ, teen kotiäitinä

Vierailija
19.11.2022 |

kaikki kotityöt. Talossa on 6 huonetta, keittiö, kodinhoitohuone, sauna, kaksi kylppäriä. Lapset 14, 11 ja 8-vuotiaat kaksoset eli kaikki he koululaisia. On pienehkö pihakin jossa marjapensaita ja kukkia ja pieni kasvihuone.
Mieheni lähtee puoli 8 aamulla töihin (vie sadepäivinä lapset lähelle koulua) ja tulee kotiin noin kuudelta.
Tietysti minä teen kaikki kotityöt. Olisihan noloa jos en tekisi. Kaksi koneellista pyykkiä pyörii sinä aikana, kun imuroin ja luuttuan, sen mitä pitää. Jää vielä aikaa muuhun vaatehuoltoon, pihatöihin, lehden lukemiseen ja yhden ikkunan pesuun. Eikä kello ole edes 12 kun se on kaikki tehty.
On määrätyt päivät, jolloin lapset siivoavat kykynsä mukaan omat huoneensa, muuten heidän aikansa menee iltapäivästä läksyjen tekoon, kavereiden tapaamiseen, leikkiin, musiikin harjoitteluun ja minulla välipalan ja päivällisen laittoon ja toisinaan leipomiseen. Piano-opettaja tulee kotiin kerran viikossa (kaksosille) ja isommat kaksi kuljetan itse kitaratunneille, joiden aikana kerkeän kauppaan. Kerran viikossa iltaisin käyn uimassa ja uimakavereiden kanssa syömässä, toisena iltana menen opettajaksi ranskantunneille. Olemme aktiivinen liikunnallinen perhe, liikuntatunteja ei lapsilla harrastuksena ole, koulujumpan lisäksi siis.
Missä on ongelma niillä henkilöillä, jotka vaativat kotitöiden jakamista, jos toinen on ansiotyössä ja toinen kotona? Enkä tarvitse vastauksia niiltä, joilla on vielä 2 koiraa ja hevonen ja iso tontti ja apua tarvitsevat vanhemmat, he ovat tietysti asia erikseen.
Ei tätä mielestäni helppoa elämää enää kovin kauaa jatku: Vuoden päästä lähden ansiotöihin iltapäiviksi, mutta nyt nautin täysin rinnoin tästä elämänvaiheesta.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaan nuorempaa kolme lasta enkä oo kotiäiti, mut jos olisin tuon ikäisten koululaisten kotiäiti niin kai siiten kasvatukseen silti kuuluis, että lapset tekee osansa eikä äiti kaikkea puolesta. Jos huomaat että olet aika turha siellä kotona kun et näytä mallia, että "synnyttäjä on joku palvelija" niin koita keksiä jotain oikeasti HYÖDYLLISTÄ tekemistä. Se, että oot kotiäiti joka ei osaa kasvattaa lapsia ei todellakaan ole hyödyllistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme