Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä tuotteen jätät nykyään kaupan hyllylle, koska hinta on noussut?

Vierailija
18.11.2022 |

Itse en koskaan kuvitellut vaihtavani Oivariinia toiseen merkkiin, mutta on sen verran kallis nykyään, että oli pakko vaihtaa.

Kommentit (337)

Vierailija
41/337 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nämä vastaajat kaikki eläkeläisiä joilla pieni Eläke?

Muuten en ymmärrä ollenkaan.

Luulisi että työssäkäyvällä olisi varaa ostaa.

Vierailija
42/337 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhää on porukka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/337 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurkku ja tomaatti.

Alkoholi.

Karkit.

Sipsit.

Valmisruuat.

Liha.

Karkkien hinta taitaa olla kylläkin ainoita, joiden hinta ei massiivisesti ole noussut, ei ainakaan kilohinnat irtokarkeissa. Monissa on ollut koko ajan sama hinta jo vuosia, eli jotain 6.95 - 7.95e/kg (pois lukien ne Cittarin vitosen tarjoukset). Pussikootkin enimmäkseen samat, tosin näissä en ole hintoja kytännyt yhtä tarkkaan.

Sama limppareissa, että niissä hinnan nousu on olematonta tai niin pientä, ettei ole tullut huomattua. Herkkuni Nokian Panimon limonadit on edelleen 99 snt tölkki Prismassa. Isot limpparipullot on kylläkin kallistuneet muutamia kymmeniä senttejä.

Ei kauhean terveellinen kehityssuunta, että vain makeisten ym. hinnat ei ole nousseet, kun monien elintarvikkeiden hinnat on nousseet useita euroja, joko per purkki tai kilohinta. Jauhelihakin on jo suunnilleen 9e/kg, kanoissa mennään jo 13e/kg.

No, eiköhän ne kohta keksi että ei ole hyvä juttu, että limpparia saa maitoa halvemmalla ja vähintään verottavat makeisia niin, että hintojen nousu alkaa olla samalla tasolla muiden elintarvikkeiden kanssa.

Salessa nousi just irtokarkkien hinta 8,35 -> 8,95.

Vierailija
44/337 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhää on porukka.

Suurin osa liioittelee.

Vierailija
45/337 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-luomutuotteet

-oivariini ja oltermanni

-naudanjauheliha vaihtunut sikanautaan

-juhlamokka vaihtunut halpikseen

-limsat, karkit jne jää kauppaan

-kalliiksi hedelmät vaihtunut porkkanaan

-leipä vaihtunut jauhoksi eli leivon ite

Nyt kelpaisi sullekin varmasti se pannaan julistettu kahvipaketti tuliaiseksi, jos vieraita käy. 

Vierailija
46/337 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

WC paperi. Tänään 4,99€

Vierailija
47/337 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivariinin olen jättänyt ostamatta. Vaihdoin halpamargariiniiin :(

Vierailija
48/337 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jätä mitään ostamatta, mitä en halua. Kaikki ei ole köyhiä.

Vierailija
49/337 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä tarvinnut luopua normaaleista ostoksista. Karkkia, tarkemmin ottaen suklaata, ostan harvoin ja silloin kun tekee mieli, ettei siitäkään juuri voi säästää. Ei tosiaan tule mieleen mitään, minkä olisin jättänyt ostamatta hinnannnousun vuoksi.

Vierailija
50/337 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsikkatomaatit

Jogurtit pikkupurkeissa

Vierailija
51/337 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohi ja kirjolohi jäävät kalatiskiin. On tyytyminen lohisuikaleista tehtyihin sapuskoihin ja kalapyöryköihin.

Kokonainen lohi 9,90/kg Cittari

Lohifile 12,90 /kg Prisma

Ei ne mun mielestä mitään pahoja hintoja ole?

Vierailija
52/337 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkku

Kahvi vaihtunut halvempaan

Juustoa ostan enää harvoin, samoin leivän syönti vähentynyt muutenkin

Naudan jauheliha vaihtunut myös sikanautaan

K-kaupoissa en käy enää lainkaan ja ostokset keskittyneet nyt kokonaan S-ryhmään ja sielläkin pyrin ostamaan kaupan omia merkkejä. Ainakin täälläpäin S-ketjussa vielä toistaiseksi halvempaa kuin K:ssa. Lidlin hinnat nousseet ihan älyttömästi.

Vierailija
53/337 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoushanskojen hinta on pilvissä. Kumiset olisi hyvät, ei huono nitriili (haisee jos vesi osuu siihen) tai ohutmuovi. Olisi kiva saada edes joku hanskapaketti siivoukseen ja esineiden pesuun. Yleensä on tarjolla jättipakkaus tai pieni kallis, tai ei mitään. 

Vierailija
54/337 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilakäynnit

Ravintolakäynnit

Leffat

Kosmetiikan

Sisustusroinat

Uudet ulkovalot

Jne ei pakollisen

Irtojäätelöt kesällä

Vierailija
55/337 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Viimeksi käytiin miehen kanssa syömässä burgerit, mun hampurilainen maksoi 10,90 ja punkkulasillinen (24cl) ihan huimat 6€. Ruokakaupassa toki katson kilohintoja, mutta niin olen tehnyt aina. Lidlissä käydään, alle satasella saa helposti viikon ostokset. Eikä olla mitenkään varakkaita.

Vierailija
56/337 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelen ruoat tarjousten mukaan. Oivariinista enkä juustoista luovu.

Vierailija
57/337 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan samoja tuotteita kuin ennen mutta nyt ostan halpis/tarjous/ulkomaisia versioita. Teen itse ruoat, olen vähentänyt suklaat ja muut herkut minimiin. Kahvia juon mutta etsin tarjouksia. Olen jo muutaman vuoden tietoisesti vähentänyt ruokalaskuani. Samoin sähkönkulutus on vähentynyt ja myös vaatteiden shoppalu. Mulla on hyvä varasto ajattomia vaatteita. Kahviloissa käynti väheni ensin koronan takia mutta nyt ei ole tehnyt mieli niissä vieläkään käydä. Jotenkin elämäntapani ovat muuttuneet monessa asiassa muutamassa vuodessa.

Vierailija
58/337 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten täytyy jättää kaikki koska kaikkia katteita nostetaan nyt...

Vierailija
59/337 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

WC paperi. Tänään 4,99€

Fiksut hamstrasi tätä kun oli halpaa.

Vierailija
60/337 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

WC-paperin jätän minäkin hyllyyn. Ostin kumihanskat ja nykyään pesen itseni pöntöllä bidee - suihkulla hanskakädellä hangaten. Meillä vesimaksu kuuluu vastikkeeseen joten säästyy rahaa ja paikat tulevat puhtaammiksi kuin paperilla pyyhkien.

Seinässä pöntön vieressä on pyyhekoukku, josta roikkuu narun päähän kiinnitetty pyykkipoika. Kumihanska roikkuu siinä kuivumassa kun sitä ei käytetä. Kannattaa ostaa liian isot kumihanskat niin se saa käteen ja kädestä pois helpommin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi