Minkä tuotteen jätät nykyään kaupan hyllylle, koska hinta on noussut?
Itse en koskaan kuvitellut vaihtavani Oivariinia toiseen merkkiin, mutta on sen verran kallis nykyään, että oli pakko vaihtaa.
Kommentit (337)
En ole ennenkään ostanut eineksiä kuin satunnaisesti, mutta nyt sekin vähä on loppunut. Ihan älyttömiä hinnankorotuksia näissä tuotteissa.
Juusto on myös ihan hirmukallista.
Tänä vuonna loppui myös tomaattien ja kurkun syöminen aikaisin. Normisti vasta lähempänä joulua ja siitä noin kuukauden kaksi on kilohinta ollut täysin posketon, mutta jo nyt on olleet tomaatit pari viikkoa 5,99 kg ja kurkku euron vähemmän (siis edullisimmillaan) joten todellakin jäävät hyllyyn.
Kurkku, fetajuusto tai kaikki juustot, kahvia vain tarjouksista, ei naudanlihaa vaan halvinta sika-nautaa tai broileria.
Leivän hinta on noussut hirveästi. Leivon mueluummin omat leivät.
Missä te oikein käytte ostoksilla? Viimeisen kuitin mukaan raejuusto 2,55€ 400g, hedelmärahka 75snt, luumukirsikkatomaatti 1,99€/500g. Wc-paperi 4,49€ 10 rullaa kolmekerroksista. Onpa hirmu kallista... not.
Tänään tuijotin sinisen apetina feta purkin hintalappua K-marketissa, 4,60 e purkki.
Olikohan siinä joku virhe?
Vierailija kirjoitti:
Kajaanin cittarista eilen ostin kurkun , maksoi 1.72€. Ihan iso kokone kurkku siis. Tomaatit jää kauppaan. Mutta mini luumutomskuja ostan jos hinta jää 2 euroon. Vasta oli 1,70€, niin heti ostin pari pakettia. Marokkolaisia.
Kaffet ostan vain tarjouksista. Vasta oli juhlamokat
3.95€.Pyllypaperin kans nyt ongelmaa ku noussu hinta. Tarjouksia metästelen..
Noi sun marokkolaiset tomskut on kalliimpia kuin kotimaiset. Noissa on yleensä se 200g eli kilohinta oli tosiaan varsin maltillinen 8,50 euroa.
Ja jos oli jopa 250 g boxi niin kilohinta oli 6,80 euroa.. Kantsi ehdottomasti säästää ja ostaa ihan kaksi pakettia.
Saa sitä ihmetellä jos perspyyhkintään ei meinaa olla varaa jos/kun ostelee tomskuja ja kipuraja menee vasta 10 euron kilohinnassa. Mutta kotimaiset jää kauppaan hinnan takia..
Vierailija kirjoitti:
Alle eurolla saa paketillisen leipää. Älkää nyt viitsikö.
Ostan edelleen kaikkea mitä ennenkin, mutta olen selvästi vähentänyt herkuttelua ja heräteostoja. Kyttään myös tarjouksia ja käyn säännöllisesti kurkkaamassa ilta-alen tarjonnan.
Vierailija kirjoitti:
No älä! Eilen just katsoin reikäleipää joka maksoi ennen reilusti alta euron. Nyt hinta oli 1,59 euroa eli yli kaksinkertainen.
Jäi hyllyyn.
Vierailija kirjoitti:
Tänään tuijotin sinisen apetina feta purkin hintalappua K-marketissa, 4,60 e purkki.
Olikohan siinä joku virhe?
Ja minä taivastelin sitä kovasti mainostetun, uuden keisarinna-juuston hintaa. 140g pikkupaketti paketti maksoi melkein 4 euroa eli 3,69.
Aivan silkkaa ryöstöä vaikka olisi kuinka herkkua.
Meillä jää nyt ostamatta sellaiset ei-välttämättömät pikkuherkut kuten kerrosviilit (nyt 200g on 0,79snt) ja vanukkaat, joita oon joskus lapsille ostanut. Murot ja muromyslit. Laadukkaammat leikkeleet on vaihtuneet halvempiin, samoin salaatti jäävuorisalaattiin (ravintoarvo 0, mutta kiva sitä on syödä).
Jätän myös hyllyyn kaikki ei-punalappuiset broilerituotteet. Jauhelihana meillä on ollut jo vuosia pelkästään broilerinjauheliha, se lienee vielä halvempaa kuin nauta esim. Harvemmin enää ostan mitään "parempia" nakkeja, broileri- tai liha. Ehkä ostoskäyttäytyminen on muuttunut tavallisempaan suuntaan, tehdään entistä enemmän itse ja kasvisruokaa on useammin.
Ai niin ja juusto on minusta nykyään halpaa! Vielä nuorena opiskelijana se oli 10e/kg ja halpui ihan "jokin aika sitten".
Vierailija kirjoitti:
Kurkku ja lohi
Nämä samat plus kunnon, aito ruisleipä. Ja oikein ketutuksen maksimoinniksi tuo combo on ollut vielä se oma superherkku eli paahdetulle ruisleivälle lohta (ihan sama missä muodossa) ja paljon tuoretta kurkkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle eurolla saa paketillisen leipää. Älkää nyt viitsikö.
Jos leipoo sähköuunissa, niin sähkön siirron rahanpesumaksu syö voiton...
Vierailija kirjoitti:
No tämä, mutta koska en ole mikään Leipuri Hiiva, mietin tässä leipäkoneen ostoa. 50 omatekoista leipää, kattaa jo koneen hinnan, kun vertaa paistopisteiden leipiin.
Ostan aina 20 €: lla, joten minua ei hinnan nousut liikuta.
Vierailija kirjoitti:
Ostan mitä huvittaa. Ei tarvitse katsella hintoja.
Terv. 1898€nettona saava eläkeläinen
Oot vissiin ollu valtion hommissa kun noin pieni eläke?
Ostokäytökseni on muttunut. Ennen ostin halvimmat valmisateriat. Nykyisin en katso hintaa.Useimiten ostoni on kokoien valmistamaa ja yhtään enä välitä mitä maksaa.Loppu säästö.Jos kolmasmaailman sota syttyy säästöilläni en tee yhtään mitään.Ainoa ero ruuissa olen kyläinen syötyäni, en muputa välissä nälkään muuta.Kun en enää osta halvimpia valmisaterioita.
Savusiika. Hinta lähes tuplaantunut tänä vuonna. Kurkun hinta järkyttänyt, yli euroa en yhdestä halua maksaa. Varaa olisi syödä molempia, mutta en vain raaski, kun hinnat tuntuvat ryöstöltä.