Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

40v juhlat ravintolassa ja suuri osa vieraista nyt koronan takia eristyksissä. Ei varmaan ole mitään mahdollisuutta saada rahoja takaisin?

Vierailija
18.11.2022 |

Long story short: on varattu ravintola 40v juhliin, vieraita yli 50 ja juhla tänään. Tähän kellonlyömään mennessä yli 20 on koronassa, lisää saattaa tulla.

Tämä ei varmaan ole sellainen force majeure -tyyppinen juttu, että vieraiden karanteenin takia saataisiin rahoja takaisin? Sinne meni tonnit ravintolalle, vaikkei kukaan nyt sitten ole ehkä sinne edes menossa?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt porukat vaan oikein kunnolla mässäämään koko rahan edestä. 

Vierailija
2/37 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menette sillä porukalla kuin pääsette - ellet nyt itsekkin ole koronassa. Ravintola on hankkinut kaikki ruoat ym. tilaisuutteen, joten samana päivän peruutus ei varmasti onnistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintola on jo ostanut tarvikkeet, jos tänään juhlat. 

Vierailija
4/37 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan teitä vielä kolmisenkymmentä. Sinne vaan.

Vierailija
5/37 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa yllättävän monella korona... 🤔

Vierailija
6/37 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää mitään virallisia karanteeneja, joten ei myöskään virallista syytä perua. Pidätte juhlanne

Vierailija
7/37 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ruoka ei ainakaan lopu kesken. 

Vierailija
8/37 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan ole, mutta eivät halua lähteä juhliin hakemaan sitä koronaa. Helppo tekosyy olla tulematta. Tosin ikävää, kun viime tipassa peruuttavat. 

Vierailija
9/37 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei onnistu peruminen, ravintola on jo ostanut ruoat. Mutta miksi ihmeessä ette vaan pitäisi juhlia, olisihan sinne kuitenkin 30 henkeä tulossa. Ihan hyvät juhlat silläkin porukalla saa. 

Vierailija
10/37 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa kutsu ruokajonon asiakkaille.

Vierailija
11/37 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne menee ketkä menee, peruneiden tilalle voit vielä yrittää haalia porukkaa.

Vierailija
12/37 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viekää ruokaa sairastuneiden ovelle. Samalla näette, onko oikea sairaus.

Vierailija
13/37 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi ette olisi menossa? Paljon on vieraita vielä tulossa juhliin.

Vierailija
14/37 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan ole, mutta eivät halua lähteä juhliin hakemaan sitä koronaa. Helppo tekosyy olla tulematta. Tosin ikävää, kun viime tipassa peruuttavat. 

No haloo: "tähän kellonlyömään mennessä yli 20 on koronassa"

sama

Vierailija
15/37 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevimmät tietää olla varaamatta yhtään mitään tällaisena tautiaikana. En sääli. Menkää nyt loput sinne hengittämään toistenne mikrobeja.

Vierailija
16/37 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne ravintolaan nyt heti ja kerro tilanne. He valmistelevat nyt ruokia ja ehtivät ehkä jotakin jättämään pois, jolloin saisit edes vähän pienennettyä laskua.

Koronan vuoksi edelleenkin suositellaan varovaisuuteen ja se riittää syyksi, että peruutuksia on sen vuoksi tullut useampia. 

Kaikki on varmasti neuvoteltavissa.

Vierailija
17/37 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, meitä on kolmisenkymmentä, mutta todennäköisesti osa tästäkin porukasta voi olla jo oireeton tartunnan saanut. 

Tästä porukasta suuri osa oli viime viikon puolella tilaisuudessa, josta tartunnat ovat lähteneet. Ja kun ollaan osin samoissa työpaikoissa, sukulaisia, ystäviä, niin tässä piirileikissä kaikki ovat altistuneet.

Olen siis itse päivänsankari ja koronassa, en pääse omiin juhliini. Peruutusehdot ovat tietenkin tiukat.

Pohdin lähinnä sitä, että onko koronan takia olemassa jotain lakia, jonka nojalla ravintola voisi saada jotain tukea, jos vieraat ovat koronaeristyksissä? 

En tiedä, olen vaan niin epätoivonen ja tämä harmittaa todella paljon. Nämä juhlat piti pitää keväällä 2020 ja niitä siirrettiin koronan takia jo kaksi kertaa. Nyt piti olla kaiken kunnossa ja sitten tulikin tällainen. 

Maksan koko illan itse, enkä pääse edes paikalle. Ja jos ihan rehellisiä ollaan, en toivoisi kenenkään menevän paikalle, koska olen 110% varma, että jollain se korona vielä on ja tartuttaa ne loputkin sitten.

Mikä lie supertarttujavirus nyt on liikkeelä, kun tällainen tartuntaketju saatiin aikaan.

ap

Vierailija
18/37 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, meitä on kolmisenkymmentä, mutta todennäköisesti osa tästäkin porukasta voi olla jo oireeton tartunnan saanut. 

Tästä porukasta suuri osa oli viime viikon puolella tilaisuudessa, josta tartunnat ovat lähteneet. Ja kun ollaan osin samoissa työpaikoissa, sukulaisia, ystäviä, niin tässä piirileikissä kaikki ovat altistuneet.

Olen siis itse päivänsankari ja koronassa, en pääse omiin juhliini. Peruutusehdot ovat tietenkin tiukat.

Pohdin lähinnä sitä, että onko koronan takia olemassa jotain lakia, jonka nojalla ravintola voisi saada jotain tukea, jos vieraat ovat koronaeristyksissä? 

En tiedä, olen vaan niin epätoivonen ja tämä harmittaa todella paljon. Nämä juhlat piti pitää keväällä 2020 ja niitä siirrettiin koronan takia jo kaksi kertaa. Nyt piti olla kaiken kunnossa ja sitten tulikin tällainen. 

Maksan koko illan itse, enkä pääse edes paikalle. Ja jos ihan rehellisiä ollaan, en toivoisi kenenkään menevän paikalle, koska olen 110% varma, että jollain se korona vielä on ja tartuttaa ne loputkin sitten.

Mikä lie supertarttujavirus nyt on liikkeelä, kun tällainen tartuntaketju saatiin aikaan.

ap

No jokainen ottaa itse riskinsä. Menkööt muut sinne juhlimaan ja nauttimaan illasta vaikka synttärisankari ei ole itse paikalla. Heillä voi olla hyvinkin hausaa siellä loppujen lopuksi. 

Vierailija
19/37 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet oikeasti 42-vuotias?

Vierailija
20/37 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen kuolleisuus- ja long covid -luvut ovat nyt korkeat. Niistä vain ei haluta puhuta, jottei häirittäisi pikkujoulukautta tai poliitikot joutuisi pohtimaan rajoitustoimia, vaalitkin kun ovat kohta edessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi