Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

40v juhlat ravintolassa ja suuri osa vieraista nyt koronan takia eristyksissä. Ei varmaan ole mitään mahdollisuutta saada rahoja takaisin?

Vierailija
18.11.2022 |

Long story short: on varattu ravintola 40v juhliin, vieraita yli 50 ja juhla tänään. Tähän kellonlyömään mennessä yli 20 on koronassa, lisää saattaa tulla.

Tämä ei varmaan ole sellainen force majeure -tyyppinen juttu, että vieraiden karanteenin takia saataisiin rahoja takaisin? Sinne meni tonnit ravintolalle, vaikkei kukaan nyt sitten ole ehkä sinne edes menossa?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartutatte henkilökunnankin

Vierailija
22/37 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olet oikeasti 42-vuotias?

😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tais olla trolli vaan sitten. Kuka juhlii kaksi vuotta myöhemmin jotain 40-vuotissynttäreitä. 

Vierailija
24/37 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai sitä koronaa enää kukaan tuolla lailla pelkää? Työelämässäkin pitää jo ihmisiä tavata livenä ilman mitään karanteeneja. Itsekin eilen istuin kokouksessa ihmisen vieressä, jolla oli kotona mies ja lapsi koronassa. Halukkaat on voineet suojautua rokotuksilla ja me muut otamme riskimme ilman - useimmiten lievä tauti kuitenkin jos ei kuulu mihinkään riskiryhmään.

Vierailija
25/37 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, meitä on kolmisenkymmentä, mutta todennäköisesti osa tästäkin porukasta voi olla jo oireeton tartunnan saanut. 

Tästä porukasta suuri osa oli viime viikon puolella tilaisuudessa, josta tartunnat ovat lähteneet. Ja kun ollaan osin samoissa työpaikoissa, sukulaisia, ystäviä, niin tässä piirileikissä kaikki ovat altistuneet.

Olen siis itse päivänsankari ja koronassa, en pääse omiin juhliini. Peruutusehdot ovat tietenkin tiukat.

Pohdin lähinnä sitä, että onko koronan takia olemassa jotain lakia, jonka nojalla ravintola voisi saada jotain tukea, jos vieraat ovat koronaeristyksissä? 

En tiedä, olen vaan niin epätoivonen ja tämä harmittaa todella paljon. Nämä juhlat piti pitää keväällä 2020 ja niitä siirrettiin koronan takia jo kaksi kertaa. Nyt piti olla kaiken kunnossa ja sitten tulikin tällainen. 

Maksan koko illan itse, enkä pääse edes paikalle. Ja jos ihan rehellisiä ollaan, en toivoisi kenenkään menevän paikalle, koska olen 110% varma, että jollain se korona vielä on ja tartuttaa ne loputkin sitten.

Mikä lie supertarttujavirus nyt on liikkeelä, kun tällainen tartuntaketju saatiin aikaan.

ap

No jokainen ottaa itse riskinsä. Menkööt muut sinne juhlimaan ja nauttimaan illasta vaikka synttärisankari ei ole itse paikalla. Heillä voi olla hyvinkin hausaa siellä loppujen lopuksi. 

Ja synttärisankari ottaa etäyhteyden Teamsillä vaikka. 

Vierailija
26/37 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tartutatte henkilökunnankin

Sitten menee heidän pikkujouluTYÖkausi pilalle. T. Vuoropäällikkö

Vierailija
27/37 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja kylläkin lähempänä jo 43, kun oikeat synttärit ovat huhtikuussa.

ap

Vierailija
28/37 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kai sitä koronaa enää kukaan tuolla lailla pelkää? Työelämässäkin pitää jo ihmisiä tavata livenä ilman mitään karanteeneja. Itsekin eilen istuin kokouksessa ihmisen vieressä, jolla oli kotona mies ja lapsi koronassa. Halukkaat on voineet suojautua rokotuksilla ja me muut otamme riskimme ilman - useimmiten lievä tauti kuitenkin jos ei kuulu mihinkään riskiryhmään.

Useimmiten, ei siis aina. Kuka haluaa ottaa riskin? Ja se "lievä" tauti voi tarkoittaa esim. usean päivän mittaista korkeaa kuumetta ja särkytilaa ja jättää jälkeensä viikkojen tai kuukausien väsymyksen ja hengenahdistuksen. Lievä tarkoittaa vain sitä, ettei joudu (tai pääse) sairaalahoitoon. Itse olisin mennyt kokoushuoneeseen FFP2-maski naamalla, ihan omaksi ja läheisteni suojaksi. Rokotusten tehoon en enää luota, vaikka otinkin ne tarjotut kolme.

Vierailija
29/37 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja kylläkin lähempänä jo 43, kun oikeat synttärit ovat huhtikuussa.

ap

Eli 45-vuotisjuhlat on lähempänä kuin 40.

Vierailija
30/37 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tunnistettu

Vierailija
31/37 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita sinne ravintolaan nyt heti ja kerro tilanne. He valmistelevat nyt ruokia ja ehtivät ehkä jotakin jättämään pois, jolloin saisit edes vähän pienennettyä laskua.

Koronan vuoksi edelleenkin suositellaan varovaisuuteen ja se riittää syyksi, että peruutuksia on sen vuoksi tullut useampia. 

Kaikki on varmasti neuvoteltavissa.

Ja ravintola voi laittaa paikalle tulijat pienempään tilaan, ettei jää turhaan pöytiä tyhjäksi. 

Soita tosiaan sinne ravintolaan nyt heti. 

Vierailija
32/37 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, meitä on kolmisenkymmentä, mutta todennäköisesti osa tästäkin porukasta voi olla jo oireeton tartunnan saanut. 

Tästä porukasta suuri osa oli viime viikon puolella tilaisuudessa, josta tartunnat ovat lähteneet. Ja kun ollaan osin samoissa työpaikoissa, sukulaisia, ystäviä, niin tässä piirileikissä kaikki ovat altistuneet.

Olen siis itse päivänsankari ja koronassa, en pääse omiin juhliini. Peruutusehdot ovat tietenkin tiukat.

Pohdin lähinnä sitä, että onko koronan takia olemassa jotain lakia, jonka nojalla ravintola voisi saada jotain tukea, jos vieraat ovat koronaeristyksissä? 

En tiedä, olen vaan niin epätoivonen ja tämä harmittaa todella paljon. Nämä juhlat piti pitää keväällä 2020 ja niitä siirrettiin koronan takia jo kaksi kertaa. Nyt piti olla kaiken kunnossa ja sitten tulikin tällainen. 

Maksan koko illan itse, enkä pääse edes paikalle. Ja jos ihan rehellisiä ollaan, en toivoisi kenenkään menevän paikalle, koska olen 110% varma, että jollain se korona vielä on ja tartuttaa ne loputkin sitten.

Mikä lie supertarttujavirus nyt on liikkeelä, kun tällainen tartuntaketju saatiin aikaan.

ap

Kerro ihmeessä miten sä olet just tänään sit sairas ja estynyt, kun et pari pvää sitten ollut? Vai ihanko jätit peruuttamatta huvin vuoksi?

Vierailija
33/37 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tosi ikävä tilanne kyllä. Eiväthän ne ravintolan työntekijätkään halua sairastua, mutta toisaalta samana päivänä ei kyllä voi enää peruakaan tilaisuutta.

Vierailija
34/37 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ei mitään syytä millekään juhlalle enää, odottele 8 vuotta, sitten on juhlan paikka, ellei huippuosaajat kuljettele taitavasti jotain uusi börönä görönäitä tänne siihen mennessä.

Ainakin vihreiden mielestä näitä tauteja tarvitaan tänne lisää, niitä tarvitaan!

Vierailija
35/37 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisiko ne ylimääräiset ruuat saada mukaan ja toimitettua poissaolijoille?

Vierailija
36/37 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Korona" on nykyään ykkössyy kun halutaan välttää tylsät bileet.

Vierailija
37/37 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kerro ihmeessä miten sä olet just tänään sit sairas ja estynyt, kun et pari pvää sitten ollut? Vai ihanko jätit peruuttamatta huvin vuoksi?

Nyt meni vähän ohi. Itse sain tietää omasta tartunnastani eilen. Oireet alkoivat iltapäivällä (kurkkukipu) ja illalla tein positiivisen kotitestin. Ilman tartuntaa olisin tietenkin mennyt omiin juhliini, enkä edes miettisi juhlien peruuttamista.

On vain niin hölmö olo, että rahat menevät minulta täysin hukkaan. Maksan tuhansia euroja juhlista, joihin en itse mene ja joihin ne läheisimmät ystävänikään eivät kaikki edes pääse. 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi