Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yleisavain ja huoltomies

Vierailija
18.11.2022 |

Luin juttua jommasta kummasta iltapäivälehdestä mistä ulkomaalaiset on yllättynyt suomessa. Yksi oli yleisavain. Oli ollut puhelimessa eikä voinut avata ovea niin huoltomies oli tullut muutaman ovikellon rinkutuksen jälkeen sisälle. Juu meille ihan normaalia mutta sitten aloin miettiä että tuo puhelimessa olo oli vielä ihan ok silleen mutta entäs jos harrastat seksiä jonkun kanssa ettekä ehdi/pääse ovelle avaamaan ja huolto tulee sisällesiinä voi jo olla enemmän järkyttynyt ja nolona.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

me suomalaiset ehkä osataan kävellä puhelun aikana ovelle ja avata ovi. Ehkä tuo taito ei sitten kaikilla ulkomaalaisilla ole...

seksiä harrastaessa ja ovikellon soidessa voi ihan hyvin hihkaista, että hetkinen, tulen pian ovelle. Sitten pois sisältä/päältä, jotain riepua vartalon ympärille ja avamaan ovi.

Vierailija
42/46 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin tapauksessa varmaan ilmoitettu asukkaille vaikka kuinka moneen kertaa että huoneistoissa tullaan käymään ja taas joku "ei minä nähny mitä" "ei minä huoma mitä", nää ei kyllä ikinä nää eikä huomaa eikä oikein ymmärräkään mitään.

Mutta pääasia on että näitä tarvitaan, olihan tuokin kotona EIKÄ TÖISSÄ ja juuri näitä tarvitaan, ehdottomasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi tehdä tarpeeksi selväksi että he tulevat sisään yleisavaimella jos ei avata. Toisekseen myös ilmoittaa lapulla kuka asunnossa on käynyt jos ei olla kotona. Huoltomiehiäkin kun on kaikenlaisia..

Meillä ei lapuilla ilmoiteta ja se vithuttaa. Yhtään et tiedä onko edes käyty vai ovatko vasta tulossa. Pitäisi olla lappu että käyty on mitä tehty ja huoltomiehen nimi.

Itse olen joskus jättänyt lapun ja kynän esille että voitko jättää viestin kun olet käynyt.

Aina voi jättää numeronsa, johon voi soittaa. Tai ihan itte soittaa ja sopia ajasta. Meillä päin tehdään niin,

Meillä kävi huoltomies jonka olin pyytänyt suorittamaan erään tehtävän. Halusin olla silloin itse kotona ja sanoin että mikä tahansa muu päivä sopii paitsi tiistai. No eiköhän tämä tietenkin tullut silloin tiistaina. Niin ettei se sopiminenkaan paljon auta. Ja tämä tapahtui Espoossa.

Pitää käyttää ilmaisuja jotka on helposti muistettavissa, että milloin pääset, ei tiistai ei käy, entä keskiviikko, ok sovitaan keskiviikko. 

Vierailija
44/46 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Luin juttua jommasta kummasta iltapäivälehdestä mistä ulkomaalaiset on yllättynyt suomessa. Yksi oli yleisavain. Oli ollut puhelimessa eikä voinut avata ovea niin huoltomies oli tullut muutaman ovikellon rinkutuksen jälkeen sisälle. Juu meille ihan normaalia mutta sitten aloin miettiä että tuo puhelimessa olo oli vielä ihan ok silleen mutta entäs jos harrastat seksiä jonkun kanssa ettekä ehdi/pääse ovelle avaamaan ja huolto tulee sisällesiinä voi jo olla enemmän järkyttynyt ja nolona."

Meillä talossa myymättömiä asuntoja, ja välittäjällä oli yleisavain, availi asuntojen ovia miten sattu. Kerran sitten yllätti yhden pariskunnan harrastamassa seksiä. op välityksen kaveri. 

Vierailija
45/46 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä käytiin juuri lukemassa vesimittarit. Tuli lappu, puhelimeen viesti ja huoltomies jätti lapun käynnistä ja lukemat. Hyvää toimintaa. Edeltävästi sai ilmoittaa, jos juuri se päivä ei sovi.

Mikset lue/ilmoita itse vesimittarisi

lukemaa??

Koska se on taloyhtiölle erittäin paljon helpompaa käydä vain lukemassa ne mittarit (puolen tunnin homma), kuin anella pari kuukautta erilaisilla lapuilla ja kirjeillä, että asukkaat lukisivat ne mittarit ja lähettäisivät lukemat, neuvoa asukkaita missä ne mittarit ovat, anella vähän lisää ja sitten lopulta käydä itse lukemassa ne, kun asukkaat eivät vain ole reagoineet mitenkään. 

Vierailija
46/46 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, tuokin miinuspuoli on kerrostaloissa.

Onneksi asumme omakotitalossa.

Miten usein luulet jonkun asunnossakäyvän? 

Minä muutin puoli vuotta sitten tähän kerrostaloon, ja nyt ollaan tulossa viidettä kertaa käymään asunnoissa. Syy on milloin mikäkin, ja aina pitäisi jostain siirtää huonekalut pois. Alkaa ottaa rankasti päähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä