Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juoksumatto kerrostalossa

Vierailija
17.11.2022 |

Haluaisin kovasti hankkia juoksumaton kotiin, jotta voisi talvellakin jatkaa juoksemista. Onko kellään onnistunut pitää laitetta kerrostalossa? Saanut ääntä vaimennettua ettei naapurit kovin häiriinny?

Ja joku varmasti ehdottaa ulkona juoksua, niin minä en kylmässä ilkeä juosta. Inhoan urheilla kun pitää olla paljon vaatetta päällä.

Salille en voi menmä juoksumattoilemaan, koska lähistöllä ei ole kuntosaleja. Aika ei riitä ensin aina matkaamaan salille 30-60 min.

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan metelöiviä naapureita, mutta juoksumatto olisi ok. Siinä ei kukaan työkseen juokse.

Kuinka hiljaisia naapureita teillä kommentoijilla on, jos mitään ääntä ei saa kuulua? Mieluummin minä ottaisin juoksumattoilijan kuin nykyiset yöllä huutavat pikkulapset, muuhunmaattajat ja bassojytketyypin. Viimeisimmälle kävin ystävällisesti sanomassa, että melko hyvin kuuluu bassot. Vaikutusta sillä oli päivän. Muille noista ei voi edes sanoa mitään.

Tunti juoksumattoa päiväsaikaan olisi taivas. Sellaiselle tyypille uskaltaisi mennä sanomaankin, jos se joskus alkaisi ärsyttää.

Bassojytketyypit on sitä alinta saastaa mitä voi olla. Ne ei ymmärrä mitään vaan laittavat ääntä kovemmalle kun ilmoittaa melusta.

Vierailija
62/91 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis. Pitäisi olla sellainen naapuripooli, mistä saisi valkata itselleen sopivat häirikkönaapurit. Minä ottaisin juoksumattotyypin antaisin vaihdossa räksyttävän koiran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hölkkäillyt sisällä paljasjaloin. Tyhmältä kuulostaa, mutta on ilmaista ja lyö sohvalla löhöilyn ja telkkarin tuijotuksen. En ole kantapääpaukuttaja kävellessäkään, naapureilta valituksia en ole koskaan saanut.

Vierailija
64/91 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kuinka olisi päiväsaikaan,. mutta jos ääni kuuluu häiritsevänä naapureihin ja on toistuvaa ja jatkuvana niin hukkaan menee laitten hommaaminen.. 

Kuntosalit on sitä varten että siellä voi hyppiä mielin määrin.

Hah. Elämisen ääniä vai voiko niistäkin kieltää sellaiset mitä ei itse harrasta.

Vierailija
65/91 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelykin juoksumatolla tömisee. Varsinkin alakerran naapuriin kuuluu kyllä todella häiritsevästi. Et ehkä kehtaa käyttää mattoa, tai jos et välitä vaikka häiritset, luvassa on vastaisku naapurin taholta. Ei kannata alkaa pahan kierrettä.

Kannattaisi keskustella naapureiden kanssa, ja ehkä sopia ajat, jolloin alakerrassa ei olla kotona.

Crosstrainer ei tömise ja tarjoaa melko vastaavanlaisen liikkeen kuin juoksumatto.

Vierailija
66/91 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maratoonari..... kirjoitti:

En ymmärrä miksi tarvitaan kallista äänekästä juoksumattoa kun voi käydä ulkona juoksemaan raittiissa ilmassa.

-

M70

Minä taas ymmärrän todella hyvin. Keli kuin keli niin silti voi kotona kalsarit jalassa laittaa sekunneissa lenkkarit jalkaan, tabletilta elokuva tulemaan ja juoksumatolta START-painikkeella liikkeelle. Viimeksi katsoin Aku Louhimiehen "Tuntemattoman sotilaan" ja samalla Paula Vesalan muodot kävelyn aikana.

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/660352/Kikkerland-Gooseneck-tab…

Vierailija
67/91 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juokset hiljaisuuden ulkopuolella ja juoksu ei ole monta tuntia päivässä, ei kenelläkään ole siihen sanomista. Sama tilanne kuin musiikki-instrumenttien tai remonttien kanssa. Toinen kysymys on sitten tuo toisten huomioon ottaminen, meitä on erilaisia. Musiikki-instrumenttien soittajat tuntuvat olevan tietynlaisia ihmisiä, jotka suhtautuvat asiaan todella dramaattisesti ja vetoavat aina oikeuteensa tehdä näin. Yritäppäs ehdottaa heille siirtymistä sähköisiin soittimiin ja kuulokkeisiin...

Vierailija
68/91 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nastakengät?

Vierailija
69/91 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nastakengät?

-

Minulla on todella hyvät nastakengät, mutta nekään eivät auta. jos sataa ja vettä tulee viistosti alas jäätävän tuulen saattelemana.

- Miksiköhän oletusarvoisesti monet ajattelevat, että juoksumatto ja ulkoliikunta olisivat jotenkin toisiaan pois sulkevia asioita?  Itse olen kuluvan vuoden aikana ottanut enemmän askelia meren jäällä, marja- ja sienimetsässä ja muuten vaan patikoiden. Silti vannon juoksumaton nimiin, vaikkakin kävelyä ja samalla nauhoitettuja sarjoja katsellen.

m70

Vierailija
70/91 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa, tosin nyt asun niin pienessä kämpässä ettei tähän juoksumattoa mahdu. Maton pitää olla tarpeeksi leveä, jotta se on turvallinen, joten älä ota sitä kapeinta (äläkä halvinta!) vaihtoehtoa sillä periaatteella että se vie vähemmän tilaa. Mielestäni maton alle on saatavilla pehmusteita (siis matto tms.) joka vaimentaa tärinää. Olen itse ihan samaa mieltä, ei ole mitään intoa lähteä räntä- tai vesisateeseen juoksemaan ja liukastelemaan ja miettiä ensin, mitä pistää päälle. Olen itse kärsinyt aikaisemmin niin järjettömästi meluavista naapureista etten voisi kuvitellakaan että joku juoksumatto olisi ongelma, mutta kaikki on erilaisia - ainahan voit jutella naapurin kanssa, häiritseekö se häntä :)

Vierailija
71/91 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nastakengät?

-

Minulla on todella hyvät nastakengät, mutta nekään eivät auta. jos sataa ja vettä tulee viistosti alas jäätävän tuulen saattelemana.

- Miksiköhän oletusarvoisesti monet ajattelevat, että juoksumatto ja ulkoliikunta olisivat jotenkin toisiaan pois sulkevia asioita?  Itse olen kuluvan vuoden aikana ottanut enemmän askelia meren jäällä, marja- ja sienimetsässä ja muuten vaan patikoiden. Silti vannon juoksumaton nimiin, vaikkakin kävelyä ja samalla nauhoitettuja sarjoja katsellen.

m70

Voi olla Etelä-Suomessa enemmän ongelma. Viime talvena taisin tarvita nastoja peräti kaksi kertaa, muuten koko talvi sujui ongelmitta kesälenkkareilla.

Vierailija
72/91 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nastakengät?

-

m70

Voi olla Etelä-Suomessa enemmän ongelma. Viime talvena taisin tarvita nastoja peräti kaksi kertaa, muuten koko talvi sujui ongelmitta kesälenkkareilla.

--

- Lisähaasteen tuo kotoa kerrostalosta ulos pääseminen nastakengät jalassa. Itse ratkaisin asian vanhoilla irto-luistonestoilla. Käänsin ne piikit sisäänpäin ja vedin piikkikenkien päälle. Silloin kummatkaan jäänestopiikit eivät ylety lattiaan!

- Tuo oli totta, ihan muutamaan päivään olisi tarve rajoittunut ilman jääkävelyitä. Viime talven unelmajäillä piikkilenkkarit olivat taivaallisen hyvät!

m70

Vierailija
73/91 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut pehmeät tossut jalkaan

Vierailija
74/91 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelykin juoksumatolla tömisee. Varsinkin alakerran naapuriin kuuluu kyllä todella häiritsevästi. Et ehkä kehtaa käyttää mattoa, tai jos et välitä vaikka häiritset, luvassa on vastaisku naapurin taholta. Ei kannata alkaa pahan kierrettä.

Kannattaisi keskustella naapureiden kanssa, ja ehkä sopia ajat, jolloin alakerrassa ei olla kotona.

Crosstrainer ei tömise ja tarjoaa melko vastaavanlaisen liikkeen kuin juoksumatto.

Vastaisku. Voi mitä lässytystä, mulle naapuri tarjoili jopa näitä vastaiskuja pissaamisesta kun oli niin heikko äänieristys, että jopa se sattui ärsyttämään, saa alkaa hyppimään seinille jopa kun jonkun pissaaminen ärsyttää!!!

Vierailija
75/91 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen hölkkäillyt sisällä paljasjaloin. Tyhmältä kuulostaa, mutta on ilmaista ja lyö sohvalla löhöilyn ja telkkarin tuijotuksen. En ole kantapääpaukuttaja kävellessäkään, naapureilta valituksia en ole koskaan saanut.

Minä olen tehnyt samoin, paksun olohuoneen maton päällä. En usko että on alakertaa häirinnyt. 

Vierailija
76/91 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerran ukko ja akka on nyt juosseet ja kävelleet uudella matollansa reilut 2 viikkoa.

Helvetillinen töminä. milloin mihinkin aikaan. Esim sunnuntaina illalla kello 19. 

olen odottanut että.saisivat sydänkohtauksen ja kaatuisvat kuolleena maahan. Mutta vielä tömisevät. Täydellä töminällä ei millään tekniikalla. Pitänee jutella isännöitsijälle. 

Ja asunto myyntiin. Ja uusi asunto ylimmästä kerroksesta.

Vierailija
77/91 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kuinka olisi päiväsaikaan,. mutta jos ääni kuuluu häiritsevänä naapureihin ja on toistuvaa ja jatkuvana niin hukkaan menee laitten hommaaminen.. 

Millä tavalla se menee hukkaan? Päiväsaikaan saa harrastaa kotona asioita, joista tulee ääntä. Se on lähinnä naapurin ongelma, jos sitä ei kestä. Estää sitä et voi. 

Hei sinulle NÄSÄVIISAS. Kerrostalossa ei saa tahallaan aiheuttaa melua ja häiriötä muille asukkaille. Sinunkaltaiset eivät kuulu kerrostaloon. Kerrostalossa asuvat ovat yleensä hyväkäytöksisiä ja ottavat muut huomioon, tuollaisia sinunkaltaisia mulkkuja on vähemmän, onneksi. Jos asuntooni kuuluisi juoksumaton jyskytystä, tekisin isännöitsijälle ilmoituksen kotirauhan häirinnästä. Juoksumaton käyttö loppuisi siihen paikkaan. Jos olisi niin kuspää naapuri että ei tajuaisi lopettaa, aiheuttaisin hänelle todella ikävää meteliä juuri kun hän ei sitä haluaisi.

Vierailija
78/91 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea, kuulee naapuritkin että olet aloittanut kuntokuurin.  Naapuritalossa treenaa sadan kilon keijukainen niin töminä kuuluu postilaatikolle selvästi.

Vierailija
79/91 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos juokset hiljaisuuden ulkopuolella ja juoksu ei ole monta tuntia päivässä, ei kenelläkään ole siihen sanomista. Sama tilanne kuin musiikki-instrumenttien tai remonttien kanssa. Toinen kysymys on sitten tuo toisten huomioon ottaminen, meitä on erilaisia. Musiikki-instrumenttien soittajat tuntuvat olevan tietynlaisia ihmisiä, jotka suhtautuvat asiaan todella dramaattisesti ja vetoavat aina oikeuteensa tehdä näin. Yritäppäs ehdottaa heille siirtymistä sähköisiin soittimiin ja kuulokkeisiin...

Sinun yläkerrassasi ei ole ollut juoksumattoa. On erehdys luulla, että päivällä eli hiljaisuusajan ulkopuolella saa meluta aivan mielinmäärin. Äänille on laeissa asetetut äärirajat, ja kun ne ylitetään jatkuvasti/toistuvasti, voi pyytää kunnan terveystarkastajan paikalle. Meluaja joko lopettaa tai saa lopulta häädön. 

Kyllä rajat on tyhmyydellekin.

Vierailija
80/91 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla se menee hukkaan? Päiväsaikaan saa harrastaa kotona asioita, joista tulee ääntä. Se on lähinnä naapurin ongelma, jos sitä ei kestä. Estää sitä et voi. 

Jep, ja sen naapurin kannattaa ehdottomasti alkaa vastineeksi harrastamaan jotakin vielä enemmän ja kauemmin meteliä tuottavaa. Sitten kaikilla on kivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän