Flunssaa ja kuumetta, Tampere!
Olisko kohtalotovereita? Miehellä alkoi eilen puskista keuhkojen vinkuna, ääni meni käheäksi ja yskittää. Tänään nousi jo lämpöäkin, otti Panadolin, mutta sama lämpö vaan pysyy. Mahtaako olla tavallista flunssaa vai keuhkoputkentulehdus...
Kommentit (33)
Rankka tilanne kieltämättä. Menkää nyt ihmeessä molemmat päivystykseen ihmettelemään että mikähän mahtaa olla kun Panadoliakin otettu ja silti on kipeä.
Ei kannata mitään Panadolia ottaa kuumeen takia, kyllä se kuume alle viikossa loppuu.
Näin syksyllä voi olla melkein mikä vaan ylähengitystieinfektio.
Itsellä oli kesäkuun lopussa 4 päivää kuumetta ja muita normaaleja oireita, eli oli ehkä korona, kun kesällä harvemmin on 4 päivää putkeen 38,5 kuumetta.
Panadol ei ole tulehduskipulääke, vaan Burana on, mutta sen jälkeen tarvii ab-piimää vatsalle. Kotona lepo.
Vierailija kirjoitti:
Rankka tilanne kieltämättä. Menkää nyt ihmeessä molemmat päivystykseen ihmettelemään että mikähän mahtaa olla kun Panadoliakin otettu ja silti on kipeä.
Melkoinen viisastelija siellä.
Asiallisella linjalla kysyisin, mitä käytätte kuumelääkkeenä, jos ibuprofeiini on poissuljettu verenpainelääkityksen takia?
fhjyukl kirjoitti:
Ei kannata mitään Panadolia ottaa kuumeen takia, kyllä se kuume alle viikossa loppuu.
Kaikki eivät tykkää maata siinä kuumeessa viikkoa, vaan haluavat helpotusta.
Vierailija kirjoitti:
Koronatestiin!
Ei kai niihin pääse, kotitestejä vaan kehiin.
Tuttua samalta seudulta. Mulla näkyi korona testissä vasta seuraavana päivänä, kun kuume oli jo laskenut.
Mulla kanssa korona Tampereella, samat oireet. Nyt kolmas päivä, eikä enää jäljellä muuta kuin pientä yskää.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kanssa korona Tampereella, samat oireet. Nyt kolmas päivä, eikä enää jäljellä muuta kuin pientä yskää.
No jopa nopeasti helpotti, toivottavasti jatkuu samanmoisena! Meillä ilmeni myös päänsärkyä, niskasärkyä, jalkasärkyä ja nuhaa, ja tuo keuhko-osasto kuulostaa siltä, että yskä kestää pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Tuttua samalta seudulta. Mulla näkyi korona testissä vasta seuraavana päivänä, kun kuume oli jo laskenut.
Kauanko kesti? Tarttuiko perheenjäseniin?
Mulla myös korona ja nyt 4. päivä kuumetta, yskää ja pääkipua. Tosi poikki olen. Alkoi yskällä oireet aivan yhtäkkiä kesken työpäivän.
Tampereella ollut eilen ja tänään jäätävä Viima.
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös korona ja nyt 4. päivä kuumetta, yskää ja pääkipua. Tosi poikki olen. Alkoi yskällä oireet aivan yhtäkkiä kesken työpäivän.
Kovasti kuulostaa samantyyppisiltä oireilta, paranemisia sinne!
Täällä lähtee nyt 3.pvä käyntiin samoilla oireilla + nuhalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiallisella linjalla kysyisin, mitä käytätte kuumelääkkeenä, jos ibuprofeiini on poissuljettu verenpainelääkityksen takia?
Miksei ibuprofeeni käy verenpainelääkityksen vuoksi? En ole kuullut tuosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei ibuprofeeni käy verenpainelääkityksen vuoksi? En ole kuullut tuosta.
Kannattaa lukea verenpainelääkkeesi pakkausseloste. Ei tämä kaikkia lääkkeitä koske.
Vierailija kirjoitti:
Panadol ei ole tulehduskipulääke, vaan Burana on, mutta sen jälkeen tarvii ab-piimää vatsalle. Kotona lepo.
Parasetamoli laskee kuumetta paremmin. Jos kurja olo johtuu kuumeesta, se on parempi apu. Jos taas ei ole kuumetta, mutta päänsärkyä ja kolottaa, ibuprofeeni on tehokkaampi. (Niin kuin muihinkin kipuihin, jotka ei ole flunssaa nähnytkään.)
Monenlaista flunssaa ja koronaakin liikkeellä. Lepoa ja juotavaa.