Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhempainyhdistykset keräävät vain rahaa, inhotti kotiin tullut kirje

Vierailija
23.08.2008 |

Ja jos noin kovasti ko. asioa ahdistaa, niin ei varmaan kannata osallistua

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

otamme vastaan arpajaispalkintoja, myynnissä sitä ja tätä, milloinka rahalle vastinetta, kevätretki ainoana vastineena.........ja jos lapsi sairas ko. hetkenä hukkaan kaikki annettu raha

Vierailija
2/12 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos noin kovasti ko. asioa ahdistaa, niin ei varmaan kannata osallistua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

retket ovat tosi kalliita ja ei niillä yhden myyjäisten rahoilla vielä pitkälle pötkitä,tiedätkä mitä esim. bussin vuokraaminen maksaa?? pisti vaan silmään tuo aloitus,että peräti yhdelle retkelle päästään,maksakaa enemmän niin pääsevät useammalle retkelle.

Vierailija
4/12 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolulaisialle jotain extraa)leikkivälineitä pihalle,urheiluvälineitä liikuntaan,kustannetaan matkoja tai esityksiä tms) eli kaikki rahat käytetään myös sinun lapsesi hyväksi. Jos sinua häiritsee joku asiassa kannataisi itse mennä yhdistyksen kokoukseen ja kertoa mielipide ei se täällä oikein sinua auta.Itseni mielestä ne jotka kuuluu yhdistykseen on lapsensa asialla ja myös muiden koululaisten ja tekevät hienoa työtä ilmaiseksi ,omalla vapaa-ajalla .Ja ne jotka valitta ja vinkuu on vanhempia jotka ei koskaan ole valmiita tekemään yhtään mitään koska olettavat että yhteiskunnan kuuluu kustantaa kaikki.

Vierailija
5/12 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluaa ihan perusretken. Jos jotain ekstraa, esim huvipuisto, pitää olla paljon enemmän. Joten siitä vaan ap keräämään 100 euroa per mukula, varmaan saatte tehtyä parikin hienoa retkeä.

Vierailija
6/12 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita on niin monenlaisia

itse ostan mieluiten lasten myymiä keksejä tms. kuin esim. jotain aikuisten keksimää megahienoa, kuten desing paperipainoja hintaan 95 euroa kappale

Vierailija
7/12 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsee retkelle ja sitä vasten on annettu määrärahat. Eriasia jos tehdään retkiä kouluajan ulkopuolella mutta niihin ei olekaan pakko osallistua.

Vierailija
8/12 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos lapsi sairas ko. hetkenä hukkaan kaikki annettu raha

myöntävät stipendejä. Ei niitäkään jokaiselle oppilaalle jaeta.

Vierailija
9/12 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ilmaiseksi. Ollaan tosi kärkkäitä arvostelemaan, mutta itse ei viitsitä koskaan tehdä mitään. Hatunnosto kaikille vanhempainyhdistyksessä ahertaville, ilmaiseksihan sitä työtä tehdään kaikkien hyväksi ja omaa aikaa käytetään.

Vierailija
10/12 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ostanut kouluun liikuntavälineitä, pianon. Se järjestää ip-kerhoa ja jakaa stipendejä.

Ei ole yhdestä päivästä kiinni, pääseekö hyötymään vai ei.

Vierailija
11/12 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluilla ei todellakaan ole hirveitä määrärahoja retkiä varten, vaan esim. yksi retki vuodessa pystytään järkkäämään vaikkapa vuosittaisten myyjäisten avulla. Rahankeruuta se on sekin, toisessa muodossa vaan. Olen kyllä huomannut, että kun retkirahaa kerätään, noin 60 prosenttia maksaa ja loput tulevat "siivellä". Se on minusta ihan ok, jos vanhemmilla ei tosiaan ole rahaa antaa, mutta kyllä hyvätuloisetkin jättää maksamatta juuri tuolla sun asenteella, ap.

Itse asiassa aikaisemmin oli kai niin, että kun koulu pyysi retkirahaa, kaikkien oli pakko sitä tuoda, köyhä tai ei, mutta nyt kun rahan antaminen on vapaaehtoista, kaikki LAPSET ovat itse asiassa retkien suhteen tasa-arvoisessa asemassa omien vanhempiensa rahatilanteesta tai asenteesta riippumatta.

Tylsää tietysti on, että retkirahat pitää kerätä vanhemmilta, mutta Suomessa on sentään ilmainen koululaitos.

Vierailija
12/12 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsee retkelle ja sitä vasten on annettu määrärahat. Eriasia jos tehdään retkiä kouluajan ulkopuolella mutta niihin ei olekaan pakko osallistua.

Koulun järjestämille retkille tietysti jokainen voi osallistua, mutta ei yksityisiltä henkilöiltä kerätyillä varoilla kustannetuille retkille. Muutenkin kyseenalaistan tällaisen ajattelumallin kasvatuksessa: muut maksavat, minä menen siivellä. Sillä tavalla sitä kasvatetaan sossun tulevia asiakkaita.