Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää nämä "ihan itse tein/remppasin talon nollabudjutilla" jutut

Vierailija
17.11.2022 |

Sitten lopussa mainitaan isin rakennusfirma, talkootyöt, puoliso jne. Eli lopulta taidettu vaan instaa päivitellä maton hapsujen suoristelun ohella.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Budjuttipa hyvinkin :D

Ap

Vierailija
2/33 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne nollabudjetti-tarinat usein ovat talkooporukoiden selkänahoista revittyjä. Olisi kohteliasta nollabudjetin sijaan käyttää muuta tapaa ilmaista , miten on saatu apua. Joskus on ollut sellainen sanonta kuin hartiapankki ja se kertoisi sen, että homma valmistui isän ja puolison hartiavoimin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäistä vuokralla asuvaa ihmisvihaajaa tämä varmasti harmittaakin.

Vierailija
4/33 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se itselle nollabudjetti jos muut maksaa kulut :)

Vierailija
5/33 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nämä on niitä samoja tarinoita että 30 vuotiaana voi jäädä eläkkeelle pörssisijoituksien ansiosta. Kuitenkin lapsesta lähtien on vanhemmat säästäneet ja laitteet rahat sijoituksiin...

Vierailija
6/33 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai "Reetta, 28, on jo luonut miljoona-omaisuuden" (möi vanhemmilta saadut sijoitusasunnot)

Vierailija
7/33 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kanssa kaikenlaiset "nollasta" aloittaneet yrittäjät jotka nyt pyörittävät omaa firmaa. Usein taustalla on rikas perhe joka on alkutaipaletta rahoittanut, antanut lainaa, auttanut kaikessa... Sitten larpataan iltalehdessä kuinka on noustu ryysyistä rikkauksiin. Ja siihen lehtijuttuunkin mahdollisesti suhteiden kautta naama saatu. Vmp

Vierailija
8/33 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva ennen ja nyt.

Ja 5 vuoden remppa valmistui yhdessä hujauksessa.

Tyynytkin saatu nätisti aseteltua ja ledivalot.

Helppoa. Ikean ja K-Raudan avulla.

Vierailija
9/33 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä nollabudjettiremppajutuissa ei myöskään koskaan mainita kuinka parisuhde kariutui ja lapset oireilevat tai vieraantuvat kokonaan. Tärkeintä on että hyvältä näyttää kuvissa.

Vierailija
10/33 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole läheisiä jotka haluaisivat tulla talkoohommiin. Niinpä ollaan rakennettu itse ja palkattu työvoimaa. Ei todellakaan nollabudjetilla :D

Kyllä se kirpaisee silti katsella kun naapurissa naapurien vanhemmat rakentaa pihavajaa ja aitoja ja terasseja. Ja itse sitten saa omin pikku kätösin ruuvailla terassiaan.

Vierailija
11/33 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nollabudjetin voi tulkita eri tavalla, ei kai niitä materiaaleja ainakaan saa ilmaiseksi, ellei varasta läheiseltä työmaalta :)

Vierailija
12/33 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako aloittaja jotain sisustusremppaa, eli kun itse maalaa ja asentaa seiniin tavarat jne?

Näissä kyllä säästää paljon jos jaksaa/osaa/ehtii tehdä itse, toki pitää sille omalle ajallekin hinta laskea, että ei se mikään nollabudjetti ole sekään.

Osa näistä ehkä vähän turhan paljon "hehkuttaa" ja mainostaa "olipas helppoa ja nopeaa", vaikka oikeasti käytiin melkein avioeron partaalla ja vaikka mitä, ja näitä ei kyllä sinne someen laiteta.

Vierailija
13/33 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole läheisiä jotka haluaisivat tulla talkoohommiin. Niinpä ollaan rakennettu itse ja palkattu työvoimaa. Ei todellakaan nollabudjetilla :D

Kyllä se kirpaisee silti katsella kun naapurissa naapurien vanhemmat rakentaa pihavajaa ja aitoja ja terasseja. Ja itse sitten saa omin pikku kätösin ruuvailla terassiaan.

Jep. Isä siellä tyttärensä/poikansa raksalla ja pihaprojekteissa häärii illat ja viikonloput ja äiti keittää vellit ja hoitaa lapsenlapset. 😄 "Itse tehtiin."

Vierailija
14/33 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin :) rempassa :) isät :) ja :) appivanhemmat :) sosialisoivat :) suhteillaan :) lähes kaiken :) ja :) kaveri :) itse :) talkooviinat :) työpaikkansa :) edustustilistä :).

Vierailija
15/33 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan paljon tästäkin ärsytyksestä voidaan syyttää mediaa/toimittajaa/toimitusta, jossa luodaan raflaafa ja klikkauksia keräävä otiskko. Sitähän näissä haetaan. Joku tietty voi kuvitella, että teki itse vaikka olikin talkooapua tms. ja haluaa sen oman 15min jonkin lehden sivulla.

Harvaa oikeasti kiinnostaa lukea isosta rempasta, sen tekemisestä, raaka-aineiden löytämisestä ja siitä vaivasta, joka niiden eteen nähtiin. Halutaan helppoa ja kivaa sisustusta jossa ei ongelmia ja oikeaa tekemistä esitetä...

Vierailija
16/33 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun remontista voisi joku tehdä rehellisen jutun. Yhdistettiin kaksi asunto-osaketta yhdeksi. Rahaa paloi 200K kun mitään ei osata tehdä itse.

Vierailija
17/33 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ne nollabudjetti-tarinat usein ovat talkooporukoiden selkänahoista revittyjä. Olisi kohteliasta nollabudjetin sijaan käyttää muuta tapaa ilmaista , miten on saatu apua. Joskus on ollut sellainen sanonta kuin hartiapankki ja se kertoisi sen, että homma valmistui isän ja puolison hartiavoimin.

Pääseehän sitä tietty nollabudjettiin kun nurkista sattuu löytymään sopivat lavalliset lautoja ja paneeleja ja tiiliä yms. tarvittavaa ja työnkin tekee kaverit talkoilla. Aika harvalla onnistuu mikään noista ja talkooporukoillekin pitää tarjota ainakin ruoat ja muuta viihdykettä eikä niiltä kannata isoja ja monimutkaisia työsuorituksia odottaa.

Eli siis budjetti on nolla jos ei lasketa mitään oikeasti kustannuksia aiheuttavaa kustannukseksi. 

Vierailija
18/33 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei edes rakentaminen kirpaissut, vaikka naapurilla vanhemmat rakensi heille talon vieressä. Mutta se, että naapurin äiti alkoi vahtia meidän pihan nurmikon pituutta ja marjojen poimimista ("linnut syö teidän marjat minä voin kyllä poimia ne") - kun hän siis leikkasi lapsensa pihassa nurmikon ja poimi siellä ne marjat. Se alkoi vähän jo nyppiä. Teki mieli sano että äitini hakee marjat.

Vierailija
19/33 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääseehän sitä tietty nollabudjettiin kun nurkista sattuu löytymään sopivat lavalliset lautoja ja paneeleja ja tiiliä yms. tarvittavaa ja työnkin tekee kaverit talkoilla. Aika harvalla onnistuu mikään noista ja talkooporukoillekin pitää tarjota ainakin ruoat ja muuta viihdykettä eikä niiltä kannata isoja ja monimutkaisia työsuorituksia odottaa.

Eli siis budjetti on nolla jos ei lasketa mitään oikeasti kustannuksia aiheuttavaa kustannukseksi. 

Kenellä on nurkissa niin paljon ja sopivaa ja laadukasta tavaraa, että niillä rakennetaan talo tai tehdään remontti? 😆

Vierailija
20/33 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se itselle nollabudjetti jos muut maksaa kulut :)

Monestihan näissä tarinoissa iskä on raksamies tai peräti löytyy rakennusliike taustalta ja hupsis vaan saadaan "ylimääräisiä" ilmaisia tarvikkeita ja ilmaista talkootyötä ja kaveri alennuksia ammattilaisten asennustöistä. Tehkääpä sama ilman tuollaista taustatukea!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän