Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun lukiolainen sairastaa

Vierailija
17.11.2022 |

Onko teidänkin lasten lukioissa tällaista, että opettajat eivät edes vastaa äidille, kun tämä kysyy tehtävien perään? Meillä on tilanne se, että lukiolainen on nyt ollut kohta kaksi viikkoa sairaana, käynyt välillä koulussa ja taas olo huonontunut.

Normaalisti hoitaa kaikki asiansa itse, mutta nyt on SAIRAS. Opettajista yksikään ei ole vastannut edes viestiini, kun yritän kysellä, miten loppujakson opintoja voisi järjestää, että hän saa jakson kurssit suoritettua.

Näinkö se oikeasti menee?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ne opettajat on itseään täynnä olevia mulkkuja. Ja tämä ihan oman kokemuksen mukaan. Oma lapsi nyt myös lukiossa.

Vierailija
2/50 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se menee kun vanhempi hoitaa kaikki opiskelijan asiat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalisti hoitaa kaikki asiansa itse, mutta nyt on SAIRAS.

ap

Vierailija
4/50 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi sitten sairastaa nyt. Kysyy sitten kun voi paremmin. Lääkärintodistuksen olette varmaan hakeneet?

Vierailija
5/50 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi sitten sairastaa nyt. Kysyy sitten kun voi paremmin. Lääkärintodistuksen olette varmaan hakeneet?

Jakso loppuu nyt. Ei voi tehdä esimerkiksi niitä esitelmiä tms kun ei ole tunteja enää perjantain jälkeen. Kyllä on lääkärintodistus.

ap

Vierailija
6/50 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, se on voivoi. Kurssi uusiksi. Netissäkin voi suorittaa. Etälukioon jos ei muuten onnistu.

Vierailija
7/50 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, se on voivoi. Kurssi uusiksi. Netissäkin voi suorittaa. Etälukioon jos ei muuten onnistu.

Niinpä, kurssi uusiksi opettajien laiskuuden takia. Ei olisi hankalaa kertoa mitä tehtäviä yms. on luokalle antanut.

Vierailija
8/50 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jakso loppuu nyt. Ei voi tehdä esimerkiksi niitä esitelmiä tms kun ei ole tunteja enää perjantain jälkeen. Kyllä on lääkärintodistus.

ap

Miten tunnit vaikuttaa esitelmän tekemiseen?

Vierailija
9/50 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

MISSÄ se sen esitelmän pitää kun ei ole tunteja enää?

Vierailija
10/50 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Seuraavan kurssin jossain välissä vaikka. Ei sillä jakson loppumisella nyt ole merkitystä kun ei nuori sinne pääse esittämään kuitenkaan.

Vierailija
11/50 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Seuraavan kurssin jossain välissä vaikka. Ei sillä jakson loppumisella nyt ole merkitystä kun ei nuori sinne pääse esittämään kuitenkaan.

No siksi just sitä yritin opettajalta kysyä. Mutta kun ei edes vastaa.

ap

Vierailija
12/50 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Onko hän siis niin sairas, ettei voi Wilmaviestiä laittaa opettajilleen?

Vierailija
13/50 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

On.

Vierailija
14/50 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä meille sanottiin jo vanhempainillassa, että jos on sairastumisen takia poissa pidemmän aikaa niin sitten kurssi suoritetaan uudestaan. Esitelmää esimerkiksi on hiukan vaikea etätehtävillä korvata.

Lukiossa uskon, että opettajat ajattelevat nuoren hoitavan itse asiansa VAIKKA olisi kipeä (sitten kun on tervehtynyt). Mitä sinä sillä tiedolla nyt teet muutenkaan jos on sairas niin tuskin kouluhommia tekisi muutenkaan.

Vierailija
15/50 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä meille sanottiin jo vanhempainillassa, että jos on sairastumisen takia poissa pidemmän aikaa niin sitten kurssi suoritetaan uudestaan. Esitelmää esimerkiksi on hiukan vaikea etätehtävillä korvata.

Lukiossa uskon, että opettajat ajattelevat nuoren hoitavan itse asiansa VAIKKA olisi kipeä (sitten kun on tervehtynyt). Mitä sinä sillä tiedolla nyt teet muutenkaan jos on sairas niin tuskin kouluhommia tekisi muutenkaan.

Olen ollut kaikissa tuon lukion vanhempainilloissa (tämä on nyt toinen lapsi ko lukiossa), eikä mitään ohjeistuksia ole tullut tästä.

Ja tuo uskomus on törkeä. Sitten ihmetellään että miksi lukiolaiset uupuu.

ap

Vierailija
16/50 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

On.

Tää oo taas joku yritys haukkua opettajia. Jos mun lapseni olisi niin sairas ettei kykenisi viestiä kirjoittamaan niin varmaan viimeiseksi maailmassa olisin huolissani jostain kursseista.

Vierailija
17/50 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

On.

Tää oo taas joku yritys haukkua opettajia. Jos mun lapseni olisi niin sairas ettei kykenisi viestiä kirjoittamaan niin varmaan viimeiseksi maailmassa olisin huolissani jostain kursseista.

Elämän on jatkuttava sen sairaudenkin aikana. Vanhemman tehtävä nimenomaan on kannatella sitä nuorta ja auttaa, että normaali elämä jatkuu.

ap

Vierailija
18/50 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kaikissa tuon lukion vanhempainilloissa (tämä on nyt toinen lapsi ko lukiossa), eikä mitään ohjeistuksia ole tullut tästä.

Ja tuo uskomus on törkeä. Sitten ihmetellään että miksi lukiolaiset uupuu.

ap

Ai lukiolaiset uupuu koska pitää lähettää ihan itse Wilma- viesti. Äläpä nyt jaksa provoilla.

Vierailija
19/50 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

On.

Noh, mulla on abi, joka asuu toisella paikkakunnalla. Itse joutuu hoitamaan asiansa, vaikka olisi kuinka sairas. En edes ole kärryillä siitä, millainen lukujärjestys hänellä missäkin jaksossa on, suunnilleen tiedän, mitä opiskelee milloinkin, kun kirjat kuitenkin ostan. Wilmaan ei ole näkyvyyttä, itse asiassa tuon lukion Wilmaan minulla ei koskaan ole tunnuksia edes ollutkaan, kun lapsi vaihtoi lukiota ja paikkakuntaa kolmoselle juuri 18 täytettyään. 

Vierailija
20/50 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lapsellasi on uupumus sairautena? Sitten päätätte heti, että lukio neljässä vuodessa ja relaatte kotona niiden kurssien kanssa. Ei taatusti auta lastasi tervehtymään se, että sinä vauhkoat kursseista. Hän tekee niitä sitten kun voi paremmin.