Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun lukiolainen sairastaa

Vierailija
17.11.2022 |

Onko teidänkin lasten lukioissa tällaista, että opettajat eivät edes vastaa äidille, kun tämä kysyy tehtävien perään? Meillä on tilanne se, että lukiolainen on nyt ollut kohta kaksi viikkoa sairaana, käynyt välillä koulussa ja taas olo huonontunut.

Normaalisti hoitaa kaikki asiansa itse, mutta nyt on SAIRAS. Opettajista yksikään ei ole vastannut edes viestiini, kun yritän kysellä, miten loppujakson opintoja voisi järjestää, että hän saa jakson kurssit suoritettua.

Näinkö se oikeasti menee?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos sun nyt on pakko saada jotain vastauksia niin laita viesti joko opolle tai ryhmänohjaajalle ja kysy miten yleensä toimitaan pitkien sairaslomien jälkeen. Senkin voisitte laittaa lapsen wilmasta lapsen allekirjoituksella vaikka sinä sen viestin kirjoittaisit.

Vierailija
42/50 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei kuule, jos se lapsesi sairaus on uupuminen kuten nyt vaikuttaa ja sairausloma voi jatkua vaikka kuinka kauan, niin ne opettajat ei anna mitään vaihtoehtoisia kotona tehtäviä tehtäviä vaan katsovat tuleeko lapsesi takaisin kouluun ja milloin. Ehkä hän ei pysty koskaan palaamaan sinne, etälukio on silloin oikea paikka.

Mutta rauhotu sinä nyt hyvä ihminen ja anna lapsesi sairastaa sairaslomalla. Sairauslomaa ei anneta turhaan, sen aikana on tarkoitus toipua eikä suorittaa jotain tehtäviä kotona.

Ei ole uupuminen. Voisitko lopettaa nälvintäsi?

En ole pyytänyt vaihtoehtoisia tehtäviä.

Voisitko lopettaa?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos sun nyt on pakko saada jotain vastauksia niin laita viesti joko opolle tai ryhmänohjaajalle ja kysy miten yleensä toimitaan pitkien sairaslomien jälkeen. Senkin voisitte laittaa lapsen wilmasta lapsen allekirjoituksella vaikka sinä sen viestin kirjoittaisit.

Kas kun se ryhmänohjaajakaan ei vastaa.

ap

Vierailija
44/50 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuori on niin sairas, ettei pysty itse ottamaan opettajaan yhteyttä niin sitten levätään ja parannutaan. Eihän sellaisessa kunnossa pysty mitään koulutehtäviäkään tekemään, joten ei sillä tiedolla mitään tee. Sitten kun on toipunut niin voi kysyä opettajalta, että mitä voi tehdä ja mitkä ovat tässä ne vaihtoehdot. 

Vierailija
45/50 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kas kun se ryhmänohjaajakaan ei vastaa.

ap

Pyydä lapsesi puhelin tai tietokone, jolta hän käyttää Wilmaa. Pyydä häntä kirjautumaan Wilmaan. Kirjoita viesti lapsesi tunnuksilla ja laita viestiin mukaan myös oma Wilma-tunnuksesi ja pyydä vastausta kummallekin. Kirjaudu ulos Wilmasta ja odota vastausta.

Sitten on "lapsi ottanut itse yhteyttä", vaikka sinä sen viestin kirjoititkin.

Vierailija
46/50 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että lukiossa pitää olla paikalla tai muuten tulee käydä kurssi uudelleen. Opettajat ei juurikaan ole mitenkään yhteydessä vanhempiin. Jos on liikaa poissaoloja sairaudenkin takia, niin voi tulla huono kurssiarvosana.

Vierailija
47/50 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nuori on niin sairas, ettei pysty itse ottamaan opettajaan yhteyttä niin sitten levätään ja parannutaan. Eihän sellaisessa kunnossa pysty mitään koulutehtäviäkään tekemään, joten ei sillä tiedolla mitään tee. Sitten kun on toipunut niin voi kysyä opettajalta, että mitä voi tehdä ja mitkä ovat tässä ne vaihtoehdot. 

Idea on se että minä kysyn, saan tiedot ja sitten kun nuori on paremmassa kunnossa, hän pääsee suoraan tekemään. Eikä niin, että sitten hän odottelee näitä vastauksia kun ne näemmä kestää ja sitten saa vastaukseksi että liian myöhäistä.

ap

Vierailija
48/50 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä ilkeitä ja pahansuopia vastauksia.

Mulla on myös lukiolainen joka nyt kipeänä. Harmillista on sairastaa yleensäkin, etenevät koulussa niin nopeaan että helposti tippuu kärryiltä.

Jos tulee pitkä sairaspoissaolo, kuten tuo pari viikkoa tai yli, niin ehdottomasti itsekin ottaisin yhteyttä kurssin aineiden opettajiin kysyäkseni miten kurssin voisi saada läpi, eli mitä tehtäviä jne tarvii tehdä. Kokeiden teosta voisi sopia, jokaista ainetta kun ei voi yhtenä uusintakoepäivänä tehdä.

Jos et saa opettajilta vastausta (kokeilisin laittaa saman viestin sekä omasta että nuoren wilman kautta), niin ota yhteys rehtoriin ja kysy miten voitte toimia ettei opinnot jää jälkeen.

Tsemppiä! Tärkeintä tietenkin nuoren terveys, kouluasiat kyllä hoituvat sitten yksi kerrallaan. Vakuuta tästä myös nuortasi, jos kovasti stressaa jälkeen jäämisestä. Kaikki kyllä järjestyy askel kerrallaan.

Vierailija
49/50 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele, ettei vastausta kuulu. AP:n asenne on aika ylimielinen ja tuomitseva, kuten kirjoituksista paljastuu. 

Vierailija
50/50 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lukiolainen on sairastellut paljon, ollut mm. leikkauksessa. Hänen omassa wilmassaan näkyy tehtävät, vanhemmilla ei. Itse hän selvittää, miten hoituu nuo kurssit, missä on ollut paljon poissaoloja. Vaihtoehtoja on yleensä monta, suorittaa kurssin uudelleen myöhemmin, suorittaa sen itsenäisesti käyden tentissä sopivassa vaiheessa tai suorittaa jotain korvaavaa. Kaikki pitää sopia tuota uudelleen käyntiä lukuunottamatta itse opettajan kanssa. Itse ilmoittelen lähinnä poissaolot, vaikka hän on 18, jos kyse on flunssasta, mistä ei ole mitään lääkärintodistusta. Tunnin tai parin poissaolot lääkärikäyntien tai fysioterapian vuoksi hän ilmoittaa itse.

Sinällään aina voi käydä kyseisen kurssin kirjan läpi ja tehdä tehtävät, sisältöhän kuuluisi hallita ylioppilaskirjoituksia varten kuitenkin.