Seksuaalisten ajatusten ja tarpeiden katoaminen keski-iässä
Ja en nyt puhu mistään haluttomuudesta, vaan ihan normaalista biologisesta libidon vaimenemisesta. Missä iässä ja miten huomasit tämän itsessäsi? Minä olen nyt 49-vuotias, ja käytännössä koko seksuaalisuus on muuttunut yhdentekeväksi, tarpeettomaksi ja merkityksettömäksi. En ajattele sitä koskaan. Masennusta ei myöskään ole; elämä täyttyy ihmissuhteista, kulttuurista ja harrastuksista. Ei vain ole enää seksuaalisia tarpeita. Ollenkaan.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vanha totuus on tietysti se, että jos mies ei anna naiselle orgasmia, vaan pelkkä panoa, tottakai haluat loppuu siihen. Kun taas saa orgasmeja moninkin tavoin, silloin haluaa seksiä lisää. (joku aimemmin kirjoitti että seksi on sama kuin yhdyntä, mutta se on kovin vanhakantainen ja pöljä ajatus)
Noin se voi olla. Annan rouvalle yhdynnässä yleensä sen kolmesta neljään orkkua , kuten olen kertonut jä välillä klitorisorkun kielen kanssa ensin, mutaa sitten jää nuo yhdyntäorkut vähemmälle.
Voi sentään, toivottavasti ei ole katoamassa! Seksi on yksi elämäni suurista iloista ja yhdistävä puuha miehen kanssa, lisäksi sillä on terveyttä edistäviä vaikutuksia. Miksi siis haluaisin luopua siitä? Kokisin sen menetysenä, en helpotuksena. Enkä ymmärrä miten se sulkisi pois muut harrastukset ja mielenkiinnon kohteet. Kissat, taiteen, puutarhanhoidon ja mitä täällä nyt on lueteltu... Pelottaa kyllä, tuleeko noin käymään. n48
Erikoista miten erilaisia olemme.
Minullakin ikää 50 ja seksuaalisuuteni räjähtänyt kukkaansa. Haluan kokeilla kaikkea mitä ennen en ole tohtinut. Haluan päivittäin. (Mikä ei todellakaan ollut tilanne kun lapsi-tuuhkavuosien aikaan)
Keski-ikäinen miesparkani on kovilla. Himoitsen häntä..
N50
Edelleen on seksuaalisia haluja erittäin paljon vaikka olen 48-vuotias. Riippuu kumppanista joka herättää halut helposti, aikaisemmassa suhteessa en harrastanut seksiä paljon, mutta nykyisessä suhteessa voisin harrastaa seksiä vaikka monta kertaa päivässä
Vierailija kirjoitti:
Minullakin ikää 50 ja seksuaalisuuteni räjähtänyt kukkaansa. Haluan kokeilla kaikkea mitä ennen en ole tohtinut. Haluan päivittäin. (Mikä ei todellakaan ollut tilanne kun lapsi-tuuhkavuosien aikaan)Keski-ikäinen miesparkani on kovilla. Himoitsen häntä..
N50
Juuri näin käy mopollekin ennen kun kone leikkaa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakin ikää 50 ja seksuaalisuuteni räjähtänyt kukkaansa. Haluan kokeilla kaikkea mitä ennen en ole tohtinut. Haluan päivittäin. (Mikä ei todellakaan ollut tilanne kun lapsi-tuuhkavuosien aikaan)Keski-ikäinen miesparkani on kovilla. Himoitsen häntä..
N50Juuri näin käy mopollekin ennen kun kone leikkaa kiinni.
Ehkä niin, mutta silti se on hienoa aikaa.
Koska jos lähdet tuolle tielle, yhtä hyvin voisit sanoa, miksi elää ja yrittää mitään kuin kuitenkin kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen biologiassa oleva menopaussi nollaa naisen seksuaalisuden/libidon/himot lopullisesti. Käytännössä jo vaihdevuosi-vaivojen alku, joka on 5-10 vuotta ennen menopaussia.
Massiivisessa tutkimuksessa 'Melbourne Women's Midlife Health Project ' seurattiin 13 vuoden ajan 438 kpl naista SPEQ kyselyarviointien ja hormonimittausten avulla. Tutkimukseen valittiin 45-55 ikäisiä sellaisia naisia (keskiarvo 48v) joilla kaikilla oli lähtötilanteessa vielä kuukautisvuotoa. Tulosten yhteenvetoa:
- Naisten seksuaalisen toiminnan kaikki osa-alueet heikkenevät iän myötä.
- Seksuaalitoimintoihin aiheutuu lisäheikennys kun naiset siirtyvät vaihdevuosien läpi. Tämä lisäheikennys liittyy estradioli-tasojen laskuun.Katso ainakin himograafi (figure 1) joka osoittaa naisen libidon putoavan kuin kivi jo 8 vuotta ennen menopaussia. Menopaussi on keskimäärin 51v iässä.
LÄHDE: The American Journal Of Medicine: 'Sexuality' https://www.amjmed.com/article/S0002-9343(05)00890-9/fulltext
PDF muodossa: https://www.amjmed.com/action/showPdf?pii=S0002-9343%2805%2900890-9
Other issues such as partner issues have larger effects than hormone levels sanotaan heti johdannossa. Ja kun tutkimuksen lukee, selviää että kyseisten naisten seksielämä hiipuu mm. partnereiden kyvyttömyyden ja kuoleman vuoksi.
Tämä on sinulle huomautettu monta kertaa. Yhä edelleen sinä päätät olla noteeraamatta sitä mitenkään ja julistat omaa totuuttasi.
"Naisen biologiassa oleva menopaussi nollaa naisen seksuaalisuden/libidon/himot lopullisesti."
Ilmeisesti tämän toistaja on itse onnistunut nollaamaan useamman naisen seksuaalisuuden, mistä vahva usko. Kun noin tarkoituksenhakuisesti postaa ja tulkitsee, niin ad hominem lopuksi tulee.
Jörnin viime viikonloppuna Batman-asussa 28-vuotiasta naikkosta. Olen itse 60-vuotias, mahakas, insinööri. Olen myös aika pervo ja minulla on kova libido.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumman moposta puhutaan?
Miehestähän tuossa painetaan ulos viimeisiä kierroksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen biologiassa oleva menopaussi nollaa naisen seksuaalisuden/libidon/himot lopullisesti. Käytännössä jo vaihdevuosi-vaivojen alku, joka on 5-10 vuotta ennen menopaussia.
Massiivisessa tutkimuksessa 'Melbourne Women's Midlife Health Project ' seurattiin 13 vuoden ajan 438 kpl naista SPEQ kyselyarviointien ja hormonimittausten avulla. Tutkimukseen valittiin 45-55 ikäisiä sellaisia naisia (keskiarvo 48v) joilla kaikilla oli lähtötilanteessa vielä kuukautisvuotoa. Tulosten yhteenvetoa:
- Naisten seksuaalisen toiminnan kaikki osa-alueet heikkenevät iän myötä.
- Seksuaalitoimintoihin aiheutuu lisäheikennys kun naiset siirtyvät vaihdevuosien läpi. Tämä lisäheikennys liittyy estradioli-tasojen laskuun.Katso ainakin himograafi (figure 1) joka osoittaa naisen libidon putoavan kuin kivi jo 8 vuotta ennen menopaussia. Menopaussi on keskimäärin 51v iässä.
LÄHDE: The American Journal Of Medicine: 'Sexuality' https://www.amjmed.com/article/S0002-9343(05)00890-9/fulltext
PDF muodossa: https://www.amjmed.com/action/showPdf?pii=S0002-9343%2805%2900890-9
Other issues such as partner issues have larger effects than hormone levels sanotaan heti johdannossa. Ja kun tutkimuksen lukee, selviää että kyseisten naisten seksielämä hiipuu mm. partnereiden kyvyttömyyden ja kuoleman vuoksi.
Tämä on sinulle huomautettu monta kertaa. Yhä edelleen sinä päätät olla noteeraamatta sitä mitenkään ja julistat omaa totuuttasi.
Partnereiden kyvyttömyys voi olla hyvin laaja-alaista ja ulottua mm. sisälukutaitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, en usko!
Ainakin geenini viittaavat siihen että villiä iloittelua on luvassa pitkälle vanhuuteen.. (yksityiskohtia joita en välttämättä olisi halunnut jo edesmenneistä vanhemmistani tietää).
voihan se tietysti olla, että ”mopo leikkaa kiinni”. Mutta mä ainakin aion suhtautua tilanteeseen kuin lahjaan. Kestää minkä kestää ja nautin täysillä!
N50
Mitä olen keskustellut muiden naisten kanssa, niin seksi voi olla jopa parempaa keski-ikäisenä. Ei ole suorituspaineita ja on rentoa. Jos on paljon harrastanut seksiä, niin ehkä se ei enää ole niin tärkeää tai ylipäätään seksi ei ole ollut koskaan tärkeää, mutta itse koen, että seksi on myös ilon ja energian antaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haluta eikä asia stressaa millään tapaa. Ikää 47. Salaista syvää helpotusta tunnen kun tuo osa-alue on ohi elämässäni. Mikä energiasyöppö.
Tosi hyvä juttu sinulle. Minulle taas ei sovi. Saan siitä energiaa. Minulle seksittömyys tarkoittaisi koko elämän muuttumista muutenkin vanhukseksi, kuolemaa odottavaksi. Ehkä en vaan hyväksy vanhenemista. Ikää 44.
Ei yli 40:nen kuulu ollakaan enää mitään seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tosi positiivinen ketju tässä ympäriseksualusoidussa maailmassa! Ei haluta, eikä tarvitse haluta! Elämässä on muutakin! Ne ajat meni jo - jippii!
Entäpä kun on naimisissa......
Ei ne minnekkään ole hävinneet, vaikka vuosikymmenet naimisissa jo, Aina vaan haluttaa!
Vanha totuus on tietysti se, että jos mies ei anna naiselle orgasmia, vaan pelkkä panoa, tottakai haluat loppuu siihen. Kun taas saa orgasmeja moninkin tavoin, silloin haluaa seksiä lisää. (joku aimemmin kirjoitti että seksi on sama kuin yhdyntä, mutta se on kovin vanhakantainen ja pöljä ajatus)