Polyamoria, avoin suhde... En ymmärrä
Missä kunnioitus ja toisen arvostaminen? Miksi tuota on alettu toitottaa joka paikassa. Halutaan että ihmiset ei enää arvosta muita tai itseään..? Minä haluan suhteen jossa raskausarvet ovat ok, puoliso voi vaikka sairastua ja silti kuljetaan yhdessä vaikka läpi harmaan kiven. Ei lähdetä k*ksimaan muita.
Ennemmin tulen petetyksi tietämättäni tai kerran pari, sitoutuneessa suhteessa. Sentään silloin piilotetaan asia tai edes pyydetään anteeksi. Sitoudutaan jatkamaan yhdessä, pitämään huolta jos tarvitsee. En hyväksy pettämistä mutta ymmärrän sitä paremmin.
Mutta en alistu tuohon että mieheni rakastelee toisten naisten kanssa jatkuvasti suhteen aikana ja etsii aina vaan parempaa. Miten ihmiset kestävät sellaista? Laittavat itsensä sen tuskan läpi, että oma mies/nainen ei olekaan oma? Eivätkö he rakasta, ja miksi haluavat olla kylmissä suhteissa... Ja miksi sellaista sanotaan suhteeksi eikä puhuta oikeilla nimillä? En vain ymmärrä. Voiko joku auttaa ymmärtämään?
Kommentit (476)
Vierailija kirjoitti:
No tätä se nykymaailma on? Seksiäkin tuputetaan muutenkin ihan joka paikassa. Uutiset on täynnä 23v Saroja joilla on ollut ne 400 kumppania, sekä haastatteluja jossa 45v perheenäiti esiintyy omalla naamallaan ja kertoo avoimesti olevansa seksityöntekijä. Vagisal mainoksia ynnä muita tulee TV:stä parhaaseen katseluaikaan.
Seuraavaksi vuorossa on varmaan eläimiin sekaantujat joita ruvetaan tuputtamaan joka suunnalta.
Siis emättimen kuivuushan on lääketieteellinen ongelma, miksi sitä pitäisi piilotella?
Ajattelen, että se on jonkinlainen taajuus. Itse koen, että nautin kun näen jonkun toisen rakkautta omaa puolisoani kohtaan. Ja Se tunne on mustasukkaisuuden ja kiihottuneisuuden välimaastoa. Sitä ei oikeasti voi käsittää jos ei ole sillä taajuudella.
Poly2 kirjoitti:
Ajattelen, että se on jonkinlainen taajuus. Itse koen, että nautin kun näen jonkun toisen rakkautta omaa puolisoani kohtaan. Ja Se tunne on mustasukkaisuuden ja kiihottuneisuuden välimaastoa. Sitä ei oikeasti voi käsittää jos ei ole sillä taajuudella.
Käsitän hyvin. Mieheni on aisuri, mutta hän ei tunne mustasukkaisuutta. Kiihottuu ja rakastaa minua, kun rakastelen muita.
-joku toinen
Polyamoria sopii niille, joille "rakkaus" merkitsee vain erotiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vain yhtä voi rakastaa. Monesta voi tykätä. Niissä on ero. Ero jonka viisaat kyllä tajuaa. Nykyään kaikki on vaan ihan helkkarin SEKASIN SEKASIN.
Ja kuitenkin olet pannut vaikka kuinka monen kanssa elämäsi aikana. Turha saarnata tiukkapipo, kun et itse pysty elämään säädyllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Poly2 kirjoitti:
Käsitän hyvin. Mieheni on aisuri, mutta hän ei tunne mustasukkaisuutta. Kiihottuu ja rakastaa minua, kun rakastelen muita.
-joku toinen
Kumpa voisimme olla yhdeydessä. Ihan henkisellä tasolla.
Eipä semmoisessa suhteessa ole mitään ymmärtämistäkään. Nus Hiivat ristiin rastin ketä milloinkin.
Eli yksinkertaisesti sanottuna se ei ole mikään suhde.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla polyamoriaan ym. ei voisi kuulua toisen kunnioittaminen? Millä tavalla siihen ei kuulu arvostus?
Ja miten raskausarvet vaikuttavat polyamoriaan? Ovatko ne läsnä yhden kumppanin kanssa ja poissa toisen luona?
Elän avoimessa suhteessa ja selluliittiin seuraa minua kaikkialle. En ole koskaan pettänyt tai valehdellut suhteessa, yksiavioisessakaan.
En myöskään ryhdy mihinkään kenenkään selän takana. Rakastan kumppaniani ja hän minua, kumpikin arpinemme.
Jos se on teistä kamalaa, se on minulle ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että monisuhteiset voivat hakeutua omiin kuppikuntiin ja yksiavioiset omiin. Ja näin ei kukaan tule huijatuksi, eli yksiavoinen voi hakea yhtä. Eri asia on sitten pelaajat ja huijarit.
Näille monen nus Hijoille voisi rakennuttaa nus Himis huoneita vähän niin kuin suunniteltiin niitä käyttöhuoneita.
Pankkikortilla pääsisi aina huoneeseen tietyllä summalla tietyksi aikaa. Sovelluksenkin voisi maksamiseen kehittää. Saisi rahat lypsettyä noilta pölvästeiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vain yhtä voi rakastaa. Monesta voi tykätä. Niissä on ero. Ero jonka viisaat kyllä tajuaa. Nykyään kaikki on vaan ihan helkkarin SEKASIN SEKASIN.
Ihan sekaisin ei välttämättä kaikk ihan oo.. Jotkut ajattelee vaan vähän hitaammin, ja se saattaa näyttää myös siltä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että monisuhteiset voivat hakeutua omiin kuppikuntiin ja yksiavioiset omiin. Ja näin ei kukaan tule huijatuksi, eli yksiavoinen voi hakea yhtä. Eri asia on sitten pelaajat ja huijarit.
Näille monen nus Hijoille voisi rakennuttaa nus Himis huoneita vähän niin kuin suunniteltiin niitä käyttöhuoneita.
Pankkikortilla pääsisi aina huoneeseen tietyllä summalla tietyksi aikaa. Sovelluksenkin voisi maksamiseen kehittää. Saisi rahat lypsettyä noilta pölvästeiltä.
Oisko sun aika ottaa iltalääkkeet, kun kirjoitukset alkaa olla tuollaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän nimi on hotelli. Olin viime yön yhdessä tällaisessa rakkaan heilani kanssa. Maksoin älypuhelimeeno tallentamallani maksukortilla. Kumppanini on menossa huomenna treffeille, kahvilaan.
N44
Onkohan noi monen kanssa makaavat, jotka tänne pistävät viestiä, monikin kovin pöllyissä kun vastukset on täysin pimpeli pompelia.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla polyamoriaan ym. ei voisi kuulua toisen kunnioittaminen? Millä tavalla siihen ei kuulu arvostus?
Itse näen sen "arvostamisen" sillai että ollaan uskollisia suhteen toiselle osapuolelle ja rakennettaan sen kanssa suhdetta.
Arvostusta ei ole se, että selitetään sille toiselle ummet ja lammet ja sitten kuitenkin halutaan olla muidenkin kanssa.
Pitää arvostaa sitä toista myös teoin, ei vaan sanoin.
Pöly-amoria meiningit on nykyaikaa.
Ihmisen psyykkeelle on keskimäärin hyödyllisempää olla pöly-amoria tyylisessä järjestelyssä kuin harjoittaa sarjamonogamiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse näen sen "arvostamisen" sillai että ollaan uskollisia suhteen toiselle osapuolelle ja rakennettaan sen kanssa suhdetta.
Arvostusta ei ole se, että selitetään sille toiselle ummet ja lammet ja sitten kuitenkin halutaan olla muidenkin kanssa.
Miten, kun kumpikin haluaa samaa? Sitoutumisen toiseen ja vapauden tavata muita? Mikä siinä on sinulta pois?
Poly2 kirjoitti:
Eli onko tilanne se, että sinä 'omistat' puolison, ja saat nautintoa siitä, että joku toinenkin häntä rakastaa (ja saa lainata, mutta ei omaksi).
kohta se on suomessakin srk vaaleissakin kun aivopestyt 16v lapset saavat äänestää peiteltyä lepsoutta.
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse sitoutunut harrastamaan seksiä vain aviopuolison kanssa ja pysymään erossa houkutuksista ennen avioliittoa - tiukkapipo?