Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekniikka leego 340 euroa, miten kukaan voi kuvitella että yksinhuoltajalla varaa tuommoseen

Vierailija
16.11.2022 |

On siis kyseessä semmoinen auto leego. Kuka näitä oikein ostaa? Ei ole tavallisen ihmisen ostoksia!

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi ei ymmärrä, miksei voi saada haluamaansa lelua, voi lapselle kertoa suoraan, että äiti on tehnyt huonoja valintoja elämässään. Äiti ole sitä mieltä, että luuserit menee lukioon ja antoi mieluummin p ersettä amiscorollan takapenkillä siideripalkalla ja nyt ei ole varaa edes  ruokaan saati sitten Legoihin.

Vierailija
62/73 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsesi haluaa sellaisen, kerro hänelle, että kannattaa opiskella ja tehdä töitä, etteivät hänen lapsensa ole tulevaisuudessa tässä tilanteessa.

Tätä minun vanhemmat myös käytti. Voit ostaa sen sitten aikuisena/omille lapsillesi jos haluat vielä silloin. Vanhempani olivat paljon keskivertoa korkeammin koulutettuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ihme itkua😂

Naisystäväni on yh ja voisi ostaa... mutta on säästäväinen eikä tuhlaa. Ostetaan yhdessä vain mitä lapsi tarvitsee. Vaikka olen lapsen etäisäpuoli, niin ostan varmasti enemmän lapselle kuin äiti...äidillä tulot 200te+ vuodessa kuten minullakin. Sitä ostetaan mitä oikeasti tarvitsee, kuitenkin ne "perusjutut" pakko olla koulussa, IPhone 14 ja applewatch ultra... muut saa lapsi hankkia itse kesätyörahoilla, ja hankkiikin. Viime kesänä painoi 10h päiviä mukisematta mun firmassa ihan samalla palkalla kuin muutkin.

Vierailija
64/73 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ostaa. Minä ostin kesällä 1500e pelikoneen pojalle ja siihen päälle uuden puhelimen 300e, hän osti vielä omilla (lahja) rahoillaan uuden pelinäytön siihen kun 2 vuotta vanha ei enää kelvannut ykkös näytöksi. Ja olen pienituloinen ja isän puolesta elarit hoitaa Kela.

Vierailija
65/73 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei oo varaa ei osta.

Vierailija
66/73 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän ei selvinnyt onko yh isä vai äiti!

Vierailija
67/73 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole monella varaa Rolls-Royceenkaan.

Kilohinnaltaan taitaa Legot olla arvokkaampia!

Irtolegot on joitain kymppejä kilo kalleimmillaan. Rolls-Royce Phantomille tulisi Englannissa hintaa siinä 200e kilo. Suomen hintoja en jaksanut kaivella, mutta ei ainakaan halvempi olisi.

Vierailija
68/73 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa aliexpressistä legot, hinnat on neljäsosan tai korkeintaan puolet.

Vierailija
69/73 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö nuo tuon hintaluokan Legot ole aikuisten harrastajien juttuja muutenkin? Ei kai kukaan tuollaista lapselle osta?

No meillä poika aloitti n 10v noiden technickien rakentamisen. Nyt 13v ja melkoinen kokoelma niitä. Saanut siis aina ison joulu-/synttärilahjan. Mutta ne ovat siististi koottuna hyllyssä ja kaikki ohjeet ja alkuperäispakkaukset tallessa. Kaikki rahat mitä saa säästöön menee noihin tecnickeihin.

Osa on niitä keräily legoja. Lamborgini, F1, Bugatti jne.

Poikani piti pienenä tosi paljon Legoista ja lahjat olivatkin lähinnä niitä. Sitten tuli jokunen legoton vuosi kunnes tajusin, että on "aikuisten legoja", joiden ikäsuosituksetkin ovat jotain 16 tai 18+. Jostain syystä poika ei ikinä innostunut noista techniceistä vaan piti lähinnä citystä. Nyt olen ostanut joinain vuosina noita keräilyautoja ja jonkin creator(?)rakennuksen ym. Hinnat ovat lähinnä järkyttäviä ja jonkin verran on ostettu yhteislahjojakin sukulaisten kanssa. En ketään mihinkään todellakaan pakota, mutta osa haluaa antaa vain rahaa, jolla itse ostan pojalle sitä mistä tykkää. Eniten minua ärsyttävät lahjat, jotka ostetaan joko "kun halvalla saadaan" tai jotain mistä tuon ikäiset pojat yleensä tykkää (mutta minun poikani ei), se on vain rahan heittämistä kaivoon. Tietenkään ei ole rahaa ostaa mitä vain, mutta se on elämää se. Tiedän yhden lääkärinaisen, joka itse keräilee noita kalliita Creatoreja, mutta en käsitä miksi se olisi minulta pois, että hänellä on varaa ostaa kaikki.

Autisminkirjo tai Asperger?

Vierailija
70/73 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi sitä niin haluaa, niin hänelle täytyy nätisti kertoa miksi hän ei sitä voi saada. 

Ja hankkia jotain muuta mieluista, kukkarolle sopivaa tilalle.

Lapselle täytyy vain selittää se asia, niin että hän ehkä kykenee ymmärtämään, miksi ei voi saada noin kallista. Niin se ainakin kaikissa näteissä lapsille tarkoitetuissa opettavaisissa tarinoissa menee, että kun kunnolla selittää niin lapsi kyllä ymmärtää.

Vierailija
71/73 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä ole kyse aikuisten valinnoista, vaan lasten tasa-arvosta. Varakkaassa perheessä lapset saavat enemmän leluja ja kalliimpia leluja kuin vähävaraisessa. Materia ei ole niin tärkeää kuin rakkaus, mutta tämä tavallaan kyykyttää pienituloisten lapsia, jotka kuitenkin lapsina ansaitsisivat saman kuin rikkaampien lapset.

Terv. Lapseton keskituloinen vela-mies

Ja miten ajattelit että tämä ongelma ratkaistaan? Kuulisin mielelläni.

- Lego laskee tuotteitensa hintoja niin että kaikilla on niihin varaa; esim. 5 euroa tuosta pakkauksesta. Varmaan suostuvat.

- yhteiskunta ostaa jokaiselle lapselle samanlaisen legopakkauksen?

- kalliiden legopakkausten myyminen kielletään?

Vai miten?

Vierailija
72/73 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatko lapselle viikkorahaa.. meinaan vaan, että voithan sanoa, että mitäpä jos me tehtäis niin, että ruvetaan säästämään ja ostat sitten itse säästöilläsi. No, pikkulapsille yksinhuoltaja ei ehkä hirveitä viikkorahojakaan maksa, että voisi tulla liian pitkä säästämisprojekti.

Vierailija
73/73 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä oli pieni niin toivoin jouluna, että sota loppuisi ja isä tulisi kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan