Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekniikka leego 340 euroa, miten kukaan voi kuvitella että yksinhuoltajalla varaa tuommoseen

Vierailija
16.11.2022 |

On siis kyseessä semmoinen auto leego. Kuka näitä oikein ostaa? Ei ole tavallisen ihmisen ostoksia!

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nuo tuon hintaluokan Legot ole aikuisten harrastajien juttuja muutenkin? Ei kai kukaan tuollaista lapselle osta?

No meillä poika aloitti n 10v noiden technickien rakentamisen. Nyt 13v ja melkoinen kokoelma niitä. Saanut siis aina ison joulu-/synttärilahjan. Mutta ne ovat siististi koottuna hyllyssä ja kaikki ohjeet ja alkuperäispakkaukset tallessa. Kaikki rahat mitä saa säästöön menee noihin tecnickeihin.

Osa on niitä keräily legoja. Lamborgini, F1, Bugatti jne.

Vierailija
22/73 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna kaikki joulukalenterit yleisesti päälle 10e, lelukalenterit 50e, legot aina vaan hullun kalliita. Täällä kans yh ja kyllä vähän hämmentää näiden lahjojen osto, niin hirveän hintaista kaikki on. Lapset toivoo mm. legopaketit niin katsoin että jo näiden kahden hinta on 200e yhteensä. Jos miettii markka aikaan niin mikään normaali keskiluokkainenkaan ei ehkä käyttänyt rahaa legopaketteihin 1200 markkaa. 

Mihin tää kaikki on oikein menossa? Ja sitten tietysti ne kaikki muut toiveet, ei minusta lahjoja voi jouluna olla vain yksi kaksi vaan viisi nyt ainakin. 

Ne piirtää kellä on liitua, kyllä, mutta onko tämä oikeasti nykypäivänä vaan järkyttävää rahastusta ja hinnat nousee hirveetä vauhtia. Palkat ei. 

Oma kaveriperhe, molemmat ok toimeentulevia, pohtivat ihan samoja asioita, joten tuskin on vain yh:den ongelma. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko kannattanut tehdä pennut vasta sitten kun on itsellä varallisuutta elättää ja hankkia asioita

Vika ei ole aloittajassa, vaan tässä maailmassa.

Tuollaisia järkyttävän kalliita juttuja ei tarvita, että voi olla onnellinen.

Ja lapset on lapsia.

Vai olitko sinä jo syntyessäsi niin mieliteoista vapaa, ettet ikinä pettynyt...

Vika on aloittajassa, jos hän kuvittelee että hänen pitäisi pystyä ostamaan joku kallis legopakkaus. Siinä ei ole mitään väärää että on olemassa kalliita legopakkauksia, jokuhan niitä ostaa jos niitä kerran tehdään. Lapsille on kuitenkin ihan terveellistä opettaa ettei kaikkea voi saada, aina tulee uusia ja uusia mielihaluja joka tapauksessa.

Vierailija
24/73 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko kannattanut tehdä pennut vasta sitten kun on itsellä varallisuutta elättää ja hankkia asioita

Vika ei ole aloittajassa, vaan tässä maailmassa.

Tuollaisia järkyttävän kalliita juttuja ei tarvita, että voi olla onnellinen.

Ja lapset on lapsia.

Vai olitko sinä jo syntyessäsi niin mieliteoista vapaa, ettet ikinä pettynyt...

Varakkuuserot ovat luonnollisia, eivätkä tarkoita että maailmassa olisi vikaa. Niissä maissa, joissa varakkuuseroista on yritetty hankkiutua eroon ei ole kenelläkään varaa ostaa leegoja. 

Vierailija
25/73 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä vuonna kaikki joulukalenterit yleisesti päälle 10e, lelukalenterit 50e, legot aina vaan hullun kalliita. Täällä kans yh ja kyllä vähän hämmentää näiden lahjojen osto, niin hirveän hintaista kaikki on. Lapset toivoo mm. legopaketit niin katsoin että jo näiden kahden hinta on 200e yhteensä. Jos miettii markka aikaan niin mikään normaali keskiluokkainenkaan ei ehkä käyttänyt rahaa legopaketteihin 1200 markkaa. 

Mihin tää kaikki on oikein menossa? Ja sitten tietysti ne kaikki muut toiveet, ei minusta lahjoja voi jouluna olla vain yksi kaksi vaan viisi nyt ainakin. 

Ne piirtää kellä on liitua, kyllä, mutta onko tämä oikeasti nykypäivänä vaan järkyttävää rahastusta ja hinnat nousee hirveetä vauhtia. Palkat ei. 

Oma kaveriperhe, molemmat ok toimeentulevia, pohtivat ihan samoja asioita, joten tuskin on vain yh:den ongelma. 

Silloin kun minä olin lapsi, oli ihan normaalia ettei kaikkea toivottua saanut, ja vanhemmat saattoi ihan kertoa että tämä toive on liian kallis. Ei tullut traumoja, tavaraa oli silti ihan riittämiin. Miksi tämä ei nykyään käy? Tai no, ainakin minun lapsille on tähän saakka käynyt. En todellakaan osta mitään 50e joulukalenteria vaikka lapsi haluaisi, sanoin lapselle ihan suoraan että ei onnistu, liian kallis. Vaikka ei nyt ole siitäkään kiinni etteikö olisi varaa siihen, ei vaan ole haluja laittaa niin isoja summia lelukalentereihin.

Vierailija
26/73 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi köyhä yksinhuoltaja kuvittelee hänellä olevan oikeus saada kyseinen tavara itselleen?

"Oikeus"? Outo sanavalinta. Tuskin AP on sitä itselleen ostamassa, vaan lapsi on toivonut sitä joululahjaksi. Lapsi ei osaa ajatella, että äiti on köyhä yksinhuoltaja ja tuo on valtava hinta. Hän on vain pettynyt, kun ei saa toivomaansa lahjaa ja jotkut koulukaverit varmasti saavat, jos on rikkaat vanhemmat. Aika harva vanhempi haluaa tuottaa lapselle jouluna pettymyksen. 

AP, itse sanoisin lapselle jo ennen joulua, että valitettavasti et voi ostaa tuota lahjaa, niin ei ole pettynyt aattona. 

Vierailija
27/73 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tekniikka leego 340 euroa, miten kukaan voi kuvitella että yksinhuoltajalla varaa tuommoseen"

Lukiosta tutulla yh-äidillä on kolme lasta joilla melkoisesti harrastuksia.

Ei sillä ole mitään ongelmaa maksaa tuollaisia kun kasin keskinkertaisuudella kesti perse istua lääkiksen valmennuskuraseilla ja sitten itse lääkis läpi.

Joku rivilääkäri työterveydessä jolla osaamista kirjoittaa buranaa, laajakirjoista antibioottia ja kaksi päivää saikkua. Koulutettu apinakin pystyy sen duuneihin

Elämä on valintoja. Jos jo koulussa hakeutui opiskelemaan alaa jossa aikuisena joutuu vunkumaan legopaketin hintaa eikä valitsemaan 22 aluja uuteen audiin niin sitä sai mitä tilasi.

Vierailija
28/73 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole joutunut sanomaan erikseen lapsille, että johonkin 300 lahjaan ei ole varaa, eivät ole tuollaisia toivoneetkaan. Jouluateria on ollut aina tärkein, pöytään saa toivoa mitä haluaa ja se toteutetaan. Lapset tietää rahan arvon, ja että minulla ei ole kaikkeen rahaa.

Vierailija
29/73 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset halusi vain tuollaisen vastaavan viime vuonna. Ostettiin se niille yhteiseksi.

Ei olla sikarikkaita, mutta ei köyhiäkään. Lapsetkin tajusi, että kallis on ja ehdottivat yhteislahjaa.

Vierailija
30/73 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tekniikka leego 340 euroa, miten kukaan voi kuvitella että yksinhuoltajalla varaa tuommoseen"

Ei sillä ole mitään ongelmaa maksaa tuollaisia kun kasin keskinkertaisuudella kesti perse istua lääkiksen valmennuskuraseilla ja sitten itse lääkis läpi.

Joku rivilääkäri työterveydessä jolla osaamista kirjoittaa buranaa, laajakirjoista antibioottia ja kaksi päivää saikkua. Koulutettu apinakin pystyy sen duuneihin

Elämä on valintoja. Jos jo koulussa hakeutui opiskelemaan alaa jossa aikuisena joutuu vunkumaan legopaketin hintaa eikä valitsemaan 22 aluja uuteen audiin niin sitä sai mitä tilasi.

Nykyaikana ei ole sellaista alaa, että voi varmasti tietää olevansa eläkevirassa. Yhä enemmän kaikilla aloilla supistetaan ja pidetään YT-neuvotteluja. Olipa koulutus ihan mikä tahansa, niin ei ole varmuutta työllistymisestä eikä työn jatkumisesta. Lisäksi monella akateemisellakin alalla on pieni palkka, ruoan ja sähkön hinta nousee koko ajan, jne. 

Jos on saanut tonnin sähkölaskun, niin eipä siinä paljon legoja ostella. Hyvä jos on varaa pitää valot kuusessa.

Vierailija
31/73 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on aloittajassa, jos hän kuvittelee että hänen pitäisi pystyä ostamaan joku kallis legopakkaus. Siinä ei ole mitään väärää että on olemassa kalliita legopakkauksia, jokuhan niitä ostaa jos niitä kerran tehdään. Lapsille on kuitenkin ihan terveellistä opettaa ettei kaikkea voi saada, aina tulee uusia ja uusia mielihaluja joka tapauksessa.[/quote]

Paitsi sinun lapsillesi, jotka saavat lähes kaiken.

Helppo huudella.

Vika on vain ja ainoastaan tässä maailmassa, jossa toiset saavat ja vievät kaiken.

Kyllä edes lapsia pitäisi kohdella reilusti.

Eikä se rikaskaan oikeasti tarvitse niin paljon, kuin sillä on.

Lapsensa opettaa yhtä ahneeksi...

Vierailija
32/73 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh ja kuukausituloni ovat 4000 euroa, voisin hyvin ostaa lapselle joululahjaksi tuollaisen. Mieluummin yksi iso ja mieluinen lahja kuin kymmenen pientä pakettia halpaa krääsää.

Vierailija
33/73 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla minkälaiset vanhemmat, voisko heiltä pyytää osallistumista lahjaan? Entä sisaruksia? Meillä perheessä ostetaan kalliit lahjat yhdessä. 

Vierailija
34/73 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhien lapset voi leikkiä vaikka käpylehmillä.

Minä leikin aikoinaan käpylehmillä ja jopa oksilla, joille laitettiin lehdistä vaatteet (ikään kuin paperinukeille). Lapseni rakasti legoja, joita en itsekään aina pystynyt hänelle yksinhuoltajana hankkimaan, ainakaan niitä kalliita. Onneksi oli sisko, joka pystyi. Ymmärrän täysin, että äiti suree ettei voi hankkia lapsen mielileluja.

Aina tänne tulee noita idioottimaisia elämänohjeiden antajia: "mitäs olet köyhä", "olisit tehnyt lapsia vasta kun...plaaplaa..." Onnea vaan teille, jotka robottimaisesti ilmeisesti  listan mukaan suoritatte elämäänne, mikään ei koskaan mene pieleen, eihän toki, koska olette Aina Oikeassa Olevien Heimoa. Voitte valita jo syntyessänne rikkaat vanhemmat, koulutus ja hyväpalkkainen työ kannetaan eteenne tarjottimella. Kaikki sujuu kuin saduissa! Ei puhettakaan halveksitusta avioerosta, yksinhuoltajuudesta, koska sellaista ei vaan ole teille olemassa! Vuokra-asunnossa asuminen, herramunjee, ennen vetäisitte ranteenne auki! Yök, köyhyys, teissä asuu varmaan kaikissa pikkuinen eiccatoppinen tai olaviuusivirta.

Tuon takia tämä palsta, ja aika usein varsinkin naisten toisilleen sanomat ilkeydet kannattaisi jättää lukematta.

Vierailija
35/73 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja. Jos jo koulussa hakeutui opiskelemaan alaa jossa aikuisena joutuu vunkumaan legopaketin hintaa eikä valitsemaan 22 aluja uuteen audiin niin sitä sai mitä tilasi.[/quote]

Ja TAAS vaihteeksi, "valintoja" ihminen.

Voi h***ti !

Kun me ihmiset olemme jo ihan syntymästä lähtien täysin eri arvoisessa asemassa.

Geenit, ympäristö jne.jne.

Sairaudet, vaikka kuinka opiskelisit tai tekisit töitä ( joka sekin, yllätys yllätys; Kaikilla erilainen palkkoineen / jos nykyään edes saa työtä).

Kyllä näkee, että helpolla olet päässyt.

Mutta erittäin tyhmällä päällä varustettu, sokea omaan napaan tuijottaja...

Vierailija
36/73 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 3 lapsen YH, voin ostaa jokaiselle tuollaisen, mutta vain kuopus tuollaista toivoo.

Vierailija
37/73 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut lapsena kuin puuleluja ja nekin lattiaan kiinni naulattuja.

Yksi pikkuauto oli lisäksi, mutta sekin jäi jumiin patterin väliin.

Vierailija
38/73 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksinhuoltajat automaattisesti ole pienituloisia. Kyllä siinä joukossa on ihan miljonäärejäkin.

Vierailija
39/73 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älyttömän hintaisia.

Jopa joulukalentereja semmoisilla hinnoilla, että hulluksi mennyt.

Itselläni ei ole lapsia, mutta harmittaa niiden puolesta joilla ei varaa oikein mihinkään.

Mie teen joka vuosi itse kalenterin. Eri karkkeja tai esim arpa /heijastin /tarra sisään. Alle 5 euroa on kulunut rahaa, mut vaivaa toki sitäkin enemmän (ei tosin tunnu vaivalle kun on kivaa puuhaa)

Vierailija
40/73 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö nuo tuon hintaluokan Legot ole aikuisten harrastajien juttuja muutenkin? Ei kai kukaan tuollaista lapselle osta?

No meillä poika aloitti n 10v noiden technickien rakentamisen. Nyt 13v ja melkoinen kokoelma niitä. Saanut siis aina ison joulu-/synttärilahjan. Mutta ne ovat siististi koottuna hyllyssä ja kaikki ohjeet ja alkuperäispakkaukset tallessa. Kaikki rahat mitä saa säästöön menee noihin tecnickeihin.

Osa on niitä keräily legoja. Lamborgini, F1, Bugatti jne.

Poikani piti pienenä tosi paljon Legoista ja lahjat olivatkin lähinnä niitä. Sitten tuli jokunen legoton vuosi kunnes tajusin, että on "aikuisten legoja", joiden ikäsuosituksetkin ovat jotain 16 tai 18+. Jostain syystä poika ei ikinä innostunut noista techniceistä vaan piti lähinnä citystä. Nyt olen ostanut joinain vuosina noita keräilyautoja ja jonkin creator(?)rakennuksen ym. Hinnat ovat lähinnä järkyttäviä ja jonkin verran on ostettu yhteislahjojakin sukulaisten kanssa. En ketään mihinkään todellakaan pakota, mutta osa haluaa antaa vain rahaa, jolla itse ostan pojalle sitä mistä tykkää. Eniten minua ärsyttävät lahjat, jotka ostetaan joko "kun halvalla saadaan" tai jotain mistä tuon ikäiset pojat yleensä tykkää (mutta minun poikani ei), se on vain rahan heittämistä kaivoon. Tietenkään ei ole rahaa ostaa mitä vain, mutta se on elämää se. Tiedän yhden lääkärinaisen, joka itse keräilee noita kalliita Creatoreja, mutta en käsitä miksi se olisi minulta pois, että hänellä on varaa ostaa kaikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme