Olen Vuokraisäntä. Kysy asumisesta.
Olen vuosia Vuokraisäntänä toiminut. Kaiken nähnyt, kuullut ja haistanut.
Mikään mikä liittyy vuokralaisiin ei minulle enää ole uutta.
Kysy, vastaan jos vastaan.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten saisin vuokranantajani pysymään poissa asunnostani? Jos vihjaan, että olisi kiva ettei hän kävisi asunnossa milloin lystää, hän sanoo vain, että ei meidän ole pakko tätä vuokrasopimusta jatkaa ja että muita vuokralaisia on kyllä tulossa, jos minä lähden.
Juridinen asia joita en ilmaiseksi anna. Koita neuvotella ja sovitella.
Tuossa nyt on vähän huono neuvotteluasema. Vuokranantaja voi kiristää asunnolla, vuokralainen ei voi kiristää käytännössä millään.
Ei vuokralaisen tarvikaan kiristää, millään. Vuokranantajan on ilmoitettava tulostaan hyvissä ajoin, eikä aiheettomia, tarpeettomia käyntejä tarvi hyväksyä.
On kotirauhan rikkomista, jos vuokranantaja häiritsee vuokralaisten elämää toistuvilla, aiheettomilla käynneillään.
Millähän perusteella vuokrasopimus irtisanottaisiin?? Ei ainakaan siksi, että haluaa tietää etukäteen käynnistä ja kysyy syyn siihen.Pääpiirteittäin näin. Toisaalta irtisanomiseen ei tarvitse olla syytä.
Eli käytännössä vuokranantaja voi tehdä ihan mitä itse haluaa, ja jos se ei vuokralaiselle sovi, niin hän saa etsiä itselleen uuden asunnon.
Jokaisen täytyy noudattaa lakia.
Mitä vuokra soppariin tulee, sen voi purkaa molemmat osapuolet ilman erillistä syytä, asunnon on oltava tyhjä ja muutto siivottu kun käyttö oikeus päättyy, jos toisin ei ole sovittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten saisin vuokranantajani pysymään poissa asunnostani? Jos vihjaan, että olisi kiva ettei hän kävisi asunnossa milloin lystää, hän sanoo vain, että ei meidän ole pakko tätä vuokrasopimusta jatkaa ja että muita vuokralaisia on kyllä tulossa, jos minä lähden.
Juridinen asia joita en ilmaiseksi anna. Koita neuvotella ja sovitella.
Tuossa nyt on vähän huono neuvotteluasema. Vuokranantaja voi kiristää asunnolla, vuokralainen ei voi kiristää käytännössä millään.
Ei vuokralaisen tarvikaan kiristää, millään. Vuokranantajan on ilmoitettava tulostaan hyvissä ajoin, eikä aiheettomia, tarpeettomia käyntejä tarvi hyväksyä.
On kotirauhan rikkomista, jos vuokranantaja häiritsee vuokralaisten elämää toistuvilla, aiheettomilla käynneillään.
Millähän perusteella vuokrasopimus irtisanottaisiin?? Ei ainakaan siksi, että haluaa tietää etukäteen käynnistä ja kysyy syyn siihen.Pääpiirteittäin näin. Toisaalta irtisanomiseen ei tarvitse olla syytä.
Eli käytännössä vuokranantaja voi tehdä ihan mitä itse haluaa, ja jos se ei vuokralaiselle sovi, niin hän saa etsiä itselleen uuden asunnon.
Käytännössä noin, mutta toki on aina hieman riskaabelia "tehdä ihan mitä itse haluaa". Ei sillä tavalla ainakaan ystäviä saa.
Vierailija kirjoitti:
Montako kertaa vuokralaiselta hukkui avaimet?
Ei kannata hukata. Kalliiksi tulee nyky avaimilla. Classic abloy huomattavasti halvempi sarjoittaa.
Kuinka yleistä on, että va yrittää kusettaa takuuvuokran? Mulla on kuvat ennen muuttoa ja muuton jälkeen, silti entinen va väittää, että seinässä on reikä, johon ne rahat menee. 1400 euroa?!? Ja sitä reikää ei todellakaan ollut, kun viimeisen kerran asunnossa olin ja otin kuvat. Va väittää, että mun ottamat kuvat on väärennettyjä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka yleistä on, että va yrittää kusettaa takuuvuokran? Mulla on kuvat ennen muuttoa ja muuton jälkeen, silti entinen va väittää, että seinässä on reikä, johon ne rahat menee. 1400 euroa?!? Ja sitä reikää ei todellakaan ollut, kun viimeisen kerran asunnossa olin ja otin kuvat. Va väittää, että mun ottamat kuvat on väärennettyjä.
Takuusta yleensä aina otetaan osa tai kokonaan asunnon ennallistamiseksi, näin ainakin silloin kun useamman vuoden soppari päättyy.
Tosin minä olen teettänyt asuntoihin säännällisesti remonttia vähintään sen verran mitä saan verottajalta vähentää.
Kannattaa vuokratuloilla kunnostaa asuntoja jatkuvasti kun sellainen mahdollisuus on.
Hellat ja jaakaapit menee vaihtoon jos vuokralainen niin tahtoo. Minä en tapaa niuhottaa muutaman satasen jutuista.
Olen ottanut tavaksi myös kustantaa pintaremppaan materiaalit esim. maalit tapetit lattia materiaalit jos vuokralainen on halukas ja kyvykäs ne remontoimaan veloituksetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 5 asuntoa, enkä koe itseäni vuokraisännäksi, vaikka olen vuokrannut niitä jo 25 vuoden ajan. Olen erikoistunut siihen, että olen aina vuokrannut asuntoja eläimiä omistaville. Rajana ollut suuret koirat(kokoluokkaa mastiffi).
Koetko itsesi sitten vuokraemännäksi?
En suinkaan. Lähinnä koitan samalla auttaa vuokralaistakin kaikessa. Ton eläinjutun otin esille, kun muistan aikanani kun oli hankalaa saada asuntoa koiran kanssa. Eläinrakkaana ihmisenä vuokraan mieluiten lemmikin omistajalle. En pidä asuntojani priimakuntoisena, joten tämäkin puoltaa asiaa. Vuokratkin on Helsingin yleistasoon nähden sitten kohtuullisia.
Vierailija kirjoitti:
Monta kämppää sul on vuokral ja missä?
Osakkeita ja OK-taloja on alun kolmattakymmentä, sekä 1/2 osuus varastohalliin. Keski-Suomen alueella.
Vierailija kirjoitti:
Painu vit*uun!
Ilmoitettu asiattomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Maksaako joku vuokran luonnossa?
Aina silloin tällöin tätäkin yritetään. Useimmat meistä ymmärtää ettei seksin tarjoaminen ole niin arvokasta että sillä voisi kuitata koko vuokran.
Onko lainata 20 euroa?ostaisin ruokaa pitkäksi aikaa ,ruoka on edullista
Vuokrahenkilö. Emme käytä patriarkaattista i-sanaa täällä lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko lainata 20 euroa?ostaisin ruokaa pitkäksi aikaa ,ruoka on edullista
Annan lahjaksi kun kerrot kuinka saat 20e monen viikon ruoat?
Hupi kansanedustaja ei tätä hokkus pokkus temppua kyennyt kertomaan, tiesi kuitenkin kysely tunnilla kertoa sen että parilla kympillä elää monta viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vuokraatko romaaneille?
Lain mukaan kaikkia ihmisiä on kohdeltava tasa-arvoisesti.
Sopimus kumppanin valinta on aina tapauskohtainen asia.
Montako kertaa vuokralaiselta hukkui avaimet?