Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Insinööri ja humanisti - voiko parisuhde toimia?

Vierailija
15.11.2022 |

Olen ihastunut insinöörimieheen, joka on hyvin rationaalinen numeroihminen. Itse olen humanisti, taiteesta ja kulttuurista kiinnostunut pedagogi. Jossain kohtaa nuorempana olin täydellisen varma, etten tosiaankaan tulisi haksahtamaan insinöörimiehiin, mutta näin ne tunteet vie. Onko tällä palstalla pariskuntia, joista toinen osapuoli on humanisti ja toinen insinööri? Kuinka suhteenne toimii, ja millaisiin arjen pattitilanteisiin olette suhteessanne törmänneet?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humanisti wokettaa,pohtii sukupuolia,kipuilee joka asian kanssa vaikkei mitään syytä mutta pakko ku muutki humanistit niin tekee , insinööri suunnittelee ,ratkaisee ja tekee asiat.

Vierailija
42/60 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toiminut jo kohta 25 vuotta. Erilaisia ollaan, mutta se on vain vahvuus. Meistä kumpikin on onneksi sen verran utelias, että sinne puolison kuplaankin on välillä ihan kiva kurkistella. Vuosien mittaan on onnistuttu löytämään monia yhteisiä harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita, mutta on meillä kummallakin toki myös niitä juttuja, jotka ei puolisolle avaudu mitenkään. Mutta entä sitten? Ei tässä ole enää vuosiin tarvinnut olla kuin paita ja peppu. Välillä tehdään yhdessä, välillä itsekseen tai omien ystävien kanssa. Pääasia, että illalla päät painetaan vierekkäisille tyynyille. Kotielämä on meillä tosi rauhallista ja mukavaa. Insinöörimiehessä on paljon hyviä puolia juuri kotielämän kannalta. Tykkää esimerkiksi vertailla hankintoja, kilpailuttaa palveluita ja muistaa vaihtaa ne suodattimet ja pölypussit, jotka humanisti autuaasti unohtaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole hyvä parisuhde neuvo yrittää parittaa insinööriä ja humanistia. DI ja humanisti toimii, mutta insinöörille parhaiten sopii sairaanhoitaja ihan empiirisesti. 

Tekniikan tohtori sopii todennäköisesti erityisen hyvin jo humanistille, koska tämä omaa paljon laajemman käsityksen asioista kuin insinööri tai DI.

Tekniikan tohtorin tason ihminen tietää (jota insinööri ja DI eivät), että matematiikka on vain kieli muiden kielien joukossa, ja että 1+1=2 ei pidä edes yleisesti ottaen paikkaansa. Tekniikan tohtori on sovellutun matematiikan asiantuntija, ja ymmärtää, että asiat ei ole niin mustavalkoisia kuin ne ihmisille opetetaan. 

----

Siistiä. Minulla on sukulainen joka oli tekniikan tohtori. Kuoli valitettvasti viime vuonna. Olisi ollut mielenkiintoista vaihtaa ajatuksia.

Vierailija
44/60 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinööriopinnoissa pitäisi olla myös humanististen tieteiden oppijaksoja, kuten USA:ssa, siten voitaisiin ehkäistä putkiaivoisuuden kehittymistä.  

Vierailija
45/60 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rationaalinen ihminen voi olla kiinnostunut taiteesta ja kulttuurista. En silti ymmärrä esimerkiksi politiikkaan hakeutuvien humanistien jatkuvaa älyllistä epärehellisyyttä ja miten joku voi rakastaa asioiden vääristely ja puhumista puhumisen vuoksi niin paljon. 

Vierailija
46/60 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet idiootti joten ei kukaan insinööri sua jaksa kuunnella. Hahhah.

Vierailija
47/60 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset etsisi tasoistasi toista humanistia?

Vierailija
48/60 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinööri on monesti humaanimpi ja toinen on nisti.

Vierailija
49/60 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinööriys ei sulje pois taiteista ja kulttuurista kiinnostumista. Varsinkin elokuva ja musiikkiharrastajia löytyy..

Vierailija
50/60 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän teekkaribileissä kävi näitä humanisteja, jotka tulivat sinne sanojensa mukaan etsimään hyvätuloista kumppania. Juttelivat minulle kuin olisin samoissa aikeissa 🙄

Vierailija
51/60 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Insinööriys ei sulje pois taiteista ja kulttuurista kiinnostumista. Varsinkin elokuva ja musiikkiharrastajia löytyy..

Näin olen ymmärtänyt, mutta vähän aikaa sitten tapasin henkilön jossa innokas hifistinen musiikinharrastus yhtyi typerryttävän kapeaan ajattelukuplaan toisilla elämänalueilla.   

Vierailija
52/60 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta tekniikan tohtori-jutusta tajusin, että heille käy kumppanivalinnaksi esim. kuvataiteilija, humanisti, muusikko, runoilija, tiedemies jne. mutta insinöörille ihannekumppani on sairaanhoitaja. Sairaanhoitajatätini muuten on naimisissa insinöörin kanssa.Yhtäkkiä muistin.

Insinöörin ja esim. kuvataiteilijan kumppanuudesta ei tulisi mitään.

Vierailija
53/60 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin olen ymmärtänyt, mutta vähän aikaa sitten tapasin henkilön jossa innokas hifistinen musiikinharrastus yhtyi typerryttävän kapeaan ajattelukuplaan toisilla elämänalueilla.   

Kyllä niitä yllättävän kapeita ajattelumalleja löytyy ihan sieltä humanoidienkin päästä ja usein vielä epärationaalisia sellaisia :)

Vierailija
54/60 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kaiken luovuuden puuttuessa, on tiedossa totaalisen vastenmielistä hifistelyä. Kiinnostaa kuin kilo paskaa.

Vierailija
55/60 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nisteistä ole parisuhteeseen

Vierailija
56/60 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydennätte toisianne hienosti, kunhan et ole kuitenkaan vihervassari. T. Kokemus

Vierailija
57/60 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä insinöörin ja taiteilijan avioliitto monine lapsineen on ihanaa, ollut jo useita kymmeniä vuosia.

En voisi kuvitellakaan kumppaniksi toista taiteilijaa. Huh, hirvittää ajatuskin 

Paljon parempi että kummallakin ihan oma työ johon toinen ei puutu

Vierailija
58/60 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Humanisti wokettaa,pohtii sukupuolia,kipuilee joka asian kanssa vaikkei mitään syytä mutta pakko ku muutki humanistit niin tekee , insinööri suunnittelee ,ratkaisee ja tekee asiat.

En tiedä nuorisolaisista, mutta tuntemistani keski-ikäisistä humanisteista kukaan ei ole wokettaja. Äänestämme kyllä vihreitä ja vasemmistopuolueita, mutta kukaan meistä ei ole olkiukko, niin kuin sinulle selviäisi, jos tutustuisit ihmisiin somen ulkopuolella, ihan tosielämässä. 

Vierailija
59/60 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun itse olin humanistisessa, tuo oli varsin yleinen pariutumistrendi. Teekkarit olivat pääsääntöisesti miehiä ja humanistit taas naisia, kysyntä ja tarjonta kai siinä kohtasi. 

Vierailija
60/60 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rationaalinen ihminen voi olla kiinnostunut taiteesta ja kulttuurista. En silti ymmärrä esimerkiksi politiikkaan hakeutuvien humanistien jatkuvaa älyllistä epärehellisyyttä ja miten joku voi rakastaa asioiden vääristely ja puhumista puhumisen vuoksi niin paljon. 

"Rationaalinen ihminen" ei kuulosta rationaaliselta termiltä. Tai sitten on vaan ihan pihalla ihmisen psykologiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme