Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rautainfuusiosta kokemuksia?

Vierailija
15.11.2022 |

Olen kärsinyt vaihtelevasti anemiasta jo vuosia, välillä on alhaalla myös hemoglobiini sekä punasolut ja välillä varastorauta kyykkää alle 10. Olen lääkärin hoitokontaktissa tämän takia nyt ja tilanne alkaa olla se, että rautakuureja takana useampia. Veikkaan, että lääkäri ehdottaa infuusiota seuraavien labrojen jälkeen.

Infuusio herättää enempi pelkoa ja huolta kuin mitään muuta, koska pelkään miten kroppani siihen reagoi. Infuusio voi aiheuttaa sekä anafylaktisen shokin, nokkosihottuman, kovan viikkokausia kestävän lähes invalidisoivan väsymyksen, sahaavan kuumeen jne. Rauta myös ruokkii bakteereja elimistössä. Siihen on ihan syynsä, miksi lääkärit ei näitä infuusioita kaikille tyrkytä. Se on paljon riskialttimpaa puuhaa kuin rautakuurit.

Yritän tässä nyt vaan punnita riskejä ja hyötyjä mielessäni. Jos jollekin on tämä tehty, olisi kiva kuulla niin positiivisia kuin negatiivisia kokemuksia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitytti se infuusio etukäteen itseänikin. Kahteen kertaan kävin, kun eivät rautakuurit auttaneet. Johtui suolisto-ongelmista

Kaikki meni hyvin eikä mitään sivuvaikutuksia tullut. Toki olin ollut väsynyt jo monta kuukautta ja se sama väsymys jatkui, mutta jos nyt oikein muistan, niin parin viikon jälkeen olin kuin uusi ihminen.

Vierailija
2/6 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietitytti se infuusio etukäteen itseänikin. Kahteen kertaan kävin, kun eivät rautakuurit auttaneet. Johtui suolisto-ongelmista

Kaikki meni hyvin eikä mitään sivuvaikutuksia tullut. Toki olin ollut väsynyt jo monta kuukautta ja se sama väsymys jatkui, mutta jos nyt oikein muistan, niin parin viikon jälkeen olin kuin uusi ihminen.

Pysyivätkö arvot hyvinä infuusion jälkeen ja kuinka pitkään se kuin uusi ihminen -olotila kesti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa myös suositella hyvin imeytyvää rautaa, jos sellaista on. Obsidanit, retaferit ym laittaa vaan vatsan sekaisin. Ap

Vierailija
4/6 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/6 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden rautainfuusion miehenä en huomannut oikeastaan mitään muutosta olotilassa.

Toimitushan on sinänsä varsin kivuton; vajaa tunti Coca Colan näköistä nestettä kanyylin kautta suoneen ja päälle suolavesihuuhtelu.

Minä menetän koko ajan punaisia verisoluja jonnekin ja taas alkaa keskustelu rautainfuusiosta.

Sivuvaikutuksista en osaa sanoa mitään, lienevät henkilökhtaisia eivätkä selviä ennen kuin on otettu infuusio.

Kannattaa kuitenkin yrittää.

Vierailija
6/6 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sideral folic ollut itsellä käytössä. Herkkä vatsa on kestänyt tätä oikein hyvin ja hb noussut normaalitasoon. Sisältää vähemmän rautaa, mutta imeytyy tavanomaista valmistetta paremmin. Helppo ottaa milloin vain. Suosittelen suuresti, vaikka onkin kallis. Tämä on naisille suunnattu. Se normaaliversio taitaa olla Sideral forte tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän