Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi muilla on kiinnostava elämä ja mulla ei?

Vierailija
03.01.2026 |

Esimerkiksi katsoin juuri uutisen entisen missin viime vuoden kuvista ja oli matkoja ja kavereita ja kiinnostavia työprojekteja. Itsellä tylsä työ, josta en nauti joka vie kuitenkin kaiken ajan ja energian. Työkaverit tylsiä, olen väärässä seurassa. Ei matkoja ei mitään. Olen yrittänyt muuttaa elämää ja yrittänyt saada esimerkiksi uuden työn, mutta ei onnistu... Tässäkö tämä oli?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu sinusta.

Vierailija
2/25 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa verrata itseään muihin juuri noin, kun haluaa kastella tyynynsä katkeran itsesäälin kyynelillä. 

Muista myös se, miten seinän takana karvaiset pakarat nousevat ja laskevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No somettajiem työ on se että on kiinnostava elämä. 

Toisaalta he myös esittävät asioita. 

Vierailija
4/25 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos nyt ajatellaan niitä matkoja, niin mikä estää lähtemästä?

Vierailija
5/25 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala sinäkin somettamaan

Vierailija
6/25 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyön ihan mistä vaan vetoa, että sinulla on kiinnostavampi elämä kuin itselläni.

Vierailija
7/25 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kiinnostavaa voi työprojekteissa olla tahi matkoissa?

Vierailija
8/25 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kiinnostavaa voi työprojekteissa olla tahi matkoissa?

Kyllä mulla on ainakin kiinnostava työ.

Vierailija
9/25 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa neuvo: kotoa harvoin löytyy mielenkiintoista koko elämäksi. Pitää siis lähteä ulos, reissuun, opiskelemaan, harrastuksiin...

Vierailija
10/25 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on siis samalainen tylsä elämä kuin vava palstan ihmisillä jotka tänne kirjoittelee.

Vierailija
11/25 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Siinä se oli. Hetken kestää elämää, sekin synkkää ja ikävää.

Vierailija
12/25 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostava elämä voi löytyä kirjoista ja luonnosta -  ja sitä kautta omasta päästä: ajatuksista, muistoista, unista.  Omasta itsestään ei pääse matkustelemalla ympäriinsä (tämän totesi jo Hemingway aikanaan). Filosofi Platon ei juuri poistunut kotoaan. Eikä immanuel Kant, joka ei koskaan poistunut kotikylästään. Heillä oli kiinnostava elämä omassa päässä ja puutarhassa, jossa käveli nuoria oppilaitaan. Nykyään Internetin kautta pääsee myös katsomaan paikkoja ja voi opiskella vaikka mitä asioita asioita. On paljon syvällisempää olla kotona kuin itse kuljeskella lentokentillä ja ruuhkissa sekä massaturismikohteissa. Tähtitorniin voi kivuta katselemaan tähtiä. Ja lintutorneille sekä metsiin samoamaan  ja merelle purjehtimaan. 

Omaa elämäänsä ei kannata esitellä valokuvin ja julkaista. Yksityisyys on kallis asia, se kannattaa suojata. 

Vierailija
13/25 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sitä itse ankeana ihmisenä on olla kateelinen eläväisempien värikkäämmästä elämästä. Tämä on se elämä minulle mikä on ja tuskin edes viihtyisin oikeasti jos on kaikenlaista äksöniä jatkuvasti.

Vierailija
14/25 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missit markkinoivat itseään ja elämäänsä. Totuutta he eivät tuo esille.

Harvalla taitaa olla mielenkiintoinen elämä ja niillä joilla on, toivoisivat ettei olisi. Media luo pelkkää fiktiota.

Vierailija
15/25 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap ole yhtään huolissasi. Mietin tuota joskus: miksi mulle aina kertyy kokemuksia kun taas joillekin ei mitään (ja suuttuvat siitä). Johtuu vaan siitä, että liikun paljon (luuhaan vaikka baareissa). Lisäksi mulla on hyvä muisti, muistan aina kerrotut jutut vaikka näennäisesti olen "hönössä". ... Jos ei paljon liiiku/poistu kotoa, niin takuuvarmasti ei tapahdu muuta kuin .... ruoka palaa vaikka pohjaan (ja siitäkin voisin kertoa, kun maalla keitin riisivelliä, kaasuhellalla .... :)) 

Eihän se aina ihan kivaa ole, sattuu nitä negatiivisiäkin kokemuksia .... (esim. eilen, viimeksi).

Vierailija
16/25 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee bucket-lista, vaikka 100 asiaa jotka haluat kokea ennen ämpärin potkaisua ja alat toteuttamaan niitä. Saattaa auttaa. 

Vierailija
17/25 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta 

Vierailija
18/25 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mullakin kiinnostava eläin, Jasperi nimeltään

Vierailija
19/25 |