Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun mies ei vie tavaroita paikalleen

Vierailija
15.11.2022 |

Mies oli kuivattanut kodinhoitohuoneessa henkarissa jotain ja sanoin että se henkari on ollut jo viikon tiellä siellä. Että se joka on tuonut, voisi viedä poiskin.

Mies selitti 10 minuuttia mitä oli siinä kuivattanut ja lähti pois.

Hän siis seisoo kynnyksellä kun minä viikkaan, lajittelen, ripustan ja täytän ja sanon että se henkari pitäisi viedä pois kun se on tiellä.

Ei vaan tajua. Ilmeisesti se on se keiju joka sen tekee.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seli seli, se on miehenkin koti. Ei jalkojen levittäminen jollekin miehelle anna mitään kotitaloudellista rajatonta valtaa nilliittää kaikesta.

Keskiverto voimaantunut suomijustiina kuvittelee voivansa täysin vapaasti arvostella ja kontrolloida miehen tekemisiä ja pitää miestä vankina omassa kodissaan.

Nalkutus on henkisen väkivallan yleisin muoto, ja sitä ei tarvitse tänä päivänä kenenkään miehen sietää. Miehen tekemisistä tai tekemättä jättämisistä valittaminen on naisten ikiaikainen harrastus ja huvi, mutta sitä ei tarvitse hyväksyä eikä alistua omassa kodissaan mielivaltaisen määräysvallan alle.

Aasialainen osaa myös avautua.

Thaikkunaisen valitus on jopa ärsyttävämpää kuin suomalaisen. Eteläamerikkalaisissa naisissa on se hyvä puoli, että ne eivät nalkuta ja jupise jatkuvasti vaan purkavat kaiken ärtymyksensä kerralla räjähdysmäisesti pois, ja sen tunnistaa helposti siitä kun lautasia alkaa lentää kohti.

Vierailija
42/76 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seli seli, se on miehenkin koti. Ei jalkojen levittäminen jollekin miehelle anna mitään kotitaloudellista rajatonta valtaa nilliittää kaikesta.

Keskiverto voimaantunut suomijustiina kuvittelee voivansa täysin vapaasti arvostella ja kontrolloida miehen tekemisiä ja pitää miestä vankina omassa kodissaan.

Nalkutus on henkisen väkivallan yleisin muoto, ja sitä ei tarvitse tänä päivänä kenenkään miehen sietää. Miehen tekemisistä tai tekemättä jättämisistä valittaminen on naisten ikiaikainen harrastus ja huvi, mutta sitä ei tarvitse hyväksyä eikä alistua omassa kodissaan mielivaltaisen määräysvallan alle.

Aasialainen osaa myös avautua.

Thaikkunaisen valitus on jopa ärsyttävämpää kuin suomalaisen. Eteläamerikkalaisissa naisissa on se hyvä puoli, että ne eivät nalkuta ja jupise jatkuvasti vaan purkavat kaiken ärtymyksensä kerralla räjähdysmäisesti pois, ja sen tunnistaa helposti siitä kun lautasia alkaa lentää kohti.

Mulla on eteläamerikkalainen työkaveri, samoin thaimaalainen. Mun on tosi vaikea kuvitella kumpaakaan niistä tommosena stereotyyppisesti käyttäytyvänä. Mutta enhän mä toisaalta tiiä mitä ne kotonaan tekee.

Kumpikaan ei tosin ole millään tavalla riippuvaisia suomalaisesta puolisostaan ja eivät ole tänne tulleet minään postimyyntimorsiona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mutta nauratti tuo selitti 10 min ja lähti pois -kohta. :D

Mulla on samanlainen ärsyttävä tapa jättää kaikki tavarat levälleen. Mies sitten kulkee perässä ja laittaa tavarat paikoilleen.

Tästä on jauhettu miljoona kertaa. Viimeksi eilen. Että on rasittavaa että mies ei ole aikuinen vaan kuin kolmas lapsi jonka perässä mun pitäisi kulkea.

Mutta kun ei vaan mene perille.

Ap

Otan osaa! Meillä löytyy ruuvimeisseleitä ja ruuveja ruokailuvälinelaatikosta, taskulamput aina kadoksissa, samoin vie mun tulitikut kun polttelen lämpökynttilöitä, vaikka itsellään on sytkäri, saksia olen ostanut varmaan kymmenet viimeisen vuoden aikana ja yhdet Fiskarssit on mulla, ja nekin visusti piilossa.

Rempan yhteydessä purki veskin kaapistot, ja niihin kuuluva osa (jota se etsi ITSE pari viikkoa, kun ne kaapit meni lahjoituksena) oli laitettu mun tilpehööripurkkiin, missä on vain mun henk. koht. kamoja, irronnut nappi tai hakaneuloja jne.

Sen kenkiä löytyy jopa ulkoportailta, ja mä nostelen niitä sisätiloihin. Työhanskat myös sateessa pihalla märkinä ja multaisina. Yksi ruohonleikkuri metsänlaidalla pressun alla ja toinen varastossa, mutta kun meillä ei edes ole nurmikkoa missään. Ei vaan saa niitä minnekään, edellisestä kämpästä tulivat mukaan.

Olen aika uupunut.

Vierailija
44/76 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eksä oli myös tuollainen joka hukkasi kaikki tavaransa ja sitten kiukutteli kun tavarat ei löydy. Mulla oli järki päässä enkä muuttanut yhteen. Ite olen niin mukavuudenhaluinen, etten viitsi käyttää elämääni hukkuneiden tavaroiden etsiskelyyn. 

Vierailija
45/76 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä näitä naisia tulee jotka valitsevat miehikseen tyhjäpäisiä vätyksiä joiden tekemisistä tai tekemättä jättämisistä pitää sitten märistä nettifoorumeilla kun ei keskenään osata tavallisia arkiasioita sopia?

Naiset ovat itse virheettömiä ja voivat vaatia mieheltään täydellisyyttä? Mitä siitä tulisi, jos miehet alkaisivat päättämään milloin esim siivotaan, jne?

Lapsiperheessä on 24/7 tilaisuus päättää siivota. Aina on savottaa.

Vierailija
46/76 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on sellainen tapa, että kun tekee jotain kotityötä, niin aina aiheuttaa jotakin muuta hommaa tilalle. Kun esim. silitti tässä n. kuukausi sitten, jätti ihan kaiken siinä tarvittavan kodinhoitohuoneen pöydälle, eikä koskaan korjannut niitä pois. Kun pesee ikkunoita, jättää ikkunanpesuaineet, sankot, lastat, ihan kaikki terassille ikuisiksi ajoiksi. Kun raivaa pihaa, jättää risut pihoille lojumaan. Aina, ihan aina jää jotain muuta hommaa tehtäväksi, koska ei voi tehdä mitään loppuun saakka. Mietin, että onkohan vähän tahallistakin.

Vierailija
47/76 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin te vaimot korjaatte miehenne jälkiä, niin kauan mies ei opi itse siivoamaan jälkiään. Eli antakaa miehen kamojen jäädä siihen, mihin mies ne jättää, mutta pitäkää omat kamanne järjestyksessä. Jos sillä luomakunnan kruunulla on vielä muutama jotenkuten toimiva aivosolu, niin eiköhän se ala vähitellen oppia laittamaan tavaransa paikoilleen, kun ei "löydä" mistään mitään. Voisi tietysti kysyä, miksi piti ottaa tuollainen mammanpoika, joka on valmiiksi pilattu jo lapsesta lähtien.

Vierailija
48/76 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin te vaimot korjaatte miehenne jälkiä, niin kauan mies ei opi itse siivoamaan jälkiään. Eli antakaa miehen kamojen jäädä siihen, mihin mies ne jättää, mutta pitäkää omat kamanne järjestyksessä. Jos sillä luomakunnan kruunulla on vielä muutama jotenkuten toimiva aivosolu, niin eiköhän se ala vähitellen oppia laittamaan tavaransa paikoilleen, kun ei "löydä" mistään mitään. Voisi tietysti kysyä, miksi piti ottaa tuollainen mammanpoika, joka on valmiiksi pilattu jo lapsesta lähtien.

Ei minun eksä ainakaan missään vaiheessa saanut sitä oivallusta, että tavarat löytyvät taas seuraavalla kerralla, jos ne laittaa paikoilleen käytön jälkeen. Se johtopäätös vaatisi korkeampia kognitiivisia kykyjä.

Vierailija
49/76 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut tilanne ennen ihan ok, ja "normaalilla unohdusten tasolla", eli ei mitenkään vakavaa, mutta kun homma on pikku hiljaa mennyt siihen, että on keittiön kaappien ovet ja laatikostot auki, kun siis mikään ei enää mene paikoilleen. Valot päällä jokaisessa lampussa. Sukat jää siihen kohtaan mihin ne riisutaan ja vaikka takki putoaa henkarista eteisessä, kun se on alun perin siihen huonosti laitettu, lojuu se siinä lattialla seuraavaan lähtöön saakka. 

Jääkaapista saadaan kyllä ruokaa, mutta se broileri jää pöydälle. Epäilen jotain alkavaa sairautta toisinaan.

Vierailija
50/76 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päteekö sama nalkuttavaan mieheen? Seuraavaksi kun jätän sotkun jälkeeni ja mies sanoo siitä, kerron hänen olevan väkivaltainen.

Vierailija
51/76 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehellä on sellainen tapa, että kun tekee jotain kotityötä, niin aina aiheuttaa jotakin muuta hommaa tilalle. Kun esim. silitti tässä n. kuukausi sitten, jätti ihan kaiken siinä tarvittavan kodinhoitohuoneen pöydälle, eikä koskaan korjannut niitä pois. Kun pesee ikkunoita, jättää ikkunanpesuaineet, sankot, lastat, ihan kaikki terassille ikuisiksi ajoiksi. Kun raivaa pihaa, jättää risut pihoille lojumaan. Aina, ihan aina jää jotain muuta hommaa tehtäväksi, koska ei voi tehdä mitään loppuun saakka. Mietin, että onkohan vähän tahallistakin.

Missä yksi nainen valittaa miehestään, sinne ilmestyy heti toinen valittamaan omastaan. Minusta tuntuu että miehen tekemisistä tai tekemättä jättämisistä valittaminen on naiselle keino purkaa omaa epävarmuuttaan ja saada edes hetkeksi itsensä tuntemaan paremmaksi kuin edes joku muu, koska toisia naisia joutuu jatkuvasti kadehtimaan. Mies on naiselle myös kuramatto, johon pyyhitään tarpeen tullen jalat.

Vierailija
52/76 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päteekö sama nalkuttavaan mieheen? Seuraavaksi kun jätän sotkun jälkeeni ja mies sanoo siitä, kerron hänen olevan väkivaltainen.

Ei yksittäinen huomauttaminen ole henkistä väkivaltaa, jopa sinäkin sen varmasti ymmärrät. Nalkutus on jatkuvaa henkistä väkivaltaa, vähän kuin narsistisen käytöksen eri ilmenemismuodot.

Vierailija
53/76 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samanlainen ärsyttävä tapa jättää kaikki tavarat levälleen. Mies sitten kulkee perässä ja laittaa tavarat paikoilleen.

Tästä on jauhettu miljoona kertaa. Viimeksi eilen. Että on rasittavaa että mies ei ole aikuinen vaan kuin kolmas lapsi jonka perässä mun pitäisi kulkea.

Ap

Ei mene minullekaan. Olen hyväksynyt olevani ihminen joka sotkee kodin lattiasta kattoon ja raivo-/hiprakkasiivoaa sen kokonaan isona operaationa. Mieheni taas pikkusiivoaa päivittäin ja laittaa tavarat heti paikoilleen. Hän ahdistuu jos sakset eivät ole vetolaatikossa vaan kahvinkeittimen edessä. Minun puolestani ne sakset saavat vaikka maatua siihen keittiötasolle.

En epäile ettenkö olisi ärsyttävä asuinkumppani. Toisaalta myös itseäni ärsyttää joskus miehen pakonomainen tarve survoa kaikki irtaimisto kaappeihin vaikka sille olisi hetken päästä taas tarvetta.

No kyllä ärsyttävämpi on ihminen joka tietää kaiken paikan ja vaati muita tavarat sinne aina laittamaan ja luultavasti niinkuin oma exä, ei itse ollut valmis muuhun kuin suun soittamiseen.

Vierailija
54/76 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut tilanne ennen ihan ok, ja "normaalilla unohdusten tasolla", eli ei mitenkään vakavaa, mutta kun homma on pikku hiljaa mennyt siihen, että on keittiön kaappien ovet ja laatikostot auki, kun siis mikään ei enää mene paikoilleen. Valot päällä jokaisessa lampussa. Sukat jää siihen kohtaan mihin ne riisutaan ja vaikka takki putoaa henkarista eteisessä, kun se on alun perin siihen huonosti laitettu, lojuu se siinä lattialla seuraavaan lähtöön saakka. 

Jääkaapista saadaan kyllä ruokaa, mutta se broileri jää pöydälle. Epäilen jotain alkavaa sairautta toisinaan.

No kyllä se on niin, että sen kaapin oven sulkee se jota se häiritsee. Helpommalla pääsee. Paitsi jos haluaa vaan nalkuttaa.

Vierailija
55/76 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei mene minullekaan. Olen hyväksynyt olevani ihminen joka sotkee kodin lattiasta kattoon ja raivo-/hiprakkasiivoaa sen kokonaan isona operaationa. Mieheni taas pikkusiivoaa päivittäin ja laittaa tavarat heti paikoilleen. Hän ahdistuu jos sakset eivät ole vetolaatikossa vaan kahvinkeittimen edessä. Minun puolestani ne sakset saavat vaikka maatua siihen keittiötasolle.

En epäile ettenkö olisi ärsyttävä asuinkumppani. Toisaalta myös itseäni ärsyttää joskus miehen pakonomainen tarve survoa kaikki irtaimisto kaappeihin vaikka sille olisi hetken päästä taas tarvetta.

Ihmiset luulevat hämmästyttävän usein että yksityiskohtainen kuvaus ongelmasta on joku ratkaisu siihen ongelmaan.

Vierailija
56/76 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yksittäinen huomauttaminen ole henkistä väkivaltaa, jopa sinäkin sen varmasti ymmärrät. Nalkutus on jatkuvaa henkistä väkivaltaa, vähän kuin narsistisen käytöksen eri ilmenemismuodot.

Mikä yksittäinen huomauttaminen? Multa jää tavarat niille sijoilleen päivittäin, ja mies niistä sitä mukaa huomauttelee. Voisinkohan tehdä hänestä rikosilmoituksen?

Vierailija
57/76 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä yksittäinen huomauttaminen? Multa jää tavarat niille sijoilleen päivittäin, ja mies niistä sitä mukaa huomauttelee. Voisinkohan tehdä hänestä rikosilmoituksen?

Vaikutat niin helvetin ärsyttävältä persoonalta, että teet miehellesi palveluksen jos vain yksinkertaisesti häivyt hänen elämästään.

Vierailija
58/76 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kuvitella sinut seisomaan jakkaran päälle, kiljumaan naama punaisena tuota palopuhetta miehen oikeuksista, kun äitisi pyytää sinua viemään henkarin pois.

Vierailija
59/76 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä näitä naisia tulee jotka valitsevat miehikseen tyhjäpäisiä vätyksiä joiden tekemisistä tai tekemättä jättämisistä pitää sitten märistä nettifoorumeilla kun ei keskenään osata tavallisia arkiasioita sopia?

Naiset ovat itse virheettömiä ja voivat vaatia mieheltään täydellisyyttä? Mitä siitä tulisi, jos miehet alkaisivat päättämään milloin esim siivotaan, jne?

Lapsiperheessä on 24/7 tilaisuus päättää siivota. Aina on savottaa.

Turha siitä on täällä jeesustella tai märistä, kortsua käyttämällä ei tule 24/7 siivousongelmia ja -riitoja.

Vierailija
60/76 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat niin helvetin ärsyttävältä persoonalta, että teet miehellesi palveluksen jos vain yksinkertaisesti häivyt hänen elämästään.

Eikun kerro nyt päteekö tuo kommenttisi myös kun mies nalkuttaa? Sainko juuri vapaakortin sikailla jatkossakin juuri miten mieleni halajaa? Miehen on oltava hiljaa tai hän on väkivaltainen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan